Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 32 Vieraat katselee tätä aihetta.

LoneWolf

#nilkkamurtunut #kipsiä

teemuki

Tää nyt on varmaan ihan hyvä otsikko tähän, vaikka tapahtuikin  toissapäivänä eikä tänään.
Ajoin Botnialla omia parhaita 1:55.5-8 kierroksia useita peräkkäin ja sitten jostain käsittämättömästä syystä tulinkin shikaaniin  15 km/h kovempaa mitä aiemmin, (142 vs 157) ja leveäksihän se sitten meni. Soralla olin pystyssä ja takajarrulla ja mopo 'hallinnassa', mutta sitten ilmeisesti sora loppui ja lähdettiinkin korkeallea ja kovaa ympäri.
Lähdin siitä sitten hakemaan uutta ajolinjaa ensin Seinäjoen teholle, siitä Tyksin teholle ja täällä Tyksin traumaosastolla ihmetellään nyt.
Rintarangasta pari nikamaa muusina, useita välilevyjä, kylkiluita, ja solisluu rikki, ilmarinta ja sokeutunut silmä tällä hetkellä.

Tää taisi olla semmoinen 'Kiitos kaudesta 2018'.

JMH

Lainaus käyttäjältä: teemuki - 30.07.18 - klo:20:07
Tää nyt on varmaan ihan hyvä otsikko tähän, vaikka tapahtuikin  toissapäivänä eikä tänään.
Ajoin Botnialla omia parhaita 1:55.5-8 kierroksia useita peräkkäin ja sitten jostain käsittämättömästä syystä tulinkin shikaaniin  15 km/h kovempaa mitä aiemmin, (142 vs 157) ja leveäksihän se sitten meni. Soralla olin pystyssä ja takajarrulla ja mopo 'hallinnassa', mutta sitten ilmeisesti sora loppui ja lähdettiinkin korkeallea ja kovaa ympäri.
Lähdin siitä sitten hakemaan uutta ajolinjaa ensin Seinäjoen teholle, siitä Tyksin teholle ja täällä Tyksin traumaosastolla ihmetellään nyt.
Rintarangasta pari nikamaa muusina, useita välilevyjä, kylkiluita, ja solisluu rikki, ilmarinta ja sokeutunut silmä tällä hetkellä.

Tää taisi olla semmoinen 'Kiitos kaudesta 2018'.

Nyt kuulostaa aika kohtuuttomalta.

Tietoa, että oliko radan "turva-alueilla" tekemistä vakavien vammojen kanssa?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mauno ärrällä, eli Rauno.

teemuki

Eipä ole vielä tietoa - jos joku niistä olisi puhunutkin, niin en ollut kovin vastaanottavainen siinä kun pukua leikeltiin pois, vaikka taju olikin palannut silloin.

LoneWolf

Lainaus käyttäjältä: teemuki - 30.07.18 - klo:20:07
Lähdin siitä sitten hakemaan uutta ajolinjaa ensin Seinäjoen teholle, siitä Tyksin teholle ja täällä Tyksin traumaosastolla ihmetellään nyt.
Rintarangasta pari nikamaa muusina, useita välilevyjä, kylkiluita, ja solisluu rikki, ilmarinta ja sokeutunut silmä tällä hetkellä.

Alkaa omat vammat tuntua pieneltä kun tuota listaa lukee, huh huh. Toivottavasti ukko saadaan kuntoon.

JiiPee66

Lainaus käyttäjältä: teemuki - 30.07.18 - klo:20:07
Tää nyt on varmaan ihan hyvä otsikko tähän, vaikka tapahtuikin  toissapäivänä eikä tänään.
Ajoin Botnialla omia parhaita 1:55.5-8 kierroksia useita peräkkäin ja sitten jostain käsittämättömästä syystä tulinkin shikaaniin  15 km/h kovempaa mitä aiemmin, (142 vs 157) ja leveäksihän se sitten meni. Soralla olin pystyssä ja takajarrulla ja mopo 'hallinnassa', mutta sitten ilmeisesti sora loppui ja lähdettiinkin korkeallea ja kovaa ympäri.
Lähdin siitä sitten hakemaan uutta ajolinjaa ensin Seinäjoen teholle, siitä Tyksin teholle ja täällä Tyksin traumaosastolla ihmetellään nyt.
Rintarangasta pari nikamaa muusina, useita välilevyjä, kylkiluita, ja solisluu rikki, ilmarinta ja sokeutunut silmä tällä hetkellä.

