MP-Rata ja Bikefox ratapäivät 24-26.5.2013(pe-su) Kemora

Aloittaja jarska, 17.12.12 - klo:12:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

hiski

27.05.13 - klo:08:35 #270 Viimeisin muokkaus: 27.05.13 - klo:09:01 käyttäjältä hiski
Oli mahtavaa. Oppia tuli

a) varikkohommiin, rengaspaineet supercorsa sp:llä nyt hanskassa mun ajotyylillä ja vauhdilla, jäähdytysnestetiputtelun havaitsemista ja korjausta jne.

b) uusi ajoasento, ennen en jaksanut niin montaa settiä päivässä. Nyt jaksoin reilusti yli 100 oikeaa kierrosta kolmessa päivässä ja siihen vielä ekat sekä ruutulippukierrokset päälle. Jaksan uskoa, että jos tuntuu helpommalta, se on parempi. Ehkä sitten kuvista näkee millainen revähdys sieltä on luvassa  selkärankaan ja niskaan ja mitäs muita näitä kuvissa ihan väärin ajavien oireita oli.

c) pääsi ajamaan ihan sairaan nopeiden kanssa samana päivänä! Kiitos täältä ruohonjuuritasolta! Oli hyvä kuulla pari kiteytettyä vinkkiä ajamiseenkin ajajakokouksessa. Jäi helpommin takaraivoon, kun on vain pari asiaa versus 50.

d) Race chronon ja "oikean" lap timerin käyttö paljasti että jompi kumpi heittää. Xtracingin ultra lap ja race chrono (N97, 5Hz bt gps, ajanoton tarkkuus 1/10s) heitti pahimmilleen sekunnin luokkaa. Mitään suuntaa ei nopeasti katsottuna paljastunut. Eli jos pitää ultra lapia oikeana, rc näytti joskus liian hidasta joskus taas nopeaa aikaa. Mutta tämä ei ole minulle mikään ongelma. Rc-käppyröistä kun saa aloittelijakin niin paljon irti, vaikka kierrosaika olisikin himpun vinossa. Siistiä kun voi verrata v 2007 nopeinta 1:27 -kierrosta sunnuntain 1:31 -kierrokseen. Radan alussa ollaan jo suunnilleen samoissa, mutta lopussa ei sitten enää taito yllä entisiin talutteluihin.
EDIT: Ajanoton maaliviivan pitäisi olla identtinen, jotta voisi verrata laitteiden eroja. Näinhän ei nyt ole, en tiedä missä rc:n trap on. Eli ei kannata ottaa liikaa tuosta stressiä.

e) kehityskohteita, ajolinjat on ihan mitä sattuu. En millään löytänyt hyvää linjaa karusellin ja maalin välille. Lisää opiskelua ja muuta kuin vain fiiliksellä kurvailua. Sellaisia turhia jarrun hipaisuja ja kaasun pumppailuja ainakin pari -kolme kierroksella. Vie luottoa ja tuo ongelmia. Ohittaminen, en vain osaa.

Tango

Lainaus käyttäjältä: RumaTero - 27.05.13 - klo:00:38
Täältäki kauhian palijo kiitoksia,

Järjestäneille organisaatioille, Jarska & co, Kimmo & co. Jarska ja Kimmo oli vissiin käyny ahkerasti kirkossa koko talven ku kelitki suosi. Wehnälle kiitos jääräpään opettamisesta ja mopedin säätämisestä johon normaalisti kuluu koko ajokausi ja aimo annos kirosanoja mutta hoitui nyt 5 minuutissa kiroilematta.

Täältäkin kiitokset järjestäjille.

Wehnän koulutuksessa sai kerralla tietoa ja oppia enemmän kuin olisi omin päin saanut monen ratapäivän aikana. Sai sitten siellä keskiryhmässä ihmetellä muiden outoja ajolinjoja  cool_gif

Pyöräkin tuli säätöön ja vielä selitysten kera; siis tämä vaimennus näin, jotta ...
Tässä harmittaa vain yksi asia: Miksi en teettänyt säätöä Wehnällä aikaisemmin!

tamik87

Iso kiitos MP-Radan järjestäjille ja Bikefoxin väelle täydellisestä rataviikonlopusta!

