Powercommanderit

Aloittaja jarska, 15.09.12 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.09.12 - klo:21:19
Älä ny taas sössi, vaan osta tosta ecu?
http://www.mprata.fi/myydaan/17/m-kawasaki-zx-10r-2011-race-osia/464/msg6803#msg6803

Sössiminen on kivaa, en tarvii enää ja tuo ei mahda edes käydä -10 malliin.

nopea57

17.09.12 - klo:09:28 #16 Viimeisin muokkaus: 17.09.12 - klo:09:32 käyttäjältä nopea57
Tuota PCV:n säätöaluetta on kasvatettu puuttuvien lisäsuutinohjausten kompensoimiseksi. Mutta mikäli pääsuuttimet pystyy antamaan riittävästi enemmän ainetta, niin kyllähän tuo hyvin toimii. +250% on todella paljon vapaasti hengittävään. Useimmissa tapauksissa kun lisäsyötön tarve on max +50%. Riippuu tietysti siitä miten ECU ohjaa kun lambda kytketään pois. Yleensä se varuilta ohjaa aika rikkaalle. Ja tätä syöttöä sitten lähdetään korjaamaan PCV:llä.

Omassa touringpyörässä avoimella Akran kokoputkella PCV+Autotune (AFR-tavoite 12.7-13.2 isoilla kaasuilla) on plussaa tullut max 30% rata-ajossa niille vaihteille joita käytin (vaihdekohtaiset kartat). Aika moneen kohtaan jopa miinusta. Penkissäkin on ajettu.

Autotune ei välttämättä ehdi säätämään kunnolla oikein raacing-pelissä, koska tilanne (kierrokset/vaihteet) muuttuu niin nopeasti koko ajan radalla.

jarska

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 17.09.12 - klo:09:28
Tuota PCV:n säätöaluetta on kasvatettu puuttuvien lisäsuutinohjausten kompensoimiseksi. Mutta mikäli pääsuuttimet pystyy antamaan riittävästi enemmän ainetta, niin kyllähän tuo hyvin toimii. +250% on todella paljon vapaasti hengittävään. Useimmissa tapauksissa kun lisäsyötön tarve on max +50%. Riippuu tietysti siitä miten ECU ohjaa kun lambda kytketään pois. Yleensä se varuilta ohjaa aika rikkaalle. Ja tätä syöttöä sitten lähdetään korjaamaan PCV:llä.

Omassa touringpyörässä avoimella Akran kokoputkella PCV+Autotune (AFR-tavoite 12.7-13.2 isoilla kaasuilla) on plussaa tullut max 30% rata-ajossa niille vaihteille joita käytin (vaihdekohtaiset kartat). Aika moneen kohtaan jopa miinusta. Penkissäkin on ajettu.

Autotune ei välttämättä ehdi säätämään kunnolla oikein raacing-pelissä, koska tilanne (kierrokset/vaihteet) muuttuu niin nopeasti koko ajan radalla.

Kiitos tiedoista, eli rivien välistä luettuna ei tullutkaan ostettua ihan pasha laite vaan pärjään tolla.

nopea57

No varmasti pärjää. Näyttihän tuolla Dynojetin sivuilla olevankin aika paljon valmiita ns European model -karttojakin ja esim Akran ja Arrowin kokoputken kartat näyttää juuri siltä mitä kuvittelinkin. Moneen paikkaan tulee miinusta, suurille kaasuille ja kierroksille jonkin verran plussaa, max +25%, yleensä paljon vähemmän.

Penkissä ajetut kartat ei välttämättä sisällä kompensointia (lisää plussaa) RAM airille: Autotune voisi auttaa, mutta ei ole välttämätön.

PetsuZX

Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.09.12 - klo:09:55
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 17.09.12 - klo:09:28
Tuota PCV:n säätöaluetta on kasvatettu puuttuvien lisäsuutinohjausten kompensoimiseksi. Mutta mikäli pääsuuttimet pystyy antamaan riittävästi enemmän ainetta, niin kyllähän tuo hyvin toimii. +250% on todella paljon vapaasti hengittävään. Useimmissa tapauksissa kun lisäsyötön tarve on max +50%. Riippuu tietysti siitä miten ECU ohjaa kun lambda kytketään pois. Yleensä se varuilta ohjaa aika rikkaalle. Ja tätä syöttöä sitten lähdetään korjaamaan PCV:llä.

