Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 13 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 22.01.15 - klo:22:11
Eikai tota nykyään tarvi, hyllyt täynnä hiljaisia komponentteja.
Niinno, jos helpolla haluis päästä, nii metri tosta <--- tonne ois seinä. Siit vaan näytön piuha läpi, niin kone lämmittäis eteistä. Tai metri >tästä< alas ja näytön piuha lattiasta läpi, niin kone lämmitäis autotallia.
Eli eihän täs säätämisessä mitään järkee oo, jos sitä epäilit?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

No arvoittaisin tuon tyyliin samalle tasolle kuin tämän tummentuneen alkukäyrän kiillotuksen. Turha työ tekijäänsä kiittää tjs.


Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.01.15 - klo:00:02
No arvoittaisin tuon tyyliin samalle tasolle kuin tämän tummentuneen alkukäyrän kiillotuksen. Turha työ tekijäänsä kiittää tjs.


Sulla on selkeesti liikaa vapaa-aikaa. Kateeks käy kun ite oon kerenny käymään tallilla tasan kaks päivää sitten viime syyskuun. Nyt jos viikonloppuna onnistus vaikka yks lisää niin vois ihmetellä racedacin asennusta. Nyt olis helppo vetää piuhoja kun mopo on rungolla niin ei oo turhia esteitä tiellä. Mistä tuli mieleen: Pitääkö racedac vettä? Uskaltaako sen sijottaa etuhäkkiin vai onko se samantien solmussa kun vähän vettä suihkuu kohti?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Juha_K

Mitä muiden mopojen kittimanuskat sanoo suositelluista tyhjäkäyntikierroksista rata-ajoon? Vai käyttääkö porukka sitä mitä omistajan käsikirja suosittelee eli 1200 +- 100 tms. Oma mopo ei enää edes käy noin alhaisilla kierroksilla niin on ollut pakko nostaa vajaaseen 2000 kierrokset. Yoshimura suosittelee 2500-3500 vähän moposta riippuen. 

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 23.01.15 - klo:12:36
Mitä muiden mopojen kittimanuskat sanoo suositelluista tyhjäkäyntikierroksista rata-ajoon? Vai käyttääkö porukka sitä mitä omistajan käsikirja suosittelee eli 1200 +- 100 tms. Oma mopo ei enää edes käy noin alhaisilla kierroksilla niin on ollut pakko nostaa vajaaseen 2000 kierrokset. Yoshimura suosittelee 2500-3500 vähän moposta riippuen.


Riippunee ihan omasta mieltymyksestä / nokista /ajotuksista. Mulla oli rytkösessä tyhjäkäynti jossain 1700-1900 välimaastossa. Hondassa taitaa olla lähempänä vakiota, mutta siinä onkin luistokytkin. Se reilu tonni on kyllä aika vähän varsinkin jos syöttö katkastaan moottorijarrussa kokonaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.01.15 - klo:07:36
Pitääkö racedac vettä? Uskaltaako sen sijottaa etuhäkkiin vai onko se samantien solmussa kun vähän vettä suihkuu kohti?
En suosittelis ampumaan vettä kohti. Yks helppo tapa kiertää ongelma: Pari minigrip-pussia, tms vähä kestävämpää matskua, ja asennus "pystyyn", gummibandilla pussin suu kiinni johtojen ympärille. Problem solved. Jos oikein hifi haluu olla, niin sit ympärille vedenpitävä muovikotelo, ja johtojen läpiviennit kumeksilla. Koska sen käynnistämisen voi hoitaa hot-wirellä tai ihan vaan kytkemällä virran virtapiuhaan. Ts nappulaa ei tarvi painaa jos ei haluu.
Mulla on ollu se ihan paljaana sateessakin, joten ei se ihan samantien solmussa ole.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

En oikein ymmärrä miten tuo idle vaikuttaa rata-ajoon vaikka oliski säädetty ylhäälle? Eihän se moottorijarru ja mutkastalähteminen ikinä ole noin matalilla kierroksilla kuitenkaan, joten eikö siellä ole edelleen fuel cut? Vai annetaanko moottorille idleä periaattees aina?

