Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

T1mppa

15.11.13 - klo:08:49 #2445 Viimeisin muokkaus: 15.11.13 - klo:09:17 käyttäjältä T1mppa
Kommentti kun oli tällainen: "Kaikilla kuitenkin tavoite on sama ja kun molemmat renkaat luistaa ja pysyy linjalla, niin luultavasti menee jo aika hyvin"
Mielestäni tässä ei puhuta mistään jarruttamisesta tai muusta, vaan siitä, että mutkanopeus on sellainen, että molemmat renkaat luistaa karvan verran sivusuunnassa, mutta pyörä pysyy kuitenkin linjalla.

Tämmöisen videon löysin nopealla etsinnällä. (Rossi samalla kääntää pyörää uuteen suuntaan, mutta idean tuosta saa)

http://www.youtube.com/watch?v=jYpmXYvSwE8

Ja catille heittäisin ajatuksen. Jos ajaisit ykkösmutkan suuremmalla vaihteella, niin moottorijarru ennen mutkaa ja mutkassa on huomattavasti pienempi (moottorijarru on yllättävän iso). Tällöin myös mutkanopeus on karvan suurempi ja veikkaisin myös ajamisen rauhoittuvan aavistuksen.

Itselläni on nyt isompi mopo, jonka takia rajoittimen lähellä ei aina tarvitse olla. Mutta kun olen aikaisemmin ajatellut, että mennään "tehoalueella" ja viime kesänä testaillut mennä pykälää suuremmalla vaihteella mutkiin ja niistä ulos, niin kyllä se kello on tykännyt ja ajosta on tullut rauhallisempaa. Vaikka se pyörä tuntuu kiihdytyksissä ihan lussulta.

Cat

Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.11.13 - klo:00:12

Kyl sä voit jarruttaa vielä paljon kovempaa ja myöhempään



Voin voin, lähinnä nyt latea komppasin, ettei tollasissa 22 vauhdeissa tarvi osata kunnolla jarruttaa.


Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 15.11.13 - klo:08:49
Kommentti kun oli tällainen: "Kaikilla kuitenkin tavoite on sama ja kun molemmat renkaat luistaa ja pysyy linjalla, niin luultavasti menee jo aika hyvin"
Mielestäni tässä ei puhuta mistään jarruttamisesta tai muusta, vaan siitä, että mutkanopeus on sellainen, että molemmat renkaat luistaa karvan verran sivusuunnassa, mutta pyörä pysyy kuitenkin linjalla.



Voi sen jarrussakin laittaa sladiin :)

http://www.youtube.com/watch?v=wAlusMJSdBs


Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 15.11.13 - klo:08:49

Ja catille heittäisin ajatuksen. Jos ajaisit ykkösmutkan suuremmalla vaihteella, niin moottorijarru ennen mutkaa ja mutkassa on huomattavasti pienempi (moottorijarru on yllättävän iso). Tällöin myös mutkanopeus on karvan suurempi ja veikkaisin myös ajamisen rauhoittuvan aavistuksen.

oon kyllä sillä linjalla, että kusiaisella se kone pitää olla siellä vetoalueella kokoajan. Pykälän isompi vaihde tuossa, niin takaa kyllä kuitataan ohi. Sullakin kun on ollut kusiainen, niin tiedät kyllä miten käy, jos kakkosen sijasta onkin kolmonen pesässä.. hei hei, sano kilpakumppanit.






murmela

Mulla alastaron ykkösessä kusiaisella 9600rpm, tonnarilla 6700rpm, nopeus sama. Kaasu avauksessa kusiaisella 100%, tonnarilla max 56%, välisuoran max nopeus sama.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

ykkösmutkaan 5->3. Jos ajaa nelosella niin ei hyökkää ollenkaan siinä suoralla ennen 2. mutkaa. Eli Catin kanssa samoilla linjoilla.

tamik87

Mulla on kolmonen. Vaihdan kakkoselle kakkoseen. Samoin tekee Kallio rutosella.

