Välitykset eri radoilla

Aloittaja slowrider, 10.08.12 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 25.12.15 - klo:21:47
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.12.15 - klo:20:08
Ja nyt on taas tämä sama arpominen edessä kun mopo vaihtu tonnariin. Kivan teoreettista kun en oo koko mopoo vielä nähny, mutta kuutioin tuossa, että k9 tonnariin vois olla aika passeli joku 16-46 välitys. Sillä oletuksella, että max. rpm. on jossain 13500 korvilla ja takanen 200/60. Tietty tätäkin ois voinu kysyä @juice09, mutta kivampi arpoo ite. :D

Nyt on voimaa koneessa, niin ei tarvii enää hipostella noiden välitysten kanssa. Nuo kun laitat, niin niillä mennään kovaa koko kausi ja rata kuin rata ;)

Äläs ny...pitäähän sitä talvellakin jotain harrastukseen liittyvää puuhastella. Vinkkinä oon saanu 16-44 ja 16-45 välit tohon, joten ei toi oma arvaus ihan mahdottomasti heittäny. Inan tiheen puolella. Tosin tohon vielä vaikuttaa vähän, että millanen ton koneen tehokäppyrä on ja millä kierrosluvulla rajotin on. Mut mitä voimaan tulee niin vähän kiinnostas tehä tosta viinapeli niin sais sitäkin lisää.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Kyllähän siellä voimaa laajalla nois kiksereissä on, mut tietty saattaa jonku vammasen vaihtopaikan saada vaihdettua mukavampaan paikkaan väleillä. Kato vaan että ketjut on sit sopivat kun noin ison kuuloisia rattaita laitat. Ei vakioketjupituus riitä, tai siis saattaakin riittää,  mut akseli tulee ihan liian eteen.

qazwsx

Yksi mitä vois ehkä miettiä on tuon renkaan ja välityksen yhteisvaikutus. Jos tuohon laittaiskin alle halvemman 180/60 renkaan olis välitys aika paljon lyhyempi.
Tuo on aika paljon, jotain 10%halvempi kuin 200/60 koko.

Meinaan itte kokeilla tuota jossain vaiheessa. Näin yhden tapauksen jossa kokenut nopea kuski sai vahingossa tuon 180/60 renkaan alle (mekaanikko ei huomannut että sai väärän renkaan vaihdossa) Kuski meni radalle ja ajo parikymppiä pois ennätyksestään ja ihmetteli miksi pyörä tuntui niin oudolta ajaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 28.12.15 - klo:08:49
Yksi mitä vois ehkä miettiä on tuon renkaan ja välityksen yhteisvaikutus. Jos tuohon laittaiskin alle halvemman 180/60 renkaan olis välitys aika paljon lyhyempi.
Tuo on aika paljon, jotain 10%halvempi kuin 200/60 koko.

Meinaan itte kokeilla tuota jossain vaiheessa. Näin yhden tapauksen jossa kokenut nopea kuski sai vahingossa tuon 180/60 renkaan alle (mekaanikko ei huomannut että sai väärän renkaan vaihdossa) Kuski meni radalle ja ajo parikymppiä pois ennätyksestään ja ihmetteli miksi pyörä tuntui niin oudolta ajaa.

Ite meinasin ajaa ihan tonnariin (6"-vanteelle) tarkotetuilla renkailla, kusiaisen rengas on tarkotettu 5,5" vanteelle ensisijasesti. Enkä jaksa sitä geometrian ruuvaamista eessun taassun, minkä tuo renkaan vaihto koosta toiseen aiheuttaa. Lisäksi tulee tosiaan sitten tuo välityshomma: Tonnarilla tuskin niin väliä, mutta kusiaisella sai pahimmillaan renkaan vaihdolla sotkettua geometrian lisäksi myös välityksen niin, ettei vaihtopaikat osuneet millään ja/tai mopo ei jaksanu mennä nopeissa paikoissa mihkään. Toki noi pitäs mitata vanteella, että kuinka iso tuo kokoero käytännössä on.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 28.12.15 - klo:05:08
Kyllähän siellä voimaa laajalla nois kiksereissä on, mut tietty saattaa jonku vammasen vaihtopaikan saada vaihdettua mukavampaan paikkaan väleillä. Kato vaan että ketjut on sit sopivat kun noin ison kuuloisia rattaita laitat. Ei vakioketjupituus riitä, tai siis saattaakin riittää,  mut akseli tulee ihan liian eteen.

16-46 välillä takanen tulis vakioketjulla n. 13mm eteenpäin, 45-rattaalla n. 9mm eteenpäin ja 44-rattaalla n. 5mm. 2 lenkkiä pidemmällä ketjulla 16-46 väleillä akseliväli kasvas n. 3mm ja 44-rattaalla 11mm. En yhtään tiedä miten lähellä svingiä takanen on vakioväleillä, eli tuleeko siitä ongelmia jos akseliväli lyhenee.
Hondassahan mä taisin vaihdella välejä haarukassa 14-47 -> 16-43.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

