Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 26 Vieraat katselee tätä aihetta.

santerik

Olis tässä talven mittaan tarkotus perus jarrujen herkistelyn yms. huollon lisäks laittaa tota 929RR:ää vähän soppelimmaks radalle. Kaatumatapit ja ohjausiskari siitä jo löytyy. Tilannehan on se, että kuski on täyttä timanttia joten jäljellä olevat tuhannesosat on otettava kalustosta. Pyörän arvo on kaljakorin ja koppikärryn välimaastossa joten kaikkee pikkunäpellystä mistä selviää halvalla/ilmaseks olis tarkotus.

Tarkoituksena olisi:
- Solumuovista "storm gripit", näillä lähtee motoparkin enkkarista het sekunti
- Muovista taivutellut koneenposkien suojat Raaserin ohjeen mukaan, lisää uskottavuutta
- Ehkä jotkut ohjauksenrajoittimet jotka saa näppärästi kiinni-irti katuajelun takia, jos näillä säästäis vähän katteita jos lipsahtaa
- Tappien pieni siirto ja "kiinteytys" sekä luultavasti kaavion kääntö, tapahtunee Kiinan satsilla (tästähän vähä aiemmin väänneltiin)
- Pikkusen sporttisempi eturissa
- Taidan ottaa tosissaan ja säätää painaumat kohdilleen :)

- Alustan huollatusta/parantelua jos taskuihin jaa ylimääräsiä paperirahoja

+ Hommasin kauden lopussa valkoset ajohanskat hajonneiden mustien tilalle. Valkoset oli sellaset kaasulapaset notta oma enkka parani sekunnilla. Pitäisköhän polvipalatkin vaihtaa valkosiks?

Puuttuuko listalta jotain helppoo, halpaa ja nopeeta? Vielä lisävaatimuksena, että kädettöminkin pystyy muutokset itse toteuttamaan.


santerik

Ei kummatkaan satu tallella jouten olemaan?

paaton

Siirtopalat pyöri pitkään pakissa, mutta heitin nekin viime talvena roskiin.
Eli eipä ole enää.

murmela

Lainaus käyttäjältä: santerik - 20.10.14 - klo:20:58
- Solumuovista "storm gripit", näillä lähtee motoparkin enkkarista het sekunti
Pilk vil nuzz, älä tee solumuovista vaan solukumista. Sienikumikin voi toimia, jos tykkää kovemmasta pinnasta kuin solukumi.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

santerik

20.10.14 - klo:21:58 #3755 Viimeisin muokkaus: 20.10.14 - klo:22:01 käyttäjältä santerik
Paaton: Aika likeltä meni jos ne vielä viime talvena oli! Mimmottii jouset sulla oli tossa keulassa ja minkä painoinen kapteeni olet? Mulla on uskoakseni ne alkuperäiset vieterit ja en ihan älyttömästi diggaa tosta keulasta.. Ei Vie siivillä mun satakiloista ruhoani. Ei oikein oo samaa sarjaa ton etujarrut kans.

Murmela: joo pitää hierasta matskut kohdilleen kun alkaa väkästelemään..

paaton

Alkuperäisethän on progressiiviset, ne on pakko vaihtaa sieltä pois.
En muista enää mitkä jäykkyydet oli.

Tilaa ebaysta takaiskari, jolla saat säädettyä korkeutta. Vakiona tuo on kankea kuin rautakanki, eikä keulaa ole tosiaankaan vara laskea. 954n pamppu käy, kunhan säiliötä kääntää toiseen asentoon tai muokkaa akku koteloa.

