Lainaus käyttäjältä: wbaum - 06.03.16 - klo:15:31
^Yhteen kasawikaan vaihtelin takaratasta niin kyllä mä meinasin siinä hermostua jo. Käsittääkseni noissa on yleensäkin holkit paljon vähemmän stefan sisällä niin tippuvat helpommin kuin yamahassa tai suzukissa, missä renkaanvaihto nyt harvemmin tökkää holkkeihin. Jarrusatulaa kyllä pitelee kohillaan kunhan holkit on oikeissa paikoissa. /mutu
Ite kyllä survon paloja vähän leveemmälle suosista jos vanne vaihtuu, pitää vaan muistaa polkee jarrua sit...
Erään Kasawikan omistajan vaikeanoloista ähellystä hetken katsottuani (olikohan pärnun pilttuussa), annoin hälle muutaman vinkin miten hommasta pääsee helpommalla. Jos tunnistaa itsensä, voipi kertoa kuulumiset/ auttoko?
Ja erään R6 jammun omistaja tilasi takarenkaan vaihdon, niin kysyin parilta R6-ratakuskilta miten he sen tekevät, ja ihmettelin hetken itekseni kun tuntui ett he teki homman turhan vaikeasti, ja totesin, että siinä vehkeessä menee paljon helpommalla, kun pistää renkaan "paikoilleen", ja laittaa jarrusatulan ylös-eteen-alas-taakse -kautta paikoilleen.
Bemarissa helpoin tapa on laittaa taka-akseli vasemmalta sisään, rengas sen varaan ja suht tarkasti kohdilleen/suoraan, ja sitten liu-uttaa jarrusatulan paikoilleen. Jos rengas on tuossa vaiheessa vähänkään vinossa, niin koko paska jumittaa nalkkiin/jarruasetelma ei mene paikoilleen.
Muistaakseni.