Uusimmat

14 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Air Induction Removal Kit

Aloittaja jarska, 17.09.12 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Tilasin myös voimakomentajan lisäksi täältä kitin kun olen "mainosten" orja ja tätä suositeltiin.
On mulla jo jotain hataraa tietoa tästä, mut mielellään kuulis suomennettuna mitä etua tuolla saavutetaan ja miksi kyseiset poistettavat härpäkkeet on turhia, ilmeisesti juurikin PCV:n kanssa?
Murmelalla tähän on kuitenkin joku race-kit-plug-and-tuki-se-letku-jos-toinenkin sarja tiedossa, mut onneksi oli aika edullinen kitti ja ilmeisesti myös helppo asentaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.09.12 - klo:19:59
Tilasin myös voimakomentajan lisäksi täältä kitin kun olen "mainosten" orja ja tätä suositeltiin.
On mulla jo jotain hataraa tietoa tästä, mut mielellään kuulis suomennettuna mitä etua tuolla saavutetaan ja miksi kyseiset poistettavat härpäkkeet on turhia, ilmeisesti juurikin PCV:n kanssa?
Murmelalla tähän on kuitenkin joku race-kit-plug-and-tuki-se-letku-jos-toinenkin sarja tiedossa, mut onneksi oli aika edullinen kitti ja ilmeisesti myös helppo asentaa.
Sul on kyl hyvä tyyli: "Ostan ensin, ja kyselen sitten."  :)
Ei kaiken tarvi olla hifii jos halvempi ajaa saman asian. Mut jos "halvempi" ei aja samaa asiaa, ja hifin saa samaan hintaan, niin ei sitä "halvempaa" kannata ostaa.
Esim tiskirätistä ja ilmastointiteipistä oikein tehty tankinkorkki on testien mukaan jopa törmäyksessä kiinni pysyvä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.09.12 - klo:20:07
Sul on kyl hyvä tyyli: "Ostan ensin, ja kyselen sitten."  :)
Ei kaiken tarvi olla hifii jos halvempi ajaa saman asian. Mut jos "halvempi" ei aja samaa asiaa, ja hifin saa samaan hintaan, niin ei sitä "halvempaa" kannata ostaa.
Esim tiskirätistä ja ilmastointiteipistä oikein tehty tankinkorkki on testien mukaan jopa törmäyksessä kiinni pysyvä.

Nii on ja pidän tyylini :D
No en mä tosissani sulle nakkele, paljon hyvää tietoo on siulta(kin) irronnut, eikä ne kalliit vaihtoehdot ole aina parhaimmat. ;)
Oliks sulla jotain tähän ite asiaan? knuppel_2

Vuorela

Hyötynä vähentää mopon painoa noin 100g eikä haittaakaan ole?

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.09.12 - klo:20:09
Oliks sulla jotain tähän ite asiaan? knuppel_2
Toki toki, hyvän ostit, ellet jopa parhaan.  peukku_1
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.09.12 - klo:20:07

Ei kaiken tarvi olla hifii jos halvempi ajaa saman asian. Mut jos "halvempi" ei aja samaa asiaa, ja hifin saa samaan hintaan, niin ei sitä "halvempaa" kannata ostaa.
Esim tiskirätistä ja ilmastointiteipistä oikein tehty tankinkorkki on testien mukaan jopa törmäyksessä kiinni pysyvä.

Murmelan rakentama korkki lienee lisäksi murto-osan painoltaan, verrattuna vanhanaikaiseen komposiittikonstruktioon, joka painoi enemmän kuin ajovirheet.

BOLA RACE

Setti estää raikkaan ilman työntämisen kannenläpi pakosarjaan.
Tällä saadaan näennäisesti pienemmät päästöt ja pyörät saadaan läpi tiukoista päästönormeista.
Sekoittaa lamdaa ja lähes mahdoton jälleensäätää tarkasti.

Painoakin tiputtaa yamahassa 170g , venakopan päältä lähtee turhia letkuja
ja venttiilejä pois.

Säätämisen kannalta aika pakollinen hankinta.

http://www.mprata.fi/myydaan/17/yamaha-r6r-06-12-ais-plug-set/368/

Juha_K

Ei kai noi setit pakollisia ole, eikö siinä riitä kun tukkii air boxin lähdön tolle systeemille? Toki silloin ei saa letkuja pois, mutta säästää muutaman euron. Ja jos oikein haluaa hifistellä, niin muuttaa tuon systeemin kampikammion alipaineimuriksi. Ei ole tosin sallittu viritys kilpailuluokissa, mutta jos muuten haluaa tekemistä talveksi. ;D
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: BOLA - 18.09.12 - klo:06:48
Setti estää raikkaan ilman työntämisen kannenläpi pakosarjaan.
Tällä saadaan näennäisesti pienemmät päästöt ja pyörät saadaan läpi tiukoista päästönormeista.
Sekoittaa lamdaa ja lähes mahdoton jälleensäätää tarkasti.

