Kittiecussakin on kartta, joka perustuu johonkin kokoonpanoon. Toisella kokoonpanolla on eri kartta, eikö niin? Muutenhan tässä ei olisi tolkkua yleensäkään. Sen toisen kokoonpanon eroja ei voi hoitaa laittamalla karkeasti koko kartalle plussaa tai miinusta, kyllä täytyy ottaa pienemmät solut käsiteltäviksi.
PC:tä käyttäen eivät alkuperäiset anturit ja äly häviä, siellä ne ovat taustalla, ehkä lambdaa lukuunottamatta. Mutta säätö tehdään kertaluontoisesti vallitsevan tilanteen mukaisilla arvoilla, anturien tuottama data kun on erilaista toisissa olosuhteissa, eikä säätötulos ehkä täysin päde. Ja taitaapa se sama vähän koskea kittiecun karttojenkin säätöä, vai miten? Lähemmäksi 'ihanteellista' toki päästään.
PCV:ssä on parhaimmillaan vain 10 eri kaasuasentoa ja kierrosalue viipaloitu 250rpm välein. Ei tuo kovin suurta tarkkuutta anna, mutta sillä tulee toimeen. Kittiecun kartoissa on kaiketi kaasuasentoja kymmeniä ja kierrosaluekin viipaloitu tiuhemmin, koska ecu hoitaa koko syöttötapahtuman mahdollisimman 'analogisesti' eikä portaittain. Näin ainakin niissä 'oikeissa' kartoissa, liekö sitten kittiecussa tehty niiden päälle jotain sabluunoja, joilla hoidetaan isompia kokonaisuuksia kerralla.