Kisailun aloittaminen 2013

Aloittaja pienisopoapina, 25.12.12 - klo:12:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poutis

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 15.01.13 - klo:18:57
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 25.12.12 - klo:12:15
Kuljettelijatutkinnon
voinee taas suorittaa JMU:n kevätpäivillä. Kemorassa on 26/27.4 yksityinen tilaisuus, onkohan tuo JMU:n varaus ?

Voihan perskele. JMU:N sivuilta: "Ajoleiri jää tänä vuonna valitettavasti seuran osalta pitämättä. Tapahtuma on turhan altis sään vaihteluille ja lisäksi..."
Moottoriliiton sivuilla ei vielä ole tämän vuoden ajattelijatutkintojen päivämääriä. Toivottavasti Kemoraankin sellainen tulee.


Edellisellä kaudella putosi pyörät lähtöviivalla aika radikaalisti niin eiköhän noita tilaisuuksia tule!
Kyllä sinne kaikki maksavat halutaan mukaan .
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: poutis - 15.01.13 - klo:21:50
Kyllä sinne kaikki maksavat halutaan mukaan .

Jep, ja Kreikka maksaa kyllä velat pois korkoineen, Venäjä ei ole Suomelle uhka ja valikoimattomastakin maahanmuutosta on vain positiivisia seurauksia.

Pikkaisen kylmä tässä ulkosalla. Pylväässä käskettiin olla valmiina kun se Jeesus kohta tulee, mutta jos joku viitsisi heittää kupin lämmintä kaakaota ja töppöset, vähän kyntelöittää varpaita tuo pakkanen pikkukengissä. Kyynisempi saattaisi epäillä, minä en!

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

pienisopoapina

Dodii.  Ajajatutkintomahdollisuus on sitten Jyväskylässä. Se este poistui. Mutta nyt rupes puntit tutiseen:

"Merkittävimpänä muutoksena voidaan pitää sitä, että jatkossa A- ja B-luokkien kisat ajetaan samassa lähdössä. Molemmista luokista tulee toki edelleen omat tulokset ja pisteet. Tässä pyritään siihen, että radalla on enemmän kuljettajia ja sitä kautta yleisölle nähtävää. Asia tuli SRRA:n edustajille täytenä yllätyksenä emmekä ole voineet kysyä kuljettajien yleistä mielipidettä asiaan. Minä ajajayhdistyksen puheenjohtajana ja Käkelän Jani aktiivikuljettajana vastustimme muutosta turvallisuuden nimissä, mitä mieltä muut ovat? Pitäisikö ainakin kisaan mahtuvien prosenttia tiukentaa 115%:sta esimerkiksi 107%:iin?"

http://www.srra.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=8235



www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Pete_L

Onko pohjosesta porukkaa menossa ajajatutkinnon teoriaosaan 20.7 Jyväskylä tai 27.4 Helsinki?

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Pete_L - 12.04.13 - klo:09:10
Onko pohjosesta porukkaa menossa ajajatutkinnon teoriaosaan 20.7 Jyväskylä tai 27.4 Helsinki?

Tais tulla painovihre. Ite olen mennossa 20.4 Jyskälään.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Wper

Oon myös menossa 20.4 teoriaan. Muistakaahan ilmottaa että ootte menossa.
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Pete_L

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 12.04.13 - klo:09:51
Lainaus käyttäjältä: Pete_L - 12.04.13 - klo:09:10
Onko pohjosesta porukkaa menossa ajajatutkinnon teoriaosaan 20.7 Jyväskylä tai 27.4 Helsinki?

Tais tulla painovihre. Ite olen mennossa 20.4 Jyskälään.

Joo, painovirhe paholainen...  Mutta joo, mulla tulee mentyä Helsinkiin 27.4.

pienisopoapina

20.04.13 - klo:21:32 #37 Viimeisin muokkaus: 20.04.13 - klo:22:11 käyttäjältä pienisopoapina
Noniin. Yks etappi kohti kisaa takana: ajajatutkinnon teoriaosuus suoritettu!

