Bridgestone BT002/003

Aloittaja BANDIT-R, 21.02.12 - klo:16:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

BANDIT-R

Onko kokemusta millaisiin vauhteihin noi BT002/003 piisaa?
Itse ajoin keskiryhmän nopeita aikoja ilman lämppäreitä ja ei ollut ollenkaan pito ongelmia.
Silloin alla oli 750 gsx-R mut ens kesä K4 1000 gsx-r joten miten sen tehoilla menee?

Tällä hetkellä alla on Michelinin jotku slicksit ja ehkäpä niillä uskaltaa aloittaa hakemaan nopeampia kierrosaikoja.
Kohti ääretöntä ja sen yli
Valomainoksia ja tarroja työkseen tekevä/myyvä

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: BANDIT-R - 21.02.12 - klo:16:16
Onko kokemusta millaisiin vauhteihin noi BT002/003 piisaa?
Itse ajoin keskiryhmän nopeita aikoja ilman lämppäreitä ja ei ollut ollenkaan pito ongelmia.
Silloin alla oli 750 gsx-R mut ens kesä K4 1000 gsx-r joten miten sen tehoilla menee?

Tällä hetkellä alla on Michelinin jotku slicksit ja ehkäpä niillä uskaltaa aloittaa hakemaan nopeampia kierrosaikoja.

Eipä tuolla seiskapätkän ja tonnarin tehoerolla juuri ole merkitystä, koska  ranteen takana se teho kuitenkin asuu. Jos nyt oikein muistan ton Bridgen rengasmallin niin vastaa näitä muita katuisia ratarenkaita, eli kyllä niillä nopeessakin kerkee. Suosittelen kyllä hankkimaan lämppärit noitten sliksien kaveriks. Antaa luottoo ihan pirusti ja rengaskuluissa säästää lämppärien hinnan takaisin aika nopeasti.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

BANDIT-R

Lämppärit löytyy jo  airrev_1
Digitaaliset et saa kunnolla kuumaksi, tähän kauteen on jo panostettu mut
rahat käy vähiin niin jossain etsin sitä hinta/laatu suhdetta ei aina sitä top3 tuotetta.
Kohti ääretöntä ja sen yli
Valomainoksia ja tarroja työkseen tekevä/myyvä

jarska

Mulla oli setti Bridgen  BT-003:sia viime kesänä, medium seoksella etunen ja takanen.
Oikeestaan ekat mun vähän "ratasemmat" renkaat ja niillä päästelin nopeen ryhmän häntäpäässä ilman lämppäreitä.

Minusta ne oli pirun tunnokkaat kumit, enkä saanu luistaan millään.

Tunlopin Sportsmartit lipsahteli kivasti avauksissa, varsinkin kun kuluivat, mut Bridget piti mun vauhdeilla kuin liimattuna.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: BANDIT-R - 21.02.12 - klo:17:34
Lämppärit löytyy jo  airrev_1
Digitaaliset et saa kunnolla kuumaksi, tähän kauteen on jo panostettu mut
rahat käy vähiin niin jossain etsin sitä hinta/laatu suhdetta ei aina sitä top3 tuotetta.

Rengasbudjetti on kyllä sellanen millä voi vaikuttaa aika paljon harrastuksen kuluihin. Viime kesänä 15-20 ratapäivää ja renkaisiin meni n. 750€ koko kesänä. Suurimman osan ostin käytettynä ja pari "puolen päivän" rengasta sain ihan ilmatteeks. Tietty noita käytettyjä joutuu vaihtelemaan karvan useemmin, mutta kyllä siinä tuntipalkoille pääsee. Oman kokemuksen mukaan millä tahansa kuluneellaki ratarenkaalla oli sitten kuviota tai ei, ehtii kyllä nopeassakin ryhmässä ihan helposti muiden vauhtiin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

carbon

Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.02.12 - klo:19:00
Mulla oli setti Bridgen  BT-003:sia viime kesänä, medium seoksella etunen ja takanen.
Oikeestaan ekat mun vähän "ratasemmat" renkaat ja niillä päästelin nopeen ryhmän häntäpäässä ilman lämppäreitä.

Minusta ne oli pirun tunnokkaat kumit, enkä saanu luistaan millään.

Tunlopin Sportsmartit lipsahteli kivasti avauksissa, varsinkin kun kuluivat, mut Bridget piti mun vauhdeilla kuin liimattuna.

Bridge R 10 !  beer_2 Vai mitä Jarska ? app kin alkaa kuulemma vaihtaa leiriä, ei uskalla ajaa enää muilla reps_1
Voin mää koittaa..

jarska

Lainaus käyttäjältä: carbon - 21.02.12 - klo:19:11
Bridge R 10 !  beer_2 Vai mitä Jarska ? app kin alkaa kuulemma vaihtaa leiriä, ei uskalla ajaa enää muilla reps_1

Olis syytä olla hyvät kun tuli otettua sokkona varastoon, mielenkiintoista nähdä.
App vannoo niiden Dunloppien seosrenkaiden nimeen, sen mielestä kaikki Bridget on tourinki renkaita. :D

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.02.12 - klo:20:52
Lainaus käyttäjältä: carbon - 21.02.12 - klo:19:11
Bridge R 10 !  beer_2 Vai mitä Jarska ? app kin alkaa kuulemma vaihtaa leiriä, ei uskalla ajaa enää muilla reps_1

Olis syytä olla hyvät kun tuli otettua sokkona varastoon, mielenkiintoista nähdä.
App vannoo niiden Dunloppien seosrenkaiden nimeen, sen mielestä kaikki Bridget on tourinki renkaita. :D

Hittooko tekin hifistelette. Mustaa ja pyöreetä alle ja ihmettelemään, että ei näistäkään saa kaikkee irti. Suorastaan hyvien uusien renkaiden tuhlausta tollanen on kun vanhat ja loppuunajetut riittäs meidän vauhteihin. Mielipide tietty kääntyy ympäri jos ilmenee halukkuuta myydä noi renkaat mulle halvalla kun pintaa on 50% tai yli jäljellä.   ;)

Mutta ihan vakavasti: Ainakaan tähän mennessä ei oma vauhti ole ollut renkaasta kiinni ja on tullut ajettua Contilla, Metzlerillä, Pirellillä ja Dunlopin eri versioilla. Välillä alla on ollut myös sekarengastus eri valmistajien kumeja. Jokainen rengas on vähän omanlaisensa, mutta kyllä niillä kaikilla ajaa ja enemmän se vauhti on kuskista kiinni kuin renkaasta ainakin näin harrastajatasolla. Dunloppi on ehkä hieman tunnokkaampi luistaessaan ja Conti äkkijyrkin ja muut siitä välistä. Dunlop tosin repeytyy helpommin kuin muiden valmistajien renkaat. Ensi kesän varmaan aloittelen 2004 paistetuilla siltakivillä, saas nähdä miten ne luistaa. Tämä kommentti koskee siis ko. valmistajien ratakäyttöön tarkoitettuja kuvioituja ja kuviottomia ratarenkaita, katurenkaat sit erikseen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.02.12 - klo:22:19
Hittooko tekin hifistelette. Mustaa ja pyöreetä alle ja ihmettelemään, että ei näistäkään saa kaikkee irti. Suorastaan hyvien uusien renkaiden tuhlausta tollanen on kun vanhat ja loppuunajetut riittäs meidän vauhteihin. Mielipide tietty kääntyy ympäri jos ilmenee halukkuuta myydä noi renkaat mulle halvalla kun pintaa on 50% tai yli jäljellä.   ;)

Hah, äläs kuule yhtään ala, se on oltava näillä vauhdeilla verekset ja mielellään testivoittaja gumekset alla, et viittii radalle lähtee. reps_1

app

Lainaus käyttäjältä: carbon - 21.02.12 - klo:19:11

Bridge R 10 !  beer_2 Vai mitä Jarska ? app kin alkaa kuulemma vaihtaa leiriä, ei uskalla ajaa enää muilla reps_1

Ei ole varaa ajella muilla kun Dunlopeilla. Niihin on kaikki harrastuspudjetin rahat laitettu. Ja jos valinnanvaraa oliskin, valitsisin eri sekoksen vielä lisäksi.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 22.02.12 - klo:09:06
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.02.12 - klo:22:19
Hittooko tekin hifistelette. Mustaa ja pyöreetä alle ja ihmettelemään, että ei näistäkään saa kaikkee irti. Suorastaan hyvien uusien renkaiden tuhlausta tollanen on kun vanhat ja loppuunajetut riittäs meidän vauhteihin. Mielipide tietty kääntyy ympäri jos ilmenee halukkuuta myydä noi renkaat mulle halvalla kun pintaa on 50% tai yli jäljellä.   ;)

