Ilmoittautukaa Motoparkin jokkiskisoihin

Aloittaja Ese70, 25.05.13 - klo:21:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pete_L

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 31.05.13 - klo:19:05
Itse näen yhtenä esteenä kisoihin jäykän kuljettajatutkinnon suorittamismahdollisuuden.

Samaa mieltä..  Teorian sain nyt tälle keväälle suoritettua, mutta ajokoe vieläki suorittamatta.


Wper

Lainaus käyttäjältä: Pete_L - 31.05.13 - klo:21:12
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 31.05.13 - klo:19:05
Itse näen yhtenä esteenä kisoihin jäykän kuljettajatutkinnon suorittamismahdollisuuden.

Samaa mieltä..  Teorian sain nyt tälle keväälle suoritettua, mutta ajokoe vieläki suorittamatta.
sama juttu
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Tomppa

Mulla on kalenteri syynä etten osallistu motoparkiin sekä alastaroon. Miksi kisakalenteria pitää pihdata tai mikä syy onkaan niin pitkälle kevääseen?
Kun sattuu olemaan tuota jälkikasvua sekä vaimokekin niin esim. vkl 15-16.6 on meillä varattu jo marraskuussa... tähän tietysti voi kommentoida että priorisointi juttuja.

kemoraan olen tulossa vaikka silloikin muu perhe menee rippijuhliin!

Koko RoadRacing kisatouhu vaatisi jonkun piristysruiskeen niin markkinoinnin kuin järjestelyjenkin osalta.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 31.05.13 - klo:21:42
Koko RoadRacing kisatouhu vaatisi jonkun piristysruiskeen niin markkinoinnin kuin järjestelyjenkin osalta.

Jukka on tehnyt isosti piristyshommia ja mm. hänen pitämänsä rataosuuden suorittamismahdollisuus on ison kiitoksen arvoinen.

Esitän:
Kuljettajatutkinnon teoriaosuuden vetäjien määrää lisätään. Isoilla ratapäivillä mainostetaan mahdollisuutta suorittaa se. 2 tuntia keskellä päivää tai illalla ajojen jälkeen ei tunnu missään - varsinkaan jos viikonlopun pörrää.
Juttu suorittamismahdollisuudesta alkaa kiertämään ja kohta siitä tulee "statussymbooli". Se käydään, kun muutkin sen on käyneet. Alkuun kokeiluna. Kouluttelija paikalle muutaman kerran. Jos homma ei lähe käyntiin, ei kulutkaan ole olleet suuria. Suuri rumba päälle keskustelupalstoilla. Kaverille pikku painetta päälle: "se ei maksa mitään ja saatat joskus innostua" "piäthän kuitenkin ruokatauon, istu se teoriakurssilla"...

Rataosuuden suorittamismahdollisuus jokaisen kisan alkuun.

Joskus esitin videoneuvottelun käytön mahdollisuutta teoriaosuuteen, mutta se sai jäätävän vastaanoton, joten sitä en enää esitä. Sen sijaan voisiko ajatella teorian verkkotenttiä. Ainakin jokkisautoilijat käyttää semmoista.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

tonibergholm

Ilmoittauduttu Alastaroon ja jälki-ilmoittauduttu Motoparkkiin, myös lisenssi koko kaudelle lunastettu. Vetoauto kärrylle haettu tänään. Vielä kärry, kokonainen alakate ja setti slicksejä kisaa varten. Mutta perjantaina bemari(t) kohti motoparkkia.

Mane

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 31.05.13 - klo:22:19
Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 31.05.13 - klo:21:42
Koko RoadRacing kisatouhu vaatisi jonkun piristysruiskeen niin markkinoinnin kuin järjestelyjenkin osalta.

Jukka on tehnyt isosti piristyshommia ja mm. hänen pitämänsä rataosuuden suorittamismahdollisuus on ison kiitoksen arvoinen.

Esitän:
Kuljettajatutkinnon teoriaosuuden vetäjien määrää lisätään. Isoilla ratapäivillä mainostetaan mahdollisuutta suorittaa se. 2 tuntia keskellä päivää tai illalla ajojen jälkeen ei tunnu missään - varsinkaan jos viikonlopun pörrää.
Juttu suorittamismahdollisuudesta alkaa kiertämään ja kohta siitä tulee "statussymbooli". Se käydään, kun muutkin sen on käyneet. Alkuun kokeiluna. Kouluttelija paikalle muutaman kerran. Jos homma ei lähe käyntiin, ei kulutkaan ole olleet suuria. Suuri rumba päälle keskustelupalstoilla. Kaverille pikku painetta päälle: "se ei maksa mitään ja saatat joskus innostua" "piäthän kuitenkin ruokatauon, istu se teoriakurssilla"...

Rataosuuden suorittamismahdollisuus jokaisen kisan alkuun.

Joskus esitin videoneuvottelun käytön mahdollisuutta teoriaosuuteen, mutta se sai jäätävän vastaanoton, joten sitä en enää esitä. Sen sijaan voisiko ajatella teorian verkkotenttiä. Ainakin jokkisautoilijat käyttää semmoista.
EHDOTUS!
Voisiko kuvitella,että esim. kerhokisaan osallistuminen olisi kuljettajatutkinnon ajokokeen arvoinen "kisa-simulaatio"suoritus? En tiedä joko näin olisi,mutta voisi olla yksi keino saada ukkoja viivalle houkuteltua! Ja sitte ku huomaa pärjäävänsä tai ei niin siitä onkin lyhyt matka jokkisviivalle,kun on jonkinmoinen kokemus hommasta.?! :-\
Samat rataketut niitä kerhokisoja pitelee,jotka muutenkin valvoo näitä tutkintoja?!
innocent_1

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Mane - 31.05.13 - klo:22:33
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 31.05.13 - klo:22:19
Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 31.05.13 - klo:21:42
Koko RoadRacing kisatouhu vaatisi jonkun piristysruiskeen niin markkinoinnin kuin järjestelyjenkin osalta.

Jukka on tehnyt isosti piristyshommia ja mm. hänen pitämänsä rataosuuden suorittamismahdollisuus on ison kiitoksen arvoinen.

Esitän:
Kuljettajatutkinnon teoriaosuuden vetäjien määrää lisätään. Isoilla ratapäivillä mainostetaan mahdollisuutta suorittaa se. 2 tuntia keskellä päivää tai illalla ajojen jälkeen ei tunnu missään - varsinkaan jos viikonlopun pörrää.
Juttu suorittamismahdollisuudesta alkaa kiertämään ja kohta siitä tulee "statussymbooli". Se käydään, kun muutkin sen on käyneet. Alkuun kokeiluna. Kouluttelija paikalle muutaman kerran. Jos homma ei lähe käyntiin, ei kulutkaan ole olleet suuria. Suuri rumba päälle keskustelupalstoilla. Kaverille pikku painetta päälle: "se ei maksa mitään ja saatat joskus innostua" "piäthän kuitenkin ruokatauon, istu se teoriakurssilla"...

Rataosuuden suorittamismahdollisuus jokaisen kisan alkuun.

Joskus esitin videoneuvottelun käytön mahdollisuutta teoriaosuuteen, mutta se sai jäätävän vastaanoton, joten sitä en enää esitä. Sen sijaan voisiko ajatella teorian verkkotenttiä. Ainakin jokkisautoilijat käyttää semmoista.
EHDOTUS!
Voisiko kuvitella,että esim. kerhokisaan osallistuminen olisi kuljettajatutkinnon ajokokeen arvoinen "kisa-simulaatio"suoritus? En tiedä joko näin olisi,mutta voisi olla yksi keino saada ukkoja viivalle houkuteltua! Ja sitte ku huomaa pärjäävänsä tai ei niin siitä onkin lyhyt matka jokkisviivalle,kun on jonkinmoinen kokemus hommasta.?! :-\
Samat rataketut niitä kerhokisoja pitelee,jotka muutenkin valvoo näitä tutkintoja?!

Ymmärtääkseni juuri näin on tehty.