app

27.05.13 - klo:09:38 #273 Viimeisin muokkaus: 27.05.13 - klo:09:41 käyttäjältä app
Aamulla kahdelta oltiin takas.
Reissu oli erinomainen. Kurssi asetti vihdoinkin ajoasennot, ja varsinkin ne persuksen siirrot joka suoralla kohdilleen, joten nyt ei muuta kun työstämään.
Perjantai meni totutellessa, launantaina ajeltiin hitaammassa ryhmässä kurssilla, ja saihan kerrankin ohitella oikein urakalla. Oli järkevä päätös ajaa tuossa ryhmässä, niin tuli keskityttyä olennaiseen. Päivän kohokohta oli se kun me kurssilaiset päästiin ruokatauolla samaan aikaan radalle Legends-(vaimikäsenytoli)-auton kanssa. Jäin odottomaan sitä portile, ja perään kun tuli kohdalle. Kierros, ja sain sen ykkösmutkan jälkeen kiinni, ja ohi stoppie_gif. Oli kuulemma jo jäänyt jonkun verran kun tultiin viimeisestä vasurista ulos. 1.19 aikaa kulemma ajeli.
Sunnuntaina ajoin kovalla renkaalla aamupäivän, ja oli yllätykseksi 1.16 aika siellä loggerissa, vaikka sain vaan yhden ainoan puhtaan kierroksen. Kahdessa setissä ruuhkaa, ja kolmannessa kaato keskeytti.
Vaihdoin sitten iltapäivällä liimakumin alle, ja lähdin tekemään ennätystä, mutta vaikka fyysisesti en ollut edes saanut vielä itseäni tuskin lämpimäksi, henkinen väsymys oli niin kova, että plörinäks meni. Linjat metrikaupalla pielessä, ja jarrut tuskin moottorijarrua voimakkaampia, kun wehnä katseli loggeria. Melkein kun humalassa ois suhannut  :D.

Eipä middää; omassa kyydissä ei pelota enää tipaakaan, vaikka syytä saattaiskin olla, joten viikon päästä tähtäimessä taas kolme päivää samassa paikassa. ja jos ei mene alle 1.15, laitetaan taas runsaasti gorillateippiä katteisiin.

Kiitoksia Lehmälohjan mitalla minulta ja Juniorilta Jarskalle, Marialle, Bikefoxin väelle, wehnälle, ja kaikille muille meitä passanneille.

Meni vähän sekoillen muokkaukset, kun painelin "vastaa lainaamalla"-nappulaa. Jospa Jarska poistaa turhat viestit.

Hukkapätkä

Olihan hirmu hauskaa taas! Kiitokset itseltäkin lähtee järjestäjien suuntaan. Mukava nähdä taas tuttuja ja notkua varikolla.

Mukava oli huomata että talven jälkeen rupes aika äkkiä ajo taas maistumaan.    

Pyöräkin oli uudella keulalla ihan hemmetin vakaa ajaa, ja jarrut on pyörässä nyt aivan mahtavat!

Ajanottoa kun ei syystä tai toisesta saatu pelaamaan, niin vähän jäi kaivelemaan totuus omasta vauhdista. Mutta vähintäänkin tuntui välillä vauhdit ainakin viime kesän tasolla olevan.

Ja kahden kesän kr-Dunloppien koodi sekoilujen jälkeen siirrytään nyt kyllä Metzelerin leiriin.  
Sen verran pitävä, helppo ja halpa rengas ajaa näille vauhdeilla. Eikä repeile, ja kuluu niin hemmetin sievästi.

qazwsx

Kiitos kaikille järjestelyissä mukana olleille ja erityisesti sille joka vastasi viikonlopun säästä, ehkä paras rataviikonloppu mitä itse olen ajanut.

Wehnän kurssi oli hyvä ja sen vaikutus tuntui kyllä heti ajossa, mutta varsinkin kun oli pari päivää kerrannut noita juttuja mielessään.

Aikoja en mitannut ollenkaan mutta nopeuden kasvun ainakin suorilla huomasi siitä että vaihde mikä on ennen riittänyt hyvin johonkin suoralle, niin nyt sama meni rajoittajaan asti.
Pääsuoralla huomasi hyvin vauhdin kasvun jos ei ollut ohitettavia katsomon suoralla tai pääsuoralla, että pääsi ajamaan omaa vauhtia ja linjaa niin sai painaa vitosella vielä jonkin matkaa.
Jos siinä ykkösmutkassa oli joku edessä niin nelonen riitti koko suoralle hyvin.

paluusuoralla meni kolmonen rajoittajaan (jostain syystä jäi vaihtamatta neloselle)ja siinä lyhyellä suoralla ennen viimeistä paljon kallistettua vasenta kakkonen rajoittajaan. Ja tuon 12R:n pitäis mennä vakioväleillä 184 kakkosella ja pyörässä kiinni olevalla setillä 193 kmh 11500rpm.

