Aikalailla laten kanssa samoilla linjoilla, sitä jarrua pystyy oikeasti pistämään ihan vitusti. Sitä vaan luulee, että nonii nyt mennään pidon rajamailla, mutta ei..
En tiedä kuvittelenko, mutta olen pari kertaa saanut Alastaron ykköseen pienen sladin aikaiseksi jarrussa. Siinä perä kevenee niin paljon, ja sittenkun lyö vielä pienempää pykälää, niin se heittää, ja sitä sladia pystyy ohjaustangon liikkeellä vähän ohjaamaan, kumpaan suuntaan sen haluaa. Tuo on vain oma ajatukseni, olisi hauska kuulla onko se edes mahdollista, saa palauttaa maanpinnalle

Omaa pohdintaa näin talvella..
Mun mielestä Alastarolla sorrutaan taittamaan liian aikaisin mutkiin..
Esim. 1.mutka, sinne pitää vetää kerralla ja myöhään. Ei mitään liruttelua hyvissä ajoin. Samallailla kuin kemoran kakkosmutka, siinä näkee 90% liruttelua kun aletaan 150 kyltin kohilla jo taittamaan. No kuitenkin, kun malttaa tarpeeksi myöhään sinne ykköseen taittaa, niin siitä aukeaa kiva suora kakkoseen ja sinne saa vauhtia kivasti, jolloinka pitää oikeasti jo jarruttaa. Mutta, tossa ykkösen apeksin jälkeen kone pitää olla vetoalueella, itse saan turpaan tässä vakiovälien takia. Se on niin lyhyt kiihdytys ettei siinä tarvi vaihdetta vaihtaa, niin kierrokset voi olla korkeallakin, jolloinka saadaan kunnolla tehoa ulos. Mutta taas toisaalta, siinä pitää olla varovainen Hisiderin kanssa, kun kierrokset on korkealla. Danikolle kävi aika pahasti siinä, joten tarkkana siinä saa olla röykkyjen ja radan kaltevuuden takia.
Sitten toinen paikka heti kakkosen avaus Alastarolla, runtua kunnolla, ja jarru myöhäseksi eikä _ taaskaan _ lähetä liruttelemaan sinne kolmoseen.
Sitten vielä ainakin Lemminkäisen jälkeinen oikea, mielestäni siinä iso virhe minkä itse teen on seuraava:
Vauhtia tapetaan liikaa, jolloinka kaarrenopeus jää alhaiseksi seuraavassa pitkässä oikeassa. Siinä on pyörä kallellaan, ettei vauhtia voi enää lisätä, mutta siinä voi kyllä ajaa kovaa, kun ei vaan tapa sitä vauhtia siinä jarrussa. Tuo on tosin jyrkkä mutka, joten siihen pitää saada keula kasaan, että pyörä kääntyy sinne. Joten taas - jarru kovaksi ja myöhäiseksi, eikä rullailla moottorijarrulla sinne.
Edellämainitut ei ole kuultu Wehnältä tai keltään muultakaan, vaan täysin omaa pohdintaa näin talvella. Nuo voi olla aivan täyttä paskaa, enkä voi kellekkään suositella jarruttamaan kovaa ja myöhään, ettei käy niinkun mulle kahesti kahen tunnin aikana

Mielelläni kuulen noista mun jutuista kommenttia, jos on eri mieltä.