Kisojen kustannukset on aika kovat suhteessa mitä saa vastineeksi. Jokkiksen hinnat on nousseet aika paljon, nykyään näyttäis olevan 170e pelkkä ilmoittaumismaksu, kun vielä pari vuotta sitten tuokin oli satasen luokkaa. Kausikortilla vieläkin halvempi. Aika huonoltahan tuokin yhtälö näyttää, kun ei ole kuskeja viivalla touhua maksamassa. Lisäksi kisat monipäiväisiä, joka tuo taas ylimääräisiä kustannuksia. Enää ei ole kustannusten puolesta sama ajaako normaalin ratapäiväviikonlopun vai kisat, kun lisäkustannukset ovat nousseet turhan paljon. Kerhokisat tarjoaa sen verran paremmin vastinetta rahalle ettei "oikeisiin" kisoihin juuri riitä kiinnostusta. Olisi edes uudella botnian radalla päässyt ajamaan, niin saattaisi kisailukynnys ylittyä. Mutta eipä harrastajien osallistuminen tuonne järjestäjiä kiinnosta, kunhan on ne parikymmentä SM-kuskia omissa luokissa imagoa luomassa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Mane - 31.05.13 - klo:22:33
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 31.05.13 - klo:22:19
Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 31.05.13 - klo:21:42
Koko RoadRacing kisatouhu vaatisi jonkun piristysruiskeen niin markkinoinnin kuin järjestelyjenkin osalta.

Jukka on tehnyt isosti piristyshommia ja mm. hänen pitämänsä rataosuuden suorittamismahdollisuus on ison kiitoksen arvoinen.

Esitän:
Kuljettajatutkinnon teoriaosuuden vetäjien määrää lisätään. Isoilla ratapäivillä mainostetaan mahdollisuutta suorittaa se. 2 tuntia keskellä päivää tai illalla ajojen jälkeen ei tunnu missään - varsinkaan jos viikonlopun pörrää.
Juttu suorittamismahdollisuudesta alkaa kiertämään ja kohta siitä tulee "statussymbooli". Se käydään, kun muutkin sen on käyneet. Alkuun kokeiluna. Kouluttelija paikalle muutaman kerran. Jos homma ei lähe käyntiin, ei kulutkaan ole olleet suuria. Suuri rumba päälle keskustelupalstoilla. Kaverille pikku painetta päälle: "se ei maksa mitään ja saatat joskus innostua" "piäthän kuitenkin ruokatauon, istu se teoriakurssilla"...

Rataosuuden suorittamismahdollisuus jokaisen kisan alkuun.

Joskus esitin videoneuvottelun käytön mahdollisuutta teoriaosuuteen, mutta se sai jäätävän vastaanoton, joten sitä en enää esitä. Sen sijaan voisiko ajatella teorian verkkotenttiä. Ainakin jokkisautoilijat käyttää semmoista.
EHDOTUS!
Voisiko kuvitella,että esim. kerhokisaan osallistuminen olisi kuljettajatutkinnon ajokokeen arvoinen "kisa-simulaatio"suoritus? En tiedä joko näin olisi,mutta voisi olla yksi keino saada ukkoja viivalle houkuteltua! Ja sitte ku huomaa pärjäävänsä tai ei niin siitä onkin lyhyt matka jokkisviivalle,kun on jonkinmoinen kokemus hommasta.?! :-\
Samat rataketut niitä kerhokisoja pitelee,jotka muutenkin valvoo näitä tutkintoja?!

No jos tämä menee läpi niin olen valmis ycc kuski (2 kerhokisaa takana ja teoria suoritettu)

Cat

31.05.13 - klo:23:53 #23 Viimeisin muokkaus: 01.06.13 - klo:00:00 käyttäjältä Cat
Mun ja muutaman muunkin kohdalla tehtiin juurikin noin alastarolla viimeksi. Ymmärtääkseni se ajatutkinnon rataosuuden voi suorittaa myös sillain kun esim.relander katsoo kierroksen kun ajat ja hyväksyy tai ei. Näin sen ymmärsin teoriaosuudessa. Eli esim. tänään botnialla jos vehniäinen olisi katsonut kierroksen ajoasi ja hyväksynyt ja pistänyt tiedon liitolle niin olisit valmis kisakuski. Teoriaosuudessa sanottiin relander ja vehniäinen ainakin jotka ottaa noita vastaan.

summasummarum = slowrider eikun motoparkkiin ja sovit rataosuuden suorittamisesta jonkun kanssa siellä

Kieltämättä tää hinta on kyllä aivan sairasta. Kolmepäivänen työviikko = tosi huono. Kauden lisenssi = 450e jaettuna kuudella = n.75e kisa + kisamaksu 160e + reenipäivät 70e pvä x 2 = 140e.

eli tollanen 380e. Sitten renkaat, dieselit, bensat, ruuat, majoitus yms.

