Uusimmat

16 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Pakoputkistot

Aloittaja jarska, 26.08.12 - klo:08:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: JPB - 22.10.13 - klo:01:25
Tietääkö kukaan meneekö 05-06 kilogixerin putkisto 01-04:een?

Siinä voi tulla ongelmia takahaarukan kanssa. Eli vitosessa jotkut putkistot kulkee lähempänä mopon keskilinjaa. Siinähän on jo sellainen muotoiltu takahaarukka ja nelosessa on suora. Muuten kyllä menee ja kai sitä sen verran saa väännettyä sivuun, että mahtuu.

Tässä on kaverin ottama kuva, en muista mitä putkistoa se sovitti.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Damsku

Onko kukaan ajellut R6R vakiota avarammilla putkistoilla melurajoitteisilla radoilla? Kiinnostais tietää minkälaisilla virityksillä pääsee ahveniston ja motoparkin rajoista vielä läpi. Tällä hetkellä vakio, mutta mielessä on käynyt esim. bolaracen kattienkorvausputki, yhdistettynä vakioänkkäriin. Ois ainakin edullinen modaus. Vähän kuitenkin luulen että jotain killeriä vielä vaatis.

T1mppa

#32
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 04.11.13 - klo:12:48
Onko kukaan ajellut R6R vakiota avarammilla putkistoilla melurajoitteisilla radoilla? Kiinnostais tietää minkälaisilla virityksillä pääsee ahveniston ja motoparkin rajoista vielä läpi. Tällä hetkellä vakio, mutta mielessä on käynyt esim. bolaracen kattienkorvausputki, yhdistettynä vakioänkkäriin. Ois ainakin edullinen modaus. Vähän kuitenkin luulen että jotain killeriä vielä vaatis.

Sivusta seuranneena tuollaisesta yhdistelmästä tulee kaamea mökä. Ei ainakaan ahvenistolle mitään asiaa. Killerikään ei taida auttaa.
Tuossa videota Räyskälästä 2011, YCC.

Mutta äärettömän hienot äänet  hesse_ok

jarska

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 04.11.13 - klo:12:48
Onko kukaan ajellut R6R vakiota avarammilla putkistoilla melurajoitteisilla radoilla? Kiinnostais tietää minkälaisilla virityksillä pääsee ahveniston ja motoparkin rajoista vielä läpi.

Kun Kawassa(zx10r) oli vielä vakioputkisto paikoillaan, katteja myöten, tein testin Motoparkissa.
Täräytin normaalisti kaasu pohjassa mittapisteen ohi ja merirosvolippuhan sieltä lävähti päin näköä.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: jarska - 04.11.13 - klo:13:16
Kun Kawassa(zx10r) oli vielä vakioputkisto paikoillaan, katteja myöten, tein testin Motoparkissa.
Täräytin normaalisti kaasu pohjassa mittapisteen ohi ja merirosvolippuhan sieltä lävähti päin näköä.

Hieno testi :)

jarska

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 04.11.13 - klo:13:18
Lainaus käyttäjältä: jarska - 04.11.13 - klo:13:16
Kun Kawassa(zx10r) oli vielä vakioputkisto paikoillaan, katteja myöten, tein testin Motoparkissa.
Täräytin normaalisti kaasu pohjassa mittapisteen ohi ja merirosvolippuhan sieltä lävähti päin näköä.

Hieno testi :)

No kun ne vapailla päivillä aina kyselee onko vakioputkisto vai ei niin halusin tietää voiko originaalilla tuutata täysii...ei voinu. :D

santerik

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 04.11.13 - klo:12:48
Onko kukaan ajellut R6R vakiota avarammilla putkistoilla melurajoitteisilla radoilla? Kiinnostais tietää minkälaisilla virityksillä pääsee ahveniston ja motoparkin rajoista vielä läpi. Tällä hetkellä vakio, mutta mielessä on käynyt esim. bolaracen kattienkorvausputki, yhdistettynä vakioänkkäriin. Ois ainakin edullinen modaus. Vähän kuitenkin luulen että jotain killeriä vielä vaatis.

Ratakahviossa tiesivät kesällä kertoa, että motoparkissa on joskus jouduttu liputtamaan vakio r6r radalta.. En tosin ollut itse paikalla joten uskoo ken haluaa.. Kyllä siellä hiljaisillakin päivillä on r6r:iä näkyny ja ihan sukkelasti on kulkenu joten kai ne möykät jotenkin kuriin saa tai ajaa sitten lähtösuoran pykälän isommalla..

Damsku

Tätä mä vähän pelkäsinkin, vakiolla on siis mentävä. Noilla kahdella radalla kun vapaita päiviä on aika reilusti (juuri melurajojen takia?), niin rajoittaa turhan paljo valinnanvaraa ajopäivien suhteen jos ne jää pois käytöstä.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 04.11.13 - klo:14:00
Tätä mä vähän pelkäsinkin, vakiolla on siis mentävä. Noilla kahdella radalla kun vapaita päiviä on aika reilusti (juuri melurajojen takia?), niin rajoittaa turhan paljo valinnanvaraa ajopäivien suhteen jos ne jää pois käytöstä.