Hah, äläs kuule yhtään ala, se on oltava näillä vauhdeilla verekset ja mielellään testivoittaja gumekset alla, et viittii radalle lähtee. reps_1

Minä voin ostaa ne sit puoleen hintaan pois kun niistä on se paras pito ekan 20 kierroksen jälkeen kadonnu. :)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

22.02.12 - klo:10:00 #11 Viimeisin muokkaus: 22.02.12 - klo:10:08 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.02.12 - klo:22:19
Mutta ihan vakavasti: Ainakaan tähän mennessä ei oma vauhti ole ollut renkaasta kiinni ja on tullut ajettua Contilla, Metzlerillä, Pirellillä ja Dunlopin eri versioilla. Välillä alla on ollut myös sekarengastus eri valmistajien kumeja. Jokainen rengas on vähän omanlaisensa, mutta kyllä niillä kaikilla ajaa ja enemmän se vauhti on kuskista kiinni kuin renkaasta ainakin näin harrastajatasolla. Dunloppi on ehkä hieman tunnokkaampi luistaessaan ja Conti äkkijyrkin ja muut siitä välistä. Dunlop tosin repeytyy helpommin kuin muiden valmistajien renkaat. Ensi kesän varmaan aloittelen 2004 paistetuilla siltakivillä, saas nähdä miten ne luistaa. Tämä kommentti koskee siis ko. valmistajien ratakäyttöön tarkoitettuja kuvioituja ja kuviottomia ratarenkaita, katurenkaat sit erikseen.

Olen kyllä täysin eri mieltä tässä asiassa. Ajan itse renkaani alusta loppuun, ja siis tosiaan loppuun, ostettuani ne uutena. Ainoan lippani tyrin typeryyksissäni neulansilmässä, kun oli loppu jo takanen, ja lipsahtihan se.
Vauhti riippuu renkaasta meilläkin (alle 1,30 Alastarossa), ja mitä pehmeämpää seosta, sen enemmän pelivaraa virhepaikoissa. Kun siirryin lopulta pois puolitouringrenkaista, ei ole viimeisen puolen tusinan ratapäivän aikana kertaakaan takanen lipsunut avauksessa, tai muuallakaan, mitä etunen on vähän jo hakannut käsille, mikä hyvä merkki, kun oppii noviisi näköjään hiukan jarrun kanssakin mutkaan menemään.

Ahvenistolta esimerkki, minun paras ratani, jossa pääsen lähimmäs kisakuskien aikoja.: Viime kesänä hard-seoksella pääsin 1.32.75, ja olin tyytyväinen, kun parani sekunnin verran edellisestä. Renkaalla oli ajettu 140 kierrosta enkan syntyessä. Sitten ostin med/soft seoksen, ja Ahvenistolle. Tiesin mennessäni, että nyt on pari sekuntia pehmeämpi kumi takana, ja toisella setilä 1.30.35. Harmitti kun oli helle, eikä enää kolmannella setillä ollut skarppi olo, ja jätin siihen. Mopo meni kuin raiteilla.

Toinen esimerkki Alastaro, Tuen rataviikko: Ensimmäisenä päivänä Pirellin SC 2:lla 1.31.05, ja rengas loppu, seuraavana päivänä Dunlop med/hard, ja paras aika 1.29,05, eli 2.0 s pois. Samalla renkaalla siten, kunnes täysin loppu, ja alle se sama Apparan med/soft, ja aika 1.28.05.  Tuntumakin on aivan eri maailmasta, kun lähdet hyvällä suht pehmeällä seosrenkaalla.

