Uusimmat

9 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Kemora-dataa

Aloittaja Nitrous, 11.06.12 - klo:19:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

paaton

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 14.08.13 - klo:20:08
Lainaus käyttäjältä: jiknnn - 14.08.13 - klo:16:59
mjoo siis saisko tällä tyylillä joukkuekisan, jossa ynnätään teamin parhaat sektorit ja katotaan mikä teami oli nopein :)
..... tai no wehnän porukka kuiteski voittaa aina...

Hauska idea. Hyväksytään tiimin kultakin kuskilta max 2 tai 3 sektoria. Miten me saatas kaikille Racechrono, ku tuo meidän tallin viestintäpäällikkökin käyttää sitä ihme kuustartsia. Ja me muuten voitettas ku meillä on tuo taktikko rranta. Siirtokorvaus on muuten kova.

Hauska kisa. Onko pakko tulla kierrokselta maaliin asti? Tai no, tuosta kemoran paluusuoraltahan pääsee suoraankin ruutulipulle.

jarska

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 14.08.13 - klo:20:08
Miten me saatas kaikille Racechrono, ku tuo meidän tallin viestintäpäällikkökin käyttää sitä ihme kuustartsia.

Onko teillä joku ihmeen reisrono, hommatkaa kunnon vehkeet niin päästään vertaileen.

tonibergholm

Lainaus käyttäjältä: jarska - 14.08.13 - klo:20:52
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 14.08.13 - klo:20:08
Miten me saatas kaikille Racechrono, ku tuo meidän tallin viestintäpäällikkökin käyttää sitä ihme kuustartsia.

Onko teillä joku ihmeen reisrono, hommatkaa kunnon vehkeet niin päästään vertaileen.

Jep, ostakaa 2d:n dataloggerit. Siinä sivussa saapi myös kunnon pyörän ratakäyttöön. ;)

qazwsx

#108
Aikani kuluksi selasin puhelimen dataa Kemoralta.
Aika kierroksella 1:15.9
Kemoralta race cronon datasta trap speed:

Maali 158
Start straight 152
Main straight 199
South corner 151
Back straight 157
Between corners 118
Last straight 130
Maali 156

Sitten sama kierros Hi/low speed cronosta suoraan:

Lähtösuora
186

113
231
87
207
71
101
72
140
59
168
54

editttinä käyristä katsottuna 2. mutka 145
ja 4. mutka: 144

Reisi

Tähän on mukava verrata, kun on sama kierrosaika ja pyörätkin suunnilleen samalta aikakaudelta ja otaksun, että alkuperäisjousituksella? Oma 96000km raiskattu -01 kilokixxeri (suluissa ZX12R):

Maali 155 (158)
Start straight 149 (152)
Main straight 211 (199)
South corner 159 (151)
Back straight 174 (157)
Between corners 125 (118)
Last straight 129 (130)
Maali 156 (156)

Hi/low:

Lähtösuora
185 (186)

116 (113)
236 (231)
84 (87)
204 (207)
77 (71)
102 (101)
72 (72)
141 (140)
65 (59)
169 (168)
68 (54)

2. mutka 153 (145)
4. mutka: 130 (144)

qazwsx

#110
Kiitos! Näitä on aina kiva vertailla. Paljonko sun aika tossa kierroksessa?

Vielä toi nelosmutka, sen otin käyrästä samasta kohdasta kuin ketjun aloittaja Nitrous, eli 1,2 km

Reisi

#111
1:15,82

Muoks: Näköjään sattui 4.mutkan hitain vauhti sopivasti 1,2km kohdalle  :) Onpahan reilusti petrattavaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 21.08.13 - klo:20:05
Kiitos! Näitä on aina kiva vertailla. Paljonko sun aika tossa kierroksessa?

Vielä toi nelosmutka, sen otin käyrästä samasta kohdasta kuin ketjun aloittaja Nitrous, eli 1,2 km

Toi oli vähän hölmö veto ottaa se tolta kohtaa. Ajoin tuota silloin väärällä linjalla jatkuvasti avaten, joten mitään notkoa ei mutkien väliin tullut. Paremmalla linjalla siinä pikkasen höllätään ulkokanttarilla niin saa siitä paremman verrokin. Mut onpahan tuo 1,2km jollain tapaa vertailukelponen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Cat pyysi kommenttia kemora 13.3 rundista. Yksormisena ei jaksa hirveesti naputtaa joten pistän pari kuvaa.
Jarrut ihan ok. Edelleen sais nopeemmin mennä maksimille, maksimin olla isompi, ts ihan peruskauraa. (datassa bugi karusellissa)
Parempi keula ja paremmat jarrut nopeuttais äijää varmaan pari sekunttia laakista.

Avaukset varmaan sen mitä toi paskalulla antaa myöden. Ainoo arpominen/sössiminen 4-mutkan linjassa. Ilman sitä ois menny 12 puolelle.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Cat

En juurikaan noista käppyröistä ymmärrä, joten viitsisikkö pistää kuvan ns. "täydellisestä" käyrästä ja sitten toinen kuva minkälainen sen ei pitäisi olla.