Nitrous

21.10.14 - klo:08:06 #3757 Viimeisin muokkaus: 21.10.14 - klo:08:52 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: santerik - 20.10.14 - klo:20:58.
- Alustan huollatusta/parantelua jos taskuihin jaa ylimääräsiä paperirahoja

Älä missään nimessä säästä alustahuollosta. Hoidat ensin alustan huollon alta pois ja sitten katsot onko rahaa muuhun. Huonosti toimiva alusta tekee ajamisesta vaikeampaa, estää tehokkaan jarruttamisen ja avaamisen sekä lisää merkittävästi rengaskulutusta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

santerik

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.10.14 - klo:08:06
Lainaus käyttäjältä: santerik - 20.10.14 - klo:20:58.
- Alustan huollatusta/parantelua jos taskuihin jaa ylimääräsiä paperirahoja
Lainaus käyttäjältä: santerik - 20.10.14 - klo:20:58.

Älä missään nimessä säästä alustahuollosta. Hoidat ensin alustan huollon alta pois ja sitten katsot onko rahaa muuhun. Huonosti toimiva alusta tekee ajamisesta vaikeampaa, estää tehokkaan jarruttamisen ja avaamisen sekä lisää merkittävästi rengaskulutusta.

Mimmottiista rahoista muuten esimerkikis takaiskarin huollossa puhutaan?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: santerik - 21.10.14 - klo:08:45
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.10.14 - klo:08:06
Lainaus käyttäjältä: santerik - 20.10.14 - klo:20:58.
- Alustan huollatusta/parantelua jos taskuihin jaa ylimääräsiä paperirahoja
Lainaus käyttäjältä: santerik - 20.10.14 - klo:20:58.

Älä missään nimessä säästä alustahuollosta. Hoidat ensin alustan huollon alta pois ja sitten katsot onko rahaa muuhun. Huonosti toimiva alusta tekee ajamisesta vaikeampaa, estää tehokkaan jarruttamisen ja avaamisen sekä lisää merkittävästi rengaskulutusta.

Mimmottiista rahoista muuten esimerkikis takaiskarin huollossa puhutaan?
Jos nyt en ihan mettään muista niin n. 100-150€. Korjatkaa viisaammat jos meni pahasti metsään. Tosin kannattaa myös katella käytettyä WP:n Öhlinsin tai vastaavaa iskaria, niitä liikkuu noihin vanhempiin kohtuulliseen rahaan. Esim. tuohon mun Hondaan WP:n pamppu oli n. 180€.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.10.14 - klo:08:54
Lainaus käyttäjältä: santerik - 21.10.14 - klo:08:45
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.10.14 - klo:08:06
Lainaus käyttäjältä: santerik - 20.10.14 - klo:20:58.
- Alustan huollatusta/parantelua jos taskuihin jaa ylimääräsiä paperirahoja
Lainaus käyttäjältä: santerik - 20.10.14 - klo:20:58.

Älä missään nimessä säästä alustahuollosta. Hoidat ensin alustan huollon alta pois ja sitten katsot onko rahaa muuhun. Huonosti toimiva alusta tekee ajamisesta vaikeampaa, estää tehokkaan jarruttamisen ja avaamisen sekä lisää merkittävästi rengaskulutusta.

Mimmottiista rahoista muuten esimerkikis takaiskarin huollossa puhutaan?
Jos nyt en ihan mettään muista niin n. 100-150€. Korjatkaa viisaammat jos meni pahasti metsään. Tosin kannattaa myös katella käytettyä WP:n Öhlinsin tai vastaavaa iskaria, niitä liikkuu noihin vanhempiin kohtuulliseen rahaan. Esim. tuohon mun Hondaan WP:n pamppu oli n. 180€.
kannattaa muistaa se,että tuollaisen 180e öhlärinki saa lähes 100% varmuudella myös huollattaa ennen asennusta

santerik

Itsehän olen tyypillisesti iskenyt käteni välimallin paskaan. Noita 954/929 näkyy aika vähän ratakäytössä ja jopa ebayssa kaikkien kikkuloiden tarjonta noihin on vähän rajallista. Pölhölässä noita on paljon kadulla, mutta radalla sielläkin ilmeisesti vähemmän..