Meillä on Nitrous muistaakseni Alastaron paras aika lähes identtinen, joten suoritustaso on tällä hetkellä samaa luokkaa tällä radalla, mutta sinulla parempi muualla, kun en ole Apparaa lukuunottamatta päässyt sisään muihin ratoihin

Mitä tulee vauhdin kehittymiseen,. meillä on nyrt edessä ihan toisenlainen kesä, kuin viimeksi; ne sekuunnit on he****in pitkiä tästä teenpäin, ja jo siinä ~1.26vauhdissa saattaa tulla eteen se tosiasia, että löysät on pois. Joka tapauksessa on täysin epärealistist kuviterlla että aloittelija etenee 1-2 s/päivä Alastasrossa tasosta 1.28 alaspäin.

Minulla tuli Sekunnin/päivä myös viime kesänä enkka alas päin siellä, mutta jos koko kesänä pääsen Alastarossa aikaan 1.25.xx, hypin päälläni riemusta. Se on meille taviksille tosi kovaa kyytiä.

Nitrous

22.02.12 - klo:11:20 #12 Viimeisin muokkaus: 22.02.12 - klo:11:34 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: app - 22.02.12 - klo:10:00
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.02.12 - klo:22:19
Mutta ihan vakavasti: Ainakaan tähän mennessä ei oma vauhti ole ollut renkaasta kiinni ja on tullut ajettua Contilla, Metzlerillä, Pirellillä ja Dunlopin eri versioilla. Välillä alla on ollut myös sekarengastus eri valmistajien kumeja. Jokainen rengas on vähän omanlaisensa, mutta kyllä niillä kaikilla ajaa ja enemmän se vauhti on kuskista kiinni kuin renkaasta ainakin näin harrastajatasolla. Dunloppi on ehkä hieman tunnokkaampi luistaessaan ja Conti äkkijyrkin ja muut siitä välistä. Dunlop tosin repeytyy helpommin kuin muiden valmistajien renkaat. Ensi kesän varmaan aloittelen 2004 paistetuilla siltakivillä, saas nähdä miten ne luistaa. Tämä kommentti koskee siis ko. valmistajien ratakäyttöön tarkoitettuja kuvioituja ja kuviottomia ratarenkaita, katurenkaat sit erikseen.

Olen kyllä täysin eri mieltä tässä asiassa. Ajan itse renkaani alusta loppuun, ja siis tosiaan loppuun, ostettuani ne uutena. Ainoan lippani tyrin typeryyksissäni neulansilmässä, kun oli loppu jo takanen, ja lipsahtihan se.
Vauhti riippuu renkaasta meilläkin (alle 1,30 Alastarossa), ja mitä pehmeämpää seosta, sen enemmän pelivaraa virhepaikoissa. Kun siirryin lopulta pois puolitouringrenkaista, ei ole viimeisen puolen tusinan ratapäivän aikana kertaakaan takanen lipsunut avauksessa, tai muuallakaan, mitä etunen on vähän jo hakannut käsille, mikä hyvä merkki, kun oppii noviisi näköjään hiukan jarrun kanssakin mutkaan menemään.

Tuossa olet oikeassa, että uusi ja/tai pehmeä rengas antaa lisää virhemarginaalia tätä ajamista opetellessa. Itsellänikin pyöri kesän aikana alla erikuntoisia takasia uudesta ihan täysin loppuunajettuun (mezin takasesta näkyi jo aluskumi) ja kyllä loppuunajetulla tietysti saa olla tarkempi kuin tuoreella renkaalla. Toisaalta kuluneella renkaalla ajaminen opettaa renkaan lukemista kunhan ei nosta riskiä liian korkeaksi. Tuolla mezillä oli kyllä lähellä se kuuluisa "vielä yksi kierros" aika lähellä kun se päätti tunkea rinnalle Kemoran kakkosmutkan sisäänmenossa. Viime kesän perusteella uuden tai uudehkon renkaan psykologinen vaikutus loppuunajettuun verrattuna on n. 1-1,5s /kierros, mutta sitten sillä renkaalla ajaakin suurinpiirtein tuota samaa vauhtia renkaan loppuun. Edit. Jos siis pito olisi rajoittava tekijä tulisi vauhdin tippua renkaan kuluessa.