Tää taisi olla semmoinen 'Kiitos kaudesta 2018'.


Harmin paikka. Motorsportin varjopuolia. Tsemppiä sinne ja toipumisia.

LoneWolf

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.07.18 - klo:06:09
Jos vakuutus Pohjolassa niin Pohjola-sairaala on ihan huippumesta. Myös Terveystalossa homma hoitunu ok. Muistat vaan kertoo, että menee liikennevakuutukseen niin ainakaan mun ei tarvinnu maksaa paikan päällä mitään.

Kerrottakoon tässä nyt tiedoksi muille että Pohjola-sairaalassa homma tosiaan hoitui, soitin Pohjolan Terveysmestari-palveluun josta tehtiin suoraan vahinkoilmoitus puolestani ja varattiin aika ortopedille. Sairaalassa paikanpäällä järjestyi kaikki tarvittava ja melkoista joustoa löytyi että saatiin kuvat nopeasti ja kipsi tehtyä, pisteet hyvästä palvelusta.

murmela

30.07.18 - klo:21:26 #5392 Viimeisin muokkaus: 30.07.18 - klo:21:32 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: teemuki - 30.07.18 - klo:20:07
Tää nyt on varmaan ihan hyvä otsikko tähän, vaikka tapahtuikin  toissapäivänä eikä tänään.
Ajoin Botnialla omia parhaita 1:55.5-8 kierroksia useita peräkkäin ja sitten jostain käsittämättömästä syystä tulinkin shikaaniin  15 km/h kovempaa mitä aiemmin, (142 vs 157) ja leveäksihän se sitten meni. Soralla olin pystyssä ja takajarrulla ja mopo 'hallinnassa', mutta sitten ilmeisesti sora loppui ja lähdettiinkin korkeallea ja kovaa ympäri.
Lähdin siitä sitten hakemaan uutta ajolinjaa ensin Seinäjoen teholle, siitä Tyksin teholle ja täällä Tyksin traumaosastolla ihmetellään nyt.
Rintarangasta pari nikamaa muusina, useita välilevyjä, kylkiluita, ja solisluu rikki, ilmarinta ja sokeutunut silmä tällä hetkellä.

Tää taisi olla semmoinen 'Kiitos kaudesta 2018'.

Ensimmäisen kerran kun näin botnian uuden lenkin (vuonna 2013?) shikaanin, ja sen "turva-aluen" niin totesin että siinä on paikka missä en halua missään nimessä ajaa ulos. Sen takia mielummin häviän sekunnin tai useamman per kierros.
Ja silloin siinä ei ollut käytännössä ollenkaan turva-aluetta, koska vauhti on niin kova, ja sen vauhdin suunta on ulos radalta. Ja bonuksena oli isoja ojia, kuoppia, kiviä ja kantoja yms.

Sen jälkeen sitä turva-aluetta on huomattavasti "parannettu", mutta vieläkään se ei ole mitenkään suhteessa siihen vauhtiin, ja vauhdin suuntaan. Aivan täysin riittämätön, ottaen huomioon että kysessä on kuitenkin käytännössä uusi rata, ja kyseisen kohdan voisi ratayhtiö halutessaan tasoittaa millä tahansa täyttömaalla. Ottaen huomioon että paikka on ihan landella, niin sieltä löytyy tarvittavat pelit ja vehkeet naapurista siihen että tuonkin vois oikeasti laittaa kuntoon. Riittäisi että se olisi tasainen.
Radan tontilla on 40 hehtaaria joutomaata lounaisnurkassa.

Ja tuo shikaani ja sen täysin riittämätön turva-alue on yksi niistä syistä miksi botniaringin sm-kisat ajettiin tänäkin vuonna lyhyttä rataa. Muistaakseni viime vuonna siellä ei meinattu ajaa kisoja ollenkaan turva-alueiden puuteiden vuoksi, mutta sitten ne ajettiin lyhyellä radalla.

