Shimmi vai ei

Aloittaja Tango, 16.03.13 - klo:19:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tango

Kevät keikkuen tulevi ja parin viikon kuluttua saan oman autotallini taas omaan käyttööni (ja rouvan auto joutuu pihalle). Olisi aikaa askarrella ennen ajokauden alkua ja katselin Stormin sivuilta tuollaista:

"Bitubo KFORK iskunvaimentimien muutossarja etupäähän. Bitubon kilpailuosaston suunnittelema sarja, jolla vakiokeula voidaan muuttaa radalle sopivaksi. Sarjan asentaminen parantaa tuntuvasti etupään vakautta nopeammassa ajossa. Tarjoaa laajat säätömahdollisuudet verrattuna alkuperäisiin etupään vaimentimiin.

Sarja sisältää:
-billet alumiiniset männät vaimennukselle ja paluuvaimennukselle. (20 tai 24mm riippuen sovelluksesta)
-männissä sadasosan tarkkuudella lasketut sekä valmistetut virtausaukot shimmipakat progressiiviseen ja lineaariseen vaimennukseen
-erittäin laadukkaat mäntien liukupannat
-tehtaan suositusviskositeetin vaimenninöljyt
-selkeät säätöohjeet ohjeellisilla shimmikartoilla"

Ensin on todettava, että tekstissä sana progressiivinen on väärin, pitäisi olla nimenomaan digressiivinen (jotkut kirjoittavat degressiivinen, mutta sitä sanaa ei minun Oxford English sanakirjani tunne).

Ideahan tuossa on, että pienillä jousituksen nopeuksilla vaimennus on lineaarinen, mutta suuremmilla nopeuksilla suunnilleen vakio.

Kysymykset:
Missä tilanteessa tuosta on hyötyä?
Riittävätkö ohjeelliset shimmikartat?

murmela

Lainaus käyttäjältä: Tango - 16.03.13 - klo:19:57
Kysymykset:
Missä tilanteessa tuosta on hyötyä?
Mutu:
Kadulle tarkotetun "vakio" japsikyykyn ollessa kyseessä tod näk se on radalle parempi kuin vakiovaimennukset. Meno/paluu vaimennuksien suhde, ja hidas/nopeevaimennuksien suhde on parempi radalle.
Rengas pysyy radassa paremmin, mopo käyttäytyy loogisemmin.
Teoriassa.

Lainaa
Riittävätkö ohjeelliset shimmikartat?
Jos osaa yhdistää ne perstuntumaan/ haluaa opetella harrastamaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal