Uusimmat

26 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Vanteet

Aloittaja Juha_K, 27.02.13 - klo:09:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:02:09
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 28.12.13 - klo:23:08
Tuli hankittua tällaiset vanteet ja taakse pitäisi vaihtaa laakerit. Kuinka olette irroittaneet noita välikkeitä, jotka menee laakerin sisään? Tosta näkee millaiset välikkeet on https://drive.google.com/file/d/0B8HYb2zBjzVfeko3MTVnWFNnZV9ZZm1leWRCT2FpUUlnekQ4/edit?usp=sharing
Ei lähde käsin vetämällä, eikä tuolla oikein ole kohtaa mihin lyödä jollain.

Yksi ja toinen tapa/ ks kuvat.
Sopivan kokonen ankkuripultti rautakaupasta vois kans ajaa asian, ehkä.
Ko menetelmä voisi olla ns. last resort, koska tossa tekee äkkiä jälkiä välikkeisiin. Näinköhän noihin saisi viritettyä jonkun kauluksen ja sen avulla vedettyä ulos.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

PP007

Mahtuuko sen laakerin purkaa? Siis kuulat pois ja se rämmäle mikä pitää kuulia nipussa? Jos mahtuu niin purat sen laakerin, otat välikkeen irti ja kasaat sen laakerin uudelleen jos et ulkoskoolia saa muuten pois peukku_1

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: PP007 - 29.12.13 - klo:09:09
Mahtuuko sen laakerin purkaa? Siis kuulat pois ja se rämmäle mikä pitää kuulia nipussa? Jos mahtuu niin purat sen laakerin, otat välikkeen irti ja kasaat sen laakerin uudelleen jos et ulkoskoolia saa muuten pois peukku_1
Enpäs osaa sanoa tähän hätään. Täytyy tutkia tarkemmin.  peukku_1
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:07:38
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:02:09
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 28.12.13 - klo:23:08
Tuli hankittua tällaiset vanteet ja taakse pitäisi vaihtaa laakerit. Kuinka olette irroittaneet noita välikkeitä, jotka menee laakerin sisään? Tosta näkee millaiset välikkeet on https://drive.google.com/file/d/0B8HYb2zBjzVfeko3MTVnWFNnZV9ZZm1leWRCT2FpUUlnekQ4/edit?usp=sharing
Ei lähde käsin vetämällä, eikä tuolla oikein ole kohtaa mihin lyödä jollain.

Yksi ja toinen tapa/ ks kuvat.
Sopivan kokonen ankkuripultti rautakaupasta vois kans ajaa asian, ehkä.
Ko menetelmä voisi olla ns. last resort, koska tossa tekee äkkiä jälkiä välikkeisiin. Näinköhän noihin saisi viritettyä jonkun kauluksen ja sen avulla vedettyä ulos.
En nää tota filua googlesta, mutta laakerit neppasin ite eilen vanteesta irti bilteman irrotustyökalulla. Käytännössähän tuo on vain laajeneva kaulus, joka tulee laakerin taakse ja laakeri lyödään irti liukuvasaran avulla. Mitään hajua ei ole onko tää vastaus sinne päinkään sun kysymykseen vaiko ei.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.12.13 - klo:10:13
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:07:38
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:02:09
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 28.12.13 - klo:23:08
Tuli hankittua tällaiset vanteet ja taakse pitäisi vaihtaa laakerit. Kuinka olette irroittaneet noita välikkeitä, jotka menee laakerin sisään? Tosta näkee millaiset välikkeet on https://drive.google.com/file/d/0B8HYb2zBjzVfeko3MTVnWFNnZV9ZZm1leWRCT2FpUUlnekQ4/edit?usp=sharing
Ei lähde käsin vetämällä, eikä tuolla oikein ole kohtaa mihin lyödä jollain.