Sulla kävi todella paska tuuri. Sanattomaks vetää sen osalta...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tonde8

Lainaus käyttäjältä: teemuki - 30.07.18 - klo:20:07
Tää nyt on varmaan ihan hyvä otsikko tähän, vaikka tapahtuikin  toissapäivänä eikä tänään.
Ajoin Botnialla omia parhaita 1:55.5-8 kierroksia useita peräkkäin ja sitten jostain käsittämättömästä syystä tulinkin shikaaniin  15 km/h kovempaa mitä aiemmin, (142 vs 157) ja leveäksihän se sitten meni. Soralla olin pystyssä ja takajarrulla ja mopo 'hallinnassa', mutta sitten ilmeisesti sora loppui ja lähdettiinkin korkeallea ja kovaa ympäri.
Lähdin siitä sitten hakemaan uutta ajolinjaa ensin Seinäjoen teholle, siitä Tyksin teholle ja täällä Tyksin traumaosastolla ihmetellään nyt.
Rintarangasta pari nikamaa muusina, useita välilevyjä, kylkiluita, ja solisluu rikki, ilmarinta ja sokeutunut silmä tällä hetkellä.

Tää taisi olla semmoinen 'Kiitos kaudesta 2018'.

Nyt voimia ja jaksamisia sinne !!!   Taas alkaa valkenee miten hyvin itel menee vaikka vähän välii vastustaakin
-Toni

wbaum

Uskomatonta kyllä tuo botnian välinpitämättömyys. Siellä tekis viikossa ihan helvetisti turvallisuuden eteen jos olis tahtoa.

Paranemisia. Tuossa kyl olit täysin ratayhtiön toiminnan uhri.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 31.07.18 - klo:02:13
Uskomatonta kyllä tuo botnian välinpitämättömyys. Siellä tekis viikossa ihan helvetisti turvallisuuden eteen jos olis tahtoa.

Paranemisia. Tuossa kyl olit täysin ratayhtiön toiminnan uhri.
Se välinpitämättömyys kyllä oli sen edellisen pyörittäjän heiniä. Se nykynen radan päivittäistä toimintaa pyörittävä kaveri on saanu aika paljon hyvää siellä aikaan, ja esim sinne shikaanin ulostuloon on ajeltu aika reilu siivu sitä jarrusoraa. Nykysessä kuosissaan ei juurikaan eroa muiden suomalaisten ratojen (pl. Alastaro) turvattomuusalueista. Ei siis mikään hyvä, mutta normaalilla tasolla.

Paranemisia loukkaantuneelle, toivottavasti ei jää mitään pysyvää.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

31.07.18 - klo:11:04 #5396 Viimeisin muokkaus: 31.07.18 - klo:11:15 käyttäjältä wbaum
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 31.07.18 - klo:07:15
Se välinpitämättömyys kyllä oli sen edellisen pyörittäjän heiniä. Se nykynen radan päivittäistä toimintaa pyörittävä kaveri on saanu aika paljon hyvää siellä aikaan, ja esim sinne shikaanin ulostuloon on ajeltu aika reilu siivu sitä jarrusoraa. Nykysessä kuosissaan ei juurikaan eroa muiden suomalaisten ratojen (pl. Alastaro) turvattomuusalueista. Ei siis mikään hyvä, mutta normaalilla tasolla.
Jos näin on, niin hyvä sitten. Ei tullut ajettua kuin omaa kovaa tuosta shikaanin ulostulon ohi niin ei ehtinyt vilkuilla tarkemmin. Mielikuva jäi että ihan sama ku ennenki.

Kassu389

31.07.18 - klo:15:59 #5397 Viimeisin muokkaus: 31.07.18 - klo:16:06 käyttäjältä Kassu389
Mä oon ollu siinä käsityksessä että PRT-testirata omistaa/hallinnoi sitä (shikaanin) osaa radasta ja ratayhtiö sitten muuta,
PRT ei tartte turva-alueita joten ymmärrettävästi ei niihin halua investoidakaan.
Siitä ole samaa mieltä @Nitrous kanssa että kun Seppo tuli takas remmiin niin homma rupes toimimaan.
Jos muutama rauhassa nautittu olut ei auta näkemään asioita paremmassa valossa, muutama seuraava auttaa varmasti.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Kassu389 - 31.07.18 - klo:15:59
Mä oon ollu siinä käsityksessä että PRT-testirata omistaa/hallinnoi sitä (shikaanin) osaa radasta ja ratayhtiö sitten muuta,
PRT ei tartte turva-alueita joten ymmärrettävästi ei niihin halua investoidakaan.
Siitä ole samaa mieltä @Nitrous kanssa että kun Seppo tuli takas remmiin niin homma rupes toimimaan.
Ratayhtiö kyl vastaa niistä uuden lenkin turva-alueista.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

PrivateeR

Johonkin vetoomus siitä että poistavat sen shikaanin. Pilaa koko saa****an radan.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

Powered by EzPortal