kytkimen ilmaus

Aloittaja Kettuuu, 29.05.13 - klo:10:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kettuuu

29.05.13 - klo:10:02 Viimeisin muokkaus: 29.05.13 - klo:10:15 käyttäjältä Kettuuu
Onkos kellää neuvoja kytkimen ilmaamiseen? Kun ei taho lähtä ilmat iha normaalisti pumppaamala ja ilmausruuvin avaamisella. Aluks tuli kyllä mutta kytkin edelleen löysä ja nestettä tulee enää ainoastaan.

Edit. Eli siis kun yritän ilmata niin ilmausruuvi kiinni pumppaan 3-5 kertaa ja jätän kytkimen pohjaan, avaan ilmausruuvia vähän ja takaisin ilmausruuvi kiinni ja taas pumpaan. Tällä menetelmällä olen yrittänyt..
Honda CBR 600F "00, Honda CBR 1000RR Fireblade "06

tuomas

29.05.13 - klo:10:18 #1 Viimeisin muokkaus: 29.05.13 - klo:10:20 käyttäjältä tuomas
Onko se tuo -06 blade mistä yrität kytkintä ilmata?

Taistelin saman kapistuksen kanssa joskus ja helpoiten tuo onnistui irroittamalla pääsylinteri ja kääntämällä sitä niin että ilma pääsee säiliölle. Se säiliön lähtö on mielestäni hieman alempana kuin pääsylinterin korkein kohta ja sinne jää ilmaa aika helposti.

Edit: muuten tuo menetelmä kuulostaa kyllä oikealta. nippa kiinni-pumppaus-kytkin pohjassa-nippa auki-nippa kiinni. Toista tarvittaessa.

-tuomas-
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

Turder

Just talvella vaihdoin Hondaan kytkinnesteet ja ilmasin lopuksi, samalla kikalla kuin tuomas. Usein SP-2:ssa jää ilmaa siihen kahvan ja sylinterin yläosaan, koska se sojottaa yläviistoon ja letku lähtee alas. Otan aina kytkinkahvan&sylinterin irti cliparista, nostan ylös ja pyörittelen sitä, että saa sellaiseen asentoon, jossa saa letkun ja sylinterin parempaan kulmaan (ilma pääsee ylöspäin). Sitten vähän liikettä kytkinkahvaan niin näkee kun kupla(t) pullahtaa nestesäiliöön ja kytkin pelittää normaalisti.

Itse vaihdan nesteen siten, että lääkeruiskulla imaisen säiliön lähes tyhjäksi, sitten täytän sitä uudella nesteellä ja pumppailen vanhat letkussa olevat nesteet läpi välillä täyttäen säiliötä. Ite turailan aina rauhassa hissukseen niin ei pääse ilmaa menemään, koska mielummin pumppailen rauhassa nesteet läpi kun sitten taistelen kolme iltaa yrittäen ilmata kytkintä. Tosin pari kertaa on mennyt ilmaa ja tuo em. kikka on aina toiminut.

Kettuuu

Nonii kiitokset:) Saman tien tuli ylimääräset ilmat pois ja alko pelittää. Ois tienny aikasemmi nii ei ois tarttenu tapella paria iltaa sen kans:D
Honda CBR 600F "00, Honda CBR 1000RR Fireblade "06

Powered by EzPortal