Mutta... tuli perskele ylitsepääsemätön este. Sääntöjen (SBB) mukaan pyörä ei saa olla viittä vuotta vanhempi.

Vaihtaisko joku -02 suskan -08:iin päittäin?

edit:
googlettelun jälkeen löysin rr tekniset säännöt 2009 dokkarin, jossa luvataan ajaa kansainvälistä sääntöä vanhemmalla kalustolla.
Uudempaa kotimaista muutosta kansainvälisiin sääntöihin en löytänyt. Oisko kellään parempaa googletus-taitoa?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 20.04.13 - klo:21:32
Noniin. Yks etappi kohti kisaa takana: ajajatutkinnon teoriaosuus suoritettu!

Mutta... tuli perskele ylitsepääsemätön este. Sääntöjen (SBB) mukaan pyörä ei saa olla viittä vuotta vanhempi.

Vaihtaisko joku -02 suskan -08:iin päittäin?

edit:
googlettelun jälkeen löysin rr tekniset säännöt 2009 dokkarin, jossa luvataan ajaa kansainvälistä sääntöä vanhemmalla kalustolla.
Uudempaa kotimaista muutosta kansainvälisiin sääntöihin en löytänyt. Oisko kellään parempaa googletus-taitoa?

Kannattaa kysyä liitosta saako vanhemmalla kalustolla osallistua. Ainakin vielä toissa vuonna näkyi yli viisi vuotta vanhoja pyöriä kisoissa. Viime kesältä ei pysty sanomaan, kun ei tullut oltua juurikaan kisoissa paikalla.

late

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 21.04.13 - klo:10:18
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 20.04.13 - klo:21:32
Noniin. Yks etappi kohti kisaa takana: ajajatutkinnon teoriaosuus suoritettu!

Mutta... tuli perskele ylitsepääsemätön este. Sääntöjen (SBB) mukaan pyörä ei saa olla viittä vuotta vanhempi.

Vaihtaisko joku -02 suskan -08:iin päittäin?

edit:
googlettelun jälkeen löysin rr tekniset säännöt 2009 dokkarin, jossa luvataan ajaa kansainvälistä sääntöä vanhemmalla kalustolla.
Uudempaa kotimaista muutosta kansainvälisiin sääntöihin en löytänyt. Oisko kellään parempaa googletus-taitoa?

Kannattaa kysyä liitosta saako vanhemmalla kalustolla osallistua. Ainakin vielä toissa vuonna näkyi yli viisi vuotta vanhoja pyöriä kisoissa. Viime kesältä ei pysty sanomaan, kun ei tullut oltua juurikaan kisoissa paikalla.

Sama viime vuonna. Tuskin tunkua gridiin tänäkään vuonna niin paljon on, että vanhempaa kalustoa pitää karsia pois. Oleellista luulisi olevan, että katsastus toteaa mopon turvalliseksi kisaa varten - ei muutama vuosi sinne tänne.

raukkis

Lainaus käyttäjältä: late - 21.04.13 - klo:10:46
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 21.04.13 - klo:10:18
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 20.04.13 - klo:21:32
Noniin. Yks etappi kohti kisaa takana: ajajatutkinnon teoriaosuus suoritettu!

Mutta... tuli perskele ylitsepääsemätön este. Sääntöjen (SBB) mukaan pyörä ei saa olla viittä vuotta vanhempi.

Vaihtaisko joku -02 suskan -08:iin päittäin?

edit:
googlettelun jälkeen löysin rr tekniset säännöt 2009 dokkarin, jossa luvataan ajaa kansainvälistä sääntöä vanhemmalla kalustolla.
Uudempaa kotimaista muutosta kansainvälisiin sääntöihin en löytänyt. Oisko kellään parempaa googletus-taitoa?

Kannattaa kysyä liitosta saako vanhemmalla kalustolla osallistua. Ainakin vielä toissa vuonna näkyi yli viisi vuotta vanhoja pyöriä kisoissa. Viime kesältä ei pysty sanomaan, kun ei tullut oltua juurikaan kisoissa paikalla.