Itse tosin tingin kaikesta mahdollisesta; nukun autossa, ja kannan mikroa + sähkötoimista kylmälaukkua mukana. Makaroonia ja jauhelihaa vaan. Ihan niinkuin kemoralla viimeksi.

Oon jo nyt alkanu miettimään että eihän tässä ole v***u mitään järkeä. Ei vaan riitä millään, vaikka tinkii _kaikesta_ muusta.

Plus sitten paras mikä on kavereita naurattanu, eli tummensin mun auton lasit jätesäkillä + jesarilla.

Nitrous

Kun sitä ei kukaan muu ole sanonut niin sanonpahan sitten minä tämän ääneen:
Nykyisellään tuolla ajajatutkinnolla voi pyyhkiä hanuria, koska lista sen suorittaneista kuskeista ei ole reaaliaikainen eikä ilmeisesti ihan helposti saatavillakaan. Käytännössä on siis aika vaikeaa tarkistaa onko tutkinto suoritettu vai ei. Viime vuosina varsinkin jokkikseen on osallistunut paljon kuskeja ilman tutkintoa ja nähtävästi ekan kisan jälkeen tutkkinto katsotaan suoritetuksi. Joku viisaampi voi korjata jos menee pahasti metsään, mutta nykyinen systeemi on suomeksi sanottuna perseestä lajin elinvoimaisuuden kannalta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Cat - 31.05.13 - klo:23:53
Kieltämättä tää hinta on kyllä aivan sairasta. Kolmepäivänen työviikko = tosi huono. Kauden lisenssi = 450e jaettuna kuudella = n.75e kisa + kisamaksu 160e + reenipäivät 70e pvä x 2 = 140e.

eli tollanen 380e. Sitten renkaat, dieselit, bensat, ruuat, majoitus yms.

Itse tosin tingin kaikesta mahdollisesta; nukun autossa, ja kannan mikroa + sähkötoimista kylmälaukkua mukana. Makaroonia ja jauhelihaa vaan. Ihan niinkuin kemoralla viimeksi.

Oon jo nyt alkanu miettimään että eihän tässä ole v***u mitään järkeä. Ei vaan riitä millään, vaikka tinkii _kaikesta_ muusta.

Plus sitten paras mikä on kavereita naurattanu, eli tummensin mun auton lasit jätesäkillä + jesarilla.

Sä oot just oikeella asenteella liikkeellä. Isot propsit siitä.
Talven teet duunia, niin ens kesän budjetti onkin kasassa jo kauan ennen kautta?
Ja ei se varmaan haittaa jos alat kyseleen sponsseja/ kehität itsellesi myös sen puolen?

Tosta safkasta tuli mieleen, ett mulla on ollu jo pitkään mukana tommonen perussähköllä toimiva puolikas jääkaappi, mitä saa ilmaseks jostain kierrätyksestä tai netti-ilmosta. Sen ku kylmentää edellisenä yönä/ lataa safkat sinne/ kylmäkallet pakastelokeroon, niin se/ safkat pysyy kylmänä pitkänkin matkan. Ja varikolla sen saa sähköihin. Moni on sitä nauranu. Mut jos funtsitaan vaikkapa sitä että sillä säästää safkakuluissa 10e päivässä, niin se on esim 30 päivän ratakaudessa 300 egee. Nollabudjettiharrastelijalla sekin on jo paljon.
Samoin mukana kulkee wanha kaasugrilli (semmosenkin saa varmaan jostain ilmaseks), joka jalat rälläköin matkakompaktiksi. Lämmin grillattu safka parantaa kummasti mieltä.