Omassa touringpyörässä avoimella Akran kokoputkella PCV+Autotune (AFR-tavoite 12.7-13.2 isoilla kaasuilla) on plussaa tullut max 30% rata-ajossa niille vaihteille joita käytin (vaihdekohtaiset kartat). Aika moneen kohtaan jopa miinusta. Penkissäkin on ajettu.

Autotune ei välttämättä ehdi säätämään kunnolla oikein raacing-pelissä, koska tilanne (kierrokset/vaihteet) muuttuu niin nopeasti koko ajan radalla.

Kiitos tiedoista, eli rivien välistä luettuna ei tullutkaan ostettua ihan pasha laite vaan pärjään tolla.

Kyllä sillä pitäis pärjätä. Ja Bikefoxin Kimmo vielä vähän sitä hinkkaa, niin hyvä tulee.

murmela

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 17.09.12 - klo:09:28
Tuota PCV:n säätöaluetta on kasvatettu puuttuvien lisäsuutinohjausten kompensoimiseksi. Mutta mikäli pääsuuttimet pystyy antamaan riittävästi enemmän ainetta, niin kyllähän tuo hyvin toimii. +250% on todella paljon vapaasti hengittävään. Useimmissa tapauksissa kun lisäsyötön tarve on max +50%. Riippuu tietysti siitä miten ECU ohjaa kun lambda kytketään pois. Yleensä se varuilta ohjaa aika rikkaalle. Ja tätä syöttöä sitten lähdetään korjaamaan PCV:llä.
Ei se ecu tiedä että ei olekkaan lambdaa käytössä, jos käytetään esim lambda eliminaattoria, mutta ratakäytössä se ei haittaa, koska ecu käyttää tuota orginaali lambdaa seoksen säädön apuna vain silloin kun ajetaan tasa&pintakaasulla tourinkia, eli ns Closed loop -tilanne.

Jos taasen vaan teilaa orginaalilambdan johdot, niin sit ecu menee vikatilaan, sytyttää varotusvalon, ja säätää kiinteällä turvakartalla seosta, eli aavistuksen rikkaalla.

Mutta jos gona on kettu (eikä osta kisaecua...) niin se ostaa Innovaten laajakaistalabdan jossa on kaks outtia, eli toinen menee eculle ja toinen PCV:lle. Ja antaa ecun hoitaa ihan sellaisenaan noi tourinkikaasualueet, ja käyttää PCV:tä vain ratakaasualueiden säätöön.
Siis jos samalla mopolla ajetaan myös tourinkia, jota Jarska vissiin ajaa...?

Jos taasen pistää lambdaeliminaattorin, ja antaa PCV:n hoitaa myös tourinkikaasut, niin odotettavissa on nykimistä ja röpöttelyä ajettaessa pinta&tasakaasulla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

PetsuZX

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.09.12 - klo:11:04
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 17.09.12 - klo:09:28
Tuota PCV:n säätöaluetta on kasvatettu puuttuvien lisäsuutinohjausten kompensoimiseksi. Mutta mikäli pääsuuttimet pystyy antamaan riittävästi enemmän ainetta, niin kyllähän tuo hyvin toimii. +250% on todella paljon vapaasti hengittävään. Useimmissa tapauksissa kun lisäsyötön tarve on max +50%. Riippuu tietysti siitä miten ECU ohjaa kun lambda kytketään pois. Yleensä se varuilta ohjaa aika rikkaalle. Ja tätä syöttöä sitten lähdetään korjaamaan PCV:llä.
Jos taasen pistää lambdaeliminaattorin, ja antaa PCV:n hoitaa myös tourinkikaasut, niin odotettavissa on nykimistä ja röpöttelyä ajettaessa pinta&tasakaasulla.

Itsellä edellisessä pyörässä ZX10R 08, oli tuo eliminaattori kokeilla, ja kun ei sillä toiminut otettiin sekin pois. Eli loppupeleissä toimi ainoastaan ilman lambdoja ja eliminaattoria.
Vikavalo jäi vilkkumaan, mutta eipä röpöttänyt :)

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 15.09.12 - klo:21:32
Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.09.12 - klo:21:19
Älä ny taas sössi, vaan osta tosta ecu?
http://www.mprata.fi/myydaan/17/m-kawasaki-zx-10r-2011-race-osia/464/msg6803#msg6803

Sössiminen on kivaa, en tarvii enää ja tuo ei mahda edes käydä -10 malliin.

