Mikä katurengas radalla?

Aloittaja Taffu, 09.04.13 - klo:11:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

ETana

Palailen vielä tuohon aikaisempaan keskusteluun. Laitoin taakse PilotPower3 renkaan, kun en mitään muutakaan ennen ratapäivää järkevästi saanut järjestettyä. Kolme päivää tällä viikolla Alastaron rinkulaa tuli kierrettyä. Jatkuvaa ongelmaa noiden renkaiden lipsumisten kanssa (noin 1.38-1.40 kierrosajoilla). Kaikenlaisia paineita käänsin ja väänsin. Päivät meni siinä mielessä vähän penkinalle, kun luotto meni renkaiden pitoon ja mutkat tuli ajettua melkko pystyssä ja hissukseen (noita 1.38-1.40 aikoja).
Nyt mietin jospa jotain muuta laittais alle. Seuraavat ORGin päivät reilun viikon päästä. Jos nyt vertaa Pirellin SP ja SC renkaita:

  • Onko SC rengas laillinen kadulla?
  • Jonkin verran katuajoa tulee alle eikä kaksia vanteita. Ilmeisesti SC aika liukas kylmänä?
  • Miten SP vs SC kestää radalla/kadulla? Radalla ajatuksena, että jospa 1.35 nurkille pääsis tämän kesän aikana Alastarolla jos olisi renkaat joihin uskaltaa luottaa mutkissa. Lämppärit vois kyllä hommata.
  • Mistä kannattaa ostaa? Lähinnä edullinen hinta ja järkevä toimitusaika.
  • Saa myös vinkata mitä lämppäreitä kannattaa/ei kannata hankkia. En nyt kuitenkaan heti olisi lyömässä lämppäreihin vittäsataa kiinni. Lämppärit saisi mielellään alkaa ykkösellä tai kakkosella (tai vinkatkaa ketju josta lähden tuota lämppäriasiaa penkomaan).
  • Saa myös vinkata jos jossain hyvä keskustelu R6R pyörän ratastuksesta (ei vakiona lähde kakkosella hitaista mihinkään)
  • Saa myös vinkata jos jostain saa hyvän ja halvan ohjausiskarin tuohon 2007 rutkoseen.

Nitrous

SC-rengas on katulaillinen ja kyllä sillä pärjää kylmässä ja sateessakin kunhan tietää mitä on alla. Renkaan kesto radalla on kiinni pirun monesta asiasta. Alusta, paineet, ajotyyli yms. vaikuttaa, mutta 1:35-1:40 vauhteja ei renkaan pitäisi vielä juurikaan kulua. Useamman päivän pääsee varmasti jos alusta on edes suht kuosissa. Välityskeskustelua löytyy täältäkin muistaakseni ihan "välitykset" -topicista, löytynee haulla. Ainakin @parjan_fin tietää jotain noista kutosista.

Yks paikka hankkia lämppärit vois olla Eurobiker. Ainakin MotOrgin jäsenenä sieltä saa ihan kivat alennukset.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

08.07.16 - klo:08:01 #122 Viimeisin muokkaus: 08.07.16 - klo:08:08 käyttäjältä Vuorela
Välityksistä ja R6R:stä löytyy aika paljon asiaa tuolta pyörämallin ketjusta. Itse ajoin viimeksi Alastarossa 14-48 väleillä ja seuraavalla kerralla varmaan 14-49 kokeiluun.

Tuosta suoraan välityksien ihmettelyyn:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=1317.msg36430#msg36430