Lainaus käyttäjältä: app - 22.02.12 - klo:10:00
Ahvenistolta esimerkki, minun paras ratani, jossa pääsen lähimmäs kisakuskien aikoja.: Viime kesänä hard-seoksella pääsin 1.32.75, ja olin tyytyväinen, kun parani sekunnin verran edellisestä. Renkaalla oli ajettu 140 kierrosta enkan syntyessä. Sitten ostin med/soft seoksen, ja Ahvenistolle. Tiesin mennessäni, että nyt on pari sekuntia pehmeämpi kumi takana, ja toisella setilä 1.30.35. Harmitti kun oli helle, eikä enää kolmannella setillä ollut skarppi olo, ja jätin siihen. Mopo meni kuin raiteilla.

Itselläni vastaava esimerkki Kemoralta: Alla joku suht loppuunajettu Dunloppi ja sain sitten kaverilta kesken päivän toiselta laidalta melko hyväkuntoisen 200/55 Pirellin. Ajatuksissani laitoin kuluneemman puolen väärällä laidalla, eli oikealla. Ennen radalle menoa en tätä huomannut vaan hyvillä mielin "uudella" renkaalla syöttämään täysillä ja fiilis oli, että ei lipsu millään vaikka mitä tekisi. Ekalla setillä yli sekunti pois omasta enkasta ja seuraava setti rennosti kurvailua ilman yrittämistä n. puoli sekkaa hitaammin. Tokan setin jälkeen vilkaisin rengasta tarkemmin ja huomasin, että tuosta "uudesta ja pitävästä" renkaasta oli kulutusmerkit hävinneet oikealta laidalta lähes kokonaan. Kolmatta settiä en tuolla renkaalla enää sitten ajanut.

Lainaus käyttäjältä: app - 22.02.12 - klo:10:00
Toinen esimerkki Alastaro, Tuen rataviikko: Ensimmäisenä päivänä Pirellin SC 2:lla 1.31.05, ja rengas loppu, seuraavana päivänä Dunlop med/hard, ja paras aika 1.29,05, eli 2.0 s pois. Samalla renkaalla siten, kunnes täysin loppu, ja alle se sama Apparan med/soft, ja aika 1.28.05.  Tuntumakin on aivan eri maailmasta, kun lähdet hyvällä suht pehmeällä seosrenkaalla.

Laitetaan toinen esimerkki myöskin Kemoralta: Itse en ajanut, mutta katselin kun kaikki tutut vaihtelivat jokkiksen aika-ajoon uutta kumia alle. Uuden renkaan (psykologinen) vaikutus näytti olevan n. 1s joka kuskilla.

Lainaus käyttäjältä: app - 22.02.12 - klo:10:00
Meillä on Nitrous muistaakseni Alastaron paras aika lähes identtinen, joten suoritustaso on tällä hetkellä samaa luokkaa tällä radalla, mutta sinulla parempi muualla, kun en ole Apparaa lukuunottamatta päässyt sisään muihin ratoihin

Alastaron aika jäi 1:27-alkuiseksi, koska en sinne enää loppukesästä ehtinyt. Uskoisin, että 26-alkuinen olisi ollut ihan mahdollinen, mutta työt keskeytti ratakauden.

Lainaus käyttäjältä: app - 22.02.12 - klo:10:00
Mitä tulee vauhdin kehittymiseen,. meillä on nyrt edessä ihan toisenlainen kesä, kuin viimeksi; ne sekuunnit on he****in pitkiä tästä teenpäin, ja jo siinä ~1.26vauhdissa saattaa tulla eteen se tosiasia, että löysät on pois. Joka tapauksessa on täysin epärealistist kuviterlla että aloittelija etenee 1-2 s/päivä Alastasrossa tasosta 1.28 alaspäin.

Minulla tuli Sekunnin/päivä myös viime kesänä enkka alas päin siellä, mutta jos koko kesänä pääsen Alastarossa aikaan 1.25.xx, hypin päälläni riemusta. Se on meille taviksille tosi kovaa kyytiä.

Sekunnit tulevat olemaan pidempiä ensi kesänä ja vauhdin kasvaessa myös kalustolta ja renkailta aletaan vaatimaan enemmän. Toistaiseksi uuden renkaan psykologinen vaikutus on ollut minulle kuitenki suurempi kuin sen tarjoama lisäpito. Itsellänikin on tavoitteena ensi kesällä tuo 1:25 ja olen hieman pettynyt jos en siihen pääse. Se jää nähtäväksi, että millä renkaalla ja kalustolla tuo temppu sitten tehdään, mutta jos vanhat merkit pitävät paikkansa, tuo ajetaan vakiolla pyörällä ja kuluneella renkaalla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Sama on tavoite meillä, ja aika hauskaa nyt kun on toinen kaveri, jolla ihan samantyypinen harjoitustausta, ja vauhti tässä kohtaa uraa urkenevaa.
Toivottavasti pysytään pystyssä, ja päästään samaan jokkiläjhtöönkin vielä, niin voidaabn ihan luvan kanssa vertailla kisatilanteessa kyytiä.