Sama viime vuonna. Tuskin tunkua gridiin tänäkään vuonna niin paljon on, että vanhempaa kalustoa pitää karsia pois. Oleellista luulisi olevan, että katsastus toteaa mopon turvalliseksi kisaa varten - ei muutama vuosi sinne tänne.

Käytännön tietoa tuosta ei vielä ole kun olivat tälle vuodelle vaihtaneet tulkittavan säännöstön sml säännöistä pohjoismaiseksi (sama kuin idm) ja tuo ikävaatimuskohta on jäänyt huomioimatta. Uskaltaisin väittää että tulkinta ei rajaa pois vanhempia laitteita ellei välttämättä haluta osanottajamäärien pysyvän laskusuunnassa. Kannattaa nyt odottaa hetki ennen kirveen kaivoonheittoa kun saavat asian käytyä läpi.

pienisopoapina

22.04.13 - klo:07:57 #41 Viimeisin muokkaus: 22.04.13 - klo:08:45 käyttäjältä pienisopoapina
En löytänyt suomenkielistä käännöstä noista säännöistä. Tuli vaan mieleen, jotta taitaa nuo mun etupään öhlinssit olla laittomat.
Eli oisko kellään suomenkielistä selostusta tästä: "Nordic Superbike, Pohjoismaisen luokkasäännön mukaisesti"
edit:
Tämmöisen löysin vuodelta 2003:
- Katteet saa vaihtaa lasikuituisiin, mutta alkuperäisiä vastaaviin
- Runkoon ei sallita minkäänlaisia muutoksia, taka- ja etuhaarukka pitää säilyttää alkuperäisenä.
- Takaiskunvaimentimen saa vaihtaa alkuperäisiin kiinnikkeisiin.
- Etuiskunvaimentimien sisäosat saa vaihtaa
- Ohjausiskunvaimentimen saa vaihtaa tai asentaa
- Vanteet pitää säilyttää alkuperäisinä
- Jarrulevyt ja –sylinterit pitää säilyttää alkuperäisinä. Jarrupalat ja –letkut saa vaihtaa
- Kahvat ja jalkatapit saa siirtää ja vaihtaa alkuperäisen kaltaisiin.
- Airbox pitää säilyttää alkuperäisenä, Kaasuttimiin saa vaihtaa suuttimet, neulat ja jouset, muuten alkuperäiset.Ruiskujärjestelmä pitää säilyttää alkuperäisenä, mutta lisäksi järjestelmään saa kytkeä Powercommanderin tai vastaavan
- Moottori tulee säilyttää kaikilta osin alkuperäisenä. Startin ja laturin tulee olla toiminnassa
- Pakoputken saa vaihtaa
- Vaihteisto pitää säilyttää alkuperäisenä, ketjut ja rattaat saa vaihtaa
- Sähköjohtosarja tulee säilyttää alkuperäisenä.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pena1

Superbike säännöt linkki:  http://www.superbike-idm.de/images/dokumente/reglement/Technical_Regulations_Category_Superbike_2013.pdf


Jotain pokkeuksia SML urheilusäännöstö/lajisäännöissä. Esim äänirajat.

Pete_L

28.04.13 - klo:09:00 #43 Viimeisin muokkaus: 28.04.13 - klo:09:10 käyttäjältä Pete_L
Teoriaosa suoritettu!  Saataiskohan me MP-radan päivälle 24.5. Kemoraan  joku joka vois ottaa ajo näytöt?
Jarska... :)

Lähtöharjotus ei välttämätön, ihan normi ajamisen seuranta riittää. Ei mee muilta hyvää ajoaikaa...

jarska

Lainaus käyttäjältä: Pete_L - 28.04.13 - klo:09:00
Teoriaosa suoritettu!  Saataiskohan me MP-radan päivälle 24.5. Kemoraan  joku joka vois ottaa ajo näytöt?
Jarska... :)

Lähtöharjotus ei välttämätön, ihan normi ajamisen seuranta riittää. Ei mee muilta hyvää ajoaikaa...

Millanen ukko siihen hommaan kelpaa?
Wehnä?

Powered by EzPortal