Uusimmat

27 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Ecun uudelleenohjelmointi

Aloittaja jarska, 06.03.13 - klo:21:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

paaton

Flash-tune muuttaa käytäntöjään. Aika moni ebayn flashays palvelu on varmasti käyttänyt hyväkseen rajatonta flashays määrää.
Nyt jokaisesta uudesta ecusta peritään satanen. Ymmärrän bisnesmallin muutoksen täysin.

Vanhat softat kannattaa ehkä kuitenkin pitää poissa internetistä, ennenkuin luvatut blibberit ja luistonestot tulevat.

http://www.yamahar.co.uk/viewtopic.php?f=45&t=7142

LainaaIn the latest update to the Flash-Tune software the old "Gold Box" one piece cables became disabled, the update somehow broke the cables so they will not work even on the old software. Anyone with one of these cables is asked to contact www.ftecu.com and log a support ticket and a new 2 part cable will be dispatched to you free of charge.

Part of the update was to lock down the software so out of the box you can only flash 1 ECU unlimited times, the ftdatalink USB cable is tied to the first ECU that you flash.

In order to flash subsequent ECU's you need to purchase a licence through the software for $100, this will entitle you to flash another ECU unlimited times.

Any licences you purchase are tied to the email address that you enter into the software so you can have the software installed on multiple machines, reinstall etc, the machines need to contact the licencing server over the internet each time you flash a new ECU to ensure you have a licence to flash that ECU.

The above is obviously a massive change in the business model of not only Flash-Tune (now known as FTecu) but also for ourselves and our dealers who can no longer buy a kit and flash 100's of bikes for free, this change had to happen in order for FTecu to be a viable business, to add new functionality, bike models and to grow as a sustainable business.

What does this mean for end users ?

1. FTecu now has a business model that will enable it to grow, employ more developers, support staff etc.
2. More features such as Traction Control, AutoTune, ECU controlled QS & Blipper Sensor will be released shortly and will require an on bike harness.
3. FTecu will be here to stay and a true competitor and viable threat to the piggy back devices like Bazzaz and PowerCommander.

What does it mean for Dealers and Dyno Centres.

1. They will have to pay a licence for each customer bike they flash.
2. There is now a real reason to sell and profit from the on bike kits rather than just a flash service - TC, QS, AutoTune will all require an on bike harness.
3. At the price point Flash-Tune beats Bazzaz and Powercommander hands down in terms of tuning abilities.
4. We will further enhance this with real time tuning/updating in a future release to allow modifications to any table whilst running on a dyno.

So the future looks great for Flash-Tune, customers and our dealers, we look forward to sharing more information on new features as and when they are ready for release.  :)

Mike

host^

Lainaus käyttäjältä: host^ - 18.09.14 - klo:18:31



Pystyykö tällaista flashattyä ecua säätämään penkissä (käytännössä missä tahansa mp-penkissä), vai tarviiko hommata itse ne johdot erikseen, jos meinaa jälkeenpäin karttoja muuttaa.





Osaako kukaan sanoa, en löytänyt tästä täsmätietoa mistään... Mietin, että kai tuo on paras dynossa säätää, eikä luottaa valmiiseen karttaan.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: host^ - 21.09.14 - klo:15:52. Mietin, että kai tuo on paras dynossa säätää, eikä luottaa valmiiseen karttaan.

Mulla on tarkoitus tuon Flash-Tunen kaapelin ja softan kanssa säätää ensin: ais pois, sivuseisontatuen anturi pois pelistä, käynnistyksenesto pois ja säätää kaasuvaste. Samalla korjaan mittarivirheen.
Talvella meen sitten penkkiin ja säädän seoskartat.
Keväällä nopeusmittarista tulee vaihdenäyttö.

Valmiit kartat on luultavasti aika lailla kohdillaan, mutta penkissä saan samalla tehokäppyrän.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 21.09.14 - klo:17:28
Lainaus käyttäjältä: host^ - 21.09.14 - klo:15:52. Mietin, että kai tuo on paras dynossa säätää, eikä luottaa valmiiseen karttaan.

Mulla on tarkoitus tuon Flash-Tunen kaapelin ja softan kanssa säätää ensin: ais pois, sivuseisontatuen anturi pois pelistä, käynnistyksenesto pois ja säätää kaasuvaste. Samalla korjaan mittarivirheen.
Talvella meen sitten penkkiin ja säädän seoskartat.
Keväällä nopeusmittarista tulee vaihdenäyttö.