No jos jostain löydät 2010 kit ecun, niin siin ois mahollisuus säätää polttoaineen syöttöö (kaikki suuttimet), moottorijarruu, sytytystä, samanlainen "luistonesto" ku bazzasissa, sifterin saa suoraan kiinni, launch control, varikkolimitteri, polttoaineen syöttö silloin kun kaasu on kiinni, ts nollakaasu ei oo on-off, vaan kaasulle meno on pehmeä.
Tos sytytyksen säädössä ois se etu että sillä saa kaasuvasteen vielä lineaarisemmaks ja halutessaan voi hieman säätää esim mopon keulimispyrkimystä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.09.12 - klo:12:22
No jos jostain löydät 2010 kit ecun, niin siin ois mahollisuus säätää polttoaineen syöttöö (kaikki suuttimet), moottorijarruu, sytytystä, samanlainen "luistonesto" ku bazzasissa, sifterin saa suoraan kiinni, launch control, varikkolimitteri, polttoaineen syöttö silloin kun kaasu on kiinni, ts nollakaasu ei oo on-off, vaan kaasulle meno on pehmeä.
Tos sytytyksen säädössä ois se etu että sillä saa kaasuvasteen vielä lineaarisemmaks ja halutessaan voi hieman säätää esim mopon keulimispyrkimystä.

:o :o
Ehkä aavistuksen liian hifi paketti mulle.

nopea57

Vaikka Jarskalla jo lieneekin kieli pitkällä ulkona noista kaikista kit ECU:n säätömahdollisuuksista, niin pyörässä on kuitenkin nyt PCV...

Aika pitkälti nuo lambda-eliminaattorit taitaa olla hyödyttömiä. Eikö tohon Kawaan ole mitään jolla saisi vain lambdan vikavalon pois? Kiinteä kartta kun on se toimiva lähtökohta ECU:n jälkeisille säädöille. Tai sitten vaan hyväksyy sen vikavalon...

Jos aikoisi taiteilla lambdalla, jossa tuplalähtö, niin luultavasti joutuisi samaan tilanteeseen kuin eliminaattorilla: kaksi säätäjää (ECU ja Autotune) saman asian kimpussa. Tuplalähtö sopii lähinnä seosmittarin kanssa käytettäväksi, se kun ei säädä seosta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.09.12 - klo:13:35
Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.09.12 - klo:12:22
No jos jostain löydät 2010 kit ecun, niin siin ois mahollisuus säätää polttoaineen syöttöö (kaikki suuttimet), moottorijarruu, sytytystä, samanlainen "luistonesto" ku bazzasissa, sifterin saa suoraan kiinni, launch control, varikkolimitteri, polttoaineen syöttö silloin kun kaasu on kiinni, ts nollakaasu ei oo on-off, vaan kaasulle meno on pehmeä.
Tos sytytyksen säädössä ois se etu että sillä saa kaasuvasteen vielä lineaarisemmaks ja halutessaan voi hieman säätää esim mopon keulimispyrkimystä.

:o :o
Ehkä aavistuksen liian hifi paketti mulle.

Pointti oli lähinnä se ett halvemmalla/ samalla hinnalla mitä sä nyt maksat tosta PCV-kikkulasta lisäreleineen, niin saisit vehkeen jossa on kaikki samassa, ja jolla pystyis oikeasti säätämän sen mitä haluat, ja jota ei tarvis viritellä ylimääräsiä.
Ja jos jatkat ratailua samalla pyörällä, niin pikkuhiljaa huomaat että käytät sitä ja tätä ja tota, niinkun varmaan jo nyt huomaat. Ts noi sun mielestä nyt ylimääräset ominaisuudet onkin kivoja sit ens kaudella. Eikä sun tarvi taas alkaa osteleen lisäpalikoita ja yrittää virittää niistä toimivaa kokonaisuutta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.09.12 - klo:13:41
Pointti oli lähinnä se ett halvemmalla/ samalla hinnalla mitä sä nyt maksat tosta PCV-kikkulasta lisäreleineen, niin saisit vehkeen jossa on kaikki samassa, ja jolla pystyis oikeasti säätämän sen mitä haluat, ja jota ei tarvis viritellä ylimääräsiä.
Ja jos jatkat ratailua samalla pyörällä, niin pikkuhiljaa huomaat että käytät sitä ja tätä ja tota, niinkun varmaan jo nyt huomaat. Ts noi sun mielestä nyt ylimääräset ominaisuudet onkin kivoja sit ens kaudella. Eikä sun tarvi taas alkaa osteleen lisäpalikoita ja yrittää virittää niistä toimivaa kokonaisuutta.

