Ycc säännöistä

Aloittaja Pete_L, 02.10.12 - klo:01:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

luonnolinenpoistuma

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 08.11.12 - klo:13:16
Lainaus käyttäjältä: Ari - 07.11.12 - klo:23:53
Eikö olisi ihan hyvä myös lisätä, että kun YCC:n kärki menee 1:09-1:13, niin ne vois ajaa YCC kisansa SB:n startissa? Taas tyhmä minä  ;D

Näiden vuosien (2005-2012) aikana ei ole ollut ongelmaa siitä, että kärkijätkät jäisivät pyörimään luokkaan ja pilaamaan muilta voittamisen riemun. Yleisestä luulosta huolimatta taso ei nyt ole kovimman kärjen osalta hirveästi parantunut. Botniaringin ennätys taitaa olla vuodelta 2009 ja Motoparkin ennätys vuodelta 2008 ja Kemorallakin taidettiin mennä jo jokunen vuosi sitten nykyvauhtia kovempaa, Alastaron ennätykset syntyneet viime aikoina.

Jos luonnollinen poistuma katoaa, niin sitten poistuma tehdään luonnottomasti ja muutetaan sääntöjä siten, että YCC:stä tulee myös nousupisteet ja nopeimmat nostetaan cup-luokkiin ja evätään osallistumisoikeus YCC:n lähtöihin. Ehtoa voi tosin viiilata sellaiseksi, että noston voi välttää vaihtamalla kalustonsa vähemmän kilpailukykyiseen. Tähän asti tuo on hoitunut muutoin ja esim. herra Pöllänen vaihtoi oman superbiken pystypyörään ja sitä pyörä-kuski -yhdistelmää vastaan jopa minä pärjäsin omalla vakiolla kusiaisellani 2008 muistaakseni.




http://files.kotisivukone.com/botniaring.kotisivukone.com/tiedostot/botniaring_ennatykset_29512.pdf
SBB#11

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: luonnolinenpoistuma - 13.11.12 - klo:23:46
http://files.kotisivukone.com/botniaring.kotisivukone.com/tiedostot/botniaring_ennatykset_29512.pdf

Kukapa sen kissan hännän nostaa jos ei zoofiili itse.

Ihan mukavalta näyttää kun Erkka Korpiahon ja Mika Kallion ennätysten välissä on kolme (entistä?) Yamaha Center cupin kuskia.

Superbike B Jan Kopponen HelRC Suzuki 1:09.952 22.5.2010
Supersport B Ville Kyynäräinen WCRC Yamaha 1:10.124 22.5.2010
Jokamiesluokka Jani Kuusinen HelRC Yamaha 1:10.474 27.5.2012

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

poutis

Hyvä et noi nopeet siirtyy B:n ajelemaan niin on sitten hitaammilla joskus mahdollisuus podiumille!
Vielä ei tosin ole onnistunut mutta kun tähdet on oikeassa asennossa niin tulee se vielä bike_leaning
Ja vois noihin sääntöihin laittaa et pyörä sais olla 2008 tai vanhempi niin ei ois Bemut kiusana...
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

Jukka_R

23.01.13 - klo:08:48 #18 Viimeisin muokkaus: 23.01.13 - klo:10:40 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: poutis - 14.11.12 - klo:22:37Hyvä et noi nopeet siirtyy B:n ajelemaan niin on sitten hitaammilla joskus mahdollisuus podiumille!Vielä ei tosin ole onnistunut mutta kun tähdet on oikeassa asennossa niin tulee se vielä bike_leaning Ja vois noihin sääntöihin laittaa et pyörä sais olla 2008 tai vanhempi niin ei ois Bemut kiusana...

Kyllä siellä on aika rauhallisella vauhdilla ollut YCC:n B-lähdöistä mahdollisuus podiumille, mutta jos kuskeja ei tule, ei ymmärrettävästi myöskään palkintoja jaeta.

Jokkis pidetään yksinkertaisena. Classiceissa on mahdollisuus ajella museovehkeillä, sylinteritilavuuden mukaan luokat sitten Suomen Cupissa ja SM-lähdöissä ja merkkiluokat sitten erikseen, vaikka CBR cup. Jos on nuori ja notkea, kompensoi kalustovajetta hanskalla ja jos taas vanha ja väsynyt, niin lompakosta tai pankista saa rahaa jolla voi ostaa jopa BMW:n. Jos ei halua ostaa Bemaria, niin samalla rahalla voi ostaa vaikka spoilerin rata-autopuolen vehkeeseen.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

Lainaus käyttäjältä: poutis - 14.11.12 - klo:22:37
Hyvä et noi nopeet siirtyy B:n ajelemaan niin on sitten hitaammilla joskus mahdollisuus podiumille!
Vielä ei tosin ole onnistunut mutta kun tähdet on oikeassa asennossa niin tulee se vielä bike_leaning
Ja vois noihin sääntöihin laittaa et pyörä sais olla 2008 tai vanhempi niin ei ois Bemut kiusana...

