Uusimmat

18 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Pakoputkistot

Aloittaja jarska, 26.08.12 - klo:08:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: SMR - 04.11.13 - klo:20:15
Ahveniston ratayhtiön omat "vapaat" ajoharjoituspäivät on 110db. Ylijäämätunneilla taitaa olla perinteiset 95db

Edellisessä gsxr-1000:ssa pidin rajoitetuilla päivillä jotain 600:n tai 750:n suzukin katillista vaimennninta. Muistaakseni 91db 5500rpm. Mopo oli jopa datan mukaan himpun verran tehottomampi ja kuullosti lähinnä joltain lehtipuhaltimen ja 4t-kevarin sekoitukselta. Ei tullut ongelmia missään... Kawasaki miehille en suosittele. Mökäputken jälkeen sitä sortuu tuollaisella virityksellä turhan helposti koneremonttien loputtomalle tielle.

santerik

Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 04.11.13 - klo:20:25
Lainaus käyttäjältä: santerik - 04.11.13 - klo:14:15
Esmi. Juuri motoparkin taoauksessa pidän tätä parempana ratkaisuna kuin mittauspisteellä hölläämistä, koska melua mitataan muualtakin. Olen niin sinisilmäinen, että kuvittelen lupien saannin olevan sen helpompaa mitä alhaisemmat melut on kaikkineensa..

Tästä oli kesän aikana ratayhtiön henkilökunnan kasnssa puhetta ja kävi ilmi ettei maalisuoran lisäksi yksikään mittauspiste ole käynyt ikinä limitillä eikä edes lähellä normaali vapailla melurajapäivillä. En osaa sen tarkemmin sanoa luetaanko noista mittauspisteistä muita kun ylityksiä, joten ei tuo miusta huono näkemys kuitenkaan ole. 

Micron-putkisella r6r:llä joutuu pitelemään kierrokset alle kymppitonnin mittarin kohdalla vaikka onkin tehtaan oma killeri putken päässä. Vakioputkisiakin vehkeitä liputeltiin viime kaudella toisinaan ulos, varsinkin sen verran uudempia joissa ei oo enää kertasigon kokoista vaimentajaa putken päässä.
Kaverin vakioputkinen 750 agusta brutale meni hauskasti täydellä tankilla vielä täpärästi limittiin ilman mitään kaasun hölläämisiä, mutta tankin vajetessa samoilla kierroksilla yli =)

Olis kiva tietää miten ne mölymittavehkeet oikeesti siellä futaa. Itse kun olen joskus haastatellut radan väkeä noista meluhommista niin vastaus on ollut hieman erisuuntainen kuin mainitsemasi. En tosin eppääle kertomaasi tippaakaan, sillä ainakin minun tapauksessa sekä kertoja, että kuulija oli hivenen kassalla aiheesta.

Ja agustan putket onkin aina agustan putket :)

SMR

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 04.11.13 - klo:20:26


Edellisessä gsxr-1000:ssa pidin rajoitetuilla päivillä jotain 600:n tai 750:n suzukin katillista vaimennninta. Muistaakseni 91db 5500rpm. Mopo oli jopa datan mukaan himpun verran tehottomampi ja kuullosti lähinnä joltain lehtipuhaltimen ja 4t-kevarin sekoitukselta. Ei tullut ongelmia missään... Kawasaki miehille en suosittele. Mökäputken jälkeen sitä sortuu tuollaisella virityksellä turhan helposti koneremonttien loputtomalle tielle.

Itselläni oli myös tasan 91db. Kierrokset tosin korvakuulolla, kun vehkeessä ei FI valon lisäksi muita mittareita ole.
Kisoissa on täyskaasu mittauksella 108db. Kyseessä siis 450 supermoto HGS huutorännillä.
Sladissa sisään - Paareilla ulos

jarska

#48
Juice, tuo nopea ja komea nuorukainen vinkkasi Allrightin poistotarjouksista, Akrasta.
Prkle kun en ehtinyt, kaikki mun mopoon soppelit jo menneet, soitin ja kysyin varmuudeksi. hedari_1

Halvimmillaan kokoputkisto Kawaan olis ollu  402- 405€. :o

R1Kaitsu

Itselläni on ollut R6R vm. 2007 akran titaanisella kokoputkella ja akran oman killerin kanssa ahvenistolla mitattiin 93db. Tämä on ollut yllätys myös monelle mittaajalle, koska täysin vakioista pyöristä lähtee enemmän ääntä.

