Uusimmat

21 Vieraat, 0 Käyttäjiä

jalkatapit

Aloittaja raukkis, 19.02.12 - klo:14:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

-11 Mallin kymppi Kawassa pystyi säätään sen 1,5cm alaspäin tappeja.
Mulla kun on pitkät koivet ja mopo oli aika matala, niin tuntui et polvet oli suussa.

Pudotin niitä ala-asentoonsa ja meno tuntui huomattavasti tilavammalta ja rennommalta, ihmeen suuri vaikutus noin pienellä muutoksella.
Noh, syssymmällä sitten sai kelattua vauhtia lisää ja eiköhän alkanut ottaan maahan, varsinkin vasemmalle käännyttäessä.
Nostin ne sitten takas ylimpään asentoon, aika vaikee oli aluksi taas opetella ajaan roppa "nipussa" mut mieluummin noin.

Tässä -10 mallissa ei ole enää säätöjä, katellaan miten tappien asento sopii radalla kohdilleen kun en ehtinyt kokeilla... tuossa kun muutenkin tuntuu ajoasento tilavammalta ja korkeemmalta niin voipi olla ettei het tarvii tilailla siirtosarjoja...ehkä.

jarska

Kiinteet jalkatapit alkaneet myös kiinnostaa lähinnä suojaavuuden takia kaadossa.
Onko nyt niin, että jos nuot jostain syystä ottaa maahan kaarteessa, se on kerrasta nurin menoa vai kärsiikö edes hiukan raapia?
Linkkejä hyviksi koetuista kiinteistä tapeista otetaan kiitollisena vastaan.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 20.02.12 - klo:12:20
Kuva vakiotapista löytyy vaikkapa tuolta: http://purkuosat.net/images/Gsxr60005/GSXR653/SDC10424.JPG
^Tuota vain esimerkkinä käyttäen:
Jos mun tarvis saada tommosesta kiintee, niin mä ottaisin siitä mitat, piirtelisin paperille, ja pyytäisin Karia sorvaanmaan mulle sopivat tapit: http://karintalli.fi/
Siitäkin syystä ett mä en tykkää yhtään noitten orginaalien muotoilusta/ tuntumasta.
Ja viel lisäks muistelen jonkun valittaneen että tuo vakion "terävä" kärki kuluttaa ratamonon pohjan puhki päkiän kohdalta nopeasti.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 24.03.12 - klo:13:17
Kiinteet jalkatapit alkaneet myös kiinnostaa lähinnä suojaavuuden takia kaadossa.
Onko nyt niin, että jos nuot jostain syystä ottaa maahan kaarteessa, se on kerrasta nurin menoa vai kärsiikö edes hiukan raapia?
Linkkejä hyviksi koetuista kiinteistä tapeista otetaan kiitollisena vastaan.
Voit funtsii myös sitä, että:
Mitä alempana ne kiinteet jalkatapit on, niin sitä aikasemmin ne ottaa rataan kiinni, jolloin kallistuskulma ei vielä ole niin kriittinen kuin silloin kun tapit on korkeella. Eli se raapasun seuraus ei johdu pelkästään sen raapasun määrästä. Ja siihen mopon kallistuskulmaan vaikuttaa erittäin paljon myöskin ajoasento.

2008 ostin www.carpimoto.com :sta Lightech säädettävän jalkatappisarjan.
Hinta tais olla jotain 270e.

Ja keväällä 2010 jouduin ostamaan samasta mestasta pari varaosaa:
RFTR52 - Lightech shift/rear brake lever pin 16,80e
RFTR32 - Footpeg for Lightech bearing rearsets (1 piece) 18,00e
Priority International Courier (1 - 2 business days) 15,00 e

Näyttäis löytyvän tommoset:
ZX-10R 08-10
Lightech Adjustable Rear Sets Kawasaki ZX-10R 08-10, color Black, Black footpegs
319e + kulut.

Kaippa noita voinee omien kokemusten perusteella suositella.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

perti

Jos katupärrään vaihtaa tappisarjaa, niin yksi asia kannattaa ottaa myös huomioon, eli sopiiko orginaali sivujalka olemaan paikalla vai ei. Esim -05 CBR 600 RR PP-tuningin käänteisellä sarjalla, niin siinä ei ole tilaa sivujalalle!
Hyvä harrastus pitää pois kaduilta...

PetsuZX

Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.03.12 - klo:14:21
Näyttäis löytyvän tommoset:
ZX-10R 08-10
Lightech Adjustable Rear Sets Kawasaki ZX-10R 08-10, color Black, Black footpegs
319e + kulut.

Kaippa noita voinee omien kokemusten perusteella suositella.

Itsellä nuo kyseiset, tuossa -09 10r:ssä, ostin kaverilta uudet, oli jäänyt ylimääräiseksi 200€.
Mutta noita sai ainakin viimevuonna Ylivieskan Kärkkäiseltä. Kannattaa sieltäkin tarjousta kysäistä.

Minula ei huonoa sanottavaa ainakaan vielä.


jarska

Kiitos vinkeistä, noi Raaserin postaamat olis kyllä edulliset. confused_thinking

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.03.12 - klo:18:37
Kiitos vinkeistä, noi Raaserin postaamat olis kyllä edulliset. confused_thinking

...ja näyttää hyvältä. Eiköhän ne tee tehtävänsä oikein hyvin!  peukku_1
Nyt jos tilaat, niin saat alle ennen kuin tulee eka ratapäivä.

jarska

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 26.03.12 - klo:10:00
Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.03.12 - klo:18:37
Kiitos vinkeistä, noi Raaserin postaamat olis kyllä edulliset. confused_thinking

...ja näyttää hyvältä. Eiköhän ne tee tehtävänsä oikein hyvin!  peukku_1
Nyt jos tilaat, niin saat alle ennen kuin tulee eka ratapäivä.

