Uusimmat

23 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Jarrutuksesta

Aloittaja Fasu, 15.02.12 - klo:13:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Juha - 26.08.12 - klo:14:33
Sanokaas miten kannattaa liikkua mopon päällä 2-3 ja Lemminkäinen-kikka mutkien välit. Miten häiritsee vähiten alustan toimintaa?

Takapuolen siirto just ennen jarrua yhdellä liikkeellä puolelta toiselle. Yläkroppa menee normaalin kaavan mukaan. Noin luulen tekeväni, pitäs käydä kokeilemassa mitä oikeasti tekee :).

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 26.08.12 - klo:14:42
Lainaus käyttäjältä: Juha - 26.08.12 - klo:14:33
Sanokaas miten kannattaa liikkua mopon päällä 2-3 ja Lemminkäinen-kikka mutkien välit. Miten häiritsee vähiten alustan toimintaa?

Takapuolen siirto just ennen jarrua yhdellä liikkeellä puolelta toiselle. Yläkroppa menee normaalin kaavan mukaan. Noin luulen tekeväni, pitäs käydä kokeilemassa mitä oikeasti tekee :).

Juu, tollain sitä tulee yritettyä, mutta tuntuu tulevan aika kiire ja perse on vielä irti penkistä kun ollaan jo jarrulla. :)
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Juha - 26.08.12 - klo:14:45
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 26.08.12 - klo:14:42
Lainaus käyttäjältä: Juha - 26.08.12 - klo:14:33
Sanokaas miten kannattaa liikkua mopon päällä 2-3 ja Lemminkäinen-kikka mutkien välit. Miten häiritsee vähiten alustan toimintaa?

Takapuolen siirto just ennen jarrua yhdellä liikkeellä puolelta toiselle. Yläkroppa menee normaalin kaavan mukaan. Noin luulen tekeväni, pitäs käydä kokeilemassa mitä oikeasti tekee :).

Juu, tollain sitä tulee yritettyä, mutta tuntuu tulevan aika kiire ja perse on vielä irti penkistä kun ollaan jo jarrulla. :)

Jarrua myöhemmäksi ;).

Juha_K

^Tarvii kokeilla. :)
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

app

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 26.08.12 - klo:14:42
Lainaus käyttäjältä: Juha - 26.08.12 - klo:14:33
Sanokaas miten kannattaa liikkua mopon päällä 2-3 ja Lemminkäinen-kikka mutkien välit. Miten häiritsee vähiten alustan toimintaa?

Takapuolen siirto just ennen jarrua yhdellä liikkeellä puolelta toiselle. Yläkroppa menee normaalin kaavan mukaan. Noin luulen tekeväni, pitäs käydä kokeilemassa mitä oikeasti tekee :).

Tämä on hakusessa itsellä, ja monesti siirto tapahtuu jarrun alussa, heti kun takalisto kevenee. Pitäisköhän vaan punnertaa jo veto päällä se ahteri sivuun?

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 26.08.12 - klo:18:18
Pitäisköhän vaan punnertaa jo veto päällä se ahteri sivuun?
Silloin sitä ei tarvitse punnertaa. Siksi se siirretään silloin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.08.12 - klo:19:48
Lainaus käyttäjältä: app - 26.08.12 - klo:18:18
Pitäisköhän vaan punnertaa jo veto päällä se ahteri sivuun?
Silloin sitä ei tarvitse punnertaa. Siksi se siirretään silloin.

Nyt tarkoitin mopoa jossa on vetoa (tai työntöä, ihan miten vaan). Tässä varmuudeksi kuvin sama: ass_1

Nitrous

Eilen lueskelin näitä kännyllä, mutta en saanu vastattua. Tässä jotain mitä jäi mieleen:

1) Vaihtaminen jarruttaessa. Vaihdan yks pykälä kerrallaan ja päästän kytkimen joka vaihteella ylös. Tällä tapaa ei tartte järjestää kytkimellä passailulla ohjelmaa jarrun aikana vaan kytkimen voi nostaa aika huoletta. Luistokytkimellä kai ois sit sama latoo vaikka kaikki kerralla ja nostaa kytkin.

2) Painonsiirto. Jos painonsiirto tuottaa ongelmaa peräkkäisissä mutkissa, kannattaa kokeilla ajaa se jälkimmäinen mutka perse keskellä pyörää. Kun perseen nosto pyörän päälle onnistuu kiireettä, voi alkaa opettelemaa, että kuinka sen saa sulavasti vastakkaiselle puolelle yhdellä liikkeellä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.08.12 - klo:10:14
Eilen lueskelin näitä kännyllä, mutta en saanu vastattua. Tässä jotain mitä jäi mieleen:

1) Vaihtaminen jarruttaessa. Vaihdan yks pykälä kerrallaan ja päästän kytkimen joka vaihteella ylös. Tällä tapaa ei tartte järjestää kytkimellä passailulla ohjelmaa jarrun aikana vaan kytkimen voi nostaa aika huoletta. Luistokytkimellä kai ois sit sama latoo vaikka kaikki kerralla ja nostaa kytkin.

