Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.10.12 - klo:11:32
Moottorin kuluvat osat vs. anturit ei mene ihan käsikädessä rata-ajon kuluttavuuden suhteen. 
Totta.
Kyllähän se vähän noittenkin käyttöikää syö, kun kuumempana käy moottori ja sitä myöten myös siinä kiinni olevat anturit.
Itellä hajos tuo kampiakselinanturi niin että ei tullut enää kunnon kipinää. Sen huomas siitä että pyörässä alkoi esiintyä pientä tärinää.
Aloin sitten tutkimaan asiaa ja huomasin että kipinä on niin huono, että sitä ei kunnolla päivänvalossa edes huomannu. Sain sitte jostain vinkkiä että anturi kannattaa tutkia. Kaveri sitte oskilloskoopilla katto sieltä anturilta tulevan pulssin ja se oli sitte kuulemma mitä sattuu.
Sitte katoin eculle menevät liittimet ja toiseen oli päässy vettä tiivisteen välistä. Tulin sitte semmoseen johtopäätökseen että siellä tuli jonkinmoista oikosulkua ja anturi meni rikki sen takia.
Hyvä tuuri kävi ettei särkyny mitään muuta. Niin kauan sielä oli sitä vettä ollu että eculta oli hapettunu yks pinni poikki.