2012 ratakurssit

Aloittaja carbon, 31.01.12 - klo:20:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

carbon

En ole ollut itse koskaan millään ratakurssilla, lukuunottamatta muutamaa kilpakuskin "kurssituntia", jotka on ollut kyllä tosi hyviä !
Terveisiä Wehnälle. Niitä on sulateltu sitten kotona, kun ei heti auennut, ainakaan käytännössä. Teoriassa noita asioita vähän tietää, mutta ei osaa toteuttaa.
Olisko tuo vain rata-ajon vähyyttä ? Olen nyt talvi-iltoina katsellut erinäisiä videoita, mielenkiintoisista kulmista kuvattuna.
Väitän oppineeni vähän lisää (ainakin teoriassa taas :-[), kunhan pääsit noita toteuttamaan.
Idea olis nyt noita kursseja kerätä vaikka tähän otsikon alle. Kyllähän noita löytää, kunhan surffailee, mutta kuitenkin.
Jos jotkut ovat olleet, niin palautetta ym.
Tod näk joku ratakarpaasi liittyy hyvinkin pian, joka pystyisi opastamaan näissä rata-ajon saloissa, nekin tiedot tänne !
Tämä forum on nyt avattu juuri sen tähden että autetaan ja potkitaan toisia persiille, eli vauhtiin ?!
Voin mää koittaa..

Turder

MP-Tuki järkkää keväällä rata-ajon teoriakurssin, mutta taisi mennä jo täyteen, tai ainakin joitain paikkoja oli enää vapaana viikko pari sitten. Itseä ainakin kiinnostaisi, pitää katsella josko tulisi uusi kurssi myöhemmin.

app

Mp-tuki järjestää kesäkuussa Kemorassa kaksipäiväisen rata-ajokurssin, johon on paikkoja runsaasti jäljellä. Ilmoitin sinne itseni, kun olin viime kesänä Botnialla saman järjestäjän vastaavassa.
Hinta on suolainen, mutta kyllä siinä 2 päivää saa sitten olla ohjatussa harjoittelussa.

Wper

minkälainen meno noilla rata ajo kursseilla oikeen on? jaetaanko porukka ryhmiin ja ajellaan letkassa ympäri rataa? vai kuinka se homma oikeen toimii? kun en oo itsekkään millään kurssilla ollut.
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

app

03.02.12 - klo:08:00 #4 Viimeisin muokkaus: 03.02.12 - klo:08:02 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: hogs - 03.02.12 - klo:07:26
minkälainen meno noilla rata ajo kursseilla oikeen on? jaetaanko porukka ryhmiin ja ajellaan letkassa ympäri rataa? vai kuinka se homma oikeen toimii? kun en oo itsekkään millään kurssilla ollut.

Viime toukokuussa Botnialla samaisella kurssilla, meidät oli jaettu neljään ryhmään ennakkokyselyssä haarukoitujen kierrosaikojen perusteella. Ja se toimi hyvin.

Kurssi alkoi palaverilla, jonka jälkeen ensimmäisenä päivänä kukin opettaja vuorollaan piti varikolla kaikille ryhmille oman teroriapalaverinsa, ja sitten ajeltiin letkassa heidän kanssaan. Ensimmäisenä päivänä enemmän teoriaa, ja toisena päivänä oli Motovillen tekniikkateoria kullekin ryhmälle vuorollaan, jossa keskityttiin pääasiassa mopon alustan rakenteen ymmärtämiseen, ja kuinka eri säädöt tehdään. Toisena päivänä oli myös kisaharjoitus startteineen, ja sen jälkeen aika paljon vapaata harjoittelua, jonka aikana opettajat olivat myös radalla. Heiltä sai myös henk koht opastusta, kunhan vaan meni kysymään.

En tiedä ästä Kemoran kurssista yksityiskohtia, mutta nehän selviää Relanderilta (MP-TUKI), tai muilta järjestäjän edustajilta kysymällä. Joka tapauksessa viime kerralla minun lisäkseni kaikki ne joiden kanssa arvioitiin kurssin antia Lopussa varikolla, olivat minun lisäkseni yhtä mieltä siitä, että täydet pisteet annamme järjestäjille.




jarska

Bongasin jo täältä kouluttajia tai kurssien järjestäjiä: Wehnä, Raaseri(?), Jukka_R...muakin kiinnostaa kuulla tarkemmin, varmaan kertovat kunhan ehtivät. jumpie_1

Onkohan mulla varaa jäädä näiltä kursseilta pois kun toi app näkyy varailevan, kuroo liikaa etumatkaa. :D

app

Nyt olen sinua 2,1 sek. perässä Kemorassa. Mutta kun 2 päivää siellä olen ratakylvyssä, saattaa se koitua kohtalokkaaksi ass_1 sellaiselle joka luottaa hyvään onneen, ja kouluista viis veisaa.

jarska

06.02.12 - klo:10:55 #7 Viimeisin muokkaus: 06.02.12 - klo:10:57 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: app - 03.02.12 - klo:08:00
En tiedä ästä Kemoran kurssista yksityiskohtia, mutta nehän selviää Relanderilta (MP-TUKI), tai muilta järjestäjän edustajilta kysymällä. Joka tapauksessa viime kerralla minun lisäkseni kaikki ne joiden kanssa arvioitiin kurssin antia Lopussa varikolla, olivat minun lisäkseni yhtä mieltä siitä, että täydet pisteet annamme järjestäjille.

Myönnän että sisälukutaitoni ei ole parasta A-luokkaa ja keskittymiskykyni kuin 5-vuotiaalla löytäessään ensimmäistä kertaa pippelinsä... näillä eväillä en löytänyt MP-tuen sivuilta tarkempaa tietoa mitä noin tasoa vaaditaan kuljettajilta, minkä verran teoriaa pitää sisällään, yms?

Varmaan kysytty Jukka_R:ltä kyllästymiseen saakka näitä samoja asioita, mut... :-[

Jukka_R

Tuon lukemalla on jo kohtuullisen pitkällä. Jos sen jälkeen tulee kysyttävää, tarkentavia voi laittaa tulemaan. Helpoimmin vastauksen saa laittamalla sähköpostia, sillä yrityksistäni huolimatta en kykene kaikkia keskustelupalstoja lukemaan reaaliaikaisesti:

http://mp-tuki.fi/index.php?v=ah&s=ah_raohje
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

jarska

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 06.02.12 - klo:15:55
Tuon lukemalla on jo kohtuullisen pitkällä. Jos sen jälkeen tulee kysyttävää, tarkentavia voi laittaa tulemaan. Helpoimmin vastauksen saa laittamalla sähköpostia, sillä yrityksistäni huolimatta en kykene kaikkia keskustelupalstoja lukemaan reaaliaikaisesti:

http://mp-tuki.fi/index.php?v=ah&s=ah_raohje

Kiitokset, selvitti jo paljon. shakehands_1

Powered by EzPortal