Uusimmat

27 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Kemora-dataa

Aloittaja Nitrous, 11.06.12 - klo:19:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wbaum

#285
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.06.14 - klo:23:46
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.06.14 - klo:23:30
Pitäiskö karusellista avata kahvilan inni ihan ulkokanttaria kohti? Mulla ainakin on tekemistä hakea pyörä sinne jos karusellistä lähdetään lujaa? Saattaa kyl olla karusellin linja huono eikä kiristä tarpeeksi sisälle, mutta meinasin kerran vetää sisäkanttarille siellä karusellin lopussa niin en siihenkää usko.
Mä kyl veikkaisin ett sä avaat ihan liian aikasin koska sulla on vauhti loppunu ennen apeksii joten vedät kaasulla karusellin ulostulon leveeks, ja sen takii sulla tulee kiire kääntää kahvilan inniin.
Parissa päivässä ehit jo unohtamaan ton:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=307.msg25583#msg25583
En mä sitä unohtanut ole, kyse vain siitä pitääkö sinne kahville yrittää ajaa mahdollisimman pyöreesti. Videosta päätellen keula nousee ilmaan tuos avauksessa niin pyörä ei kyl käänny astettakaan avauksen jälkeen, joten saattaa kyl olla että ruoskin sen auki...

Mut joo, oot varmaan oikees, pitää koittaa vähän toisenlaista lähestymistä. Koskahan tuonne pääsis seuraavaksi...

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 03.06.14 - klo:00:41
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.06.14 - klo:23:46
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.06.14 - klo:23:30
Pitäiskö karusellista avata kahvilan inni ihan ulkokanttaria kohti? Mulla ainakin on tekemistä hakea pyörä sinne jos karusellistä lähdetään lujaa? Saattaa kyl olla karusellin linja huono eikä kiristä tarpeeksi sisälle, mutta meinasin kerran vetää sisäkanttarille siellä karusellin lopussa niin en siihenkää usko.
Mä kyl veikkaisin ett sä avaat ihan liian aikasin koska sulla on vauhti loppunu ennen apeksii joten vedät kaasulla karusellin ulostulon leveeks, ja sen takii sulla tulee kiire kääntää kahvilan inniin.
Parissa päivässä ehit jo unohtamaan ton:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=307.msg25583#msg25583
En mä sitä unohtanut ole, kyse vain siitä pitääkö sinne kahville yrittää ajaa mahdollisimman pyöreesti. Videosta päätellen keula nousee ilmaan tuos avauksessa niin pyörä ei kyl käänny astettakaan avauksen jälkeen, joten saattaa kyl olla että ruoskin sen auki...

Mut joo, oot varmaan oikees, pitää koittaa vähän toisenlaista lähestymistä. Koskahan tuonne pääsis seuraavaksi...
Mä veikkaisin ett tos kahvilan mutkassa siinä innissä on erittäin kriittinen nimenomaan se että pääsee tulemaan sinne ihan vasemmasta reunasta, jolloin saa sen mopon nokan kääntymään sinne mutkaan jo ennen jarrua. Jos taas siihen tulee vähänkään keskemmältä, niin nokka osottaa hiekalle, ja joutuu jarruttamaan aikasemmin, jotta saa käännettyä sen mopon osoittamaan enemmän mutkaan, ja sit taas jarruttaa uudestaan.

Ja jos ajattelee avaus vs jarru hyötysuhdetta, niin avauksessa voit voittaa kymmenyksiä, mutta jarrussa hävitä sekuntteja. Ts jos haluat sekunttitolkulla parantaa kierrosaikoja, niin rauhota avauksia ja panosta jarruihin. Koska sit taas ku sulla alkaa jarrut osumaan, niin alkaa apeksit osumaan ja sit onki helppo avata täpöt. Mut niin päin se ei onnistu että avaat täpöt ja jarrut on sit toivotaan toivotaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 03.06.14 - klo:01:27
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 03.06.14 - klo:00:41
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.06.14 - klo:23:46
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.06.14 - klo:23:30
Pitäiskö karusellista avata kahvilan inni ihan ulkokanttaria kohti? Mulla ainakin on tekemistä hakea pyörä sinne jos karusellistä lähdetään lujaa? Saattaa kyl olla karusellin linja huono eikä kiristä tarpeeksi sisälle, mutta meinasin kerran vetää sisäkanttarille siellä karusellin lopussa niin en siihenkää usko.
Mä kyl veikkaisin ett sä avaat ihan liian aikasin koska sulla on vauhti loppunu ennen apeksii joten vedät kaasulla karusellin ulostulon leveeks, ja sen takii sulla tulee kiire kääntää kahvilan inniin.
Parissa päivässä ehit jo unohtamaan ton:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=307.msg25583#msg25583
En mä sitä unohtanut ole, kyse vain siitä pitääkö sinne kahville yrittää ajaa mahdollisimman pyöreesti. Videosta päätellen keula nousee ilmaan tuos avauksessa niin pyörä ei kyl käänny astettakaan avauksen jälkeen, joten saattaa kyl olla että ruoskin sen auki...

Mut joo, oot varmaan oikees, pitää koittaa vähän toisenlaista lähestymistä. Koskahan tuonne pääsis seuraavaksi...
Mä veikkaisin ett tos kahvilan mutkassa siinä innissä on erittäin kriittinen nimenomaan se että pääsee tulemaan sinne ihan vasemmasta reunasta, jolloin saa sen mopon nokan kääntymään sinne mutkaan jo ennen jarrua. Jos taas siihen tulee vähänkään keskemmältä, niin nokka osottaa hiekalle, ja joutuu jarruttamaan aikasemmin, jotta saa käännettyä sen mopon osoittamaan enemmän mutkaan, ja sit taas jarruttaa uudestaan.