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.01.15 - klo:07:36

Sulla on selkeesti liikaa vapaa-aikaa. Kateeks käy kun ite oon kerenny käymään tallilla tasan kaks päivää sitten viime syyskuun.
Aika minimimaalisesti tässä on loppusyksyn jälkeen tullut tallilla hilluttua, kun tuli ehkä vähän yliannostus sitä heti alkuunsa. Toisaalta nyt on visuaalista puolta lukuunottamatta ratakissa about valmiina kevääksi. Töissä kun pitää muutamaa osaa mitä välillä tylsyyttään loppupäivästä jyrsii möykkäpajassa, niin vähän joku edistyy edes.

murmela

23.01.15 - klo:14:39 #3953 Viimeisin muokkaus: 23.01.15 - klo:14:46 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.01.15 - klo:14:30
En oikein ymmärrä miten tuo idle vaikuttaa rata-ajoon vaikka oliski säädetty ylhäälle? Eihän se moottorijarru ja mutkastalähteminen ikinä ole noin matalilla kierroksilla kuitenkaan, joten eikö siellä ole edelleen fuel cut? Vai annetaanko moottorille idleä periaattees aina?
Jos idle säädetään kierrosluvun perusteella -> niin säätöilmastosta/olosuhteista riippuen läppien asennoksi tulee jotain -> jollon moottorijarru on jotain.
Jos läpät säädetään asentoon esim 2% -> niin idle on jotain/siitä ei niin välitetä -> ja koska läppien asento on 2%, niin myöskin moottorijarrun säätö onnistuu johonkin tiettyyn arvoon, eikä se ole seurausta idle-arvonnasta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.01.15 - klo:13:58
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.01.15 - klo:07:36
Pitääkö racedac vettä? Uskaltaako sen sijottaa etuhäkkiin vai onko se samantien solmussa kun vähän vettä suihkuu kohti?
En suosittelis ampumaan vettä kohti. Yks helppo tapa kiertää ongelma: Pari minigrip-pussia, tms vähä kestävämpää matskua, ja asennus "pystyyn", gummibandilla pussin suu kiinni johtojen ympärille. Problem solved. Jos oikein hifi haluu olla, niin sit ympärille vedenpitävä muovikotelo, ja johtojen läpiviennit kumeksilla. Koska sen käynnistämisen voi hoitaa hot-wirellä tai ihan vaan kytkemällä virran virtapiuhaan. Ts nappulaa ei tarvi painaa jos ei haluu.
Mulla on ollu se ihan paljaana sateessakin, joten ei se ihan samantien solmussa ole.
Lähinnä mietin sateessa ajoa. Sateella takakatteen alla se olis paremmin suojassa, mutta etuhäkille olis lyhyempi matka vetää piuhat. Onko muuten antureiden signaalit paras ryöstää suoraan ECU:n liittimeltä vai jostain muualta? Ja jos joku haluaa perus Racedacin niin voisin tuon myydä pois ja ostaa sit tilalle ton gyrollisen version.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.01.15 - klo:15:14
Onko muuten antureiden signaalit paras ryöstää suoraan ECU:n liittimeltä vai jostain muualta?
Helpoin paikka ollee joo siitä ecun johtosarjan tyvestä. Ja hommaa helpottaa se ett jos on käytettävissä ohutta (0,25...0,5mm2) monisäikeistä silikonkumipäällysteistä johtoa. Ts abaut samaa matskuu kuin mitä mopon oma johtosarja on. Toki perus biltsukka/motonet/1mm2 pvc-autosähköjohdollakin onnistuu, mut suosittelen kyl kipasemaan jostain autosähköliikkeestä kunnon piuhaa. Huomaa sit tehdessä sen eron.


Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

23.01.15 - klo:17:45 #3956 Viimeisin muokkaus: 23.01.15 - klo:17:48 käyttäjältä wbaum
Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.01.15 - klo:14:39
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.01.15 - klo:14:30
En oikein ymmärrä miten tuo idle vaikuttaa rata-ajoon vaikka oliski säädetty ylhäälle? Eihän se moottorijarru ja mutkastalähteminen ikinä ole noin matalilla kierroksilla kuitenkaan, joten eikö siellä ole edelleen fuel cut? Vai annetaanko moottorille idleä periaattees aina?
Jos idle säädetään kierrosluvun perusteella -> niin säätöilmastosta/olosuhteista riippuen läppien asennoksi tulee jotain -> jollon moottorijarru on jotain.
Jos läpät säädetään asentoon esim 2% -> niin idle on jotain/siitä ei niin välitetä -> ja koska läppien asento on 2%, niin myöskin moottorijarrun säätö onnistuu johonkin tiettyyn arvoon, eikä se ole seurausta idle-arvonnasta.
Mjoo-o. Mietin vaan ku tuo mun pyörän (niin hyvä alusta kun siinä olikin/onkin) vatkaa ihan helvetisti perää kovemmissa jarruissa niin saattais tuota kai koittaa, jos vakiokamppeilla tuota voi testata. Jos se ilman yoshin ecuja onnistuu vaikuttamaan asiaan (mekaanisesti)?

http://www.youtube.com/watch?v=5xesltH_0NI

Mut siis joo, tuo mitä sanoit on ihan järkeenkäypää. Eli läpät 2% mut, tarkoittaako tuo lukemaa jossain empro-ecun monitorointisoftassa? Mulla vaan käytännössä ruuvaillaan idleä ylöspäin?