Ymmärrän pointtisi, tyylini on vaan mennä perse edellä puuhun.
Kiitos kuitenkin, katotaan enste mihin tosta Dynojetista on kun se tuli jo hankittua ja asennettua.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.09.12 - klo:13:56
Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.09.12 - klo:13:41
Pointti oli lähinnä se ett halvemmalla/ samalla hinnalla mitä sä nyt maksat tosta PCV-kikkulasta lisäreleineen, niin saisit vehkeen jossa on kaikki samassa, ja jolla pystyis oikeasti säätämän sen mitä haluat, ja jota ei tarvis viritellä ylimääräsiä.
Ja jos jatkat ratailua samalla pyörällä, niin pikkuhiljaa huomaat että käytät sitä ja tätä ja tota, niinkun varmaan jo nyt huomaat. Ts noi sun mielestä nyt ylimääräset ominaisuudet onkin kivoja sit ens kaudella. Eikä sun tarvi taas alkaa osteleen lisäpalikoita ja yrittää virittää niistä toimivaa kokonaisuutta.

Ymmärrän pointtisi, tyylini on vaan mennä perse edellä puuhun.
Kiitos kuitenkin, katotaan enste mihin tosta Dynojetista on kun se tuli jo hankittua ja asennettua.

Ainiin ja joo. Yksi erittäin suuri etu kittiekusta on myöskin se, että ei tarvitse metsästää niitä v**un mystisiä sähkövikoja kun kaikki lisäkikkuloiden johdot ja liittimet eivät sitten jossain vaiheessa pelitäkkään.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Turder

Samaa mieltä murmelan kanssa. Kittiecut ja muut valmistajan omat systeemit vaatii ehkä enemmän perehtymistä/asiantuntemusta säätäjän osalta, mutta pitkässä juoksussa varmasti parempi systeemi ja ehkä halvempi kun kuitenkin joskus päivittää ne commanderit pois :D

Minusta PC ja muut lisäpalikat on ehkä vähän köykäisiä nykypyöriin kun ecuissa on useita karttoja eri kuormalle, sylintereille, moottorijarrulle, ride-by-wire kaasuläppien asennoille jne. Ja sitten joku add-on palikka jahtaa näitä muuttuvia arvoja jonkun target afr:n perässä. Tai dynossa ajetaan ja säädetään karttaa, voi olla että säätötilanteessa ecu on vain yhden oman kartan alueella, jolloin muutokset toimii vain sen kartan kanssa. Sitten tiellä/radalla ecu päättää käyttää jotain muuta karttaa tai vaihtelee karttaa koko ajan ja kalliit dynosäädöt on sen myötä pielessä. Ehkä jossain 2000-luvun alun simppeleissä ruiskupyörissä nuo oli ok, mutta nyt jäävät vähän jälkeen kun pyörän oma tekniikka on jo niin monimuotoista. Tämä näin sivustaseuraajan havaintona.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Turder - 18.09.12 - klo:11:20
Kittiecut ja muut valmistajan omat systeemit vaatii ehkä enemmän perehtymistä/asiantuntemusta säätäjän osalta
Tosin esim -11 10R kittiekun säätösoftassa on yksinkertanen nämikkä joka rikastaa tai laihentaa koko karttaa. Toki softa tarjoaa täydellisen monipuoliset mahollisuudet jos haluaa säätää, mutta tarjoaa siis yksinkertaisenkin vaihtoehdon.
Ja mä en välttämättä mopoa edes säädättäis semmosen hemmon hoivissa, joka ei tajua muutamaa karttaa ja sen säätöjä, ts kokonaisuutta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal