Pyörien kiihtyvyys 100-200 tai joku muu

Aloittaja qazwsx, 21.09.12 - klo:19:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

qazwsx

Katselin toisella foorumilla ratailuketjua ja löysin vanhan ketjun jossa vertailtiin pyörien kiihtyvyyttä 100-200kmh.

Minulla on dataa Racecronolla ja 10 hertsin mokkulalla otettuna viimeiseltä rataviikonlopulta Alastarolta. (Mp-tuki)

Katsoin Vehniäisen Karin testikierroksia tuolla minun pyörällä.
Kahdelta kierrokselta pari aikaa pääsuoran kiihdytyksestä, 100-200kmh 3,79s ja toinen 3,80s
Sitten vertailuna 120-220kmh 4,47s

Olisi kiva verrata noita teidän tonnisilla ajavien aikoihin, paljonko nopeampia nuo kevyemmät on kiihdytyksessä?

SamiN

21.09.12 - klo:20:06 #1 Viimeisin muokkaus: 21.09.12 - klo:20:39 käyttäjältä SamiN
Moi,

Vertailupohjaksi lisää dataa: vakio ZX14 keskiarvo 100-200 4,2s (8 otosta, sama setup eli 10Hz mokkula+RC).

Aika hyvin sulla puskee tuon 100-200?
Allekirjoitus:
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBC-koodia.
Enintään 300; merkkiä, jäljellä: 204

tonibergholm

21.09.12 - klo:20:17 #2 Viimeisin muokkaus: 21.09.12 - klo:20:21 käyttäjältä tonibergholm
Wehnän ajamana mun s1000rr alastaron pääsuora 100-200 4.248 dataloggerilla ja gps-nopeus.
Sama itse ajamana 4.332

Pyörä on vakio (no oikei, ketjut on vaihdettu 525->520 ja toki rattaat samalla, mutta välit on vakiot) 2012 mallin buimuri.

pekkaärrä

En jaksanut etsiä kovin pitkään parasta aikaa, 4,32s pikaisella etsimällä paras.
Usein aika jää 4,5 - 4,7s välille.
Pyörä on täysin vakio BMW S1000RR 2011 mallia.
10Hz mokkula + RC:llä mitattu

app

22.09.12 - klo:10:46 #4 Viimeisin muokkaus: 22.09.12 - klo:10:50 käyttäjältä app
Jos muistan oikein (läppäri autossa), yhdellä kierroksella Alastarossa 3,87. Mopo oli täysin pystyssä tuossa 175:n kohdalla. Dataloggerin tietoa.
Vai olikohan tuo kierros murmelan koneella? Kaasu ei taida olla tuossa täysin auki ollenkaan. Katsoppa murmela, jos löydät vielä tuon.

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 22.09.12 - klo:10:46
Jos muistan oikein (läppäri autossa), yhdellä kierroksella Alastarossa 3,87. Mopo oli täysin pystyssä tuossa 175:n kohdalla. Dataloggerin tietoa.
Vai olikohan tuo kierros murmelan koneella? Kaasu ei taida olla tuossa täysin auki ollenkaan. Katsoppa murmela, jos löydät vielä tuon.
Tuolla tuo viesti:
http://www.mprata.fi/radalla/3/eri-pyoramerkkien-ja-mallien-erot-radoilla/514/msg7410#msg7410
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Lauri

22.09.12 - klo:16:00 #6 Viimeisin muokkaus: 22.09.12 - klo:16:12 käyttäjältä Lauri
100-200 km/h näyttää aika hyvin Alastarolla eron 600 vs 1000. 600rr:llä olen saanut juuri ja juuri tuon 200 pääsuoran päähän ja esimerkiksi 1:24.4 kierroksella huiput olivat 200.09 km/h. Tuosta datasta (10 Hz GPS) katsottuna kiihtyvyys 100-200 kesti melko tasan 7 sek. Vastaavasti 60-120 km/h oli 2.4 sek, joskin kummassakaan "mittauksessa" alkunopeus ei ole ollut vakio vaan kaasu on ollut pohjassa jo valmiiksi.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Lauri - 22.09.12 - klo:16:00
100-200 km/h näyttää aika hyvin Alastarolla eron 600 vs 1000. 600rr:llä olen saanut juuri ja juuri tuon 200 pääsuoran päähän ja esimerkiksi 1:24.4 kierroksella huiput olivat 200.09 km/h. Tuosta datasta (10 Hz GPS) katsottuna kiihtyvyys 100-200 kesti melko tasan 7 sek. Vastaavasti 60-120 km/h oli 2.4 sek, joskin kummassakaan "mittauksessa" alkunopeus ei ole ollut vakio vaan kaasu on ollut pohjassa jo valmiiksi.

Tonnisella 1:26.5 kierroksella edellisen kerhokisan aika-ajossa: 100-200km/h 4.2s ja kaasu saatu pohjaan vasta 160km/h vauhdissa. Suoralle ehti kerätä 224km/h huippuja. Kahvilan mutkasta alkaa vauhdin kerääminen 38km/h nopeudesta.