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.01.15 - klo:17:45
Mietin vaan ku tuo mun pyörän (niin hyvä alusta kun siinä olikin/onkin) vatkaa ihan helvetisti perää kovemmissa jarruissa niin saattais tuota kai koittaa, jos vakiokamppeilla tuota voi testata. Jos se ilman yoshin ecuja onnistuu vaikuttamaan asiaan (mekaanisesti)?
Ööh, muistaakseni sun mopossa oli totaalisen sysipaska alusta koko viime kesän? Eli mä veikkaisin että toi kiemurtelu johtuu suurimmaks osaks siitä.
Keula ei joustanut, eli eturengas painuu joka epätasaisuudesta littaan ja pyrkii pakenemaan painon alta sivusuuntaan. Aivan sama ongelma kuin sillon ku keula pohjaa oikein huolella.
Ja jos perässä on liian vähän painaumaa eli ulosjoustoa, niin ulosjousto loppuu ja perä pomppii ilmassa puolelta toiselle, kun keula alottaa sen sivusuuntasen sahaamisen.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.01.15 - klo:17:45
Mut siis joo, tuo mitä sanoit on ihan järkeenkäypää. Eli läpät 2% mut, tarkoittaako tuo lukemaa jossain empro-ecun monitorointisoftassa? Mulla vaan käytännössä ruuvaillaan idleä ylöspäin?
Äkkiseltään mutuillen: K7:an TPS fuel mapin pienin läppäasento on 1.9%. Eli jos läpän säätää siten että ecun mielestä se on 2.0% auki, niin ecu pysyy(????) TPS kartalla, jolloin polttoaineen syöttöä pystyy säätämään 200RPM välein alueella 800-16000RPM.
Eli sulla pitää olla joku softa joka osaa lukea eculta ulos tulevaa dataa (jossa myöskin TPS info), ja sen avulla ruuvata se läppä kahteen prosenttiin. Sitten seoksella pystynee jonkun verran vaikuttamaan moottorijarruun?

Tosiaankin ihan täyttä arvailua. ;D

Sähkökaasuvehkeissähän toi menee silleen että ecu säätää myöskin sitä läpän asentoa moottorijarrussa. Esim yhestä tonnaridatasta katottuna sen moottorijarrunaikainen RPM & TPS, sillon ku kahvan asento on 0.0%:
10900 5,1
9600 4,7
8800 4,3
8000 3,9
6500 3,5
5700 3,1
2300 2,7
2,3
1,9
Idle 1,5
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.01.15 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.01.15 - klo:17:45
Mietin vaan ku tuo mun pyörän (niin hyvä alusta kun siinä olikin/onkin) vatkaa ihan helvetisti perää kovemmissa jarruissa niin saattais tuota kai koittaa, jos vakiokamppeilla tuota voi testata. Jos se ilman yoshin ecuja onnistuu vaikuttamaan asiaan (mekaanisesti)?
Ööh, muistaakseni sun mopossa oli totaalisen sysipaska alusta koko viime kesän? Eli mä veikkaisin että toi kiemurtelu johtuu suurimmaks osaks siitä.
Keula ei joustanut, eli eturengas painuu joka epätasaisuudesta littaan ja pyrkii pakenemaan painon alta sivusuuntaan. Aivan sama ongelma kuin sillon ku keula pohjaa oikein huolella.
Ja jos perässä on liian vähän painaumaa eli ulosjoustoa, niin ulosjousto loppuu ja perä pomppii ilmassa puolelta toiselle, kun keula alottaa sen sivusuuntasen sahaamisen.
Toki juu, nyt se keula parempi ja varmaan olikin isoin tekijä. Vielä se takapampun ribari oli tosi hidas, eli ei työnnä takasta tonttiinkaan toivotusti kun se kevenee. Tässä nyt on liikaa aikaa-syndrooma niin mietin saisko tuon idlen valjastettua ihan testimielessä käyttöön.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.01.15 - klo:22:28
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.01.15 - klo:17:45
Mut siis joo, tuo mitä sanoit on ihan järkeenkäypää. Eli läpät 2% mut, tarkoittaako tuo lukemaa jossain empro-ecun monitorointisoftassa? Mulla vaan käytännössä ruuvaillaan idleä ylöspäin?
Äkkiseltään mutuillen...
Mjoo. Pitää tutkia vähän lisää, miten tuota jengi on tehnyt. Joku näemmä suosittaa 1800-2100rpm idleä k7 rata-ajoon, että kivasti pehmenee käytös mutkasta avauksiin ja moottorijarruun.

Powered by EzPortal