Ulkomaan ratapäivät?

Aloittaja Raaseri, 23.11.12 - klo:10:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Raaseri

Moi

Oma harrastaminen alkaa olemaan rankasti uusia kiksejä vailla. Kovempaa kun ei ole halua ajaa ja kotimaan radat koluttu liiankin kanssa. Pariin kertaan noilla isoilla radoilla päässyt käymään ja se olisi tahtotila harrastuksen suunnalle.

Saksa on perheen kautta toinen kotimaa, joten kysynkin olisiko kiinnostuneita ensi kesänä pitkään viikonloppuun jollain Saksan radalla. Itseäni eniten kiinnostaisi Sachsenring. Järjestäjiä on useita, tässä yksi esimerkki: http://www.triple-mmm.de/deutsch/willkommen.html

Ajatuksena säällisen kokoisella Transportterilla tms viedä mopot ja tarvikkeet Helsigistä Rostockiin, josta esim Sachsenringille 500km. Pari päivää ajoa ja majoitukset Leipzigissä tai Dresdenissä. Molemmat kauniita kaupunkeja chillailla illat. Tai sitten radan lähistöllä pärinähengessä.

Pikkuinen pakettiauto vie vain ehkä kolme mopoa + kamat, mutta toisaalta menee hlöauton kustannuksilla Itämeren yli. Budjetti karkeasti:

Autolautta 300 = 100/nokka
Hlöt + hytti 300/nokka
Ratamaksut 260
Majoitukset 4 yötä 150/nokka
Polttoaineet autoon 50/nokka

Pakolliset siis n 850€, syömisiin ja juomisiin saa menemään sitten ihan mitä vaan. Aikaahan tuossa palaa kahden ajopäivän takia minimissään 6pv kun lautta köröttelee vajaa 30h suuntaansa.

Varmaan siis 1500€ + ajokulut olisi järkevä minimibudjetti.

Järjestelyissä voin ottaa vetovastuun jos sopiva ryhmä löytyy. Mutta pankiksi en kenellekään ala, joten fyrkka olisi oltava tilillä. Varmaan noita kannattaisi alkaa varailemaan tammi-helmikuussa.

app

Kiinnostusta on, ja ois nyt tarkoitukseen sopiva autokin, Opel Movano, jossa vetokoukku ja peräkärry. Molempiin menee 2 mopoa kevyesti, ja tavaroille jää tilaa reilusti. Ohjaamossa 3 paikkaa. Pitää katsoa aikataulua kesää kohti mennessä.

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: app - 23.11.12 - klo:10:35
Kiinnostusta on, ja ois nyt tarkoitukseen sopiva autokin, Opel Movano, jossa vetokoukku ja peräkärry. Molempiin menee 2 mopoa kevyesti, ja tavaroille jää tilaa reilusti. Ohjaamossa 3 paikkaa. Pitää katsoa aikataulua kesää kohti mennessä.

Joo, laivalla vaan lisämetrit 6m jälkeen ja korkeus yli 2,1m alkaa kovasti nostamaan hintaa. + muutamia reissuja järkänneenä, 4hlöä on aika maksimi jolle alan mitään järkkäämään. Alkaa menemään  intressit ristiin kusitauoista ruokapaikkoihin jne.

app

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 23.11.12 - klo:10:44
Lainaus käyttäjältä: app - 23.11.12 - klo:10:35
Kiinnostusta on, ja ois nyt tarkoitukseen sopiva autokin, Opel Movano, jossa vetokoukku ja peräkärry. Molempiin menee 2 mopoa kevyesti, ja tavaroille jää tilaa reilusti. Ohjaamossa 3 paikkaa. Pitää katsoa aikataulua kesää kohti mennessä.

Joo, laivalla vaan lisämetrit 6m jälkeen ja korkeus yli 2,1m alkaa kovasti nostamaan hintaa. + muutamia reissuja järkänneenä, 4hlöä on aika maksimi jolle alan mitään järkkäämään. Alkaa menemään  intressit ristiin kusitauoista ruokapaikkoihin jne.

Auto on 2,2 m korkea, joten lisäkuluja tulis. Tilaa siinä kyllä on ilman peräkärryäkin, mutta aika ahtaaks menee jo kolme mopoa ja kuskia.

juice09

Meikä vois innostua lähteen. Pieni reissu vois piristää, kun tuo alppireissukin meni puihin ja tietysti mieluummin rällään mopolla vaikka suksillakin pääsee lujaa

aapolas

Kaverin kanssa on joskus ollut puhetta että joskus tuupattais Transporter täyteen ja nokka kohti jotain ulkomaanratojakin. Ens kesästä en tiedä vielä mitään.