Älä suotta sen takia jätä vaihtamatta.
Höllää vähän mittapisteen kohdalla ja tuuttaa hampaat irvessä sitten muualla.

santerik

Lainaus käyttäjältä: jarska - 04.11.13 - klo:14:03
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 04.11.13 - klo:14:00
Tätä mä vähän pelkäsinkin, vakiolla on siis mentävä. Noilla kahdella radalla kun vapaita päiviä on aika reilusti (juuri melurajojen takia?), niin rajoittaa turhan paljo valinnanvaraa ajopäivien suhteen jos ne jää pois käytöstä.

Älä suotta sen takia jätä vaihtamatta.
Höllää vähän mittapisteen kohdalla ja tuuttaa hampaat irvessä sitten muualla.

Jotkut ovat käsittääkseni tehneet pönttöihinsä jotain kuningaskillereitä joilla melut saa tiputettua sallittuihin hiljaisille päiville. En tiedä tarkalleen miten ovat toteuttaneet ja vaikuttaako kovin mopon käytökseen.

Esmi. Juuri motoparkin taoauksessa pidän tätä parempana ratkaisuna kuin mittauspisteellä hölläämistä, koska melua mitataan muualtakin. Olen niin sinisilmäinen, että kuvittelen lupien saannin olevan sen helpompaa mitä alhaisemmat melut on kaikkineensa..

jarska

Lainaus käyttäjältä: santerik - 04.11.13 - klo:14:15
Esmi. Juuri motoparkin taoauksessa pidän tätä parempana ratkaisuna kuin mittauspisteellä hölläämistä, koska melua mitataan muualtakin. Olen niin sinisilmäinen, että kuvittelen lupien saannin olevan sen helpompaa mitä alhaisemmat melut on kaikkineensa..

Juu, on se noinkin mut jos Motoparkissa sais ajaa vain sähkömopoilla, puunhalaajat valittais kun ne säteilee.

santerik

Lainaus käyttäjältä: jarska - 04.11.13 - klo:14:32
Lainaus käyttäjältä: santerik - 04.11.13 - klo:14:15
Esmi. Juuri motoparkin taoauksessa pidän tätä parempana ratkaisuna kuin mittauspisteellä hölläämistä, koska melua mitataan muualtakin. Olen niin sinisilmäinen, että kuvittelen lupien saannin olevan sen helpompaa mitä alhaisemmat melut on kaikkineensa..

Juu, on se noinkin mut jos Motoparkissa sais ajaa vain sähkömopoilla, puunhalaajat valittais kun ne säteilee.

Tääkin on kyl tosi. Pitäisi saada joku ykstyyppimeininki (vrt. rengassäännöt), koska niin kauan kun jonkun pyörä on hiljaisempi kun muut, on hipit kyselemässä miksei kaikki ole hiljaisia.

Toivottavasti hakisivat lupaa helvetinmoiselle tuulivoimalalle keskelle rataa, siinä päästäisiin vähän punnitsemaan mökkiläisten vihreyttä.. "Mytky se on niin rymä"

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: santerik - 04.11.13 - klo:18:12
Lainaus käyttäjältä: jarska - 04.11.13 - klo:14:32
Lainaus käyttäjältä: santerik - 04.11.13 - klo:14:15
Esmi. Juuri motoparkin taoauksessa pidän tätä parempana ratkaisuna kuin mittauspisteellä hölläämistä, koska melua mitataan muualtakin. Olen niin sinisilmäinen, että kuvittelen lupien saannin olevan sen helpompaa mitä alhaisemmat melut on kaikkineensa..

Juu, on se noinkin mut jos Motoparkissa sais ajaa vain sähkömopoilla, puunhalaajat valittais kun ne säteilee.
,
Toivottavasti hakisivat lupaa helvetinmoiselle tuulivoimalalle keskelle rataa, siinä päästäisiin vähän punnitsemaan mökkiläisten vihreyttä.. "Mytky se on niin rymä"

Pitää muuten vittumaista huminaa tollanen iso mylly.  :P
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

SMR

Ahveniston ratayhtiön omat "vapaat" ajoharjoituspäivät on 110db. Ylijäämätunneilla taitaa olla perinteiset 95db
Sladissa sisään - Paareilla ulos

MikkoS

Lainaus käyttäjältä: santerik - 04.11.13 - klo:14:15
Esmi. Juuri motoparkin taoauksessa pidän tätä parempana ratkaisuna kuin mittauspisteellä hölläämistä, koska melua mitataan muualtakin. Olen niin sinisilmäinen, että kuvittelen lupien saannin olevan sen helpompaa mitä alhaisemmat melut on kaikkineensa..

Tästä oli kesän aikana ratayhtiön henkilökunnan kasnssa puhetta ja kävi ilmi ettei maalisuoran lisäksi yksikään mittauspiste ole käynyt ikinä limitillä eikä edes lähellä normaali vapailla melurajapäivillä. En osaa sen tarkemmin sanoa luetaanko noista mittauspisteistä muita kun ylityksiä, joten ei tuo miusta huono näkemys kuitenkaan ole. 

Micron-putkisella r6r:llä joutuu pitelemään kierrokset alle kymppitonnin mittarin kohdalla vaikka onkin tehtaan oma killeri putken päässä. Vakioputkisiakin vehkeitä liputeltiin viime kaudella toisinaan ulos, varsinkin sen verran uudempia joissa ei oo enää kertasigon kokoista vaimentajaa putken päässä.
Kaverin vakioputkinen 750 agusta brutale meni hauskasti täydellä tankilla vielä täpärästi limittiin ilman mitään kaasun hölläämisiä, mutta tankin vajetessa samoilla kierroksilla yli =)