tuomas



Älä missään nimessä säästä alustahuollosta. Hoidat ensin alustan huollon alta pois ja sitten katsot onko rahaa muuhun. Huonosti toimiva alusta tekee ajamisesta vaikeampaa, estää tehokkaan jarruttamisen ja avaamisen sekä lisää merkittävästi rengaskulutusta.
[/quote]

Mimmottiista rahoista muuten esimerkikis takaiskarin huollossa puhutaan?
[/quote]
Jos nyt en ihan mettään muista niin n. 100-150€. Korjatkaa viisaammat jos meni pahasti metsään. Tosin kannattaa myös katella käytettyä WP:n Öhlinsin tai vastaavaa iskaria, niitä liikkuu noihin vanhempiin kohtuulliseen rahaan. Esim. tuohon mun Hondaan WP:n pamppu oli n. 180€.
[/quote]
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.10.14 - klo:08:54
Lainaus käyttäjältä: santerik - 21.10.14 - klo:08:45
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.10.14 - klo:08:06
Lainaus käyttäjältä: santerik - 20.10.14 - klo:20:58.
- Alustan huollatusta/parantelua jos taskuihin jaa ylimääräsiä paperirahoja
Lainaus käyttäjältä: santerik - 20.10.14 - klo:20:58.

Älä missään nimessä säästä alustahuollosta. Hoidat ensin alustan huollon alta pois ja sitten katsot onko rahaa muuhun. Huonosti toimiva alusta tekee ajamisesta vaikeampaa, estää tehokkaan jarruttamisen ja avaamisen sekä lisää merkittävästi rengaskulutusta.

Mimmottiista rahoista muuten esimerkikis takaiskarin huollossa puhutaan?
Jos nyt en ihan mettään muista niin n. 100-150€. Korjatkaa viisaammat jos meni pahasti metsään. Tosin kannattaa myös katella käytettyä WP:n Öhlinsin tai vastaavaa iskaria, niitä liikkuu noihin vanhempiin kohtuulliseen rahaan. Esim. tuohon mun Hondaan WP:n pamppu oli n. 180€.

Ei se Nitrouksen veikkaus kauheasti pieleen mennyt.

-07 RR hondaan WP:n takaiskarin huolto oli 80e vuosi sitten ja vakio etuiskareille 100e.

-tuomas
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 21.10.14 - klo:09:01
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.10.14 - klo:08:54
Lainaus käyttäjältä: santerik - 21.10.14 - klo:08:45
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.10.14 - klo:08:06
Lainaus käyttäjältä: santerik - 20.10.14 - klo:20:58.
- Alustan huollatusta/parantelua jos taskuihin jaa ylimääräsiä paperirahoja
Lainaus käyttäjältä: santerik - 20.10.14 - klo:20:58.

Älä missään nimessä säästä alustahuollosta. Hoidat ensin alustan huollon alta pois ja sitten katsot onko rahaa muuhun. Huonosti toimiva alusta tekee ajamisesta vaikeampaa, estää tehokkaan jarruttamisen ja avaamisen sekä lisää merkittävästi rengaskulutusta.

Mimmottiista rahoista muuten esimerkikis takaiskarin huollossa puhutaan?
Jos nyt en ihan mettään muista niin n. 100-150€. Korjatkaa viisaammat jos meni pahasti metsään. Tosin kannattaa myös katella käytettyä WP:n Öhlinsin tai vastaavaa iskaria, niitä liikkuu noihin vanhempiin kohtuulliseen rahaan. Esim. tuohon mun Hondaan WP:n pamppu oli n. 180€.
kannattaa muistaa se,että tuollaisen 180e öhlärinki saa lähes 100% varmuudella myös huollattaa ennen asennusta
Toki tuo huollon tarve kannattaa selvittää ennen ostoa. Mulla kävi mäihä, eikä tarvinnu huoltaa, joten aika halvalla pääsin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

Huollosta sen verran, että mulla se on max. 20h ajoa ja takaiskari huoltoon. On se vaan mukavaa, kun tonninen ei pompi pystyyn miten sattu ja lähde kuin käärme mutkista.

Powered by EzPortal