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin eikös nuo uudet ja vanhemmatkin kotarit ole melkoinen vitsaus myös.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 23.01.13 - klo:11:28
Lainaus käyttäjältä: poutis - 14.11.12 - klo:22:37
Hyvä et noi nopeet siirtyy B:n ajelemaan niin on sitten hitaammilla joskus mahdollisuus podiumille!
Vielä ei tosin ole onnistunut mutta kun tähdet on oikeassa asennossa niin tulee se vielä bike_leaning
Ja vois noihin sääntöihin laittaa et pyörä sais olla 2008 tai vanhempi niin ei ois Bemut kiusana...

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin eikös nuo uudet ja vanhemmatkin kotarit ole melkoinen vitsaus myös.

Mulle on ollut 2000-luvun alun Suzukit ja välillä kusiaiset ovat ohitelleet sisämutkissa, mikä on mielestäni epäreilua. Itse toivoisin sääntöä jossa itseäni nopeammat diskattaisiin kisasta pois, jotta saisin suuremmalla varmuudella pytyn. Toisaalta mulla on nyt hyllyssä jo n. 50 pyttyä kun kaikkiin Bott-lähtöihin ei ole tullut porukkaa eikä aina ole päästy ajattamaan osallistujakadon vuoksi YCC:n B-lähtöjä. Mutta lisää tahtoisin.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

wehna

Oon jukalle kateellinen.

Vaikka kisoja olen kiertänyt koko elämäni, niin olen kyennyt voittamaan vain kolme luokkaa samana päivänä. Jukalla taitaa löytyä hyllystä saman lähdön ykkös, kakkos ja kolmos pokaalit.

Tohon en ole mä vielä pystynyt :(
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

app

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 23.01.13 - klo:11:53
Lainaus käyttäjältä: app - 23.01.13 - klo:11:28
Lainaus käyttäjältä: poutis - 14.11.12 - klo:22:37
Hyvä et noi nopeet siirtyy B:n ajelemaan niin on sitten hitaammilla joskus mahdollisuus podiumille!
Vielä ei tosin ole onnistunut mutta kun tähdet on oikeassa asennossa niin tulee se vielä bike_leaning
Ja vois noihin sääntöihin laittaa et pyörä sais olla 2008 tai vanhempi niin ei ois Bemut kiusana...

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin eikös nuo uudet ja vanhemmatkin kotarit ole melkoinen vitsaus myös.

Mulle on ollut 2000-luvun alun Suzukit ja välillä kusiaiset ovat ohitelleet sisämutkissa, mikä on mielestäni epäreilua. Itse toivoisin sääntöä jossa itseäni nopeammat diskattaisiin kisasta pois, jotta saisin suuremmalla varmuudella pytyn. Toisaalta mulla on nyt hyllyssä jo n. 50 pyttyä kun kaikkiin Bott-lähtöihin ei ole tullut porukkaa eikä aina ole päästy ajattamaan osallistujakadon vuoksi YCC:n B-lähtöjä. Mutta lisää tahtoisin.

Mulla tuli toissa kesänä Ahvenistolla Tarun mutkassa kaveri ulkokautta ohi supermotopyörällä. Jalka maassa meni. Supermotot siis pitäisi kieltää myös.

ygt

Jos ei muuten pärjää niin anoo sellaiseen lähtöön minkä varmasti voittaa ;).
Joskus näinkin on tehty.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: wehna - 23.01.13 - klo:17:03
Oon jukalle kateellinen.

Vaikka kisoja olen kiertänyt koko elämäni, niin olen kyennyt voittamaan vain kolme luokkaa samana päivänä. Jukalla taitaa löytyä hyllystä saman lähdön ykkös, kakkos ja kolmos pokaalit.

Tohon en ole mä vielä pystynyt :(

Järjestelykysymys. Ilmoita haluatko vaikka sekä purkkiorjan, että pilotin pokaalit, samalta viikonlopulta yhteensä kuusi irtoaisi.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: ygt - 24.01.13 - klo:06:24
Jos ei muuten pärjää niin anoo sellaiseen lähtöön minkä varmasti voittaa ;).
Joskus näinkin on tehty.

Näytösluontoisesti. Sopivalla värikynäkokoelmalla anotun B-lähdön saa autopuolen lehdessä vaikuttamaan, jos nyt ei MotoGP-luokan voitolta, niin ainakin merkkiluokkamestaruudelta.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 26.01.13 - klo:22:31
Lainaus käyttäjältä: ygt - 24.01.13 - klo:06:24
Jos ei muuten pärjää niin anoo sellaiseen lähtöön minkä varmasti voittaa ;).
Joskus näinkin on tehty.

Näytösluontoisesti. Sopivalla värikynäkokoelmalla anotun B-lähdön saa autopuolen lehdessä vaikuttamaan, jos nyt ei MotoGP-luokan voitolta, niin ainakin merkkiluokkamestaruudelta.

SM pronssia voi pokata näköjäään endurance-kisassa, kun on riitävän nopea kuski (Eki kaulamo) kaverina.


