Alastaron ajolinjoista en löytänyt ketjua, joten olisiko tälle myös tilaa. Itse ole nyt varmaan jotain kymmenkunta kertaa käynyt alastarolla, eikä linjat satu varmaan vieläkään oikein.
tälläisen Jani Partasen ohjeet löysin:
http://www.nassi.fi/www_sscup/alastaro02.html#rataAjolinjat ovat aina kuljettajan omia henkilökohtaisia mieltymyksiä ja eivät sovi sellaisinaan välttämättä kaikille. Kuvissa olevilla ajolinjoilla on kuitenkin ss-cup luokassa tehty rataennätys, joten eivät ne ainakaan huonoja ole.
Mutkien 1., 4. ja 6. sisääntulo otetaan tavallista myöhemmin, kovan nopeuden ja mutkan epätasaisuuden takia. Jos ulostulossa kanttikivi tuntuu tulevan "silmille" niin silloin on hyvin todennäköistä että mutkaan on menty sisään liian aikasin.
Mutka 2. on "doseerattu" ja vauhtia pystytään pitämään tavallista enemmän.
Mutka 3. on kallistettu väärään suuntaan ja ulostulon kohdalla on monttuja.
Mutka 5. "Las Palmas" voidaan ajaa monella eri tavalla, hidas mutka, mutta sisääntulo kovasta vauhdista.
Mutka 7. "Lemminkäinen" voidaan ajaa useammalla nopealla ajolinjalla.
Mutkat 8. ja 9. pyritään ajamaan yhtenä mutkana.
Mutkassa 10. ajetaan sisään radan keskeltä ja pysytellään mahdollisimman sisällä, jotta mutkaan 11. saataisiin paras mahdollinen linja.
Mutka 11. "Kahvilan mutka" on hidas mutka ja ulostulo on tärkeä, sillä edessä on pitkä ja huippunopeutta vaativa suora. Mutkassa on useampi nopea linja.
Näistä kaipaisin vinkkiä lähinnä lemminkäiseen, palmasiin ja kahvilanmutkaan. Ovatko nämä ohjeet edelleen toimivia vai onko rata muuttunut (röykkyjä tms) joiltain osin niin että linjat muuttuneet?