Tänään

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 19 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 03.01.15 - klo:22:00
Lainaus käyttäjältä: murmela - 31.12.14 - klo:20:12
Tässä mun versio tappolangasta:
Meinaakko kuitenkin vielä ens kesän ajaa tollain? :P
No viime kesä meni ainaki hyvin. Kaatoja nolla ku ei ollu vauhtii. birthday_1
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

"Kiire aiheuttaa myös virheitä ja nostaa tapaturmien riskiä."
-Aivotutkija Kiti Müller-
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.01.15 - klo:23:08
Virittää tuota ei kuulema kannata kun ei siitä saa kuitenkaan voimaa irti. Honda kun on...
Luulis kyllä että just tuosta sais suhteessa hyvinki irti kun aika maltillinen ruttu ja huipputehokin matalammalla kuin vastaavissa. Liekö vaan enemmän outo kutiteltava tässä r6r/zx/daytona skenessä...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 04.01.15 - klo:20:55
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.01.15 - klo:23:08
Virittää tuota ei kuulema kannata kun ei siitä saa kuitenkaan voimaa irti. Honda kun on...
Luulis kyllä että just tuosta sais suhteessa hyvinki irti kun aika maltillinen ruttu ja huipputehokin matalammalla kuin vastaavissa. Liekö vaan enemmän outo kutiteltava tässä r6r/zx/daytona skenessä...
Pirun kallista ottaa voimaa tosta, koska esim. kittikansipahvi on paksumpi kuin vakio. Käytännössä rutun kasvattaminen meinaa koneistushommia ja kovin paljon ei tuollakaan tapaa saa lisää puristusta. Vakionokat on sellaset, että niiden ajotuksella vähän voi tehä jotain, mutta ei kovin paljon, pitäs siis laittaa kittinokat ja ne maksaa aika paljon suhteessa saavutettavaan hyötyyn kierroksella. Ennemmin laittas sen tonnin vaikka keulakittiin. Lisäkiusana HRC:n ECU:ssa ei ilmeisesti saa sykkykarttoihinkaan kovin paljon (max. 3 astetta) ennakkoo lisää. Hankin ehkä TKR:n kiihdytyssuppilot ja käytän mopon penkissä. Jos ees se 110 kaakkia löytys takaselle. Mut ei se mun vauhti edelleenkään oo tehosta kiinni. Kunhan saan ton keulan toimimaan niin 1-3 sekkaa pitäs lähtee kierrosajoista pois.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

No juu, en mä nyt uskosikkaa että +10-20hp punarajalla kauheesti auttaa kierrosaikaan, katoin vaan wikistä että onko tuos tosiaan vaan ~100hp speksattu koneelle?

Snadia ratakuumetta pukkaa täs. Pääsis alustaa ja muutakin testaamaan miehen lisäksi. Renkaitakin saman verran ku viime kesänä ratapäiviä. Ja niitä oli aika monta.

raukkis

120 ilmoitettua vakioponia koneessa.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 04.01.15 - klo:23:35
120 ilmoitettua vakioponia koneessa.
No juu, ennenki huomannu että on vähän sitä sun tätä kun tehoja googlannu. Jotenki vaan luonnostaan aattelin että r6r ~125 heppaa ja tuo olis satkun pintaan ja nopeesti katoin wiki cbr600rr.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 04.01.15 - klo:23:29
No juu, en mä nyt uskosikkaa että +10-20hp punarajalla kauheesti auttaa kierrosaikaan, katoin vaan wikistä että onko tuos tosiaan vaan ~100hp speksattu koneelle?

Snadia ratakuumetta pukkaa täs. Pääsis alustaa ja muutakin testaamaan miehen lisäksi. Renkaitakin saman verran ku viime kesänä ratapäiviä. Ja niitä oli aika monta.
On mulla tuosta joku dynolappu olemassa, että kaikki 108 konia pitäs takaselta löytyä. Tuo wikin 100hp tehoversio on varmaan jokun Saksan kuristusmalli. Mut nyt tosiaan koneeseen vain laatikko uusiksi, ja pääasia on saada ensi kesää varten keula toimimaan. Keulankin nappasin jo irti eikä mikään ihme, ettei ollu kovin hyvä ajaa. Mun painolla molemmat kepit painuu melkein pohjaan kun irtaallaan niitä tossa pumppailin ja ekat 5 senttiä menee todella kevyesti. Lisäksi hyvin tieteellisen ravistustestin perusteella toisessa pumpussa saattaa olla jotain irti sisältä. Saahan nähdä mitä sieltä löytyy kun tuon vie huoltoon.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.01.15 - klo:07:54Mun painolla molemmat kepit painuu melkein pohjaan kun irtaallaan niitä tossa pumppailin ja ekat 5 senttiä menee todella kevyesti. Lisäksi hyvin tieteellisen ravistustestin perusteella toisessa pumpussa saattaa olla jotain irti sisältä. Saahan nähdä mitä sieltä löytyy kun tuon vie huoltoon.
Etkö sä valittanut tuota keulaa jo pitkälti ennen kauden loppua? :D

Omat putket kyl montaa kymmentä milliä läjäänny kun yhden putken päällä pomppii... ekat 5 senttiä helposti kyl kuulostaa jännältä, +-5mm menee sormivoimin.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 05.01.15 - klo:13:15
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.01.15 - klo:07:54Mun painolla molemmat kepit painuu melkein pohjaan kun irtaallaan niitä tossa pumppailin ja ekat 5 senttiä menee todella kevyesti. Lisäksi hyvin tieteellisen ravistustestin perusteella toisessa pumpussa saattaa olla jotain irti sisältä. Saahan nähdä mitä sieltä löytyy kun tuon vie huoltoon.
Etkö sä valittanut tuota keulaa jo pitkälti ennen kauden loppua? :D

