Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 17.09.12 - klo:09:28
Tuota PCV:n säätöaluetta on kasvatettu puuttuvien lisäsuutinohjausten kompensoimiseksi. Mutta mikäli pääsuuttimet pystyy antamaan riittävästi enemmän ainetta, niin kyllähän tuo hyvin toimii. +250% on todella paljon vapaasti hengittävään. Useimmissa tapauksissa kun lisäsyötön tarve on max +50%. Riippuu tietysti siitä miten ECU ohjaa kun lambda kytketään pois. Yleensä se varuilta ohjaa aika rikkaalle. Ja tätä syöttöä sitten lähdetään korjaamaan PCV:llä.
Ei se ecu tiedä että ei olekkaan lambdaa käytössä, jos käytetään esim lambda eliminaattoria, mutta ratakäytössä se ei haittaa, koska ecu käyttää tuota orginaali lambdaa seoksen säädön apuna vain silloin kun ajetaan tasa&pintakaasulla tourinkia, eli ns Closed loop -tilanne.
Jos taasen vaan teilaa orginaalilambdan johdot, niin sit ecu menee vikatilaan, sytyttää varotusvalon, ja säätää kiinteällä turvakartalla seosta, eli aavistuksen rikkaalla.
Mutta jos gona on kettu (eikä osta kisaecua...) niin se ostaa Innovaten laajakaistalabdan jossa on kaks outtia, eli toinen menee eculle ja toinen PCV:lle. Ja antaa ecun hoitaa ihan sellaisenaan noi tourinkikaasualueet, ja käyttää PCV:tä vain ratakaasualueiden säätöön.
Siis jos samalla mopolla ajetaan myös tourinkia, jota Jarska vissiin ajaa...?
Jos taasen pistää lambdaeliminaattorin, ja antaa PCV:n hoitaa myös tourinkikaasut, niin odotettavissa on nykimistä ja röpöttelyä ajettaessa pinta&tasakaasulla.