Psygologinen vaikutus, josta mainitsit on kiistaton, ja mulla myös osa on petrauksista siitä johtuvaa. Kuitenkin painotin tuossa viestissä sitä, että meidän tasolla saadaan selvästi enemmämn kierrosajasta pois "liimkumilla", kun noilla A-ryhmän kärkikuskeilla, jotka pystyvät ajamaan hardista softiin, uskoisin sekunnin erolla/kierros. Meillä tuo ero on luokkaa 2-3s. ja sehän johtuu vaan siitä, että ei osaa käyttää koko mutkaa hyväkseen, vaan meno on vaappuvaa,vaikka se itsestä ok:lta tuntuiskin.

Ei muuta kun kesää kohti, ja ajathan sen kun paranoo. Toivottavasti myös ajotaidot.

raukkis

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.02.12 - klo:22:19
Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.02.12 - klo:20:52
Lainaus käyttäjältä: carbon - 21.02.12 - klo:19:11
Bridge R 10 !  beer_2 Vai mitä Jarska ? app kin alkaa kuulemma vaihtaa leiriä, ei uskalla ajaa enää muilla reps_1

Olis syytä olla hyvät kun tuli otettua sokkona varastoon, mielenkiintoista nähdä.
App vannoo niiden Dunloppien seosrenkaiden nimeen, sen mielestä kaikki Bridget on tourinki renkaita. :D

Hittooko tekin hifistelette. Mustaa ja pyöreetä alle ja ihmettelemään, että ei näistäkään saa kaikkee irti. Suorastaan hyvien uusien renkaiden tuhlausta tollanen on kun vanhat ja loppuunajetut riittäs meidän vauhteihin. Mielipide tietty kääntyy ympäri jos ilmenee halukkuuta myydä noi renkaat mulle halvalla kun pintaa on 50% tai yli jäljellä.   ;)

Mutta ihan vakavasti: Ainakaan tähän mennessä ei oma vauhti ole ollut renkaasta kiinni ja on tullut ajettua Contilla, Metzlerillä, Pirellillä ja Dunlopin eri versioilla. Välillä alla on ollut myös sekarengastus eri valmistajien kumeja. Jokainen rengas on vähän omanlaisensa, mutta kyllä niillä kaikilla ajaa ja enemmän se vauhti on kuskista kiinni kuin renkaasta ainakin näin harrastajatasolla. Dunloppi on ehkä hieman tunnokkaampi luistaessaan ja Conti äkkijyrkin ja muut siitä välistä. Dunlop tosin repeytyy helpommin kuin muiden valmistajien renkaat. Ensi kesän varmaan aloittelen 2004 paistetuilla siltakivillä, saas nähdä miten ne luistaa. Tämä kommentti koskee siis ko. valmistajien ratakäyttöön tarkoitettuja kuvioituja ja kuviottomia ratarenkaita, katurenkaat sit erikseen.

Tuohon mustaan ja pyöreeseen mihin myöhemmin itsekin kommentoit... Eli ei ns. ratarenkaan todellinen pito varmaan useinkaan ole se vauhtia oikeasti rajoittava tekijä vaan se psykölökinen puoli niiden pitoon. Jos vaan rahkeet riittää niin mielestäni kannattaa ostaa sellaiset renkaat minkä uskoo/tietää pitävän parhaiten. Häiritsee vähemmän ajamista ja voi keskittyä muihinkin asioihin kuin renkaseen. Ja jos ja kun on oikeat paineet niin ei kai ne ala kovin nopeasti kuluakaan ennenkuin vauhti on jo sellaista että osaa paremmin niiden renkaiden toimintaa tarkkailla ja siirtyä vaikka niihin loppuunkaluttuihin mustiin.

Powered by EzPortal