Lainaus käyttäjältä: marko_ - 29.03.14 - klo:10:04
Näillä muutoksilla teho pysyi suurinpiirtein samana mutta vääntöalue parani ja käyrät näyttää nyt huomattavasti paremmalta.
Hyvä vertailu on alue missä nyt on ~110nm käytössä, sillä aluella oli ennen vain ~100nm
Tuskin parantaa mun kierrosaikaa yhtään mutta voisin aatella että tuo on nyt helpommin ajettava mitä ennen.
Tästä tuli mieleeni hyvä tositarina yhdestä SM mitalistista, joka hieroi sekä hierotutti laitteita ihan viimosen päälle tiukkaan iskuun ja viimeisiä hevosia sekä nyyttoneita etsittiin kissojen ja koirien kanssa kilpurista talven aikana. Kevät koitti ja ensimmäiset testit asfaltilla.
Kuski antoi palautetta virivelholle ja lähetteli tiedonkeruukäyriä sekä moottorikarttoja tutkittavaksi. Virivelhopa olikin vi**umainen ja kun huomasi, ettei kuski käyttänyt kuin hetkittäin tötteröä 100% auki, niin laski kiulusta tehoja

Teki tätä useamman kerran, kunnes kuski oli rääkynyt, ettei tuo laite mene mihinkään!

Noh, sitten kai oli katala juoni alkanut paljastumaan ja kun 100% kaasunavauksia alkoi olemaan riittävästi, niin tehot palauteltiin paikoilleen

Tästä nyt on aikaa kun tuo on tapahtunut ja itse suoraan viriveolholta tuon kuulin, kuski jätettäköön mainitsematta, niin en saa kattilaan ihan niin lujaa kun seuraavan kerran ko. kuskin tapaan
Mutta summasummaarum, vaikka itsekin tykkään laitteita rakennella ja viimeisiä tehoja kaivaa ulos laitteista, niin se ei ole kaikki kaikessa, pitää osata myös ajaa ja käyttää sitä tehoa sekä koneen luonnetta hyväkseen. Joskus se pienempikin teho riittää, kun sitä käyttää oikein ja ottaa kaiken mahdollisen siitä saatavilla olevasta irti.
Mun mielestä hyvä esimerkki ja myös Kallion Veskun 600:lla ajama 1:24,9 aika Motoparkissa... se on jotain ihan käsittämätöntä kyytiä. Oma 27,4 on itselle jo todella kova aika, mutta siitä vetästään lamppuun 2,5 sekkaa... Vesku on vaan kovemman luokan rattimies.