Knaku

Lainaus käyttäjältä: ETana - 07.07.16 - klo:23:40
Palailen vielä tuohon aikaisempaan keskusteluun. Laitoin taakse PilotPower3 renkaan, kun en mitään muutakaan ennen ratapäivää järkevästi saanut järjestettyä. Kolme päivää tällä viikolla Alastaron rinkulaa tuli kierrettyä. Jatkuvaa ongelmaa noiden renkaiden lipsumisten kanssa (noin 1.38-1.40 kierrosajoilla). Kaikenlaisia paineita käänsin ja väänsin. Päivät meni siinä mielessä vähän penkinalle, kun luotto meni renkaiden pitoon ja mutkat tuli ajettua melkko pystyssä ja hissukseen (noita 1.38-1.40 aikoja).
Nyt mietin jospa jotain muuta laittais alle. Seuraavat ORGin päivät reilun viikon päästä. Jos nyt vertaa Pirellin SP ja SC renkaita:
  • Mistä kannattaa ostaa? Lähinnä edullinen hinta ja järkevä toimitusaika.
  • Saa myös vinkata mitä lämppäreitä kannattaa/ei kannata hankkia. En nyt kuitenkaan heti olisi lyömässä lämppäreihin vittäsataa kiinni. Lämppärit saisi mielellään alkaa ykkösellä tai kakkosella (tai vinkatkaa ketju josta lähden tuota lämppäriasiaa penkomaan).
  • Saa myös vinkata jos jossain hyvä keskustelu R6R pyörän ratastuksesta (ei vakiona lähde kakkosella hitaista mihinkään)

http://www.carpimoto.it/en-FI/41589_CMTERMOPITLB-Thermal-Technology-Performance-SE-Motorcycle-Tyre-Warmers.htm

Tuolta olen itse ostanut muuta tavaraa, ja nyt miettinyt (ja edelleen mietin) noiden ostamista. Toimitusaika on lyhyt. Voi olla että on Suomessa ajoissa, mutta sitten Suomen Posti... 

Itsellä on SP:t alla tällä hetkellä S1000RR:ssä. Kestää kohtuullisen hyvin (nyt ajettu noin 3500 km ja pintaa on jäljellä hieman alle puolet) ja pito on jotain ihan eri luokkaa kuin kuin PP3:lla. GP503.de taisi olla rinkuloiden hankintapaikka. 

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Knaku - 08.07.16 - klo:08:23

Tuolta olen itse ostanut muuta tavaraa, ja nyt miettinyt (ja edelleen mietin) noiden ostamista. Toimitusaika on lyhyt. Voi olla että on Suomessa ajoissa, mutta sitten Suomen Posti...

Ainakin mulle noi Carpimoton kamat on tuonu UPS, joten ei pääse posti sekaamaan väliin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mattirk

Mulla on muistaakseni just noi Performance SE lämppärit tuolta Carpimotosta, ihan hyvin on vuoden toimineet. Ja Carpista tulee nopsaan kamat, pari viikkoa sitten tilasin jarrupaloja ja öljynsuodattimia, tilaus ke-iltana klo 23, kamat Espoossa duunipaikalla perjantaina 17.50. ja tulivat DHL:llä.

ETana

Täytyy varmaankin tilata nuuo lämppärit Carpimotosta, kun sen verran positiivisia kokemuksia ja toimitus pelaa. Luultavasti laitan jotain muutakin samalla tilauksesn jos löytuu jotain järkevää. Mulla on nyt pelkästään takapukki kumitassuilla. Onko kokemusta näistä http://www.carpimoto.it/en-FI/28259_CM056-Rear-CM05-Front-CM06-Wheel-Stand-Offer.htm ? Menee toki vähän ohi aiheen... Supercorsaa ei tuolta Carpilta tainnut saadakaan. Renkaitten hommaaminen ensi viikonlopuksi taitaa mennä, mahdottomaksi aikataulun suhteen, mutta saanpahan lämppärit katurenkaisiin ja säästän aina pari lämppärikierrosta (edellyttäen, että saan etupukin hommattua...)

qazwsx

Eiköhän tuolta saa renkaat vaikka vielä ensiviikonpuolivälin tienoilla kun otat ne lentorahtina. Katot hinnat sieltä shipping linkistä. 30kg paketti näytti olevan jotain 50 euroa lentorahtina jos oikein katsoin.

Knaku

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 08.07.16 - klo:10:01
Lainaus käyttäjältä: Knaku - 08.07.16 - klo:08:23

Tuolta olen itse ostanut muuta tavaraa, ja nyt miettinyt (ja edelleen mietin) noiden ostamista. Toimitusaika on lyhyt. Voi olla että on Suomessa ajoissa, mutta sitten Suomen Posti...

Ainakin mulle noi Carpimoton kamat on tuonu UPS, joten ei pääse posti sekaamaan väliin.

