Rengaslaitteet ja tarvikkeet

Aloittaja Cat, 21.05.13 - klo:16:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

TommoKe

- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

MikkoS

Kauheesti taas ostatti, joten päädyin pelastamaan slouridan nurkista ebayn helmen - krayer tec rengaskoneen. Ilman työpäätä tietenki, ei se ois kokonaisena ollu yhtään kiinnostava vehe kun ei ois mitään rojektii.

Hyvällä vinkillä ebaystä työpää kotiin, mitälie 25e kaikkine kuluneen eli ei tosiaan paha. Kuulemma vakiota parempi, mutta tähän en osaa sanoa yhtä tai toista kun en oo sitä vakiota ikinä edes nähny.
TYÖPÄÄ
Heti kättelyssä pulttasin koko härvelin puulaatikon kanteen kiinni, ei ois muuten miulla mitään toivoa saada rengasta vanteelle tai pois. Vakiokuosissa ihan ookoo toimiva peli. En tiiä vaihdoinko voimalla vai tekniikalla kun kumpaakaan ei juuri ole.
LÄHTÖKOHTA

Koekäytön jälkeen tuli vähän parannuksia mieleen, ei malttanu olla tekemättä. Lastua lensi, elekrodi kävi kuumana ja kyllähän se parani.

Pystyakseli kiinnittyy M20 kierteellä ja on vakiokuosissaan ihan todella horo. Akselin päässä on sivuttaisliikettä useempi sentti. Laikkasin alkuperäisen kiinnitysmutterin kokonaan pois ja korvasin sen profiiiliputken sisään upotetulla sorvatulla laipallisella holkilla, jossa sopiva kierre. Pystyakselin kierteen päähän hitsasin kapean prikan ja nyt on tukeva.
KUVA
Näillä parannuksilla koneesta tuli jo selvästi parempi käytellä. Olis menny vakionakin omassa vähäisessä käytössä pirellin renkaiden kanssa ihan mukiinmenevästi, mutta eihän näitä malta olla väsäämättä kun ideat sinkoilee päässä. Laatikossa kulkee ja säilyy kaikki oheistarpeet. Samalla reissulla sorvasin motonetin tasapainotuspukkiin 22mm akselin etuvanteelle ja 28mm holkit takavanteelle. Alkuperäinen tasapainotusakseli oli jo kaupan jäljiltä puolisen milliä kiero, eikä kartiotkaan olleet kovin keskiössä.
KLIK
KLIK
KLIK
Vannepukki on vähän vanhempaa tuotantoa mutta panenpa näytille.

murmela

Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 14.02.15 - klo:22:21
Heti kättelyssä pulttasin koko härvelin puulaatikon kanteen kiinn
Kokeileppa pultata se vanerilevyn pätkään kiinni, joka on sen verran iso että seisot sen levyn päällä kun käytät konetta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

raukkis

On se vaan hienoa kun jokku saa aikaiseksi. Siistin näköiset tilat touhuta. Agustalla ens kaudella uusille sekunttiluvuille?

MikkoS

Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.02.15 - klo:00:48
Kokeileppa pultata se vanerilevyn pätkään kiinni, joka on sen verran iso että seisot sen levyn päällä kun käytät konetta.
Tuo on varmasti ihan hyvä ja käyttökelpoinen idea ja sitä vähän alunpitäen mietinkin.
Tossa laatikon pohjassa on aika pitävät kumitassut ja tennarilla voi pitää vähän laatikon nurkasta vastaan kun kammesta kääntelee. Nykyisellä ratkaisulla on siis aika hiton hyvä ja tukeva käytellä eikä tarvitse ihan selkä kyyryssä väännellä.

Optiona laatikon kannen voi vetästä puusepän puristimilla työpöydän nurkkaan tai peräkärrin takalautaan kiinni jos ei jostain syystä halua tossa laatikon päällä käyttää. Lisäksi on aika näpsää että noi tarpeet kulkee mukana tossa samassa "työtasossa".

Agusta ei oo (enää) miu omistuksessa. Hoidin sen romuttamisosuuden ja möin pois kun osien saaminen vaikutti aika vaikealta ja kalliilta hommalta. Ja älysin muuteki että rahamiehen leikkiminen ei sovi persaukinaiselle :)

Kuvat on mopotallilta, se on kyllä mielusa paikka. Metallityöt hoidan eri paikassa.


murmela

Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 15.02.15 - klo:14:54
Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.02.15 - klo:00:48
Kokeileppa pultata se vanerilevyn pätkään kiinni, joka on sen verran iso että seisot sen levyn päällä kun käytät konetta.
Tuo on varmasti ihan hyvä ja käyttökelpoinen idea ja sitä vähän alunpitäen mietinkin.
Tossa laatikon pohjassa on aika pitävät kumitassut ja tennarilla voi pitää vähän laatikon nurkasta vastaan kun kammesta kääntelee. Nykyisellä ratkaisulla on siis aika hiton hyvä ja tukeva käytellä eikä tarvitse ihan selkä kyyryssä väännellä.

Optiona laatikon kannen voi vetästä puusepän puristimilla työpöydän nurkkaan tai peräkärrin takalautaan kiinni jos ei jostain syystä halua tossa laatikon päällä käyttää. Lisäksi on aika näpsää että noi tarpeet kulkee mukana tossa samassa "työtasossa".
No vetäse sopiva vanerilevyn pätkä saranoilla kiinni laatikon pohjan reunaan, jos sä sen laatikon päälle välttis haluat, jolloin sen vanerilevyn saa kuljetuksessa käännettyy laatikon alle ja käytäessä voi seistä sen päällä.

Ja jos et uso tohon vanerilevyn taikaan, niin kokeile kuin paljo se helpottaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

MarkoL

Mä tein rengaskoneen jossa kaikki toiminta tapahtuu keskiakselin kautta.
Menee kivasti pieneen tilaan kun kamat on kasassa.
Kaikki vääntiöt,akselit ym menee runko-osan sisään kun kone on kuljetusasennossa.
(Kuva koneesta ennen hitsausta.)
Kävin äsken kokeilemassa ja hyvin lähtee kumit vanteilta.
Nyt sitte maalia vailla...
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

MikkoS

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 15.02.15 - klo:20:11
Mä tein rengaskoneen...
Nyt on hieno! Laita toki kuva myös valmiista laitteesta.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Goofy S

Pari pätkää halkaistua puutarhaletkua saattaa tulla edullisemmaksi.

murmela

Ölypurkinkylki kuumailmapuhaltimella muotoiltuna parempi.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Waille

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Vannesuojus-2000022154/
Ei noistakaan nyt konkurssiin mee. Toki vähän öljypurkinkylkeä paksummat, mutta ihan toimivat ja aika yleiset. Tämä siis ihan vaan siltä varalta että tätä ketjua sattuis lukemaan joku jolle aihe on uusi.

wbaum

Saa antaa noille biltsunki suojille kuumailmapuhallinta ja siltikin ovat hiukan kankeat paksuuden takia käyttää. Kanisterilätkät FTW.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal