Keulan erot R1 vs. CBR600RR vm. -08

Aloittaja Nitrous, 22.06.13 - klo:22:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Sattuneesta syystä käsissä on kohta otsikon mukainen Honda, joka tarttee uuden keulan. Tarjolla olis saman ikäisen Rytkösen keula edukkaasti ja mielessä kävi jos tekis tollasen Frankensteinin hirvityksen naittamalla kaks Japsia yhteen. Ei siitä kawaa huonompi voi tulla vai?

Onko ajatuksessa mitään järkeä vai pitäiskö tälläsen idean keksijä vetää kaulakiikkuun? Kumpi noista keuloista on vakiona parempi ratahommiin? Jos homma ei onnistu niin miksi ei? Tällä hetkellä oikeastaan ainut kompastuskivi, joka tulee mieleen, on jarrusatulan kiinnitys. Muuten tuon vaihdon pitäisi mennä aika kivuttomasti? Tarkoitus olisi siis vaihtaa koko keula kolmioineen kaikkineen. Ohjausakselin tuohon saattaa joutua askartelemaan, mutta se on aika simppeli sorvattava kikkare. Pitää vaan löytää prässi, jossa tuon saa vaihdettua. Hätätilanteessa jopa ohjauskolmiot vois suunnitella ja jyrsiä, mutta noi ei enää oo ihan ilmasia osia.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Grandi67

23.06.13 - klo:08:04 #1 Viimeisin muokkaus: 23.06.13 - klo:08:07 käyttäjältä Grandi67
Onko kyseessä nelimäntäiset jarrut jamahasta?Kummat tossa kasissa on, 4 vai 6 mäntää Jos on molemmissa on 108mm pulttijaolla olevat satulat.Niissä ei tuu ongelmaa. Hondassa 310mm jarrulevy ja jammussa muistaakseni 320mm laikka. Satulalle vähän jyrsintää ja thats it.Kuusmäntäiset pianon hidastimet on sitten muistaakeni isommalla pulttijaolla,korjatkaa jos oon väärässä.Siinä tapauksessa pitää vaihtaa alajalka putkeen ja homma menee jo niin kikkailuksi et iipeistä kyllä saa keuloja sen verran etuisasti, et kannattaako rahallisesti.

Raaseri

Varmaan kukaan ei oikeasti ohjeista satuloista mitään pois koneistamaan. Radiaalijarruja on helppo kohdistaa erikokoisille levyille lisäämällä holkkeja satulan ja haarukanjalan väliin.

Rakentelu ja customointi on kivaa. Pikkucebari ei nyt lähtökohtaisesti huonoimpia mopoja ole alunperin. Olis vaikea kuvitella että R1 keulalla saavutettaisiin jotain mitä ei vakiokeulasta simmaamalla saavutettaisi. Sisuskaluja vaihtamalla tuolla keulalla pärjättiin WSS-sarjassa. Mutta tietty jos haluaa rakentaa sekasikiön, go ahead. Voi olla vaikea hukata eteenpäin, ellei ostaja sorru luulemaan alkuperäistä paremmaksi.

mako

cebarin vakiokeulassa on progressiiviset jouset  stoppie_gif .e

peejii

Pelkät etujouset saa haluamallaan jousivakiolla hintaluokkaan 100e, niin kannattaa oikeasti miettiä kuinka paljon viitsii uhrata omaa työtä ja vaivaa. Lisäksi tietysti tulee shimmauksen hinta joka oletettavasi tulee r1:n pumppuihinkin.

Nitrous

Motivaatiohan tässä on se, että Honda tosiaan kirjaimellisesti tarvitsee uuden keulan, koska tuli testattua ulkoputkien murtolujuus. Orkkis keulassa on tällä hetkellä ehjää ehkä nilkat. Tällä hetkellä halvin alkuperäinen keula kolmioineen ja ohjausakseleineen ebayssä olisi n. 800€ ja tuo rytkösen keula olisi alle puolet tuosta. Jos joku löytää halvemman, saa laittaa linkkivinkin. Itse olen totaalisen käsi tuon ebayn haun kanssa.

-08 Rytkönen on 6-mäntäisillä satuloilla. Tosin tuonkin vilkaisin ja rytkösen jarruja saa n. 70€ hintaan ebaysta, joten jarrujen vaihdonkin jälkeen tuo olisi vielä puolet halvempi vaihtoehto. Lisäksi hyllystä löytyy Rytkösen etuvanne valmiina.

Jarrulevyt on muuten molemmissa 310mm.

Ainut mitä tuolle keulalle muuten olisi tarkoitus tehdä, on vaihtaa sopivat jouset omalle painolle. Vakiokeulan vaimennukset riittää kyllä meikäläisen vauhteihin ihan mainiosti, joten shimmausta ei ole tarkoitus tehdä. Mutta rivien välistä ymmärsin, että Hondan oma keula olisi siis vakiona rytkösen keulaa parempi?

Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

raukkis

missäs tuota kestävyyttä on tullut testattua?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 23.06.13 - klo:19:30
missäs tuota kestävyyttä on tullut testattua?