Voipi olla, että muistan väärin firman. Joka tapauksessa Italiasta tuli paketti Suomeen 3 päivässä, ja täällä kotimaassa terminaalista kotiin 5:ssä... Joskus olen noutanut tavarat suoraan lentokentältä, kun jakeluauton aikataulu ei ole sopinut ja tavaran saannilla on ollut kiire. 

ETana

Hämmennetään nyt vielä vähän...

Onko kokemuksia Metzeler Racetec RR K3 renkaasta ja osaatteko verrata supersorsan SP ja SC (Taakse sc2 ja eteen sc1) renkaisiin pidon ja kulutuskestävyyden osalta. Ilmeisesti Pirelli SPn kanssa vähän saman tyyppinen? 

Peksu

09.07.16 - klo:11:26 #130 Viimeisin muokkaus: 09.07.16 - klo:11:31 käyttäjältä Peksu
Lainaus käyttäjältä: ETana - 09.07.16 - klo:09:49
Hämmennetään nyt vielä vähän...

Onko kokemuksia Metzeler Racetec RR K3 renkaasta ja osaatteko verrata supersorsan SP ja SC (Taakse sc2 ja eteen sc1) renkaisiin pidon ja kulutuskestävyyden osalta. Ilmeisesti Pirelli SPn kanssa vähän saman tyyppinen?

Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin K3 ja SP taitaa olla melko lailla sama rengas. SP on joidenkin mukaan naksun verran parempi. Riittänee kierrosaikoihisi ja tavoitteeseesikin vielä ihan hyvin.
Mitä on näitä rengaskeskusteluja tullut lueskeltua, niin noilla(kaan) kierrosajoilla ei vielä välttämättä seosrenkaat(SC) pysy ajossa tarpeeksi lämpimänä toimiakseen optimaalisesti, mene ja tiedä.

Itsellä on alla Racetec K3:t(ilmeisesti vanhempi malli) ja 1.40-1.42 kierrosajoilla ei esiintynyt minkäänlaista ylimääräistä ohjelmaa(lipsumisia tahi luistoja). Lämppäreissä paineet nousee n. 0.2 bar, eli ihan ei pysy ajossa yhtä lämpimänä. Lämpösyklejähän tuossa taitaa kertyä, kun aina jäähtyvät snadisti setin aikana?
Tarkoitus on ajella K3/SP-osastolla niin kauan, että vauhti alkaa "oikeuttaa" seoskumeihin siirtymistä. :D

Katukäytöstä en osaa sanoa mitään, kun itsellä on katupyörä erikseen. K3 märkäpito on kuitenkin ymmärtääkseni lähes olematon ja itsellä pyörä jääkin varikkotelttaan, mikäli tulee pisarakin vettä setin alussa. Myöskin radalta tulee poistuttua kohtuullisen nopeasti, mikäli visiiriin ilmestyy pisaroita.
@Knaku :lla on kokemusta SP:stä katukäytössäkin.

Edit: niin ja tuosta K3:n kulutuskestävyydestä en osaa vielä oikein sanoa, kun vasta juhannuksena meni uusi takanen alle. Edellinen oli käytettynä ostettu ja sillä hidasteli parin kesän ratapäivät sen verran ongelmitta, että vaihtotarve tuli hieman yllätyksenä. :D Etusen kilometrit ei taida olla missään tallessa. :( 

shyhander

09.07.16 - klo:17:34 #131 Viimeisin muokkaus: 09.07.16 - klo:17:37 käyttäjältä shyhander
Mä ajelin vuoden -94 matkasportilla alle ja päälle 1.40 ilman lipsumisia PP3 ja M7 gummeil. Tietty hyvä jos renkaissa on sähläysvaraa, mutta... Musta kannattais päästä eka eroon niistä lipsumisista.

ETana

09.07.16 - klo:17:49 #132 Viimeisin muokkaus: 09.07.16 - klo:17:53 käyttäjältä ETana
Mäki ajelin viime syksynä koleassa ilmassa matkasportilla pp3 renkailla vähän päälle 1.40 aikoja eikä mitään ongelmaa lipsumisen kanssa ja polvikin kävi maassa monessa mutkassa :) Jos sulla hyvä neuvo miten estää tuo lipsuminen rutkosella niin otan kopin. Kyllä tuo lipsuminen näissä vauhdeissa ihmetyttää kovasti minuakin!

