Suomeen ei ole ehkä vielä rantautunut harvinaisempien merkkien ecu-ohjelmointia, mutta ulukomaan elävät taitaa rukkailla melkein jo joka merkin ecuja. Tai sitten kotimaan osaajat ei näistä kerro netissä kovinkaan paljon.
Hifistelijöille tämä on loputon suo kun uusissa pyörissä on ecussa muutakin kuin sytkä- ja bensakartat. Esim. Italiassa ja Briteissä ovat onnistuneet muokkaamaan RSV4-ecua. Pystyy säätämään rajattomasti mm. luistonestoa, wheelie controlia, näille erilaisia vaihdekohtaisia karttoja jne
(vaatii tietysti jo asiantuntemusta, ettei mene ihan reisille säädöt ja sitten joku iso kaato sen takia).
Useinhan nuo ecut on samoja eri merkeillä, koska pyöräfirmat ostaa ne alihankintana. Esim. uusissa MV Agusta F4:ssa on sama ecu kuin RSV4:ssa, oliko Suzukilla ja Kawalla myös samoja ecuja eli muokkailu ei aina ole pelkästään pyörämerkkikohtaista. Lisäksi joku merkki ei ehkä käytä vakiona kaikkia ecun ominaisuuksia, fläshäyksellä voi saada mielenkiintoisia lisäjuttuja käyttöön.