Uusimmat

12 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Ecun uudelleenohjelmointi

Aloittaja jarska, 06.03.13 - klo:21:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 07.05.13 - klo:18:07
Lainaus käyttäjältä: jarska - 07.05.13 - klo:16:45
Ei mulloo Susukia, enkä osta.

Et uskalla ees kokeilla, kun pelkäät ihastumista. :)

Jos Alastarolla sataa vettä kaatamalla niin voisin kokeilla sun Suslahnaa? :P

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 07.05.13 - klo:17:11
Lainaus käyttäjältä: jarska - 07.05.13 - klo:17:05
Niinii, muttako tahon suoraan omaa ecua runkkaavan sydeemin...joskus...ja eihän tuossa videossa ollu sellanen vai häh?

Toki on jo paikka+aika penkitykseen ja commanderin säätöön.
Sitä mä tossa yritin kertoa, eli säätäisivät suoraan ECUa. En tiedä saako Kawoihin samanlaista systeemiä kuin Suzukeihin, Woolich Racing log box (tai läppäri tarakalle) ja autotune käyttöön. http://www.woolichracing.com/LogBox.aspx

Ei saa vielä(?) Kawoihin tota Woolich Racing log boxia.
Mut suoraan omaa ecua runkkaavan systeemin (bin&flash) saa Kawoihinkin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.05.13 - klo:21:08
Ei saa vielä(?) Kawoihin tota Woolich Racing log boxia.
Mut suoraan omaa ecua runkkaavan systeemin (bin&flash) saa Kawoihinkin.

Eli väännetäämpä rautalangasta...
jos haluan mennä jonku asiantuntijan pajalle ja sanoo jotta tehkää tuosta mun ecusta kisaecua vastaava ja säätäkää se penkissä niin ei onnistu?...vielä?...ehkä tulevaisuudessa?

Ja mitä tuolla Woolich boxilla tehdään?

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 07.05.13 - klo:21:30
Eli väännetäämpä rautalangasta...
jos haluan mennä jonku asiantuntijan pajalle ja sanoo jotta tehkää tuosta mun ecusta kisaecua vastaava ja säätäkää se penkissä niin ei onnistu?...vielä?...ehkä tulevaisuudessa?

Ja mitä tuolla Woolich boxilla tehdään?

Karttojen säätö onnistuu "kisaecua vastaavaksi".
Ts ihan normi dynotus, ja karttojen flässäys suoraan mopon omaan ecuun.

Toi logboxi sitten taasen loggaa dataa livenä, ja sen datan perusteella voi säätää ite, tai asettaa jotku targetit joiden perusteella ne kartat säätyy itekseen. Ts ei tarvi dynottaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.05.13 - klo:21:41
Toi logboxi sitten taasen loggaa dataa livenä, ja sen datan perusteella voi säätää ite, tai asettaa jotku targetit joiden perusteella ne kartat säätyy itekseen. Ts ei tarvi dynottaa.
Sama onnistuu myös läppärillä, mutta toi boxi on ehkä hieman käytännöllisempi.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.05.13 - klo:21:41
Toi logboxi sitten taasen loggaa dataa livenä, ja sen datan perusteella voi säätää ite, tai asettaa jotku targetit joiden perusteella ne kartat säätyy itekseen. Ts ei tarvi dynottaa.

Saako tohon ilma-bensa-seosmittarin?

Juha_K

#21
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 07.05.13 - klo:22:05
Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.05.13 - klo:21:41
Toi logboxi sitten taasen loggaa dataa livenä, ja sen datan perusteella voi säätää ite, tai asettaa jotku targetit joiden perusteella ne kartat säätyy itekseen. Ts ei tarvi dynottaa.

Saako tohon ilma-bensa-seosmittarin?
Se on tarkoitettu käytettäväksi laajakaista lambdan kanssa. Tällä hetkellä toimii 600/750 K8-> ja 1000 K7-> lähtien.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 07.05.13 - klo:22:14
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 07.05.13 - klo:22:05
Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.05.13 - klo:21:41
Toi logboxi sitten taasen loggaa dataa livenä, ja sen datan perusteella voi säätää ite, tai asettaa jotku targetit joiden perusteella ne kartat säätyy itekseen. Ts ei tarvi dynottaa.

Saako tohon ilma-bensa-seosmittarin?
Se on tarkoitettu käytettäväksi laajakaista lambdan kanssa. Tällä hetkellä toimii 600/750 K8-> ja 1000 K7-> lähtien.
Missähän näistä laajakaista lambdoista olisi paras hinta-/laatusuhde? EcuEditor/Woolich Log Box käyttöön.
Zeitronix ZT-2 and ZT-3
Innovate Motorsports LC-1
TechEdge
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Juha_K

#23
Nyt on Kawamiehille tarjolla uusi LogBox Pro http://www.woolichracing.com/log-box-pro-mitsubishi.aspx


Mä menin ostamaan MIST Suzukin (BSB) tallipäälliköltä normaalin LogBoxin ja Innovaten lambdan.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 25.01.14 - klo:16:50
Nyt on Kawamiehille tarjolla uusi LogBox Pro http://www.woolichracing.com/log-box-pro-mitsubishi.aspx


Mä menin ostamaan MIST Suzukin (BSB) tallipäälliköltä normaalin LogBoxin ja Innovaten lambdan.
Ei oo tosiaan mikään hirveen paha hinta toi 400 taalaa + tullit tommosesta 100 Hz loggerista jolla voi loggata datat suoraan ECU:sta, flässätä, autotunettaa ja lisäksi siin on viel 8 ylimäärästä analogikanavaa joihin voi tunkee vaikka alustapotikoitten dataa.
Ainoo todella iso miinus on että GPS dataa/ kierrosajanottoa tohon samaan systeemiin ei saa (ainakaan vielä).
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Birke

Jotenkin kummasti rupesi kiinnostamaan, kun luin tarkemmin tämän ketjun. Heittäisin ihan mielelläni commanderin ja sytkäboksin kuikkaan ja hommaisin välineet, joiden avulla vakioecusta saa ominaisuudet esille. Mikä olisi paras vaihtoehto K6 1000 Gixeriin? Woolich vai Flashtune? Joku muu, mikä?

Huttu

Lainaus käyttäjältä: Birke - 28.08.14 - klo:10:29
Jotenkin kummasti rupesi kiinnostamaan, kun luin tarkemmin tämän ketjun. Heittäisin ihan mielelläni commanderin ja sytkäboksin kuikkaan ja hommaisin välineet, joiden avulla vakioecusta saa ominaisuudet esille. Mikä olisi paras vaihtoehto K6 1000 Gixeriin? Woolich vai Flashtune? Joku muu, mikä?

Onko teidän mielestä equeditorista tähän? Itse en ole säätänyt mutta oma boksi on säädätetty tuolla, moottrin toimintaan tyytyväinen, teho tulee tasiaisesti. En tosin ymmärtänyt kysyä moottorijarrun säätämisestä. 
Selkeänä puutteena ecueditorissa ainakin Suzukiin on se, että sifterillä sytkän katkoaikaa ei saa säädettyä vaihdekohtaisesti.

mhas

#28
Tällainenkin löytyy: http://www.ifitec.es/
Mulla käytössä hondassa. Olen ollu tyytyväinen.

host^

Tällaiseen törmäsin->  http://www.ebay.co.uk/itm/YZF-R6-Race-YEC-ECU-Flash-2006-2011-Derestrict-Yamaha-2007-2008-2009-2010-2011-/161375782648?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item2592bf06f8

Onhan noita vastaavia lafkoja nykyään pilvin pimein, mutta tuo on ainakin hyvin edullinen.

Muutama kysymys heräsi aiheesta; Täytyykö/kannattaako mopo penkittää ko. toimenpiteen jälkeen, vai onko ne kartat, mitkä siellä ajetaan ECU:n sisään lähtökohtaisesti ainakin suht. toimivia? Siellä on kaverilla erilaisia karttoja (erilaisille pakoputki-ilmasuodatin variaatioille) olemassa kyllä, mutta miten asia käytännössä? Onko kokemuksia?

Pystyykö tällaista ecua sitten ylipäätään säätämään penkissä (käytännössä missä tahansa mp-penkissä), vai tarviiko hommata itse ne johdot erikseen, jos meinaa jälkeenpäin karttoja muuttaa. Entä moottorijarrun, yms juttujen säätö?