Tällä viikolla ajelin 1.38 aikoja lipsumatta. Tosin mutkat meni melko pystyssä ja körötellen....

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 08.07.16 - klo:10:01
Lainaus käyttäjältä: Knaku - 08.07.16 - klo:08:23

Tuolta olen itse ostanut muuta tavaraa, ja nyt miettinyt (ja edelleen mietin) noiden ostamista. Toimitusaika on lyhyt. Voi olla että on Suomessa ajoissa, mutta sitten Suomen Posti...

Ainakin mulle noi Carpimoton kamat on tuonu UPS, joten ei pääse posti sekaamaan väliin.
Riippuu siitä mikä on päätepysäkki.

UPS on meinaan lopettanut tietyille alueille kuljetuksiaan. Itse sain sen kokea tällä viikolla nahoissani.

Pakettini oli keskiviikkona UPS:n logistiikkakeskuksessa ja siitä siirretty tunnissa Postin logistiikkakeskukseen. Perjantaina Posti väitti ettei heillä pakettia ole ja UPS:llä kun paikanpäällä kävin, niin kaveri itse muisti että se on Postille keskiviikkona toimitettu. Paketin sain melkoisen tappelun jälkeen Postin logistiikkakeskuksesta itse noutaa perjantaina. Siellä se oli maannut reippaan pari päivää, eikä sille ollut tapahtunut mitään. En muuten olisi itse käynyt sitä hakemassa, mutta kun viikonlopuksi sen "tarvitsin" ja lähettäjän lupaaman toimitusaikataulun mukainen kuljetuspäivä (perjantai) oli viimeinen...

Eli kyllä se voi tuotakin kautta kiville mennä. Kannattaa koittaa selvittää toimittaako UPS sille alueelle itse vai Postin välityksellä paketit. Jos Postin, niin koittaa saada sovituksi noudon UPS:n logistiikkakeskuksesta, sekin kun onnistuu.

EDIT: Sorry offtopic. Katurenkaista en osaa sanoa muuta, kuin että SC seoksen Pirelleillä pärjää kadulla, kunhan vaan alkuun on varoivainen ja ne saa edes jotenkin lämpöiseksi, niin toimivat kadullakin ihan ok. Sadepitohan tuollaisissa on sitten aika tasan nolla.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

shyhander

09.07.16 - klo:19:56 #134 Viimeisin muokkaus: 09.07.16 - klo:19:58 käyttäjältä shyhander
I
Lainaus käyttäjältä: ETana - 09.07.16 - klo:17:49
Mäki ajelin viime syksynä koleassa ilmassa matkasportilla pp3 renkailla vähän päälle 1.40 aikoja eikä mitään ongelmaa lipsumisen kanssa ja polvikin kävi maassa monessa mutkassa :) Jos sulla hyvä neuvo miten estää tuo lipsuminen rutkosella niin otan kopin. Kyllä tuo lipsuminen näissä vauhdeissa ihmetyttää kovasti minuakin!

Tällä viikolla ajelin 1.38 aikoja lipsumatta. Tosin mutkat meni melko pystyssä ja körötellen....
Nii'in, eipä mulla tässä oikein mitään sanottavaa taida olla. Jos se kusiainen on niin paljon ketterämpi että huomaamatta paiskaat sen lujempaa mutkaan ja siks lipsuu. :) pelkkä kierrosaikahan ei kerro missä se vauhti on. Ittellä visiiriperspektiivistä katottuna porukkaa tuli vastaan ennen mutkia ja sitten toissijaisesti mutkista uloslähdöissä. Et jotenkin ajattelisin että olisko alusta huoltamatta tai kuskin toimien levottomuutta mutkassa. Jotain pitää kuitenkin muuttaa ettei raatoauto tuu hakeen. Hyvät linjat ja hanaa vasta kun mopo on menossa suoraan. Niin kai kokeneemmat sanoo.

Powered by EzPortal