Sent from my Lumia 710 using Tapatalk

murmela

Hmm, mul on siinä vain 7400rpm. Pitäiskö panna pienempää kakkoseen?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Cat

16.11.13 - klo:21:55 #2451 Viimeisin muokkaus: 16.11.13 - klo:21:57 käyttäjältä Cat
Kakkosen avauksessa mulla ainakin keulii, joka välillä aiheuttaa ohjelmaa, kun pitäs linja valita, siirtää persettä ja alkaa kyttäämään sitä jarrumerkkiä..


Niin ja ajan kakkosen ykkösvaihteella. RR mallissa on pitkä ykkönen. Kakkosella ei vedä, tarvis lyhentää välejä

murmela

Lainaus käyttäjältä: Cat - 16.11.13 - klo:21:55
Niin ja ajan kakkosen ykkösvaihteella. RR mallissa on pitkä ykkönen. Kakkosella ei vedä, tarvis lyhentää välejä
Joo, RR-mallissa on rata-ajoon tehdyt laatikon välitykset, joita sit "siirretään" toisiovälityksellä sopivaan kohtaan, ns close ratio -aski. RR:n orginaali 15/43 toisiovälitys on tehty sitä silmällä pitäen että sillä se saavuttaa huippunopeuden, jos vaan suoraa riittää kilometritolkulla. Jos esim alastarossa haluu räplätä askia, niin esim jollain 14/48 väleillä huiput on jotai 210-215(?).
R:ssä taasen on välitysten suhde toisiinsa verrattuna ihan perseestä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Grandi67

Ja rumpan takapää meni muokkaamatta paikalleen  :)

raukkis

Viime yönä tuli ajettua rataa niin perkuleesti, enkä tiedä edes kenen mopo oli...ihan vähän kiinnostais käydä kiertää ynpyrää. Voisin olla valittamati jos talvi olis jo ohite. Pitäs kai yrittää kuitenkin tälle vuotta pestä kalusto edes kertaalleen ettei tarvi vuosikerta hyttysillä keväällä lähteä. Jonkunlainen huoltokaan tuskin haittaisi.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 17.11.13 - klo:12:25
Ja rumpan takapää meni muokkaamatta paikalleen  :)

Minä jo pelkäsin että joutuu sahaan yhden pytyn poijes. :P

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.11.13 - klo:08:40
Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 17.11.13 - klo:12:25
Ja rumpan takapää meni muokkaamatta paikalleen  :)

Minä jo pelkäsin että joutuu sahaan yhden pytyn poijes. :P

Katsotaan, josko saha otetaan esiin, kun hän kuitenkin innostuu triumphin etukatettakin mallailemaan. :)

santerik

Tuonne -05 tienoolle on maassamme näemmä ajettu STD 600 luokkaa. Kyseessä on ilmeisesti joku vakiopyöräluokka, mutta kuinka vakioita nuo pyörät on sääntöjen mukaan ollut? Eikai superstockissakaan kovin kummosia muutoksia ole sallittu?

T1mppa

Vihreät sarvet kasvaa taas muutaman ihmisen päähän.

Paljonkohan on koneen max rpm? popcorn_gif

http://www.visordown.com/motorcycle-news-new-bikes/kawasakis-supercharged-four-cylinder-engine/24037.html

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 22.11.13 - klo:12:28
Vihreät sarvet kasvaa taas muutaman ihmisen päähän.

Paljonkohan on koneen max rpm? popcorn_gif

http://www.visordown.com/motorcycle-news-new-bikes/kawasakis-supercharged-four-cylinder-engine/24037.html

Todennäköisesti aika paljon vähemmän kuin vapaasti hengittävän saman kokoisen. Sivistynyt arvaus voisi olla, että liikutaan jossain 10-12krpm välimaastossa jos moottori on 600cc, tonnarin kokoluokassa jäätäneen max. 10 000rpm.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal