Pikakaasu

Aloittaja jarska, 01.08.12 - klo:22:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 17.06.13 - klo:13:35
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 02.08.12 - klo:21:08
Tein kanssa tuon linkin innoittamana omaan vastaavan virityksen. Nyt alkaa olemaan riittävän nopea. Pari ratapäivää takana ja ei toi kadullakaan paha ole. Vakiorulla on jotain 34mm, R6R 40mm ja nyt 46mm.

Hieman vanhaa postausta lainailen. Millä nykäisit kiinni tuon lisämuovin?
Itse talvella tein moisen, mutta ei mun vesijohtoputki pynyt kiinni.

Hioin karheaksi molemmat pinnat ja nykäisin epoksilla kiinni. Ihan sai sormilla työntämällä härpäkkeen otettua irti.
Vaihdoitko kaasuvaijerit, vai riittikö hienosäätövara?

Kokeileppa sellaisia aineita kuin
Loctite 770
http://www.loctite.fi/full-product-list-loctite-4189.htm?countryCode=fi&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=000001FNSQ
JA
Loctite 406
http://www.loctite.fi/full-product-list-loctite-4189.htm?countryCode=fi&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=000001FNQ3

Jos ei muualta löydy, niin Etolasta tilaamalla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.07.13 - klo:09:26
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 17.06.13 - klo:13:35
Veijohtoputkimodi pikakaasuna.

Kokeileppa sellaisia aineita kuin
Loctite 770
http://www.loctite.fi/full-product-list-loctite-4189.htm?countryCode=fi&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=000001FNSQ
JA
Loctite 406
http://www.loctite.fi/full-product-list-loctite-4189.htm?countryCode=fi&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=000001FNQ3

Jos ei muualta löydy, niin Etolasta tilaamalla.

Kiitoksia kovasti.
Menee modin teko ensi talveen. Nyt huomaa, että voisi olla nopeampi kaasu, kun välillä jää joitain millejä full-throttle asennosta. Nuo vaikutti oikein hyviltä muoviliimoilta. Mun materiaalit on tosiaan hieman hankalia. Molemmat puolet jonkin verran öljyistä muovimateriaalia.


JULLE



Mulla oli aikeissa laittaa pikakaasu lähes kahden vuoden ajan kunnes ostin/asensin sen viime talvena.

Pohdin myös noita leikkaa/liimaa ratkaisuja tai Yamahan kahvoja mutta lopuksi päädyin Accosaton koneistettuun pikakaasuun.
Tämän kesän kokemusten perusteella voin sanoa että toi 140,00 € meni oikeaan osoitteeseen. Verrattuna noihin tee-se-itse virityksiin toi Accosato on todella herkkä ja lisukkeena aika pro:n näkönen. Äkkiseltään ton 140,00 € vois laittaa parempaankin kohteeseen mutta tulee muistaa kahva käy jatkossa myös tuleviin mopoihin joten sijoitus jakaantuu halutessani aika pitkälle aikajanalle. Lisäksi settiin kuuluu uudet vaijerit ja asialliset racing-tupit.

Mun mielestä tähänkin tilanteeseen sopii itsekin toteamani asia; Osta kerralla hyvä, universaali osa niin se maksaa itsensä takaisin jo pelkillä hyvillä ajokokemuksilla. Esim. 260,00 €:n Brembon pääsylinteri on nyt viidettä vuotta käytössä ja kolmannessa mopossa.

Miinuksena muutokselle on Suzukissa tarvittavat muutokset cliparin muille hallintalaitteille (START/STOP kytkin) joille täytyy ostaa uusi kytkin koska Suzukissa kaasukahva ja ko. kytkin on samaa pakettia. Tuon kytkimen saa Vehniäiseltä muistaakseni reilulla 80,00 € tai stormilta 30,00 €.

-Provosoiva kilpikuski

wbaum



Tilasin nyt tuon. Kahteen edelliseen mopoon tehnyt liimaamalla ja viilaamalla, vaikka toiseen tilasin r6 kahvan mutta se oli kuitenkin se pienempi. Toivottavasti tuo nyt tilattu on se isompi r6r-kahva, pitäis koodi kai matchata pienen googlettelun jälkeen. Ilmeisesti pitää tuo kikserin kahvan runko työstökeskukseen ruuvata niin pääsee nailoni pyörimään.