Valmiit kartat on luultavasti aika lailla kohdillaan, mutta penkissä saan samalla tehokäppyrän.
Toeennäköisesti ne valmiit kartat on parhaimmilaankin vain vähän siellä päin. Moottorit ovat yksilöitä, joten toiseen moottoriin tehty kartta voi olla paljonkin pielessä toisessa samoilla palikoilla kasatussa koneessa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: host^ - 21.09.14 - klo:15:52
Lainaus käyttäjältä: host^ - 18.09.14 - klo:18:31
Pystyykö tällaista flashattyä ecua säätämään penkissä (käytännössä missä tahansa mp-penkissä), vai tarviiko hommata itse ne johdot erikseen, jos meinaa jälkeenpäin karttoja muuttaa.
Osaako kukaan sanoa, en löytänyt tästä täsmätietoa mistään... Mietin, että kai tuo on paras dynossa säätää, eikä luottaa valmiiseen karttaan.
Kannattais varmaan kysyy siltä flässäyksen tekijältä, ett millä softalla ja kaapelilla sitä pystyy sen jälkeen säätämään.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

Nyt on viimeisen päälle pöytämallin flashaus kalusto.  :D
Mulla oli ylimääräinen K7 1000 johtosarja niin siitähän sai kätevästi tällaisen.




K6-K7 600/750 ja K5-K6 1000 sopiva menee vähän pienempään tilaan. USB piuha on tuloillaan Englannista...
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Juha_K

#36
Hyviä uutisia Suzukin omistajille. Vihdoinkin tämä ominaisuus tuli yleiseen jakoon. Yksi parhaista modauksista.

Woolich Racing Tuned (WRT) has been released

Added Disable Deceleration Fuel Cut for the following Suzuki Models
- 2008-2010 GSX-R 600
- 2011-2017 GSX-R 600
- 2008-2010 GSX-R 750
- 2011-2017 GSX-R 750
- 2007-2008 GSX-R 1000
- 2009-2011 GSX-R 1000
- 2012-2016 GSX-R 1000
- 2008-2017 GSX1300R Hayabusa
- 2007-2010 GSX1300BK B-King

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 28.01.17 - klo:22:35
Hyviä uutisia Suzukin omistajille. Vihdoinkin tämä ominaisuus tuli yleiseen jakoon. Yksi parhaista modauksista.

Woolich Racing Tuned (WRT) has been released

Added Disable Deceleration Fuel Cut for the following Suzuki Models
- 2008-2010 GSX-R 600
- 2011-2017 GSX-R 600
- 2008-2010 GSX-R 750
- 2011-2017 GSX-R 750
- 2007-2008 GSX-R 1000
- 2009-2011 GSX-R 1000
- 2012-2016 GSX-R 1000
- 2008-2017 GSX1300R Hayabusa
- 2007-2010 GSX1300BK B-King


Onks tästä luettavissa, että liekehtivien gixereiden määrä radalla kasvaa ihan merkittävästi ensi kesänä? :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Juha_K

^Mulla on ollut pari vuotta toi fuel cut juttu, mutta ei se kyllä yhtään puske liekkiä. 
Olisi hauska nähdä millaiset säädöt sun mopossa on kun se puskee liekkiä aika mukavasti. 

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.01.17 - klo:17:12
^Mulla on ollut pari vuotta toi fuel cut juttu, mutta ei se kyllä yhtään puske liekkiä.
Olisi hauska nähdä millaiset säädöt sun mopossa on kun se puskee liekkiä aika mukavasti.


Koneen sisuskalujen perusteella se on säädetty edellisen kerran jonkun traktorin virittäjän toimesta ajatusmallilla lisää soppaa = lisää tehoo. :D Eli karstaa oli ihan omiks tarpeiks kannessa ja mäntien päällä. Esim. Tyhjäkäynti on säädetty niin, että kun mopon käyttää tyhjäkäynnillä lämpimäksi ja käyttää ekan kerran kaasua niin putkista tulee pisaroina raakaa tavaraa pihalle. Kunhan saa koneen nippuun tuoreemmilla männillä ja uusilla laakereille, pitää viedä tuo penkkiin. Toki sen verta kone tod. näk. elpyy, ettei ole ihan 1:1 säädöt enää, mutta kai niistä sentäs suuntaa näkee.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.01.17 - klo:21:33
virittäjän toimesta ajatusmallilla lisää soppaa = lisää tehoo.
Ei oo selvästikään kuullut ulkomaan sanontaa "Leaner the meaner". :D

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 30.01.17 - klo:10:39
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.01.17 - klo:21:33
virittäjän toimesta ajatusmallilla lisää soppaa = lisää tehoo.
Ei oo selvästikään kuullut ulkomaan sanontaa "Leaner the meaner". :D
Ilmeisesti "turvallisesti paksulla" on ollut tutumpi ilmaus. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

698,99 euron tarra (+20e lähetys).
#rahamiehettietää #laakijavainaa #InjectionIgnitionDTCL-CONSASSPitLimErrmemAdaptval #missävälissäehtiiajaa
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum


pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 01.06.17 - klo:01:15
Lainaus käyttäjältä: jarska - 07.05.13 - klo:16:45
Ei mulloo Susukia, enkä osta.
innocent_1


Sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee.

En muuten löytäny selitystä sanonnalle
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530