No pari esimerkkiä on jo olemassa, missä on laitettu ohkaisempi kansipahvi ja on parin ajetun kauden jälkeen nähty, että mäntä on nakuttanut kanteen, ei paljoa, mutta ottanut kiinni kuitenkin.
Tuollaisilla 15 - 16krpm alkaa massaa olemaan veivi-mäntä yhdistelmälläkin ja jos laakereihin sekä männäntappiin tulee sopivasti välystä, niin alkaa hiertämään kanteen kiinni. Tai pahimmillaan jos on jo ottanut kiinni heti alusta lähtien, niin männän osuessa kanteen kovimmalle rasitukselle joutuu se veivin laakeri, kun iskua tulee. Sitten kun kanteen kopsahtelee, niin antaahan se iskua myös mäntään, veiviin sekä kampuran laakereihin myös. Ei paljoa, mutta antaa kuitenkin.
Ja tuo taasen sitten aiheuttaa sitä veivin laakerin kovempaa kulumista sekä hiertymistä. Samoin myös kulumista kampuran laakereille.
Kaksi tuollaista konetta olen nyt itse aukonut ja ihmetellyt. Toisesta oli porsinut veivin laakeri sekä polttanut veivin ja kampurasta veivin kaulan piloille. Koneessa jokainen mäntä oli naputtanut kanteen asti. Ei todellakaan paljoa, mutta sen verran, että näki näin tapahtuneen. Kannessa ja männässä toisiaan vastaavat jäljet.