26dolsua sis pk, joten ei nyt hirveesti harmita vaikka pitäis taas liimojen kanssa leikkimään.

rranta

22.09.13 - klo:20:35 #34 Viimeisin muokkaus: 22.09.13 - klo:20:38 käyttäjältä rranta
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 22.09.13 - klo:17:34


Tilasin nyt tuon. Kahteen edelliseen mopoon tehnyt liimaamalla ja viilaamalla, vaikka toiseen tilasin r6 kahvan mutta se oli kuitenkin se pienempi. Toivottavasti tuo nyt tilattu on se isompi r6r-kahva, pitäis koodi kai matchata pienen googlettelun jälkeen. Ilmeisesti pitää tuo kikserin kahvan runko työstökeskukseen ruuvata niin pääsee nailoni pyörimään.

26dolsua sis pk, joten ei nyt hirveesti harmita vaikka pitäis taas liimojen kanssa leikkimään.
On juurikin se isompi rulla eli oikeasti r6n kahva. Jonku verran joutuu veistään materiaalia sieltä mistä vaijerit tullee läpi... Vakio vaijerit riittää just ja just. Pittää askarrella kyllä jonku verran. Luonnetta vaatii venyttely.

marko_

^Mulla on kans tommonen ja siinä vielä muovisoiro päällä että se on nyt 45mm.
Kaasunliike on vieläki liian pitkä.
Nyt teen sinne läppärungon päähän pienemmän sen mihin ne vaijerit tulee kiinni niin kaasunliike lyhenee lisää.

Sitten ois edessä isompi ja takana pienempi niin kulkee kovempaa.  airrev_1

murmela

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 22.09.13 - klo:20:54
^Mulla on kans tommonen ja siinä vielä muovisoiro päällä että se on nyt 45mm.
Kaasunliike on vieläki liian pitkä.
Nyt teen sinne läppärungon päähän pienemmän sen mihin ne vaijerit tulee kiinni niin kaasunliike lyhenee lisää.

Sitten ois edessä isompi ja takana pienempi niin kulkee kovempaa.  airrev_1

Ootko jo tsekannu sen läppärungon päässä olevan systeemin?
Mulla nimittäin oli ihan sama mielessä ton mun kawan suhteen, mut ainaki siinä se palikka oli turhan monimutkanen (progressiivinen/elliptinen/epäkesko) lähtee muuttamaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

marko_

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.09.13 - klo:21:00
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 22.09.13 - klo:20:54
^Mulla on kans tommonen ja siinä vielä muovisoiro päällä että se on nyt 45mm.
Kaasunliike on vieläki liian pitkä.
Nyt teen sinne läppärungon päähän pienemmän sen mihin ne vaijerit tulee kiinni niin kaasunliike lyhenee lisää.

Sitten ois edessä isompi ja takana pienempi niin kulkee kovempaa.  airrev_1

Ootko jo tsekannu sen läppärungon päässä olevan systeemin?
Mulla nimittäin oli ihan sama mielessä ton mun kawan suhteen, mut ainaki siinä se palikka oli turhan monimutkanen (progressiivinen/elliptinen/epäkesko) lähtee muuttamaan.

Ei tuossakaan muistaakseni ole "pyöreä" mutta luulisin että siihen saadaan talvenaikana pienempi tilalle.
Progressiivinen tuon on hyvä olla että kaasuvaste on pehmeämpi lähdettäessä avaamaan nollakaasulta.

app

Kertokaas mulle miten tähän puimuriin saa lyhemmän kaasun. On edelleen lähes vakio, ja taitaa tässä -12 malissa ollakin sama tämä nykyinen, kuin 9-11 mallien pika, joka sekin vain aavistuksen lyhyempi orkkista. Olikohan naurettavat 7/360 astetta lyhkäsempi.
Saa edelleen pyörittää rannetta liikaa. Josko oma viritys, jos ei löydy tilaamalla ?

wehna

Lainaus käyttäjältä: app - 22.09.13 - klo:21:22
Kertokaas mulle miten tähän puimuriin saa lyhemmän kaasun. On edelleen lähes vakio, ja taitaa tässä -12 malissa ollakin sama tämä nykyinen, kuin 9-11 mallien pika, joka sekin vain aavistuksen lyhyempi orkkista. Olikohan naurettavat 7/360 astetta lyhkäsempi.
Saa edelleen pyörittää rannetta liikaa. Josko oma viritys, jos ei löydy tilaamalla ?

Pitäis katsoa mikä kaasu sulla on paikallaan, alphalta saatavana kahta versiota vakion lisäksi. Sitten meillä on omakin viritys olemassa.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

wehna

Lainaus käyttäjältä: JULLE - 05.07.13 - klo:10:40


Mulla oli aikeissa laittaa pikakaasu lähes kahden vuoden ajan kunnes ostin/asensin sen viime talvena.