Älä nyt yhtään siinä yllytä :P...pitää vähän  stoppie_gif:ttaa ja laitella tärkeysjärjestykseen hankintoja, shifteri ensin, sitten...

Fasu

Jos asiaa lähestyy enemmän mututuntumalla,niin kiinteä jämäkkä tappi antaa paremman tuntuman pyörään ja ehkä suojaa hieman jalkaakin. Toisaalta kun se karahtaa
kunnolla asfalttiin,nurinmeno on suht.varma.  Taittuva tappi ja pienellä "tuntosarvelle" varustettuna myötää hieman ja varoittaa tulevasta. Ero lienee marginaalinen,
eli kumoom mennään molemmilla lopuksi.  Asiat tapahtuvat yleensä senverta nopeassa tahdissa, että niiden analysointi jälkikäteen menee arvailun puolelle.
VV

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 27.03.12 - klo:21:24
Jos asiaa lähestyy enemmän mututuntumalla,niin kiinteä jämäkkä tappi antaa paremman tuntuman pyörään ja ehkä suojaa hieman jalkaakin. Toisaalta kun se karahtaa
kunnolla asfalttiin,nurinmeno on suht.varma.  Taittuva tappi ja pienellä "tuntosarvelle" varustettuna myötää hieman ja varoittaa tulevasta. Ero lienee marginaalinen,
eli kumoom mennään molemmilla lopuksi.  Asiat tapahtuvat yleensä senverta nopeassa tahdissa, että niiden analysointi jälkikäteen menee arvailun puolelle.

Jos jalkatappi ottaa maahan, on ajoasento hanurista tai sitten mennään sellaista kyytiä, että ollaan pallilla A-luokissa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.03.12 - klo:21:58
Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 27.03.12 - klo:21:24
Jos asiaa lähestyy enemmän mututuntumalla,niin kiinteä jämäkkä tappi antaa paremman tuntuman pyörään ja ehkä suojaa hieman jalkaakin. Toisaalta kun se karahtaa
kunnolla asfalttiin,nurinmeno on suht.varma.  Taittuva tappi ja pienellä "tuntosarvelle" varustettuna myötää hieman ja varoittaa tulevasta. Ero lienee marginaalinen,
eli kumoom mennään molemmilla lopuksi.  Asiat tapahtuvat yleensä senverta nopeassa tahdissa, että niiden analysointi jälkikäteen menee arvailun puolelle.

Jos jalkatappi ottaa maahan, on ajoasento hanurista tai sitten mennään sellaista kyytiä, että ollaan pallilla A-luokissa.

Ei se jäykkä tappi automaattisesti nurin vie. Harvoin kovassa kallistuksessa enää niin vauhdilla karahtaa että rengas nousee, rahisee vaan. Oon ajany äänenvaimentimen kulmia puhki, katteita ja kiinteitä tappeja monestikin maahan. Ei toki hyväkään jos alkaa romut maahan vastaamaan. Mutta jos rengas vähänkään luiskahtaa samalla kun romut on jo maassa - adjöö.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 27.03.12 - klo:22:43
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.03.12 - klo:21:58
Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 27.03.12 - klo:21:24
Jos asiaa lähestyy enemmän mututuntumalla,niin kiinteä jämäkkä tappi antaa paremman tuntuman pyörään ja ehkä suojaa hieman jalkaakin. Toisaalta kun se karahtaa
kunnolla asfalttiin,nurinmeno on suht.varma.  Taittuva tappi ja pienellä "tuntosarvelle" varustettuna myötää hieman ja varoittaa tulevasta. Ero lienee marginaalinen,
eli kumoom mennään molemmilla lopuksi.  Asiat tapahtuvat yleensä senverta nopeassa tahdissa, että niiden analysointi jälkikäteen menee arvailun puolelle.

Jos jalkatappi ottaa maahan, on ajoasento hanurista tai sitten mennään sellaista kyytiä, että ollaan pallilla A-luokissa.

Ei se jäykkä tappi automaattisesti nurin vie. Harvoin kovassa kallistuksessa enää niin vauhdilla karahtaa että rengas nousee, rahisee vaan. Oon ajany äänenvaimentimen kulmia puhki, katteita ja kiinteitä tappeja monestikin maahan. Ei toki hyväkään jos alkaa romut maahan vastaamaan. Mutta jos rengas vähänkään luiskahtaa samalla kun romut on jo maassa - adjöö.

Toikin on kyllä totta. Streethawk tais tehä tuossa jonkin sortin ennätyksen viime kesänä Kemoran ekassa jokkiskisassa kun sai karusellissa kaatumatatinkin maahan ja pysy vielä pystyssä. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.03.12 - klo:10:14
Streethawk tais tehä tuossa jonkin sortin ennätyksen viime kesänä Kemoran ekassa jokkiskisassa kun sai karusellissa kaatumatatinkin maahan ja pysy vielä pystyssä. :D

OHO :o...miten sinne on enää sopinut ukko väliin ja onko kuvia todisteena. :D