Yksi ja toinen tapa/ ks kuvat.
Sopivan kokonen ankkuripultti rautakaupasta vois kans ajaa asian, ehkä.
Ko menetelmä voisi olla ns. last resort, koska tossa tekee äkkiä jälkiä välikkeisiin. Näinköhän noihin saisi viritettyä jonkun kauluksen ja sen avulla vedettyä ulos.
En nää tota filua googlesta, mutta laakerit neppasin ite eilen vanteesta irti bilteman irrotustyökalulla. Käytännössähän tuo on vain laajeneva kaulus, joka tulee laakerin taakse ja laakeri lyödään irti liukuvasaran avulla. Mitään hajua ei ole onko tää vastaus sinne päinkään sun kysymykseen vaiko ei.
Jos tota tarkotat:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Ulosvedin/Laakerinulosvedinsarja-9-osaa-191280/
Tai toi
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Pyoranlaakerien-ulosvedin-9-osaa-82754/
Nii joo, ihan sama idea mitä mä tarjoilin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.12.13 - klo:10:13
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:07:38
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:02:09
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 28.12.13 - klo:23:08
Tuli hankittua tällaiset vanteet ja taakse pitäisi vaihtaa laakerit. Kuinka olette irroittaneet noita välikkeitä, jotka menee laakerin sisään? Tosta näkee millaiset välikkeet on https://drive.google.com/file/d/0B8HYb2zBjzVfeko3MTVnWFNnZV9ZZm1leWRCT2FpUUlnekQ4/edit?usp=sharing
Ei lähde käsin vetämällä, eikä tuolla oikein ole kohtaa mihin lyödä jollain.

Yksi ja toinen tapa/ ks kuvat.
Sopivan kokonen ankkuripultti rautakaupasta vois kans ajaa asian, ehkä.
Ko menetelmä voisi olla ns. last resort, koska tossa tekee äkkiä jälkiä välikkeisiin. Näinköhän noihin saisi viritettyä jonkun kauluksen ja sen avulla vedettyä ulos.
En nää tota filua googlesta, mutta laakerit neppasin ite eilen vanteesta irti bilteman irrotustyökalulla. Käytännössähän tuo on vain laajeneva kaulus, joka tulee laakerin taakse ja laakeri lyödään irti liukuvasaran avulla. Mitään hajua ei ole onko tää vastaus sinne päinkään sun kysymykseen vaiko ei.
Kuten sanoin, niin välike menee laakerin sisään joten tollainen työkalu tekisi jälkiä välikkeeseen.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:16:06
Kuten sanoin, niin välike menee laakerin sisään joten tollainen työkalu tekisi jälkiä välikkeeseen.
Käytännössä ei tee. Ellet sössi.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:13:31
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.12.13 - klo:10:13
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:07:38
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:02:09
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 28.12.13 - klo:23:08
Tuli hankittua tällaiset vanteet ja taakse pitäisi vaihtaa laakerit. Kuinka olette irroittaneet noita välikkeitä, jotka menee laakerin sisään? Tosta näkee millaiset välikkeet on https://drive.google.com/file/d/0B8HYb2zBjzVfeko3MTVnWFNnZV9ZZm1leWRCT2FpUUlnekQ4/edit?usp=sharing
Ei lähde käsin vetämällä, eikä tuolla oikein ole kohtaa mihin lyödä jollain.

Yksi ja toinen tapa/ ks kuvat.
Sopivan kokonen ankkuripultti rautakaupasta vois kans ajaa asian, ehkä.
Ko menetelmä voisi olla ns. last resort, koska tossa tekee äkkiä jälkiä välikkeisiin. Näinköhän noihin saisi viritettyä jonkun kauluksen ja sen avulla vedettyä ulos.
En nää tota filua googlesta, mutta laakerit neppasin ite eilen vanteesta irti bilteman irrotustyökalulla. Käytännössähän tuo on vain laajeneva kaulus, joka tulee laakerin taakse ja laakeri lyödään irti liukuvasaran avulla. Mitään hajua ei ole onko tää vastaus sinne päinkään sun kysymykseen vaiko ei.
Jos tota tarkotat:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Ulosvedin/Laakerinulosvedinsarja-9-osaa-191280/
Tai toi
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Pyoranlaakerien-ulosvedin-9-osaa-82754/
Nii joo, ihan sama idea mitä mä tarjoilin.
Luurilla selailin niin livah sun viestikin silmien ohi. Mut ei toi tosiaan jälkiä pahemmin tee kun vaan on sopiva pää käytössä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:16:42
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:16:06
Kuten sanoin, niin välike menee laakerin sisään joten tollainen työkalu tekisi jälkiä välikkeeseen.
Käytännössä ei tee. Ellet sössi.
Siinä on kuitenkin metalli metallia vasten. Täytyy kokeilla muita keinoja ensiksi.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:16:42
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:16:06
Kuten sanoin, niin välike menee laakerin sisään joten tollainen työkalu tekisi jälkiä välikkeeseen.
Käytännössä ei tee. Ellet sössi.
Siinä on kuitenkin metalli metallia vasten. Täytyy kokeilla muita keinoja ensiksi.
saako siihen ulkopintaan jotku kunnon pihdit kiinni? Välikkeeseen kylmäspraytä ja veto?

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 29.12.13 - klo:21:52
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:16:42
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:16:06
Kuten sanoin, niin välike menee laakerin sisään joten tollainen työkalu tekisi jälkiä välikkeeseen.
Käytännössä ei tee. Ellet sössi.
Siinä on kuitenkin metalli metallia vasten. Täytyy kokeilla muita keinoja ensiksi.
saako siihen ulkopintaan jotku kunnon pihdit kiinni? Välikkeeseen kylmäspraytä ja veto?
Pihdit saisi, mutta mulla ei ole sopivia. Onhan tässä vielä muutama kuukausi aikaa. :)
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 30.12.13 - klo:07:50
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 29.12.13 - klo:21:52
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:16:42
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:16:06
Kuten sanoin, niin välike menee laakerin sisään joten tollainen työkalu tekisi jälkiä välikkeeseen.
Käytännössä ei tee. Ellet sössi.
Siinä on kuitenkin metalli metallia vasten. Täytyy kokeilla muita keinoja ensiksi.
saako siihen ulkopintaan jotku kunnon pihdit kiinni? Välikkeeseen kylmäspraytä ja veto?
Pihdit saisi, mutta mulla ei ole sopivia. Onhan tässä vielä muutama kuukausi aikaa. :)

No kun aikaa on niin virittele joku kokoonpuristuva kumiholkki ja siihen tanko ja lyöntipää. Samaan tyyliin kuin noissa sivukatteiden kiinnityksissä runkoon tms..

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 30.12.13 - klo:10:30
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 30.12.13 - klo:07:50
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 29.12.13 - klo:21:52
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:16:42
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:16:06
Kuten sanoin, niin välike menee laakerin sisään joten tollainen työkalu tekisi jälkiä välikkeeseen.
Käytännössä ei tee. Ellet sössi.
Siinä on kuitenkin metalli metallia vasten. Täytyy kokeilla muita keinoja ensiksi.
saako siihen ulkopintaan jotku kunnon pihdit kiinni? Välikkeeseen kylmäspraytä ja veto?
Pihdit saisi, mutta mulla ei ole sopivia. Onhan tässä vielä muutama kuukausi aikaa. :)

No kun aikaa on niin virittele joku kokoonpuristuva kumiholkki ja siihen tanko ja lyöntipää. Samaan tyyliin kuin noissa sivukatteiden kiinnityksissä runkoon tms..
Juu, kävi mielessä, että kahvapainon tapainen viritys voisi toimia.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

slowrider

Siihen tanko ja päähän iso prikka ja mutteri. Tankoon sitten joku painava palikka ns.vasaraksi millä lyö prikkaa vasten.

Fasu

#44
Tarkoitus vetää laakeri ulos??  Rakettien ostomatkalla rautakaupasta teräksisiä betoniproppuja. Akselista mitta ja sen mukaan sopiva. Siis terästä ja mutterilla kiristettävä leviävä malli.
Ulkopäähän saa mutterilla ketjunpätkän kiinni ja vetovasaralla siitä kunnon jabi. Näin on umpiperistäkin lähtenyt mm. neulalaakerit ja vieläpä ehjänä.
Paras näistä on ollut kahteen suuntaan leviävä versio,jossa jousi pitää pakettia kasassa. Tarttujat ovat päällystetty jollain messingillä.
VV