Lähinnä kysymys kuuluu että miten nuo ajopäivät noilla Euroopan radoilla käytännössä menee. Onko esim. tuo Raaserin mainitsema järjestäjä minkälainen? Senkö kautta koko homma toimii varaamalla ajopäivät vai miten? PItääkö paljon etukäteen ilmoittautua järjestäjälle ja varata? Onko vapaita harjoitteluita? Aika huonosti löytyy mahdollisuuksista tietoa nopealla googlettamisella. Bikessa taisi muutama vuosi sitten olla joku juttu ratojen kiertämisestä, muistaako joku millon semmoinen on bikessa ollut?

vi***taa kun saksan kieltä on tullu opiskeltua kokonaiset 3 päivää Hampurissa...

wehna

Saksassa on ihan hienoja ratoja ja ei oo kauheen pahan matkan päässä.
-Oschersleben
-Sachenring
-ehkä Eurospeedway kunhan ei vaan oo kovin märkää

Jos kaipaa vuoristorataa niin sitä tuolla Sachenringillä riittää. Pikkasen hankala, mut ihan mukava.

-K-

Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

RumaTero

Moro,

Kiinnostaa kovasti mutta riippuu aikataulusta. Esim. tuo toukokuun loppu vois olla oikeen hyvä, kesä-heinäkuu menee Suomen radoilla. Sachsenringiinhän ois hyvä käydä kauden alkuun suttaamassa takagummin vasemmat reunat nii jäis sitte oikeat jäljelle Kemoraa varten. Ja jos Saksaan asti lähetään nii ollaan ny ainaki pari viikkoa ja kävästään menomatkalla ajamassa Oschersleben:llä? Saksahan on pieni maa, vai oliko se pa#§%... Elokuussa Saksan matkailu taitaa olla meleko helevettiä? Mites tuolla on nuita dB -rajotuksia?

Autoon mahtuu mukavasti kaksi, vähemmän mukavasti kolme, pyörineen kamoineen, pituutta 7m korkeutta 2,8m. Starttipaikka Oulu.
Lähtisit ny mun kans vähä juomaan. Lähe ees viikoksi?

RumaTero

Lainaus käyttäjältä: RumaTero - 04.12.12 - klo:13:08
Moro,

Kiinnostaa kovasti mutta riippuu aikataulusta. Esim. tuo toukokuun loppu vois olla oikeen hyvä, kesä-heinäkuu menee Suomen radoilla. Sachsenringiinhän ois hyvä käydä kauden alkuun suttaamassa takagummin vasemmat reunat nii jäis sitte oikeat jäljelle Kemoraa varten. Ja jos Saksaan asti lähetään nii ollaan ny ainaki pari viikkoa ja kävästään menomatkalla ajamassa Oschersleben:llä? Saksahan on pieni maa, vai oliko se pa#§%... Elokuussa Saksan matkailu taitaa olla meleko helevettiä? Mites tuolla on nuita dB -rajotuksia?

Autoon mahtuu mukavasti kaksi, vähemmän mukavasti kolme, pyörineen kamoineen, pituutta 7m korkeutta 2,8m. Starttipaikka Oulu.

Ja aikatauluhan näyttää nyt siltä ettei tartte lähtee ku saa ajaa Kemorassa :)
Lähtisit ny mun kans vähä juomaan. Lähe ees viikoksi?

Raaseri

18.03.13 - klo:13:13 #9 Viimeisin muokkaus: 18.03.13 - klo:13:36 käyttäjältä Raaseri
Lainaus käyttäjältä: RumaTero - 18.03.13 - klo:12:55
Lainaus käyttäjältä: RumaTero - 04.12.12 - klo:13:08
Moro,

Kiinnostaa kovasti mutta riippuu aikataulusta. Esim. tuo toukokuun loppu vois olla oikeen hyvä, kesä-heinäkuu menee Suomen radoilla. Sachsenringiinhän ois hyvä käydä kauden alkuun suttaamassa takagummin vasemmat reunat nii jäis sitte oikeat jäljelle Kemoraa varten. Ja jos Saksaan asti lähetään nii ollaan ny ainaki pari viikkoa ja kävästään menomatkalla ajamassa Oschersleben:llä? Saksahan on pieni maa, vai oliko se pa#§%... Elokuussa Saksan matkailu taitaa olla meleko helevettiä? Mites tuolla on nuita dB -rajotuksia?

Autoon mahtuu mukavasti kaksi, vähemmän mukavasti kolme, pyörineen kamoineen, pituutta 7m korkeutta 2,8m. Starttipaikka Oulu.

Ja aikatauluhan näyttää nyt siltä ettei tartte lähtee ku saa ajaa Kemorassa :)

Joo, minäkin päädyin Misanoon pärryyttelemään ja taitaa olla ulkomaan reissut siinä omien ajamisten osalta.

Powered by EzPortal