Reenipäiviksi kannattaa kytätä orgin ratapäiviä silloin kun ne tulee myyntiin. Lippumieheksi (2 tuntii) menemällä saa ilmasen rata-ajan (koko muu aika).
Samoin kannattaa kytätä mp-forumia, jossa mp-tuki ilmottelee järkkäripaikoista. Ts sama juttu, eli lippumies = ilmanen rata-aika. Lisäksi niillä useampipäiväsillä keikoilla tarjotaan majotus.
30 reenipäivää * esim 50e on 1500e säästöä vuodessa. Se on paljo se. Plus majotus joillakin keikoilla, useampi huntti sekin.

Mä oon ite ajanu zx6r 05lla rataa kuus vuotta, joten voin kyl antaa lisääkin vinkkejä miten ko mopolla köyhäillään.  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 31.05.13 - klo:19:05
Itse näen yhtenä esteenä kisoihin jäykän kuljettajatutkinnon suorittamismahdollisuuden. Oiskohan kouluttajilla mahdollisuutta jalkautua isoille ratapäiville (motorg, mptuki) pitämään koulutusta?

Olen itse noita pitänyt omilla päivillämme. Autopuolella, jossa harrastajia huomattavasti enemmän, teoriaosuus järjestettiin kerran ja taisi olla Jyväskylässä. Ajoin sinne, istuin päivän ja ajoin pois. Pyöräpuolella noita on tällä kaudella ollut jo kolme, itse vedin yhden.

Itse voin vetää noita ihan milloin vain, vaikka keskellä yötä noiden jo vedettyjen lisäksi. Jos hoidetaan arkipäivänä työaikaan, niin tuntiveloitus on 101 euroa/h alkavalta tunnilta osallistujamäärästä riippumatta. Iltaisin 202 euroa/h, viikonloppuisin 303 euroa/h (silloin kun en ole vetämässä ratapäiviä, silloin ehdin ainoastaan öisin) ja öisin 404 euroa/h. Tällöin voin sanoa asiakkaille (ja itselleni) että kalenterissa on nyt muita töitä, hoidan ne ensin ja sitten hoidetaan sun jutut.

Hinnat sisältävät alv:n (24 %) ja lasku maksettava ennen koulutustapahtuman alkua.

Talkoohommina hoidan noita sitten taas ensi vuonna etukäteen ilmoitettuna ajankohtana ja jos silloin sattuu olemaan töitä, kissalla kastejuhlat tai muutoin vain krapula tai pitkä matka niin myös vuonna 2014 voi hoitaa yllä mainitulla tavalla.

Voin tulla myös kenen tahansa kotiin hoitamaan koulutuksen. Ilman kärryä km-korvaus on 0,45 euroa/k ja ajoajasta veloitetaan myös tuntilaskutus yllä mainitun hinnaston mukaan. Kärryn kanssa laskutan 0,72 euroa/km koska kärryssä kulkee sitten mukana mopo, työvälineitä, autossa vartiokoira jne.

Joustoa siis löytyy, matkustan vaikka toiselle puolelle maapalloa jos rahamies pyytää ja laskun maksaa. Köyhien kanssa keskustellessa tulee vain hiki ja varikolla saa nahkoissa hikoilla muutoinkin, joten enää en jaksa. Kiireisillä ihmisillä on ymmärtääkseni töitä ja työ merkitsee rahaa, joten heille tarjotaan maksullisia palveluita. Persaukisemmat hoitakoot sitten itsensä ajallaan paikalle vaikka liftaamalla jos ei polttonesteisiin tai bussilippuihin ole jenejä.

P.S. Viime vuonna tuli paljon ruinauksia, että eikö niitä ennakoivan ajon kursseja voisi millään järjestää Alastarolla. No, toive on toteutunut ja peräti yksi paikka 40:stä on myyty. Aina kannattaa paitsi kuunnella toiveita, myös toteuttaa niitä.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Pete_L - 31.05.13 - klo:21:12
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 31.05.13 - klo:19:05
Itse näen yhtenä esteenä kisoihin jäykän kuljettajatutkinnon suorittamismahdollisuuden.

Samaa mieltä..  Teorian sain nyt tälle keväälle suoritettua, mutta ajokoe vieläki suorittamatta.