Omat putket kyl montaa kymmentä milliä läjäänny kun yhden putken päällä pomppii... ekat 5 senttiä helposti kyl kuulostaa jännältä, +-5mm menee sormivoimin.
Joo, kyllähän mä tiesin, että se huono on, mutta en sitä, että noin huono.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Damsku

Mikähän prkl meni venttiilinvälysten säädössä pieleen.. Kaikki muu meni niinku pitiki, mut kahdesta pakoventtiilistä hävis välykset kokonaan (eri sylintereistä). Molempiin ongelmayksilöihin vaihdoin shimmit 190->180, ja mittailin ja varmistin kaikki moneen kertaan. Voiko esim se venttiilikuppi jäädä jotenki huonosti ja aiheuttaa ton? Tulin valittaan teille ennenku jaksan taas purkaa ja tutkia uudestaan. :)

Ps. Kaikille elektroniikkaharrastajille suosittelen kuljetuskalustoksi (ja mielellään samalla talouden ainoaksi autoksi) Rellun tekemää pakua, ei tuu tylsää noita sähkövikoja tutkiessa!

jiknnn

05.01.15 - klo:16:58 #3866 Viimeisin muokkaus: 05.01.15 - klo:17:04 käyttäjältä jiknnn
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 05.01.15 - klo:16:17Mikähän prkl meni venttiilinvälysten säädössä pieleen.. Kaikki muu meni niinku pitiki, mut kahdesta pakoventtiilistä hävis välykset kokonaan (eri sylintereistä). Molempiin ongelmayksilöihin vaihdoin shimmit 190->180, ja mittailin ja varmistin kaikki moneen kertaan. Voiko esim se venttiilikuppi jäädä jotenki huonosti ja aiheuttaa ton? Tulin valittaan teille ennenku jaksan taas purkaa ja tutkia uudestaan. :)

Pyörittelitkö ympäri pari kertaa ympäri ennenkuin mittasit?
jos kupin/palan alle jäi jotain shaibaa tms. taikka jos  säätöpala ei tipahtanut kunnolla paikalleen.

ja nuo palatkin kannattaa mitata ennenkuin laittaa paikalleen, vaikka niissä numerot näkyiskin, siis molemmat vanha ja uusi.
Itte joskus hivonut noita paloja ohuemmiksi, kun ei ole viitsinyt uusia ostaa...., eli jos se 190 olikin 170 ?

Damsku

Lainaus käyttäjältä: jiknnn - 05.01.15 - klo:16:58
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 05.01.15 - klo:16:17Mikähän prkl meni venttiilinvälysten säädössä pieleen.. Kaikki muu meni niinku pitiki, mut kahdesta pakoventtiilistä hävis välykset kokonaan (eri sylintereistä). Molempiin ongelmayksilöihin vaihdoin shimmit 190->180, ja mittailin ja varmistin kaikki moneen kertaan. Voiko esim se venttiilikuppi jäädä jotenki huonosti ja aiheuttaa ton? Tulin valittaan teille ennenku jaksan taas purkaa ja tutkia uudestaan. :)

Pyörittelitkö ympäri pari kertaa ympäri ennenkuin mittasit?
jos kupin/palan alle jäi jotain shaibaa tms. taikka jos  säätöpala ei tipahtanut kunnolla paikalleen.

ja nuo palatkin kannattaa mitata ennenkuin laittaa paikalleen, vaikka niissä numerot näkyiskin, siis molemmat vanha ja uusi.
Itte joskus hivonut noita paloja ohuemmiksi, kun ei ole viitsinyt uusia ostaa...., eli jos se 190 olikin 170 ?

Pyörittelin monia kertoja ja palatkin tarkastusmittasin niin vanhat kun uudetkin.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 05.01.15 - klo:17:23
Lainaus käyttäjältä: jiknnn - 05.01.15 - klo:16:58
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 05.01.15 - klo:16:17Mikähän prkl meni venttiilinvälysten säädössä pieleen.. Kaikki muu meni niinku pitiki, mut kahdesta pakoventtiilistä hävis välykset kokonaan (eri sylintereistä). Molempiin ongelmayksilöihin vaihdoin shimmit 190->180, ja mittailin ja varmistin kaikki moneen kertaan. Voiko esim se venttiilikuppi jäädä jotenki huonosti ja aiheuttaa ton? Tulin valittaan teille ennenku jaksan taas purkaa ja tutkia uudestaan. :)

Pyörittelitkö ympäri pari kertaa ympäri ennenkuin mittasit?
jos kupin/palan alle jäi jotain shaibaa tms. taikka jos  säätöpala ei tipahtanut kunnolla paikalleen.

ja nuo palatkin kannattaa mitata ennenkuin laittaa paikalleen, vaikka niissä numerot näkyiskin, siis molemmat vanha ja uusi.
Itte joskus hivonut noita paloja ohuemmiksi, kun ei ole viitsinyt uusia ostaa...., eli jos se 190 olikin 170 ?

Pyörittelin monia kertoja ja palatkin tarkastusmittasin niin vanhat kun uudetkin.

Sulla on mennyt palat sekaisin tai mitannut välykset väärin. Ei siinä muuta vaihtoehtoa oikein ole. Auki vaan ja uudestaan ;)

Damsku

Sehän tässä ihmetyttääki, ku ei mulla niin isoja shimmejä ees ollu että pitäs niitä sekottamalla mennä nolliin. Eikä tota mittaustakaan voi oikeen ryssiä. Ehkä sieltä joku ylläri vielä löytyy kun tutkii. :)

Powered by EzPortal