Nykyinen R1 vm. 2008 on myös akran titaanisella kokoputkella ja akran omilla killereillä on mitattu samoja lukemia. Tehoakaan nuo killerit eivät vie, viime keväänä penkissä testattiin ja antoi yhden heposen vähemmän killereiden kanssa.


murmela

2005 ZX-6R + Akran slipari:
Ilman killeriä 101dB
Killerillä 91dB
Jarrut paskana, paha hidastaa.

timppa

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 04.11.13 - klo:12:48
Onko kukaan ajellut R6R vakiota avarammilla putkistoilla melurajoitteisilla radoilla? Kiinnostais tietää minkälaisilla virityksillä pääsee ahveniston ja motoparkin rajoista vielä läpi. Tällä hetkellä vakio, mutta mielessä on käynyt esim. bolaracen kattienkorvausputki, yhdistettynä vakioänkkäriin. Ois ainakin edullinen modaus. Vähän kuitenkin luulen että jotain killeriä vielä vaatis.

Itsellä r6r ja bolan väliputki. 108dp 4500 rpm vakioäänenvaimentimella. Leovincen sliparilla 98dp ilman killeriä ja killerin kanssa 99dp. Luulis olevan just toisin päin. Ja hiljasena päivänä ei ahvenistolle asiaa.

jarska

Kiinan tötterö paikoillaan ja uuuh..aeva mahottoman komia, tykkään! :-*
Äänetki semmoset miehekkään diipit, silti maltilliset.

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: jarska - 07.11.13 - klo:13:16
Kiinan tötterö paikoillaan ja uuuh..aeva mahottoman komia, tykkään! :-*
Äänetki semmoset miehekkään diipit, silti maltilliset.

Joko on tapetti ollu tulessa mopon takaa monta kertaa, kun tankki tolkulla kumminkin on jo kaasuteltu ja ihailtu kuinka liekkiä lyö putken päästä?  :)
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

jarska

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 07.11.13 - klo:13:44
Joko on tapetti ollu tulessa mopon takaa monta kertaa, kun tankki tolkulla kumminkin on jo kaasuteltu ja ihailtu kuinka liekkiä lyö putken päästä?  :)

Ei ole onneksi tapettia verstaan puolella ja oven saa auki, josta voi päästellä höyryjä.
Emäntäkin kävi kattomassa uutta putkee, lähti kuitenkin juoksujalkaa kun töräytin kaasua kunnolla.
Hiukset sillä heilahti ja luulempa että meni vaihtamaan pikkuhousut.

Juha_K

Onko kukaan laittanut putkistoon tällaista katalysaattoria? 
http://shop.jamparts.com/shop/SUZUKI,GSXR_1000,2007,ak,ka.htm
Näinköhän tollainen sopisi tähän putkistoon (Racing Line)? http://shop.jamparts.com/pdf/SU_GSXR1000-05-RAC+EVO.pdf
Tarkoitus olisi saada putkistosta riittävän hiljainen Motoparkin normipäiville.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Juha_K

Sanokaas minkä takia Akran ns. race sliparissa on 48mm ulostulo ja vastaavassa E-hyv. mallissa 54mm? Molemmat on 470mm ja 60mm sisäänmenolla?
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

TommoKe

Se e-hyväksytty voi olle tarkoitettu tonniseen alun alkaen. Ostin mosseen toisen pöntön e-hyväksynnän takia ja oli eri ulostulo kuin race vedoksessa. Hexasta hankalampi mitata kokoa, mutta eri killerit vaimentimiin.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 27.02.14 - klo:01:45
Se e-hyväksytty voi olle tarkoitettu tonniseen alun alkaen. Ostin mosseen toisen pöntön e-hyväksynnän takia ja oli eri ulostulo kuin race vedoksessa. Hexasta hankalampi mitata kokoa, mutta eri killerit vaimentimiin.
E-Hyv tuli kilosen racing line putkiston mukana, mutta taas toisaalta vanha bolt on Akra oli myös tolla 54mm ulostulolla. Näyttää olevan montaa eri kokoa. Ihan mielenkiinnosta olisi hauska testata noita penkissä, että onko niillä mitään käytännön eroa vai hukkuuko erot jo mittausepätarkkuuteen.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750