Apparan pääsuoran päässä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7


Lauri

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.06.13 - klo:16:15Motivaatiohan tässä on se, että Honda tosiaan kirjaimellisesti tarvitsee uuden keulan, koska tuli testattua ulkoputkien murtolujuus. Orkkis keulassa on tällä hetkellä ehjää ehkä nilkat. Tällä hetkellä halvin alkuperäinen keula kolmioineen ja ohjausakseleineen ebayssä olisi n. 800€ ja tuo rytkösen keula olisi alle puolet tuosta.

Itse ostin 600rr:n etuputket aikanaan n. puolella tuosta ebaystä, mutta siinä ei ollut kolmioita mukana. Sinällään vuosimallilla ei ole kauheasti väliä kunhan 07->. Kauhean hyvä se Hondan vakiokeula ei kyllä minun mielestäni ole. Shimmattua/jousimodattua en ole koskaan ajanut, mutta vakion ja öhlinsin ero on kuin yö ja päivä.   

Jos haluat askarrella, niin mulla on varastossa 1,5 x Hondan keula (07 ja 08), eli käytännössä kahdet sisuskalut ja yhdet ulkokalut. Ulkokaluissa on hieman sanomista (toinen puoli kiero). Jos palapelin kokoaa, niin voi kai sitä halvemmalla päästä kuin kokonaisen ostamisessa jos hinnat on noin suolaisia.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Lauri - 24.06.13 - klo:12:24
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.06.13 - klo:16:15Motivaatiohan tässä on se, että Honda tosiaan kirjaimellisesti tarvitsee uuden keulan, koska tuli testattua ulkoputkien murtolujuus. Orkkis keulassa on tällä hetkellä ehjää ehkä nilkat. Tällä hetkellä halvin alkuperäinen keula kolmioineen ja ohjausakseleineen ebayssä olisi n. 800€ ja tuo rytkösen keula olisi alle puolet tuosta.

Itse ostin 600rr:n etuputket aikanaan n. puolella tuosta ebaystä, mutta siinä ei ollut kolmioita mukana. Sinällään vuosimallilla ei ole kauheasti väliä kunhan 07->. Kauhean hyvä se Hondan vakiokeula ei kyllä minun mielestäni ole. Shimmattua/jousimodattua en ole koskaan ajanut, mutta vakion ja öhlinsin ero on kuin yö ja päivä.   

Jos haluat askarrella, niin mulla on varastossa 1,5 x Hondan keula (07 ja 08), eli käytännössä kahdet sisuskalut ja yhdet ulkokalut. Ulkokaluissa on hieman sanomista (toinen puoli kiero). Jos palapelin kokoaa, niin voi kai sitä halvemmalla päästä kuin kokonaisen ostamisessa jos hinnat on noin suolaisia.

Kiitos vinkistä. Pidän tämän mielessä. Tällä hetkellä ykkösvaihtoehtona kuitenkin on koko keula kolmioineen, koska todennäköisesti myös alakolmio on ottanut jonkin verran siipeensä.

Kiitokset myös yllä olevasta linkistä. Pari keulaa tuolta löytyi, joita en aiemmin ollut huomannut.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Noniin, nyt olis sitten Hondan oma keula matkalla jenkkilästä tänne. Huoltoonhan tuo pitää kiikuttaa ihan ekana ja siinä samalla olis näppärä vaihdella jouset. Onko arvon raadilla omakohtaista kokemusta, että tekeekö vakiojousilla mitään ja kuinka paljon jäykemmät vieterit sinne tarttee laitella? 9,5-10 on varmaan ok? Kellään tiedossa vakiojousten jäykkyyttä?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Fox

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.07.13 - klo:09:58
Noniin, nyt olis sitten Hondan oma keula matkalla jenkkilästä tänne. Huoltoonhan tuo pitää kiikuttaa ihan ekana ja siinä samalla olis näppärä vaihdella jouset. Onko arvon raadilla omakohtaista kokemusta, että tekeekö vakiojousilla mitään ja kuinka paljon jäykemmät vieterit sinne tarttee laitella? 9,5-10 on varmaan ok? Kellään tiedossa vakiojousten jäykkyyttä?

http://racetech.com/ProductSearch/2/Honda/CBR600RR/2007-08 ton mukaan siel olis jo 10 jouset?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Fox - 11.07.13 - klo:10:26
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.07.13 - klo:09:58
Noniin, nyt olis sitten Hondan oma keula matkalla jenkkilästä tänne. Huoltoonhan tuo pitää kiikuttaa ihan ekana ja siinä samalla olis näppärä vaihdella jouset. Onko arvon raadilla omakohtaista kokemusta, että tekeekö vakiojousilla mitään ja kuinka paljon jäykemmät vieterit sinne tarttee laitella? 9,5-10 on varmaan ok? Kellään tiedossa vakiojousten jäykkyyttä?

http://racetech.com/ProductSearch/2/Honda/CBR600RR/2007-08 ton mukaan siel olis jo 10 jouset?

Tuon mukaan tosiaan kympit, mutta jossain muualla oli kerrottu, että olis ysit.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal