Tunnista riskipaikat

Aloittaja jarska, 10.02.12 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 04.04.12 - klo:22:29
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 30.03.12 - klo:19:58
Piti pari kertaa katsoa, miksi tuo kaato tapahtu. Kyllä sen touring-renkaan sieltä sitten spottas. Ihan kiva video muuten  cool_gif

Tilanne kesti pitkään,ennenkun mopo oli totaalisesti poissa hallinnasta confused_thinking

Kyllä toi mun mielestä lähti aika kerrasta ja suhteellisen tasakaasulta kun ei ees moottori parkassu pidon karatessa. Ainakaan itse en erota videolta mitään, mistä olisi voinut ennakoida pidon irtoamisen, jos sinä näit, niin jaa tieto ihmeessä eteenpäin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Fasu

05.04.12 - klo:08:05 #76 Viimeisin muokkaus: 05.04.12 - klo:08:14 käyttäjältä Fasu1000
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.04.12 - klo:22:49
Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 04.04.12 - klo:22:29
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 30.03.12 - klo:19:58
Piti pari kertaa katsoa, miksi tuo kaato tapahtu. Kyllä sen touring-renkaan sieltä sitten spottas. Ihan kiva video muuten  cool_gif

Tilanne kesti pitkään,ennenkun mopo oli totaalisesti poissa hallinnasta confused_thinking

Kyllä toi mun mielestä lähti aika kerrasta ja suhteellisen tasakaasulta kun ei ees moottori parkassu pidon karatessa. Ainakaan itse en erota videolta mitään, mistä olisi voinut ennakoida pidon irtoamisen, jos sinä näit, niin jaa tieto ihmeessä eteenpäin.
Näyttäs kuski pitävän pyörää vastaohjauksella aika pitkään sladissa ennenkun lipsahtaa... Tästä väännettiin jo aiemmin, jos oikealla olisi tilaa luisun olisi EHKÄ saanut keskeytettyä,mutta eria asia mitä sen jälkeen.
VV

Fasu

Tuli kelattua videoo vielä edestakasin. Vaikka se tuossa näyttää kestävän ikuisuuden,torjuntatoimiin olisi ollut tarvetta heti ja sitten kun se menee jo kunnolla luisussa,
ei sille oikein muuta voi kun yrittää minimoida vahinko. Se on sivusta niin helppo viisastella ja ei tuossa tilanteessa mitään ehdi miettimään vaan toimitaan aiempien kokemusten
perusteella. Kuski oli hyvissä tunnelmissa tuossa ensin ja oisin varmaan repiny paitani vastaavan jälkeen.
VV

Grandi67

Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 05.04.12 - klo:08:32
Tuli kelattua videoo vielä edestakasin. Vaikka se tuossa näyttää kestävän ikuisuuden,torjuntatoimiin olisi ollut tarvetta heti ja sitten kun se menee jo kunnolla luisussa,
ei sille oikein muuta voi kun yrittää minimoida vahinko.

Mitenköhän se tommoine luisu korjatan? Varsinkin,kun alla näyttää olevan puhdas katukumi,joka lähtee irti täysin sen takia,että suorituskyky vaan loppuu renkaalta.

Fasu

Jos se katukumi oli, niin kiirehän siinä tulee.  No, se luisu loppuu-tiedät ittekkin että mopo pystympään ja loppu on kuin elokuvasta.Tietäs vaan mistä.
VV

jarska

Eikös ton luisun olis pitänyt Bemun elektroniikka hoitaa(kaivaa verta nenästä), vai slick asennossako mahtoi olla. innocent_1

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 05.04.12 - klo:09:16
Jos se katukumi oli, niin kiirehän siinä tulee.  No, se luisu loppuu-tiedät ittekkin että mopo pystympään ja loppu on kuin elokuvasta.Tietäs vaan mistä.

Kuvion perusteella veikkaan Pilot Poweria ja etusena näyttäs olevan tod. näk. Contin Raceattack. Yritin tuota videoo katella, mutta en kyllä nähny merkkiä luisusta ennen kuin 0:27 kohdassa ja alle puoli sekuntia myöhemmin peli on totaalisesti menetetty. Jos ennen tuota kohtaa löytyy joku asia mistä saa vinkkiä luistosta niin selitätkö juurta jaksaen, koska itse en sitä nää. Oman kokemuksen mukaan takasen luistoon korjaus löytyy kaasusta, ei mopon pystyyn nostamisesta. Näin ainakin Kemoran karusellissa tehtyjen havaintojen perusteella.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.04.12 - klo:10:14
Oman kokemuksen mukaan takasen luistoon korjaus löytyy kaasusta, ei mopon pystyyn nostamisesta. Näin ainakin Kemoran karusellissa tehtyjen havaintojen perusteella.

Eli kaasu kokonaan kiinni ja välittömästi vai mitenkä?
Onko muuta huomioitavaa jos/kun lähtee luistoon, pitääkö yrittää jotenkin korjata vai kuten Keath Code muistaakseni sanoi...olla tekemättä mitään ja antaa mopon oikaista itte itsensä?

rranta

Lainaus käyttäjältä: jarska - 05.04.12 - klo:10:23
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.04.12 - klo:10:14
Oman kokemuksen mukaan takasen luistoon korjaus löytyy kaasusta, ei mopon pystyyn nostamisesta. Näin ainakin Kemoran karusellissa tehtyjen havaintojen perusteella.

Eli kaasu kokonaan kiinni ja välittömästi vai mitenkä?
Onko muuta huomioitavaa jos/kun lähtee luistoon, pitääkö yrittää jotenkin korjata vai kuten Keath Code muistaakseni sanoi...olla tekemättä mitään ja antaa mopon oikaista itte itsensä?
No ainaki mulla luistot, lipsumiset mitä kokenu menee niin nopeasti ettei niihin oikein harkiten ehdi vastaamaan. Kaasu menee kyllä refleksin omaisesti kiinnipäin. On varmaan väärä ratkasu, vaan en omaa niin isoja nyyttejä että kaasun pitäsin auki ja antasin mennä. Tuurilla menee joka varmasti joskus loppuu. Yleensä nämä luistot on varmasti ollu oma syy. Minun tapauksessa aivan varmasti :)

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: rranta - 05.04.12 - klo:10:35
Lainaus käyttäjältä: jarska - 05.04.12 - klo:10:23
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.04.12 - klo:10:14
Oman kokemuksen mukaan takasen luistoon korjaus löytyy kaasusta, ei mopon pystyyn nostamisesta. Näin ainakin Kemoran karusellissa tehtyjen havaintojen perusteella.

Eli kaasu kokonaan kiinni ja välittömästi vai mitenkä?
Onko muuta huomioitavaa jos/kun lähtee luistoon, pitääkö yrittää jotenkin korjata vai kuten Keath Code muistaakseni sanoi...olla tekemättä mitään ja antaa mopon oikaista itte itsensä?
No ainaki mulla luistot, lipsumiset mitä kokenu menee niin nopeasti ettei niihin oikein harkiten ehdi vastaamaan. Kaasu menee kyllä refleksin omaisesti kiinnipäin. On varmaan väärä ratkasu, vaan en omaa niin isoja nyyttejä että kaasun pitäsin auki ja antasin mennä. Tuurilla menee joka varmasti joskus loppuu. Yleensä nämä luistot on varmasti ollu oma syy. Minun tapauksessa aivan varmasti :)

Ainoat kerrat kun mulla on takanen luistanu, on kun karusellissa pikkuhiljaa kiristää kaasua. Ainakin tähän asti on toiminut se, että kun takanen tuntuu irtoavan, lopettaa kaasun kiristämisen, jolloin pito palautuu aika rauhallisesti. Tosin tuossa paikkaa pito irtoaakin aika rauhassa, joten vaikea sanoa miten muualla tulisi tiomittua. Kai se kaasua kiinnipäin on aika luonnollinen reaktio, mutta ei aina välttämättä paras ratkaisu. Toinen paikka missä tulee kaasun avaus pysäytettyä tai käännettyä vähän kiinni päin on Kemoran kolmosen ja nelosen välissä kun ajaa sen taitoksen yli. Siitä saa nimittäin aika herkästi lähtemään highsiderin jos tulee siihen reilulla kaasulla, koska radan kallistus muuttuu.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Raaseri

Hammasta purren yrittänyt olla vastaamatta. Mopo lähtee ennen apeksia tai edes täyttä kallistusta ilman että on kaasua tai moottorijarrua. Videosta näkee ettei luistonestokaan huomaa ennenkuin rahisee, koska takiksen pito vaan täysin antautuu. Mopon geometria tekee tuon vastaohjauksen, kaveri on kyllä siinä vähän mukana. Iso kaveri, paino liian takana ja tourinkikumi. En tiedä mikä olis pelastanut.

Fasu

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.04.12 - klo:10:14
Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 05.04.12 - klo:09:16
Jos se katukumi oli, niin kiirehän siinä tulee.  No, se luisu loppuu-tiedät ittekkin että mopo pystympään ja loppu on kuin elokuvasta.Tietäs vaan mistä.

