180/60 vs 190/55

Aloittaja tamik87, 10.05.13 - klo:11:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: santerik - 22.07.14 - klo:21:40
Ossooko kukaan kertoa tyhymälle passaako 180/60 mun 929RR:ään jossa ilmeisesti kuuden tuuman takavanne ja alkuperäinen rengaskoko 190/50. 190/55 menee ilman ongelmia mutmut, onko tolla vanteen leveydellä väliä oor samthings?

Tokihan se siihen menee, mutta ei kai nuo valmistajat niitä suosituksia suotta keksi ja ihan hatusta?

180/60 vannesuositus on 5.5" ja 190/55 on 6". Noissa kahdessa renkaassa on eroa, mutta ei suunnattomasti. Leveemmälle vanteelle laitettuna tuollainen 180/60 vaan menee "lattanammaksi" / matalammaksi ja kallistuksessa siinä ei välttämättä olekaan enään yhtä paljoa pitopintaa, kuin mitä 190/55:ssa olisi samalla vanteella.

Tietenkään mikään ei estä ajamasta tuolla. Kannattaa vaan muistaa avauksissa mitä siellä vanteella on ja tunnustella ensimmäiset kierrokset sen käyttäytymistä.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.07.14 - klo:08:08
Olen tässä pari iltaa miettinyt, että tuo rengas voi olla melkoisen liukas. Pitäisikö sittenkin käydä hakemassa Dunloppi tallilta ja nykäistä kiinni. Katsellaan tätä Pirelliä sitten syksymmällä...

Älä mieti enempää vaan käy vaihtamassa keliin sopiva rengas alle. Vaikka onkin turhaa lipsutella väärällä seoksella menemään, niin vielä enemmän häiritsee jos pitää radalla ihmetellä että pitääköhän se rengas vai ei. Jos renkaan vaihtamalla saa hyvän fiiliksen ja luottamuksen, niin onhan harrastaminen sitä kautta paljon hauskempaa.

paaton

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 23.07.14 - klo:09:52
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.07.14 - klo:08:08
Olen tässä pari iltaa miettinyt, että tuo rengas voi olla melkoisen liukas. Pitäisikö sittenkin käydä hakemassa Dunloppi tallilta ja nykäistä kiinni. Katsellaan tätä Pirelliä sitten syksymmällä...

Älä mieti enempää vaan käy vaihtamassa keliin sopiva rengas alle. Vaikka onkin turhaa lipsutella väärällä seoksella menemään, niin vielä enemmän häiritsee jos pitää radalla ihmetellä että pitääköhän se rengas vai ei. Jos renkaan vaihtamalla saa hyvän fiiliksen ja luottamuksen, niin onhan harrastaminen sitä kautta paljon hauskempaa.

Jep, minustakaan siitä oikeasti liukkaasta takasesta ei ole mitään hyötyä harjoittelussakaan. Ainakin kuussatasen ajamisesta menee kokonaan maku, kun mopoa ei voi edes kallistaa.

Jännä muuten huomata, että tuon 180/60 ja 200/60 mitat ovat noin lähellä toisiaan. Se 200mm pirelli on tosiaan ihan ok r6 alla, vaikka 180mm on kyllä mukavampi ajaa. 

T1mppa

Nyt on alla 195/65 dunloppi. Seos on soft ja renkaasta löytyy kirjoitus "Kemora AA2". Ei ole paljoa pintaa kulutettu. En tiennytkään että mulla tommonen rengas oli. Toiselle vanteelle pyöräytin myös softin dunlopin. Siinä toinen puoli hieman revennyt. Mun ajossa varmaan silottuu.
Nyt voi nukkua yöt rauhassa, kun tietää että pito ei hevillä lopu.

Powered by EzPortal