Rengaslaitteet ja tarvikkeet

Aloittaja Cat, 21.05.13 - klo:16:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

henkkaki

Mielestäni Motonetin raudat on tukevampia ja parempia, halpoja myös.

Kannattaa kyllä harkita käsikäyttöistä renkaanvaihto laitetta, ei tule rengashommassa hiki ja vanteet pysyy kunnossa.

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.05.13 - klo:15:22
Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 22.05.13 - klo:11:38
Biltsun rengasraudat on ihan liian veteliä.
Helpommin saa väännettyä  jopa juomapillillä.
Ainakin Dunlopin gumit kun on tunnetusti vähä jäykempiä.

Suosittelisin satsaamaan vähä enemmän rautoihin niin saa jämäkät.

Suosittelisin tuossa tapauksessa satsaamaan oikeeseen tekniikkaan ja riittävään rasvan käyttöön.
Dunlopin gumekset menee yhtä keposesti kuin kaikki muutkin.

Tuskin ihan hirveesti tekniikassa paranneltavaa on.
-Tai no, kelläpä ei olis...
Lähinnä sitä tarkoitin, että Biteman laatu on aika laveaa.
Joskus saattaa saada käypää, ja joskus taas ihan kuraa.
Kummasti noissa on eroja, vaikka ulkonäkö on raudoissa samaa, saattaa ominaisuudet olla aivan toiselta planeetalta.
Esim kaverilla on bilteman raudat, ihan saman näköiset kuin mulla, mut ne joustaa ja palautuu ns. muotoonsa.
Mun ei,ne vaan taipuu ja taipuu ja jää mutkalle.

Jos satsaa pikkusen enempi noihin, niin ei tartte ostaa useamman kerran.
Anteeksi liian epämääräinen kirjoitukseni taso.

Kumma miten edes mp-alan ammattilaiset ei saa dunloppia menee vanteelle käsipelissä ilman rautoja vanteelle, mut esim Pirellin saa useammin painamalla n.45 asteen kulmassa lumpsahtamaan vanteelle ??
Mitä ilmeisemmin mp-mekaanikon ammattia tekevällä on ennakko-asenteita eri valmistajan kumeja kohtaan kun toinen menee ja toinen ei...
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 22.05.13 - klo:14:27
Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 22.05.13 - klo:11:38
Lainaus käyttäjältä: JPB - 21.05.13 - klo:21:39
Biltemasta (ainakin) löytyy semmoisia rautoja joissa on toisessa päässä taivutus, niillä on aika mukava tehdä

Biltsun rengasraudat on ihan liian veteliä.
Helpommin saa väännettyä  jopa juomapillillä.
Ainakin Dunlopin gumit kun on tunnetusti vähä jäykempiä.

Suosittelisin satsaamaan vähä enemmän rautoihin niin saa jämäkät.

Kyllä noi on omaa käyttöä kestäneet, lainaamista ei. :)

Siitä hyviä että rangasrauta antaa ennen vannetta periksi. Sit jos sen väkisin kerran vääntää solmuun tulee raudasta entinen.

Sillä on liikaa voimaa, hällä joka sateisia vanteille laittaa...
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Cat

Lainaus käyttäjältä: henkkaki - 22.05.13 - klo:15:54
Mielestäni Motonetin raudat on tukevampia ja parempia, halpoja myös.

Kannattaa kyllä harkita käsikäyttöistä renkaanvaihto laitetta, ei tule rengashommassa hiki ja vanteet pysyy kunnossa.

Siis eikös se ole just tollanen minkä saa motonetistä vai millaista tarkoitat?

murmela

Lainaus käyttäjältä: Cat - 22.05.13 - klo:19:47
Lainaus käyttäjältä: henkkaki - 22.05.13 - klo:15:54
Mielestäni Motonetin raudat on tukevampia ja parempia, halpoja myös.

Kannattaa kyllä harkita käsikäyttöistä renkaanvaihto laitetta, ei tule rengashommassa hiki ja vanteet pysyy kunnossa.

Siis eikös se ole just tollanen minkä saa motonetistä vai millaista tarkoitat?

Tommost:
http://www.ebay.de/itm/Reifenmontiergerat-02-Auswuchtgerat-fur-Moto-Bike-/130911595453
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 22.05.13 - klo:17:55
Lähinnä sitä tarkoitin, että Biteman laatu on aika laveaa.
Joskus saattaa saada käypää, ja joskus taas ihan kuraa.
Kummasti noissa on eroja, vaikka ulkonäkö on raudoissa samaa, saattaa ominaisuudet olla aivan toiselta planeetalta.
Esim kaverilla on bilteman raudat, ihan saman näköiset kuin mulla, mut ne joustaa ja palautuu ns. muotoonsa.
Mun ei,ne vaan taipuu ja taipuu ja jää mutkalle.

Jos satsaa pikkusen enempi noihin, niin ei tartte ostaa useamman kerran.
Anteeksi liian epämääräinen kirjoitukseni taso.

Kumma miten edes mp-alan ammattilaiset ei saa dunloppia menee vanteelle käsipelissä ilman rautoja vanteelle, mut esim Pirellin saa useammin painamalla n.45 asteen kulmassa lumpsahtamaan vanteelle ??
Mitä ilmeisemmin mp-mekaanikon ammattia tekevällä on ennakko-asenteita eri valmistajan kumeja kohtaan kun toinen menee ja toinen ei...

