Lainaus käyttäjältä: santerik - 22.11.20 - klo:11:35
Tuosta siis kyse.
Mä kokeilin ton avaamista eka akku-pulttipyssyllä. Ei lähtenyt. Sitten otin 50-litrasen kompuran, paksun letkun ja ison pyssyn. Lähti kun hauki rannasta. Paksulla kumihanskalla pidin kiinni vauhtipyörästä.
Mulla oli vähän haasteita kytkimen mutterin kanssa. Mutta lähti se sitten lopulta ihan helposti (ehkä 4h tota porailin ja viilailin. Läjä koboltti-teriä ja pari koneviilaa piti käydä ostamassa). Mutterin oikeasta laidasta näkee, että pulttipyssylläkin koitin jonkin verran. Lämmitinkin niin, että savu nousee, mutta ei hievahtanutkaan. Hienon pyöreyden pulttipyssy muotoili.
Mutteri on siis kytkinkorin sisäosassa kiinni. Ja se on tietysti laakeroitu herkillä laakereilla kytkinkoriin. Se toi hieman lisähaasteita kiinnipitämiseen. Otin pari vanhaa metallista kytkinlevyä. Hitsasin ne yhteen ja siihen kahvan. Sillä oli hyvä pitää sisäosaa paikallaan. Paras kytkintyökalu ikinä.

Tänään kiikutan kannen Lahden kansityölle. Saavat alipainetesterillä testata, että kansi, seetit, venttiilit ym on kunnossa. Sitten plaanaavat kannesta jonkun satasen pois ihan varmuuden vuoksi.
Näytän myös kampiakselin sekä kiertokankien laakereita. Mun mielestä ne näyttää oikein hyviltä, mutta katotaan mitä ammattilainen sanoo.
Kiertokankien laakerit varmasti vaihdan, mutta kampiakselin laakereista en oo ihan varma. Niiden vaihto erillisenä hommana kun ei ole kuitenkaan super iso homma.
Antaa ammattilaisen kommentoida. Vaihtoon menee, jos tarvitsee.