Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.07.12 - klo:14:32
Tuo luulosi voi johtua myös siitä että asentosi/ulkojalan nivunen/ penkki/ tankki ei anna tarpeeksi tukea.
Näin mutuna, ilman muuta dataa kuin videomateriaali
http://www.youtube.com/watch?v=q9JgzYI4mOE&feature=plcp ja omat aistihavainnot, voisin sanoa, että aika paljon voisi Kawasakikuski lisätä jarrutehoa mutkiin mentäessä (kuvassa oleva sininen). Keskimutkissa (etenkin hitaat osuudet) vauhtia voi nostaa aika paljon. Kusiaisella jos ottaa pahasti päähän tonniselta jarruissa ja keskimutkissa, on joko pyörässä tai kuskissa tai molemmista parantamisen varaa aika paljon, etenkin tässä tapauksessa kun takana köröttelevällä videokuvaajalla ajoasento on aivan hanurista (kuulemma en roiku tarpeeksi enkä saa edes kyynärpäätä vielä maahan), pyörän alusta on vielä kaukana Öhlinsin ja vastaavien), ajolinjat hakusessa ja jarruakaan en uskalla gps-datan analyysisi perusteella käyttää juuri lainkaan.
Yamahalla ajavalla koulutettavalla oli myös ajolinjat aika hakusessa ja jarrutuksen kanssa pientä ongelmaa ja suurin haaste on ohittamisten opettamisessa. Keskimutkissa (hitaat osuudet) en kestänyt enää omalla pyörälläni perässä (R1 2008 versus R6R 2008), joten siellä vauhtitaso on jo riittävä. Muut osiot samalle tasolle ja 1:18 alkuiset ajat vaihtuvat 1:12-1:13 tasolla oleviin. Siihen mennee kouluttavalla vielä vuosi, ehkä pari, itselläni toivottavasti jo tällä kaudella 1:12 puolelle. Videossa kaarreltiin 6-8 sekuntia hitaampia kierrosaikoja.
Kokemuksesta voin kertoa neuvomisen olevan huomattavasti helpompaa kuin suorittamisen. Nyrkkeilykehien ja jääkiekkokaukaloiden läskimahainen yleisö on siitä parhaita esimerkkejä. RR-puolella samaa myös olen havainnut, muistakin kuin itsestäni. Ne jotka osaa, tekee mitä vaan. Ne jotka ei, ne ryhtyy opettamaan. Valitettava tosiasia on se, että mopopuolen opettajana tienaa aika paljon huonommin kuin maailmanmestarina. Vain toista roolia olen kokeillut.