Ok ok, hyvä tietää. Olen vaan nähnyt niin monenmoista vääntäjää, sekä raudan että vanteen.

Mä olin vähän pettynyt kun olin aikoinani valmistautunut elämäni ensimmäiseen äntekin poisotto ja uuden laitto -taisteluun oikein huolella. Ja sit se lupsahtikin pois ja paikoilleen iha samalla tavalla ku kaikki muutkin renkaat. Semmosella käsikäyttösellä vehkeellä ähelsin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

mako

ostin asennusrasvaa enkä käyttänyt vannesuojia ,tunloppi pomppas ilman pois kerpeleitä ja pirelli sisään molemmat oli kyllä käytettyjä mut tarinan opetus itselleni : ei fairya eikä paksuja vannesuojia ja yrittää tarpeeksi pieniä pätkii kerrallaan . oi niitä aikoja ku viime kesänä puolen metrin raudal vääntelin selkä hiest märkänä eikä kukaan halunnu luovuttaa  ei mies ei vanne ei rauta eikä rengas

Juha_K

Se Bilteman rauta, jota mainostetaan MP-rengasrautana on parempi jättää hyllyyn. Sillä ei pysty edes nostamaan rengasta koneen huulen päälle tai mikä se motikka nyt onkaan. Mulla on sellainen reilu satasen maksava kone, jolla pystyy painamaan renkaan irti ja pyörittämällä saa renkaan pois ja takaisin vanteelle.

Ite käytän fairya. Jos en ihan väärin muista niin yksi race teami ei käytä enää rengasrasvaa, koska sen takia rengas pääsee pyörähtämään vanteella. Tosin nooviisilla saattaa olla hieman miedommat avaukset ja ongelmia ei tule.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

rranta

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 23.05.13 - klo:05:58
Se Bilteman rauta, jota mainostetaan MP-rengasrautana on parempi jättää hyllyyn. Sillä ei pysty edes nostamaan rengasta koneen huulen päälle tai mikä se motikka nyt onkaan. Mulla on sellainen reilu satasen maksava kone, jolla pystyy painamaan renkaan irti ja pyörittämällä saa renkaan pois ja takaisin vanteelle.

Ite käytän fairya. Jos en ihan väärin muista niin yksi race teami ei käytä enää rengasrasvaa, koska sen takia rengas pääsee pyörähtämään vanteella. Tosin nooviisilla saattaa olla hieman miedommat avaukset ja ongelmia ei tule.
Kattoo vaan ettei sitä vettä ja fairia pääse renkaan sisään kovin paljoa. Omalla vähäsellä kokemuksella oon todennu ettei sitä rasvaa tarvi laittaa koko renkaan mitalta, vain siihen kohtaan mikä pitää "huulloksen" yli punnata. Vähemmän mahollisuuksia päästä pyörähtään ku ei turhaa koko rengasta rasvaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 23.05.13 - klo:05:58
Ite käytän fairya. Jos en ihan väärin muista niin yksi race teami ei käytä enää rengasrasvaa, koska sen takia rengas pääsee pyörähtämään vanteella. Tosin nooviisilla saattaa olla hieman miedommat avaukset ja ongelmia ei tule.
Kyllähän se on ihan mahdollista ett jos läträä koko vanteen ja renkaan sillä rasvalla, ja menee saman tien radalle, ett se rengas pääsee pyörähtämään. Eli riippuu myös hyvin pitkälti siitä, kuinka kiire renkaanvaihdon jälkeen on päästä radalle, ja paljonko sitä rasvaa käyttää vs kuinka kauan se rasva ehtii kuivua. Toisaalta, jotku race teamit ei edes tasapainota takarengasta, joten on ihan se ja sama pääseekö se takarengas pyörähtämään.
Mut jos sitä rasvaa käyttää vaan sen verran ku tarvii, ja rengas on lämppäreissä tunnin verran, niin empä ole vielä kuullut kenenkään kärsineen mistään ongelmista sen suhteen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Ja jos pelkää, ett on liikaa rasvaa, niin ainahan sen voi pyyhkästä rätillä pois vanteesta ja renkaasta. Tosin sit voi käydä niin että rengasta ei saa nousemaan vanteelle, ja joutuu pistämään lisää rasvaa ett saa sen nousemaan vanteelle.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.05.13 - klo:21:57
Lainaus käyttäjältä: Cat - 22.05.13 - klo:19:47
Lainaus käyttäjältä: henkkaki - 22.05.13 - klo:15:54
Mielestäni Motonetin raudat on tukevampia ja parempia, halpoja myös.

Kannattaa kyllä harkita käsikäyttöistä renkaanvaihto laitetta, ei tule rengashommassa hiki ja vanteet pysyy kunnossa.

Siis eikös se ole just tollanen minkä saa motonetistä vai millaista tarkoitat?

Tommost:
http://www.ebay.de/itm/Reifenmontiergerat-02-Auswuchtgerat-fur-Moto-Bike-/130911595453

Noi on kyllä yllättävän kiven alla! Pirun käteviä ovat kyllä. Löytyisiköhän noita mistään vähän halvemmalla? Vai pitäisiköhän sitä vaan opetella vaihtamaan donitsit rengasraudoilla?  confused_thinking

murmela

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 05.06.13 - klo:21:59
Noi on kyllä yllättävän kiven alla!
Niin, jos herää kesäkuussa, keskellä kuuminta mp-kaman myyntikautta...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Cat

No saiskos noita jostain suomesta?

Powered by EzPortal