Pohdin myös noita leikkaa/liimaa ratkaisuja tai Yamahan kahvoja mutta lopuksi päädyin Accosaton koneistettuun pikakaasuun.
Tämän kesän kokemusten perusteella voin sanoa että toi 140,00 € meni oikeaan osoitteeseen. Verrattuna noihin tee-se-itse virityksiin toi Accosato on todella herkkä ja lisukkeena aika pro:n näkönen. Äkkiseltään ton 140,00 € vois laittaa parempaankin kohteeseen mutta tulee muistaa kahva käy jatkossa myös tuleviin mopoihin joten sijoitus jakaantuu halutessani aika pitkälle aikajanalle. Lisäksi settiin kuuluu uudet vaijerit ja asialliset racing-tupit.

Mun mielestä tähänkin tilanteeseen sopii itsekin toteamani asia; Osta kerralla hyvä, universaali osa niin se maksaa itsensä takaisin jo pelkillä hyvillä ajokokemuksilla. Esim. 260,00 €:n Brembon pääsylinteri on nyt viidettä vuotta käytössä ja kolmannessa mopossa.

Miinuksena muutokselle on Suzukissa tarvittavat muutokset cliparin muille hallintalaitteille (START/STOP kytkin) joille täytyy ostaa uusi kytkin koska Suzukissa kaasukahva ja ko. kytkin on samaa pakettia. Tuon kytkimen saa Vehniäiseltä muistaakseni reilulla 80,00 € tai stormilta 30,00 €.

Joo, toi meidän kytkin on suoraan bemariin sopiva. Käy myös muihin ilman bmw modausta ja silloin hinta on noin 30e.
Tohon kaasuun kannattaa käyttää aikaa ja laitella kunnolliset osat. Joskus kokenut ongelmia kaasun kanssa ja eipä ole kivaa kun vajaa 200hp päättää kulkea omaan tahtiin.

Täältä yksi ääni accosatolle, on toimiva tuote ja löytyy myös omasta pyörästä.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

marko_

22.09.13 - klo:21:51 #41 Viimeisin muokkaus: 22.09.13 - klo:22:05 käyttäjältä marko_
Tästä voi kattoa miten tommonen leikkaa, liimaa ja räpellä pikakaasu toimii. :)

http://youtu.be/ePo-38W0p-k

app

Lainaus käyttäjältä: wehna - 22.09.13 - klo:21:25
Lainaus käyttäjältä: app - 22.09.13 - klo:21:22
Kertokaas mulle miten tähän puimuriin saa lyhemmän kaasun. On edelleen lähes vakio, ja taitaa tässä -12 malissa ollakin sama tämä nykyinen, kuin 9-11 mallien pika, joka sekin vain aavistuksen lyhyempi orkkista. Olikohan naurettavat 7/360 astetta lyhkäsempi.
Saa edelleen pyörittää rannetta liikaa. Josko oma viritys, jos ei löydy tilaamalla ?

Pitäis katsoa mikä kaasu sulla on paikallaan, alphalta saatavana kahta versiota vakion lisäksi. Sitten meillä on omakin viritys olemassa.

Hyvä. Lyhennetään tätä. Ei ole muutettu nyt vakiosta, ja liikerata on mulle liian pitkä. Pitää saaha avauksin lisää RRuutia myös, ja näinhän se käy parhaiten.  stoppie_gif.
Ei vaan, kyllä sitä kahvaa pitää joka kerta suorilla keskittyneesti ruuvata auki asti, ja jos ajatus muualla, jää aina vajaaks. Kymmenenkin astetta lyhempi muuttais varmasti homman täysin.

wbaum

Vähän tosiaan kannattaa olla varovainen noissa jos alkaa liimailemaan lisää muovia, kun tuo aine on muutenkin tehty kitkattomaksi.

Itse aikoinaan varmistin liimauksen muutamalla ruuvilla. Porasin siis runkoon reiän, tein kierteet ja "lisämuovi"-holkkiin senkkikantaiset ruuvit upotin. Ei lähtenyt enää pienellä väkivallallakaan repsottamaan tuo lisuke.

marko_

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 22.09.13 - klo:22:33
Vähän tosiaan kannattaa olla varovainen noissa jos alkaa liimailemaan lisää muovia, kun tuo aine on muutenkin tehty kitkattomaksi.

Itse aikoinaan varmistin liimauksen muutamalla ruuvilla. Porasin siis runkoon reiän, tein kierteet ja "lisämuovi"-holkkiin senkkikantaiset ruuvit upotin. Ei lähtenyt enää pienellä väkivallallakaan repsottamaan tuo lisuke.

Onhan tuo hyvä pitää mielessä, ainaki tämän kesän pysyi paikallaan.

Powered by EzPortal