2) Painonsiirto. Jos painonsiirto tuottaa ongelmaa peräkkäisissä mutkissa, kannattaa kokeilla ajaa se jälkimmäinen mutka perse keskellä pyörää. Kun perseen nosto pyörän päälle onnistuu kiireettä, voi alkaa opettelemaa, että kuinka sen saa sulavasti vastakkaiselle puolelle yhdellä liikkeellä.

Mitä mieltä olet siitä kun mulla on tapana tehdä perseen siirto nopeasti heti jarrun alussa. tämä siis suorilla joissa menen kolmosella. Jää kuitenkin hyvin aikaa vaihtamiseen. Vai oisko sittenkin parempi punnertaa veto päällä ahteri sivuun.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 27.08.12 - klo:11:59
Mitä mieltä olet siitä kun mulla on tapana tehdä perseen siirto nopeasti heti jarrun alussa.

Ihan perseestä. :D
Mut missäs tollasia paikkoja on? Alastarossa Palmasin ja Lemminkäisen jarruihin on perse sivulla jo edellisestä mutkasta. Ite pyrin kyllä siirtämään perseen aina ennen jarrua.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Alastarossa kolmos- ja nelosmutkassa. Pääsuoran päässä myös, vaikka nelosella tulenkin.
Pitää punnerrella kokeeks jo ennen jarrua. On vaan niin raskasta kun on tuota puhuria niin vietävän paljon :-X

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 27.08.12 - klo:14:10
Alastarossa kolmos- ja nelosmutkassa. Pääsuoran päässä myös, vaikka nelosella tulenkin.
Pitää punnerrella kokeeks jo ennen jarrua. On vaan niin raskasta kun on tuota puhuria niin vietävän paljon :-X

Kolmoseen siirtyy perse siinä vaiheessa kun pyörä on (melkein) pystyssä kakkosen jälkeen. Neloseen on hyvin aikaa siirtyä siinä edellisellä suoralla, kerran tai kaksi on tullut vähän kiire kun on siitä kolmosen avauksen töyssystä ravistanu normia enempi. Pääsuoralla voi perseen siirtää vaikka jo portin kohdilla kun mopo ei enää keuli, pää on katteen takana ja jarruun on matkaa vaikka kuinka.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Murikka

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.08.12 - klo:10:14

1) Vaihtaminen jarruttaessa. Vaihdan yks pykälä kerrallaan ja päästän kytkimen joka vaihteella ylös. Tällä tapaa ei tartte järjestää kytkimellä passailulla ohjelmaa jarrun aikana vaan kytkimen voi nostaa aika huoletta. Luistokytkimellä kai ois sit sama latoo vaikka kaikki kerralla ja nostaa kytkin.


Vastaan vaikka oon hitaampi kuin te...

Ehdottomasti kytkin ylös joka vaihdon välissä vaikka on luistokytkin. Sillä pysyy kierrokset ylempänä ja todennäköisyys välivapaalle on pienempi.

app

Lainaus käyttäjältä: Murikka - 29.08.12 - klo:16:03

Ehdottomasti kytkin ylös joka vaihdon välissä vaikka on luistokytkin. Sillä pysyy kierrokset ylempänä ja todennäköisyys välivapaalle on pienempi.

Nyt en edes muista miten tulee tehtyä, mutta tämä pitää ottaa käytäntöön. Saatta nypätä perän irti myös, vaikka luistokytkin oliskin, jos täpärässä paikassa laskee yhtäkkiä kytkimen. Perseen siirrän jarrun alussa, perseestä kun saa olla kerran. Saa siirtä ennen jarruakin, eli tekee miten on luontevinta itselle.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Murikka - 29.08.12 - klo:16:03
Ehdottomasti kytkin ylös joka vaihdon välissä vaikka on luistokytkin. Sillä pysyy kierrokset ylempänä ja todennäköisyys välivapaalle on pienempi.

Ei pysty :). Tosin aika vähän on jarruja missä tarttis kerralla vaihtaa enemmän kuin yksi vaihde alaspäin. Muistaakseni Kemoralla yksi ja motoparkissa pari.

Toivottavasti välivapaat pysyy jatkossakin poissa.

Lainaus käyttäjältä: app - 29.08.12 - klo:17:07
tekee miten on luontevinta itselle.

Näinhän se menee. Pitää vaan löytää se itselle toimiva tapa ja olla vielä valmis luopumaan siitä kun keksii jotain parempaa.