juice09

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.12.15 - klo:20:08
Ja nyt on taas tämä sama arpominen edessä kun mopo vaihtu tonnariin. Kivan teoreettista kun en oo koko mopoo vielä nähny, mutta kuutioin tuossa, että k9 tonnariin vois olla aika passeli joku 16-46 välitys. Sillä oletuksella, että max. rpm. on jossain 13500 korvilla ja takanen 200/60. Tietty tätäkin ois voinu kysyä @juice09, mutta kivampi arpoo ite. :D
Kokeile 16-43, kuullostaa ehkä oudolta, mutta tuo peli vääntää kyllä hyvin ja ainakin kemorassa toimii, no toinen tykkää toisesta, 16-44 on varmaan aika hyvä joka radalle, alastaroon 16-46. Mun mielestä akseliväli kannattaa pitää mahdollisimman pitkänä, on rauhallinen avauksissa ja jarruissa. Noi kevyet vanteet kompensoi heikkoa kääntyvyyttä aika hyvin.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: juice09 - 02.01.16 - klo:21:41
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.12.15 - klo:20:08
Ja nyt on taas tämä sama arpominen edessä kun mopo vaihtu tonnariin. Kivan teoreettista kun en oo koko mopoo vielä nähny, mutta kuutioin tuossa, että k9 tonnariin vois olla aika passeli joku 16-46 välitys. Sillä oletuksella, että max. rpm. on jossain 13500 korvilla ja takanen 200/60. Tietty tätäkin ois voinu kysyä @juice09, mutta kivampi arpoo ite. :D
Kokeile 16-43, kuullostaa ehkä oudolta, mutta tuo peli vääntää kyllä hyvin ja ainakin kemorassa toimii, no toinen tykkää toisesta, 16-44 on varmaan aika hyvä joka radalle, alastaroon 16-46. Mun mielestä akseliväli kannattaa pitää mahdollisimman pitkänä, on rauhallinen avauksissa ja jarruissa. Noi kevyet vanteet kompensoi heikkoa kääntyvyyttä aika hyvin.

Kuulostaa aika pitkältä toi 16-43, mutta pitänee testata kunhan pääsee ajamaan. Katoinkin tossa, että aika pitkänähän toi mopo on. Pitää kattoo mitä sille ite keksii kun on tottunu ajaa ketterällä laiteella vimoset pari vuotta. ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Jyly_

Tere! Tarvis pikkasen jeesiä 600 -06, cebarin välitysten valintaan. Tällä hetkellä yhteensä 8 ratapäivää takana (ikinä :D ) ja vakiovälit... alastarolla saa ajettua 26 pintaan mutta tuntuu että isoiten tulee turpaan avauksissa ja suorilla, eihän tuo mopo LIIKU! Heitelkää ideoita, rataskomboista! Pääsääntöisesti tulee posotettua alastaroa ja tod.näk ens kesänä jonkunverran botniaa ja kemoraa. Vakiovälit muistaakseni 16/43 eli ainakin alastarolle vois pistää eteen -1 ja taakse 2-3 lisää?

murmela

03.10.20 - klo:23:16 #128 Viimeisin muokkaus: 04.10.20 - klo:19:42 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Jyly_ - 03.10.20 - klo:22:09
Tere! Tarvis pikkasen jeesiä 600 -06, cebarin välitysten valintaan. Tällä hetkellä yhteensä 8 ratapäivää takana (ikinä :D ) ja vakiovälit... alastarolla saa ajettua 26 pintaan mutta tuntuu että isoiten tulee turpaan avauksissa ja suorilla, eihän tuo mopo LIIKU! Heitelkää ideoita, rataskomboista! Pääsääntöisesti tulee posotettua alastaroa ja tod.näk ens kesänä jonkunverran botniaa ja kemoraa. Vakiovälit muistaakseni 16/43 eli ainakin alastarolle vois pistää eteen -1 ja taakse 2-3 lisää?
Ei sul mittää loggeria/ dataa ois, josta näkis kierrokset? Tai videoo josta vois vähäsen katsella ja kuunnella?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jyly_

On joo videota ja racechrono data gopron gepsistä. En tajua miten en saa tähän postattu sitä. Saa liitettyä videon mutta kun yrittää lähettää viestiä niin tuntuu kaatuvan sivu meikäläisen puhelimella facepalm

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Jyly_ - 04.10.20 - klo:00:26
On joo videota ja racechrono data gopron gepsistä. En tajua miten en saa tähän postattu sitä. Saa liitettyä videon mutta kun yrittää lähettää viestiä niin tuntuu kaatuvan sivu meikäläisen puhelimella facepalm
Laita zip pakettiin se filu niin latautuu tännekin. Jostain syystä itekään en oo aina saanu ladattua datafiluja semmosenaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jyly_ - 04.10.20 - klo:00:26
On joo videota ja racechrono data gopron gepsistä. En tajua miten en saa tähän postattu sitä. Saa liitettyä videon mutta kun yrittää lähettää viestiä niin tuntuu kaatuvan sivu meikäläisen puhelimella facepalm
Tuuppaa video youtubeen, ja linkki tänne.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jyly_

Nonni, tuossa perjantain ekoilta seteiltä. Linjat vielä alkuhomeessa tosi hukassa mutta uskokaa tai älkää niin sai tosi paljon petrattua iltapäivään :D Aikapaljon tuli säälittyä mopoa tuossa.
https://youtu.be/WdCDkP9WNpk

T1mppa

Välityksiä en osaa tuon perusteella arpoa. Jos yhtään auttaa, niin mulla on zx6r -2011 ja siinä 15-45 välitykset  :D

Kommenttina, että itse tykkään lähteä ykkösellä kahvilan mutkasta. Ja aika moni muukin 600-kuski. Kannattaa kokeilla.

Powered by EzPortal