Muita mainittavia juttuja kisan startissa 0-100km/h 3.4s. Nyt sai pianonkin viivalta liikkeelle, kunnes jäin taas ihmettelemään muiden menoa ykkösmutkassa. Jukkakin pysyi takana tuohon ykkösmutkaan asti vaikka lähti vain yhtä riviä taaempaa :).

app

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 22.09.12 - klo:16:57


Muita mainittavia juttuja kisan startissa 0-100km/h 3.4s. Nyt sai pianonkin viivalta liikkeelle, kunnes jäin taas ihmettelemään muiden menoa ykkösmutkassa. Jukkakin pysyi takana tuohon ykkösmutkaan asti vaikka lähti vain yhtä riviä taaempaa :).

On muuten todella hyvä suoritus tuo. En usko että tonnisella paljon parempaan pystyykään. Bike-lehden testissä Biimerin 0-100 tulos oli testikuskilla 3.65, ja 100-200 kymmenyksen huonompi.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.09.12 - klo:14:52
Lainaus käyttäjältä: app - 22.09.12 - klo:10:46
Jos muistan oikein (läppäri autossa), yhdellä kierroksella Alastarossa 3,87. Mopo oli täysin pystyssä tuossa 175:n kohdalla. Dataloggerin tietoa.
Vai olikohan tuo kierros murmelan koneella? Kaasu ei taida olla tuossa täysin auki ollenkaan. Katsoppa murmela, jos löydät vielä tuon.
Tuolla tuo viesti:
http://www.mprata.fi/radalla/3/eri-pyoramerkkien-ja-mallien-erot-radoilla/514/msg7410#msg7410

Siellä sun koneessas on mun aika-ajon kierrokset. Oisko niitä 6 kpl. kellonaika jotain 12.xx. Ensin mennään kylmällä renkaalla hiljaa, ja loppuun 1.25.19. Jos katsoisit sen setin arvoja, niin nähtäis miten mä olen saanut kiihtyvyyttä suoralla. Kiinnostais myös tietää, sainko jo kaasun auki suoralla. Uskoisin näin.

Twini


murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 22.09.12 - klo:17:13
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.09.12 - klo:14:52
Lainaus käyttäjältä: app - 22.09.12 - klo:10:46
Jos muistan oikein (läppäri autossa), yhdellä kierroksella Alastarossa 3,87. Mopo oli täysin pystyssä tuossa 175:n kohdalla. Dataloggerin tietoa.
Vai olikohan tuo kierros murmelan koneella? Kaasu ei taida olla tuossa täysin auki ollenkaan. Katsoppa murmela, jos löydät vielä tuon.
Tuolla tuo viesti:
http://www.mprata.fi/radalla/3/eri-pyoramerkkien-ja-mallien-erot-radoilla/514/msg7410#msg7410

Siellä sun koneessas on mun aika-ajon kierrokset. Oisko niitä 6 kpl. kellonaika jotain 12.xx. Ensin mennään kylmällä renkaalla hiljaa, ja loppuun 1.25.19. Jos katsoisit sen setin arvoja, niin nähtäis miten mä olen saanut kiihtyvyyttä suoralla. Kiinnostais myös tietää, sainko jo kaasun auki suoralla. Uskoisin näin.
25,19 kierroksella pääsuoralla:
100kmh 68%
2,09s myöhemmin 100% nopeuden ollessa 161kmh
sit jostain syystä ennen 200:aa vähennät kaasun 95% vähäks aikaa ja sit taas uusiks 100%
200kmh 95% 3,66s
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Raaseri

APP: taannoin eksyin sinne starttiharjotukseen sun mopolla. Koitas ihan mielenkiinnosta katsoa paljon meni 0-100.

app

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 22.09.12 - klo:20:09
APP: taannoin eksyin sinne starttiharjotukseen sun mopolla. Koitas ihan mielenkiinnosta katsoa paljon meni 0-100.

Justiinsa samana päivänä meni loggeri jumiin, ja jätin mopon Wehnälle kojattavaksi silloin yöksi. Mikäs sen päivän numero oli? Katson myöhemmin mitä jäi talteen silloin.

app

22.09.12 - klo:20:50 #14 Viimeisin muokkaus: 22.09.12 - klo:20:52 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.09.12 - klo:18:59

25,19 kierroksella pääsuoralla:
100kmh 68%
2,09s myöhemmin 100% nopeuden ollessa 161kmh
sit jostain syystä ennen 200:aa vähennät kaasun 95% vähäks aikaa ja sit taas uusiks 100%
200kmh 95% 3,66s

Ei keuli enää tuossa kohtaa niin että pitää kaasua keventää. Johtunee tahattomasta hömelöinnistä, kun osuu lähelle vaihtamista. Kakkonen riittää tällä välityksellä (16/43) ~180 asti, mutta kolmosella ei enää jaksa vetää keulaa pystyyn, kunhan on kohtuullisessa asennossa..

Menikö 100-200 tosiaan 3.66? Jos näin, pesin kymmenyksellä ruåtsalaisen testikuskin tuloksen toissa vuonna.

Powered by EzPortal