Kuljettajatutkinnon näytön voi suorittaa osallistumalla milloin tahansa kerhomme järjestämään kerhokisaan jolloin koko kisaruljanssi tulee käytyä läpi ja kuski on sen käytyään valmis osallistumaan oikeisiin kisoihin.

Tuolta näkee päivämäärät: http://www.mp-tuki.fi/index.php?v=ah&s=ah_paivamaarat

Luonnollisestikin ratamaksut ja kerhokisan huima osallistumismaksu (50 euroa) tulee olla suoritettuna. Alastarolla tuo nousi parille kaverille kynnyskysymykseksi. Kyllä nyt päiväksi olisi pitänyt maksutta päästä ajamaan ja tutkinto suorittamaan, kohtuutontahan se on pyytää ratamaksut ja kaikki.

Muut ottavat vastaan milloin ottavat ja miten ottavat. Itse en tingi noista vaatimuskriteereistä, ei se yhden ratakierroksen katsominen kerro mitään eikä opeta yhtään mitään uutta, kerhokisa opettaa.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 31.05.13 - klo:21:42
Mulla on kalenteri syynä etten osallistu motoparkiin sekä alastaroon. Miksi kisakalenteria pitää pihdata tai mikä syy onkaan niin pitkälle kevääseen?
Kun sattuu olemaan tuota jälkikasvua sekä vaimokekin niin esim. vkl 15-16.6 on meillä varattu jo marraskuussa... tähän tietysti voi kommentoida että priorisointi juttuja.

kemoraan olen tulossa vaikka silloikin muu perhe menee rippijuhliin!

Koko RoadRacing kisatouhu vaatisi jonkun piristysruiskeen niin markkinoinnin kuin järjestelyjenkin osalta.

Kirjoituksesta ymmärsin, että haluat ottaa ns. kopin ja tulla hoitamaan homman kuntoon? Se passaa. Viestiä vaan allekirjoittaneelle jukka.relander(ät)pp.inet.fi ja laitetaan sut vetovastuuseen. Pidät huolen ettei Eccelstone vai mikä se pieni ja vanha pitkistä ja nuorista pojista pitävä ukkeli olikaan, keksi mitään omia rippijuhlia jolloin kaikki kalenterit siirtyvät MotoGP:stä YCC:n lähtöihin. Pidät huolen myös siitä, ettei kukaan ympäristöviranomainen päätä tehdä mitään rajoituksia minkään radan lupaehtoihin alle vuoden varoitusajalla. Nuo kun saat alkuun kuntoon, niin saadaan betonoitua kisapäivämäärät jo syyskuussa edellisenä vuonna.

Itselläni on aina ollut vähän sellainen tyyli, että laitan mieluummin hanskat käteen ja alan tekemään kuin että piipittäisin kitapurjeet levällään ja antaisin muille käskyjä ryhtyä tekemään. Suosittelen kokeilemaan. Saa jonkin verran enemmän aikaa kuin kertomalla syitä miksi ei voi, mutta miksi muiden pitäisi voida.

Jään odottamaan sähköpostia, mutta empiria on opettanut, ettei sitä mailia odottaessa kannata hengitystä lopettaa, voi tulla pahempi happikato kuin Mätäjokeen.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 31.05.13 - klo:22:19
Kuljettajatutkinnon teoriaosuuden vetäjien määrää lisätään. Isoilla ratapäivillä mainostetaan mahdollisuutta suorittaa se. 2 tuntia keskellä päivää tai illalla ajojen jälkeen ei tunnu missään - varsinkaan jos viikonlopun pörrää.

Kun keskellä viikonloppua herään 07 valmistelemaan alkavaa ratapäivää ja pääsen unille 22-23 välillä, niin ainakin mulle se 2 tuntia tuntuu jossain ja mikä parasta, se myös näkyy ulospäin.

Mutta kannatan ideaa muutoin. Ilmoittaudu vapaaehtoiseksi, sitoudu kiertämään ja kouluttamaan noilla isommilla ratapäivillä kaudella 2014 ja siinähän se homma sitten on. Palkkaa ei makseta, tuskin kulukorvauksiakaan.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Powered by EzPortal