Wper

29.03.13 - klo:23:34 #27 Viimeisin muokkaus: 29.03.13 - klo:23:45 käyttäjältä Wper
minkälaiset vaatimukset ycc kisoissa on noista kilpanumeroista? eli riittääkö että numero erottuu katteesta hyvin? värillä ei väliä?
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Wper - 29.03.13 - klo:23:34
minkälaiset vaatimukset ycc kisoissa on noista kilpanumeroista? eli riittääkö että numero erottuu katteesta hyvin? värillä ei väliä?
http://www.moottoriliitto.fi/saannot_ja_lomakkeet/urheilusaannosto_ja_lajisaannot/sml_lajisaannot/

021 Road Racing 2013 1.2.pdf:
021.2.2 Kilpailuluokat ja kilpailunumerot
Kilpailuja järjestetään seuraavissa luokissa:

Minimoto, numerot Minimoto sääntöjen mukaisesti
Mini GP, numerot Mini GP sääntöjen mukaisesti
Junior Cup, numerot Junior Cup sääntöjen mukaisesti
MOTO 3, musta numero valkoisella pohjalla
GP450, numerot GP 450 säännön mukaisesti
Nordic Superstock 600 B, valkoinen numero punaisella pohjalla
Nordic Superbike B, valkoinen numero punaisella pohjalla
Nordic Superstock 600, musta tai sininen numero valkoisella pohjalla
Nordic Superbike, musta numero valkoisella pohjalla
Sivuvaunut, musta numero valkoisella pohjalla
Mopoendurance, numerot Mopoendurance säännön mukaisesti
Jokamiesluokka, numerot Jokamiesluokan säännön mukaisesti
BOTT, numerot BOTT säännön mukaisesti
Mini GP Senior, Mini GP Senior säännön muka

Jokamiesluokka 2013 1.0.pdf:

Kilpailunumerot
Moottoripyörässä tulee olla yksi kilpailunumero edessä, yksi takana ja/tai yksi
molemmilla sivuilla. Numeroiden tulee olla selvästi luettavissa ja niiden tulee erottua
katteiden väristä. Lisäksi numeroiden tulee olla urheilusäännöstön kohdan 030 ja
piirroksen "O" mukaiset.

030:
030 KILPAILUNUMEROLAATAT JA NUMEROPOHJAT
Kun kilpailussa vaaditaan kilpailunumerolaattojen käyttämistä, tulee niitä olla kolme kappaletta
(poikkeuksena MK-Ovaali ja Drag Racing), jotka täyttävät seuraavat määräykset:
- Laattojen tulee olla valmistettu kiinteästä ja tukevasta materiaalista ja olla muodol-
taan ja mitoiltaan vähintään 285 mm x 235 mm (piirros O).
- Laatat saavat olla taivutetut korkeintaan 50 mm vaakatasosta eikä niitä saa peittää
tai taittaa.
- Yksi laatta on kiinnitettävä eteen eikä sen kallistuskulma kohtisuorasta saa ylittää
30o.
Muut kaksi laattaa on kiinnitettävä kohtisuorasti moottoriajoneuvon kummallekin sivulle
ulospäin näkyvinä. Ne on kiinnitettävä siten, että ne ovat selvästi näkyvissä eikä niitä
saa peittää moottoriajoneuvon osa eikä normaalissa ajoasennossa istuva ajaja.
- Irtonaisen laatan asemasta voidaan runkoon tai katteeseen maalata
heijastamattomalla värillä vastaavankokoinen alue.
- Numeroiden tulee olla selvästi luettavissa ja pohjavärin tavoin maalatut tai teipatut
mattavärillä heijastuksen välttämiseksi. Numeroiden vähimmäismitat ovat: korkeus
140 mm, leveys 80 mm, viivan paksuus 25 mm ja numeroiden välit 15 mm.
Kilpailunumeroina on käytettävä nk. englantilaisia numeroita, joissa yksi on kohtisuora
viiva eikä seitsemässä ole vaakasuoraa poikkiviivaa (kts. piirros O).
- Lajisäännöissä voidaan antaa numeroiden koolle poikkeavia määräyksiä tai suosituksia.
- Kaikki muut numerolaatat tai merkinnät, jotka saattavat haitata kilpailunumeroiden
havaitsemista, on poistettava ennen lähtöä.
Numerolaatan ympärille on jätettävä vähintään 5 cm vapaata tilaa, jossa ei saa esiintyä mainok-
sia.



www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Cat

31.05.13 - klo:17:29 #29 Viimeisin muokkaus: 31.05.13 - klo:17:43 käyttäjältä Cat
Hetkonen hetkonen, eikö tankin alla tarviitsekkaan olla kerääjäsäiliötä?

Olisko hyviä ideoita, miten saan onton jalkatapin sääntöjen mukaiseksi? sisähalkaisija on 16mm.

Ajattelin, että jos toholla lämmittää jalkatappia ja laitta nylonia tms pakkaseen ja tunkee sinne ja sitten rälläkällä hioo ulostyöntyvän osan nylonista..

Mites tuo foamin asennus, sullotaanko sitä vaan solkenaan sinne tankkiin, vai onko siinäkin joku hyvä tekniikka?

Powered by EzPortal