Nahkapuvun hoito

Aloittaja marko_, 08.10.13 - klo:20:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

marko_

Pitäis nahkupuku rasvata niin millä sen tekis?

tamik87

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 08.10.13 - klo:20:24
Pitäis nahkupuku rasvata niin millä sen tekis?

Itte oon öljyillyt varustelekasta löytyvällä nahkaöljyllä.


marko_

Tässä kuulin että vois käyttää rypsiöljyä..
Onko kukaan testannu?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 08.10.13 - klo:20:34
Tässä kuulin että vois käyttää rypsiöljyä..
Onko kukaan testannu?

Prismasta / Puuilosta tms. purkki valjasrasvaa ja sillä pyyhkäsee puvun kevyesti. About kilon purkki maksaa kympin ja riittää suurinpiirtein loppuelämäksi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Juha_K

08.10.13 - klo:21:00 #5 Viimeisin muokkaus: 09.10.13 - klo:00:23 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 08.10.13 - klo:20:34
Tässä kuulin että vois käyttää rypsiöljyä..
Onko kukaan testannu?
Valjasrasva on aika passelia ja edullista tohon hommaan. Kliks


muoks. Nitrous ehti ensiksi. :)
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

jarska

Auton penkkeihin ja nahkapuvun hoitoon olen käyttäny mehiläisvaha-lanoliinia.
Tekee nahasta mukavan pehmeen ja uuden tuntuisen.
Ei juurikaan puhdista, eli itikat yms. kikkareet kannattee puhdistaa alta pois jollain muulla.

Soveltuu myös kuiville käsille ja eroottisiin puuhasteluihin.

MikkoS

Jos tarviaa pestä, nii marseillen saippua, lämmin vesi ja pesusieni tai pehmeä harja toimii.

Koko puvun kun upottaa esim kylpyammeeseen ja saippuan kanssa hieroo pintapuolen puhtaaksi niin hyvä tulee.
Pitää huuhdella huolella ja monta kertaa, muuten saippuasta jää ikävästi valkoista tahraa.

Eikä se nahka vettä säikähdä, kunhan ei mihkään saunaan laita kuivumaan. Huoneenlämpö tai vähän lämpösempi on hyvä.
Lämmönjakohuoneen 30-35 asteessa kuivui 1-osainen nahka parissa päivässä.
Suojat kannattaa tietenkin ottaa pesun ajaksi pois, ite oon sujauttanut märkään pukuun takasin sisään niin puku hakee muotonsa paremmin suojien mukaan.
Ja rasvaus tietty kuivumisen jälkeen, siihen oon käyttäny MP-asun nahkapukurasvaa (sain jostain ilmasiin purkin). Lienee aika pitkälti samaa kamaa kun valjasrasva.
Semmosta keltasta vassua.

Oma käytettynä hommattu nahka oli imeisesti jonkun spaddumiehen entinen. Ei ollu hyvä juttu kun ei sitten saanu muka sisällä säilyttää.
Pesun jälkeen hajut hävisivät ja värit kirkastui. yhdesta saippuapalikasta riittää varmaan loppuiäksi ja ei maksanut juuri mittään.

Nahka vetäytyy ja jäykistyy vähän vesipesussa; tää osottautui käytetyn puvun kohdalla ihan hyväksi hommaksi kun sai sitä sitten virutella vähän paremmin omaan kroppaan sopivaksi. Päivän kun käytteli niin olikin normaaleissa notkeuslukemissa ja istuvuus parempi kun aiemmin. Oon tavannut pestä kerran vuoteen kun saa sitä uuden nahkapuvun
fiilistä joka kausi =)

Powered by EzPortal