Lainaus käyttäjältä: JTK - 10.07.12 - klo:18:08
Hymiö?
Tuli vahingossa, vähän kuin joskus kostea pierukin. Pointti kuitenkin tuli selväksi tai jos ei tullut, jäi tulematta. Salillakin tekisi mieli mennä vähän neuvomaan muita, kun on tullut jo 80-luvulta asti käytyä ja silloin jo Bill Pearlin kirjaa Lisää voimaa selailin ja miltei ulkoa opettelin. Mutta ei oikein ilkeä vaikka hieman vääriltä joidenkin asennot näyttävät ja ruokavaliokin viittaa munuaisia kuluttavampaan, kun tuppaavat penkistä pukkaamaan tuplasti enemmän kuin itse olen koskaan pukannut tai tulen pukkaamaan.
Otan auliisti vastaan neuvoja niiltä jotka keittelevät kahvia ajellessaan perässäni ja kuvaavat ajoni videolle. Datoja on kiva tutkia ja viisaamiltani kysyä neuvoa kuinka niitä ropelletaan, mutta neuvoihin joissa kehotetaan jarruttamaan kovempaa ilman että neuvoja osaa sitä itse näyttää ja osoittaa, että pyörä vielä kestää räpylässä, suhtaudun hieman skeptisesti. Osaan minäkin teoriatasolla kertoa kuinka pyörä käännetään takajarrulla mutkaan ja kuinka pyörää voidaan kaasulla kääntää ja luistossa mutkat läpi mennä, mutta jää tekemättä itse ja siksi yritän kurkkia mallia niiltä jotka sen osaavat käytännössäkin. Samasta syystä minulla on pieniä asennoitumisongelmia ammattikoulutasoisiin opetusministereihin, inttiä käymättömiin puolustusministereihin ja ajokortittomiin liikenneministereihin kuten myös rikosoikeuden alkeita mahtipontisesti neuvovaan parikymppiseen naispoliisiin.
Jarruttaminen on ihan mielenkiintoista, mutta kun on nähnyt useampiakin alle 1,3:n g:n vauhdeista etusensa alta suoralla jarruttaneita ja 200:n vauhdista pusikkoon päätyneitä, niin etenen pikkuhiljaa enkä lähde suoralta kädeltä tuplaamaan jarrukäden puristusta vaikka puhelimen datan perusteella joku moiseen kehottaisikin.
Jos kommentoinnit ahdistaa, niin asian voi sanoa suoraan tai sitten jos siihen ei kykene, voi alakoulutyylisesti nimeä käännellä ja väännellä.