Kiitos, että joku puhuu suomeakin. Kaikenmaailman virityksiä tehtaat joutuukin tekemään.

nimim. "Ooppelin pakokaasunkierrätyksen kanssa taistellut"
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

jarska

Lainaus käyttäjältä: BOLA - 18.09.12 - klo:06:48
Setti estää raikkaan ilman työntämisen kannenläpi pakosarjaan.
Tällä saadaan näennäisesti pienemmät päästöt ja pyörät saadaan läpi tiukoista päästönormeista.
Sekoittaa lamdaa ja lähes mahdoton jälleensäätää tarkasti.

Painoakin tiputtaa yamahassa 170g , venakopan päältä lähtee turhia letkuja
ja venttiilejä pois.

Säätämisen kannalta aika pakollinen hankinta.

http://www.mprata.fi/myydaan/17/yamaha-r6r-06-12-ais-plug-set/368/

Kiitos, nyt meni tajuntaan.
Olisko sulla ollu Kawaankin noita hilppeitä?

nopea57

Tuo otsikon termi on aika kryptinen, mutta onhan tätä systeemiä jo jonkin verran selitetty. Secondary air (injection) system, air induction system (AIS) jne. Lukemani perusteella tämä systeemi toimii silloin kun moottori on kylmä, jolloin sylintereihin syötetään varuilta enempi polttoainetta kuin siellä palaa (rikas seos), ja kun ollaan moottorijarrutuksessa, jolloin ilmansaanti on rajattua. Kummassakin tilanteessa pakopuolelta pääsee ulos palamatonta polttoainetta, joka yritetään polttaa pois ohjaamalla pakosarjaan lisäilmaa.  Kylmän koneen katalysaattori saadaan myös nopeammin kuumaksi, jolloin se toimii kuten pitää. Päästöt saadaan paremmaksi.

Noissa mainituissa tilanteissa tietysti pakokaasuja mittaava lambda saa väärää tietoa, koska ilman puhaltaminen pakosarjaan saa seoksen näyttämään laihalta, vaikka se ei sitä olisikaan sylinterissä. Commanderin säätö, ja varsinkin autotunen toiminta, voi olla haastavaa tai ainakin häiritseviä tekijöitä on. Mutta periaatteessa vetoalueella, siis kiihdytyksessä, ja moottorin ollessa kuuma tuon systeemin pitäisi olla pois pelistä. Homman voi varmistaa noilla seteillä, jollainen yksinkertaisimmillaan on juuri tuon lisäilman syötön blokkaus: tulppa letkuun. Mitään toiminnallista haittaa siitä ei ole.

Itsellä oli jonkin aikaa kiinni seosmittari, jolla seurasin seoksia eri tilanteissa. Kylmän koneen tapauksessa seos näytti yllättävän laihalta, mutta tuo lisäilmansyöttö pakosarjaan selittää asian. Ja moottorijarrutuksessa putkesta tuli lähinnä ilmaa ulos, siis erittäin laiha seos. Jälkimmäistä avustaa osaltaan myös polttoaineen syötön katkaisu moottorijarrussa.

jarska

Kattavaa infoa, kiitos Vikkelä57.
Jotain tekemistä ilmeisesti myös "backfire" ilmiön kanssa?
Pelottavia ne pemarin RR:t kun paukkuvat ja kiitävät ohi suorilla.

nopea57

Jees, on siinä mielessä että jos pakopuolella sattuu olemaan enempikin palamatonta polttoainetta, niin se räjähtää kuuluvan pamauksen saattelemana, kun saa ilmaa joukkoon. Jotkut poistaa ilmansyötön vain tästä syystä, eivät tykkää paukkeesta. Ohittavassa Pemarissa vaihtopamaus tulee samaisesta ilmiöstä, mutta siksi että sytytys katkaistaan, joten putkeen menee tosi paljon palamatonta ainetta räjähtämään.

jarska

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 18.09.12 - klo:09:56
Ohittavassa Pemarissa vaihtopamaus tulee samaisesta ilmiöstä, mutta siksi että sytytys katkaistaan, joten putkeen menee tosi paljon palamatonta ainetta räjähtämään.

Vähän ehkä karkaa aiheesta, mut miksköhän Kawassa ei pauku vaikka käsittääkseni Bazzazin shifteri katkoo myös sytytystä.

nopea57

Olisko niin, että myös polttoaineen syöttö katkaistaan?