Kuvion perusteella veikkaan Pilot Poweria ja etusena näyttäs olevan tod. näk. Contin Raceattack. Yritin tuota videoo katella, mutta en kyllä nähny merkkiä luisusta ennen kuin 0:27 kohdassa ja alle puoli sekuntia myöhemmin peli on totaalisesti menetetty. Jos ennen tuota kohtaa löytyy joku asia mistä saa vinkkiä luistosta niin selitätkö juurta jaksaen, koska itse en sitä nää. Oman kokemuksen mukaan takasen luistoon korjaus löytyy kaasusta, ei mopon pystyyn nostamisesta. Näin ainakin Kemoran karusellissa tehtyjen havaintojen perusteella.
Tulee aistittua lipsumiset liiankin hyvin,haitaksi asti. Puol sekuntia on joskus pitkä aika ja mutkissa lipsahteluihin on jo ennakkoon varautunu.
Joskus luisun saa torjuttua,usein pelkällä tuurilla ja joskus ei. En näistä oppikirjaa osaa rustata,muuttujia on liikaa sopassa. Siksi tämä laji kiinnostaa edelleen kun ei tätä opi koskaan.    Vastaus kysymykseen: Ennakointi,että noinkin voi käydä ja tuntemus että kohta mennään.
VV

Turder

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.04.12 - klo:10:14
Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 05.04.12 - klo:09:16
Jos se katukumi oli, niin kiirehän siinä tulee.  No, se luisu loppuu-tiedät ittekkin että mopo pystympään ja loppu on kuin elokuvasta.Tietäs vaan mistä.

Kuvion perusteella veikkaan Pilot Poweria ja etusena näyttäs olevan tod. näk. Contin Raceattack.

Takanen on Pilot Power, mutta olisiko etunen jopa sport tai peräti road attack? Minusta race attackissa on vähemmän kuviota ja nekin sellaiset venytetyt j-kirjaimen muotoiset (vähän hankala selittää)  confused_thinking

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Turder - 05.04.12 - klo:11:43
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.04.12 - klo:10:14
Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 05.04.12 - klo:09:16
Jos se katukumi oli, niin kiirehän siinä tulee.  No, se luisu loppuu-tiedät ittekkin että mopo pystympään ja loppu on kuin elokuvasta.Tietäs vaan mistä.

Kuvion perusteella veikkaan Pilot Poweria ja etusena näyttäs olevan tod. näk. Contin Raceattack.

Takanen on Pilot Power, mutta olisiko etunen jopa sport tai peräti road attack? Minusta race attackissa on vähemmän kuviota ja nekin sellaiset venytetyt j-kirjaimen muotoiset (vähän hankala selittää)  confused_thinking

Hyvin mahdollista, ei ole tullut conteilla ajettua kuin puolikkaan rengassetin verran, joten ei ole kovin selvää mielikuvaa noiden kuvioiden eroista.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

carbon

Lainaus käyttäjältä: jarska - 05.04.12 - klo:09:29
Eikös ton luisun olis pitänyt Bemun elektroniikka hoitaa(kaivaa verta nenästä), vai slick asennossako mahtoi olla. innocent_1

Jarska Jarska, noh noh. Mulla oli Bemussa sellainen vika uutena että kaikki asetukset ja valot ym toimi hienosti, mutta minkäänlainen sutimisen/luistoesto, keulimiset ja absit eivät silti toimineet.
Aina oli slick mode päällä, vaikka taulussa luki mitä. Tiedän että noita oli enemmän kuin minun.
Sen jälkeen kun se korjattiin olen kaksi kertaa ollut melkein samanlaisessa tilanteessa kuin videossa touring renkaiden kanssa, täysin matkustaja kun yhtäkkiä lähti perä alta.
Vilkkuvia valoja näkyi taulussa ja otin jo asfalttia vastaan kun pyörä korjasi itse itsensä kun minä en enää osannut tai ehtinyt. Hyvä BMW !
Toisen kerran oli kylläkin rengas puhjennut, kun tulin heti varikolle takana oli jotain 0,5.
Vielä noista mitä pitäisi tehdä jos tulee sitä tai tota. Kyllä jälkikäteen tai rannalla on hyvä ajatella.
Mulla pamahti jarruletku Alastaron pääsuoran jarrussa muutama vuosi sitten, vanha Gummiletku. Etujarrua painaessa pyörä nytkähti hiukan ja sitten kahva sarveen kiinni.
Vauhtia varmasti vielä pitkälle toista sataa. Mikä on oikea ratkaisu ? Sulla on 0, jotain sekuntia aikaa miettiä.
Minä tod näk valitsin väärin ja koitin vielä kantata, nostin jalan pois tapilta ja käänsin niin paljon että kaikki raapi pyörästä maata mikä nyt voi, luulin jo että se menee, kunnes molemmat renkaat yhtäaikaa
alta pois. Mulla oli kaksi kaveria katsomassa ja ratamestari oli heidän kanssaan kun hekin huomasivat että ei hidastu. Heidän kommentti oli heti että olisit antanut mennä suoraan hiekalle...niii.i
Voin mää koittaa..

Powered by EzPortal