Joku tuossa kuitenkin on pielessä koska ei toi omasta mielestä niin kovaa kulje. Yks juttu mikä tuli mieleen on että jos pyörä on tuossa kallellaan niin kehä on renkaassa pienempi. Kytkin kuitenkin kunnossa eikä luista.

Ajot loppui siihen kun alkoi vasemmalle kaartuvissa kurveissa pätkimään sytytystä, ei oikein linja pysy kohdillaan kun kone yskii.


wehna

Kiitokset Jarskalle+ vaimolle, Bikefoxin Kimmolle sekä kaikille muillekin viikonlopusta. Kaikki toimi hienosti :)

Mukavaa oli myös nähdä motivoituneita naamoja kurssilla :)

Muuta:
KVR suunnittelee ajokoulutusta kesälle -13. Suunnitelmissa on kolme eri tasoryhmää ja jokaiselle on oppia tarjolla. Tarkempaa infoa tulossa kunhan toivun viikonlopusta.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Tomppa

komppaan edellisiä, kiitokset järjestäjille hienosta viikonlopusta. Sekä koulutuksesta wehnälle kiitokset, ajatuksia omasta ajosta tuli paljon ja niiden uusien asioiden saaminen ajorutiineihin on seuraava askel. RC:n kanssa oli myös ongelmia ja eiliseltä ei jäänyt kuin 11 kierrosta talteen. Pitää siivota tiedostoja sekä poistaa ylimääräset sovellukset luurista.

Keulan pomppiminenkin loppui sunnuntaina kun wehnä laittoi la iltana asetukset oikein päin comp/reb... joku oli huollon jälkeen laittanut asetukset väärinpäin ???

Maria

Lainaus käyttäjältä: jarska - 26.05.13 - klo:23:10
Olipa mahtavat 3 päivää!!

Kyl teille on kiva järjestää ratapäiviä ja lämmitti mieltä kun niin moni tuli kiittämään ja vaati näitä lisää...kiitosta vaan kovasti :-*

Kiitokset myös Hukkapätkälle, TeroRSV:lle, Artolle, MpK7:lle, rrannalle, pienisopoapinalle, Fasulle, KomiaTerolle, PetsuZX:lle ja Juicelle kaikesta avusta/varamiespalvelusta/raatoauto-toiminnasta/lainasta.

Ja myöskin kiitokset Wehnälle koulutuksesta, vaikken tällä kertaa mukana ollutkaan.
Kentältä kuuli pelkkää suitsutusta...Wehnä otti raakileita ratailijoita sisään ja sylki ulos valmiita kisakuskeja.

Vielä...kiitokset Bikefoxin väelle yhteistyöstä ja jatkopäivistä!

Hän puhuu, minä nyökyttelen!  ;D

Eli lähden täysillä mukaan näihin kiitoksiin
ja nokitan; erityiskiitokset Petsulle ja Terolle, kun päästitte mut sieltä tornista kahvilaan välillä.
Mutisemasta puoliääneen "apina kaksi, yksi, kolme, oranssi viisi..."  :o
Nokö piti kehittää semmonen systeemi, että otti aina jonkun muistipyörän ja luvun  moniko sinne "pimeään" kulmaan meni,
että tiesi kaikkien myös tulevan sieltä ulos.
Koko muun radanhan pystyi noin vain skannaamaan läpi katseella, pieni hiekan pölähdys välillä sai sormet hapuilemaan keltaista nappia,
hartialukossa kiristelin hampaita, mutta antauduin taas hyvin pian sille hyvälle ja rennolle tunnelmalle, joka ilmassa väreili.
Taakse ei tarvinnut kuikkia, kun kahvilanmutkan kuuli äänistä ja porttivahti hoiti oman nurkan.
Taas kerran hyvä muistutus siitä miten tärkeää on, kun voi luottaa.