Sais vähän vertailua, että onko tuo ihan perseestä vai tosi perseestä?

murmela

Lainaus käyttäjältä: Cat - 25.08.13 - klo:22:28
En juurikaan noista käppyröistä ymmärrä, joten viitsisikkö pistää kuvan ns. "täydellisestä" käyrästä ja sitten toinen kuva minkälainen sen ei pitäisi olla.

Sais vähän vertailua, että onko tuo ihan perseestä vai tosi perseestä?

Tosa on esimerkki
http://www.mprata.fi/radalla/3/jarrutuksesta/72/msg9340#msg9340

Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.08.13 - klo:22:50
Lainaus käyttäjältä: Cat - 25.08.13 - klo:22:28
En juurikaan noista käppyröistä ymmärrä, joten viitsisikkö pistää kuvan ns. "täydellisestä" käyrästä ja sitten toinen kuva minkälainen sen ei pitäisi olla.

Sais vähän vertailua, että onko tuo ihan perseestä vai tosi perseestä?

Tosa on esimerkki
http://www.mprata.fi/radalla/3/jarrutuksesta/72/msg9340#msg9340

Ja tossa toinen
http://www.mprata.fi/radalla/3/jarrutuksesta/72/msg9432#msg9432
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jiknnn

laitetaanpas päivän twinidatat
1.14.203
sektorit 3.346 + 11.574 + 4.980 + 15.601 + 18.307 + 11.079 + 9.316

ja min/max nopeudet 1.14.286 kiekalta, karusellissa ei gepsi kaikilla kiekoilla ollut ihan hereillä, mutta tässä näytti järkevältä.
starttiviiva 144km/h(0m)
Lähtösuora: 164km/h(88m)
1. mutka: 121km/h(215m)
Suora:     207 km/h (pyörii välillä 206-211 )(639m)
2. mutka: 158km/h(857m)
Suora:     161km/h(888m)
3. mutka: 99km/h(1022m)
4. mutka  144km/h (1200m)
Suora:     193km/h (1471m)
6. mutka: 85km/h(1709m)
suora:     95km/h  (1753m)
7. mutka  75km/h(1858m)
Suora:     136km/h(1995m)
8. mutka: 70km/h(2118m)
Suora:     162km/h(2322m)
9.mutka   72km/h(2502m)
Maaliviiva:144km/h(2622m)



Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: jiknnn - 30.08.13 - klo:21:30
laitetaanpas päivän twinidatat
1.14.203
sektorit 3.346 + 11.574 + 4.980 + 15.601 + 18.307 + 11.079 + 9.316

ja min/max nopeudet 1.14.286 kiekalta, karusellissa ei gepsi kaikilla kiekoilla ollut ihan hereillä, mutta tässä näytti järkevältä.
starttiviiva 144km/h(0m)        Mikko 168 km/h
Lähtösuora: 164km/h(88m)   Mikko 197 km/h (78m)
1. mutka: 121km/h(215m)¨   Mikko 113 km/h (220m)
Suora:     207 km/h (pyörii välillä 206-211 )(639m)  Mikko 243 km/h (615m)
2. mutka: 158km/h(857m)      Mikko 157 km/h (797m)
Suora:     161km/h(888m)       Mikko 181 km/h (886m)
3. mutka: 99km/h(1022m)      Mikko 96 km/h (1038m)
4. mutka  144km/h (1200m)   Mikko  146 km/h (1200m)
Suora:     193km/h (1471m)   Mikko 216 km/h (1466m)
6. mutka: 85km/h(1709m)     Mikko 73 km/h (1684m)
suora:     95km/h  (1753m)    Mikko 109 km/h (1761m)
7. mutka  75km/h(1858m)     Mikko 69 km/h (1843m)
Suora:     136km/h(1995m)   Mikko 147 km/h (1995m)
8. mutka: 70km/h(2118m)     Mikko 69 km/h (2113m)
Suora:     162km/h(2322m)    Mikko 179 km/h (2313m)
9.mutka   72km/h(2502m)      Mikko 60 km/h (2497m)
Maaliviiva:144km/h(2622m)   Mikko 165 km/h (2629m)

Laittelin tonne 1.12,24 rivi nelikolla ajetun kierroksen. Ykkösmutkassa oon ilmeisesti ohittanu jonkun, koska raju jarrutus ja ykkösmutkan nopeus ja suoranopeus vähän pienempiä ennen kakkosmutkaa kuin normaalisti.

Edit: Eli ostakaa voimaa niin ei tarvii pitää ku kaasu välillä auki eikä niinkään osata ajaa ;)

jiknnn

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 30.08.13 - klo:22:17
Edit: Eli ostakaa voimaa niin ei tarvii pitää ku kaasu välillä auki eikä niinkään osata ajaa ;)

thanks, näitä on aina mielenkiintoista vertailla. Toki jos on voimaa, niin kierrosaika keskimäärin paranee, mutta ei se ajamisesta helpompaa tee, päinvastoin.