Aamulla ihan oikeasti pelotti, että mitenköhän jaksan kymmenen tuntia yksin,
mutta olisihan se pitänyt jo tietää, ettei tässä porukassa ketään jätetä yksin  :-*  bowdown_1 mulla oli kyllä liikuttavan ihana perjantai.
Toiset pyörät sai mut huutamaan anna mennä per**le ja toiset puremaan kynsiä.
Aika kului siivillä ja kahdeksalta ihmetteli, että voiko kello tosiaan olla oikeassa...

Ensi kerralla sen voi sitten tarkistaa renkaan sisältä,
kun nämä arjenkinihmemiehet pienisöpöapina, hukkapätkä ja jarska askarteli meille varikkokellon tänään  mp_rata

Maria

27.05.13 - klo:13:37 #279 Viimeisin muokkaus: 27.05.13 - klo:14:42 käyttäjältä Maria
Lauantai ja sunnuntai meni leppoisasti varikolla hengaroidessa
ja hiippaillessa radan ympäri kameran kanssa.
Katsomosuoran päätyyn oli haastava päästä ja sitten kun siellä oli, ei uskaltanut liikkua, ettei säikäytä pyöriä,
jotka tulee kohti aika reipasta vauhtia... joten kuvat on mitä on...

Lataan sitä mukaa galleriaan, kun ehdin.
Joistakin tuli suoraan sanottuna outoja... "Missä loppukroppa?"

jarska

Lainaus käyttäjältä: Maria - 27.05.13 - klo:13:18
Ensi kerralla sen voi sitten tarkistaa renkaan sisältä,
kun nämä arjenkinihmemiehet pienisöpöapina, hukkapätkä ja jarska askarteli meille varikkokellon tänään  mp_rata

Kuningasidea lähti pienisopoapinan kaljusta pääkopasta ja toteutuskin oli hänen käsialaa.
Me olimme vaan apupoika ja työnjohtaja rooleissa.

BTW, kellolle saattaa olla vielä käyttöä tänä kesänä. ;)

M1uQ

Kylläpä hatuttaa ku en päässy paikalle. Mutta oli tuolla monacossaki ihan kivaa

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2


jarska

28.05.13 - klo:15:05 #282 Viimeisin muokkaus: 28.05.13 - klo:15:08 käyttäjältä jarska
Tarinaa Kemoralta..
ykkösmutkassa otin sisälinjan tarkoituksena ohittaa katsomosuoralla kusiainen..
avaukseni oli kuitenki niin onneton että saavutin vasta mielestäni liian lähellä vauhtioikeeta ja peruin aikeeni.
Toki syytän jarrujakin, mutta on se vauhtimutka mulle muutenkin onnetonta kauraa.

Noh, otin vaan kaasun pois ja olin siirtymässä moottorijarrulla takas kusiaisen perään ku ei ollu mihkään kiirus.
Takana tulikin Bergholmin Toni kiiltävällä ja nopeella Pemarillaan...
liikkeeni hieman yllätti, mutta hyvin silti mahtui ohittaan mut oikeelta.
Tilaa oli sen verran että kyynerpääni osui Tonin etukatteeseen, josta jäi musta pläiskä..
sekä Pemarin vilkku napsahti mun pakoputken päähän, nielaisi sen hetkeksi ja sylkäisi pihalle seuraavalla kaasulla, kun hylkii moisia osia.

Olihan siinä jonkin verran vauhtiiki, mut selvittiin pienellä pusulla ja mikäs tuota siviilikatteista Bemua on riisuessa, ostaapahan sitte kuitukatteet.

rranta

28.05.13 - klo:15:18 #283 Viimeisin muokkaus: 28.05.13 - klo:15:20 käyttäjältä rranta
Kyllä mua silti vähän hirvitti kuunnella sitä tarinaa. Ainekset palijon suurempaan oli aika likellä. Maltti on voittajien valinta (enkä nyt kyllä tarkota vain Tonia vaan ihan yleisesti ku 3 päivää on aikaaki). Vaikka sattuuhan niitä arviointivirheitä itellekki tässä hommassa joskus. Minusta kuitenki 3 päivään tuli aika vähän romua. Vai?

tonibergholm

Juu, kyllä siinä mahdollisuudet oli aika pahaan, mutta onneksi rautainen ajokok... hyvä tuuri ja valmiiksi hieman jarskan takarenkaasta sivussa ollut ajolinja auttoi. Oma kemoran nopein kierros tuli muuten tuon jälkeisellä kierroksella.

Oikeasti vkl:n aikana oli todella vähän kaatoja tms.. Hienosti meni ja sääkin suosi.

Powered by EzPortal