Ja jos ajattelee avaus vs jarru hyötysuhdetta, niin avauksessa voit voittaa kymmenyksiä, mutta jarrussa hävitä sekuntteja. Ts jos haluat sekunttitolkulla parantaa kierrosaikoja, niin rauhota avauksia ja panosta jarruihin. Koska sit taas ku sulla alkaa jarrut osumaan, niin alkaa apeksit osumaan ja sit onki helppo avata täpöt. Mut niin päin se ei onnistu että avaat täpöt ja jarrut on sit toivotaan toivotaan.

Tonnarilla ei kannata välttämättä ajaa sitä vikan vasurin avausta ihan ulkokanttariin asti, koska sieltä tulee helposti vähän turhan kiire saada mopo takas vasempaan laitaan. Lisäksi ainakin mulla tonnari nosti keulan ilmaan just ennen kuin pitäs taittaa sisään kahvilaan. Kusiaisella ei tuntunu olevan mitään ongelmaa kiertää vaikka kaheksikko siinä välisuoralla vauhdin kiihtymistä odotellessa, joten sillä koko rata on helpompi käyttää.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

#288
Lainaus käyttäjältä: murmela - 03.06.14 - klo:01:27
Mä veikkaisin ett tos kahvilan mutkassa siinä innissä on erittäin kriittinen nimenomaan se että pääsee tulemaan sinne ihan vasemmasta reunasta, jolloin saa sen mopon nokan kääntymään sinne mutkaan jo ennen jarrua. Jos taas siihen tulee vähänkään keskemmältä, niin nokka osottaa hiekalle, ja joutuu jarruttamaan aikasemmin, jotta saa käännettyä sen mopon osoittamaan enemmän mutkaan, ja sit taas jarruttaa uudestaan.

Ja jos ajattelee avaus vs jarru hyötysuhdetta, niin avauksessa voit voittaa kymmenyksiä, mutta jarrussa hävitä sekuntteja. Ts jos haluat sekunttitolkulla parantaa kierrosaikoja, niin rauhota avauksia ja panosta jarruihin. Koska sit taas ku sulla alkaa jarrut osumaan, niin alkaa apeksit osumaan ja sit onki helppo avata täpöt. Mut niin päin se ei onnistu että avaat täpöt ja jarrut on sit toivotaan toivotaan.
Jooh, pitää alkaa nyt keskittymään jarruihin. Kiinnittelin nyt enemmän huomioo ajolinjoihin pitkillä jarruilla ja sainkin apekseja mielestäni poimittua paremmin kuin ennen. Porukka tulee konttiin nimenomaan jarruissa takakamerasta päätellen.

Kikseriinki tuli jarrut kun täysin valmiit palat vaihtoi uusiin gpfa-paloihin. Tässä mun ajon palapelissä nyt on niin paljon paloja että jossain kusee aina rankasti, pitää vaan isoimmat palat ensin saada sinneppäin.

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.06.14 - klo:08:52
Lainaus käyttäjältä: murmela - 03.06.14 - klo:01:27
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 03.06.14 - klo:00:41
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.06.14 - klo:23:46
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.06.14 - klo:23:30
Pitäiskö karusellista avata kahvilan inni ihan ulkokanttaria kohti? Mulla ainakin on tekemistä hakea pyörä sinne jos karusellistä lähdetään lujaa? Saattaa kyl olla karusellin linja huono eikä kiristä tarpeeksi sisälle, mutta meinasin kerran vetää sisäkanttarille siellä karusellin lopussa niin en siihenkää usko.
Mä kyl veikkaisin ett sä avaat ihan liian aikasin koska sulla on vauhti loppunu ennen apeksii joten vedät kaasulla karusellin ulostulon leveeks, ja sen takii sulla tulee kiire kääntää kahvilan inniin.
Parissa päivässä ehit jo unohtamaan ton:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=307.msg25583#msg25583
En mä sitä unohtanut ole, kyse vain siitä pitääkö sinne kahville yrittää ajaa mahdollisimman pyöreesti. Videosta päätellen keula nousee ilmaan tuos avauksessa niin pyörä ei kyl käänny astettakaan avauksen jälkeen, joten saattaa kyl olla että ruoskin sen auki...

Mut joo, oot varmaan oikees, pitää koittaa vähän toisenlaista lähestymistä. Koskahan tuonne pääsis seuraavaksi...
Mä veikkaisin ett tos kahvilan mutkassa siinä innissä on erittäin kriittinen nimenomaan se että pääsee tulemaan sinne ihan vasemmasta reunasta, jolloin saa sen mopon nokan kääntymään sinne mutkaan jo ennen jarrua. Jos taas siihen tulee vähänkään keskemmältä, niin nokka osottaa hiekalle, ja joutuu jarruttamaan aikasemmin, jotta saa käännettyä sen mopon osoittamaan enemmän mutkaan, ja sit taas jarruttaa uudestaan.

Ja jos ajattelee avaus vs jarru hyötysuhdetta, niin avauksessa voit voittaa kymmenyksiä, mutta jarrussa hävitä sekuntteja. Ts jos haluat sekunttitolkulla parantaa kierrosaikoja, niin rauhota avauksia ja panosta jarruihin. Koska sit taas ku sulla alkaa jarrut osumaan, niin alkaa apeksit osumaan ja sit onki helppo avata täpöt. Mut niin päin se ei onnistu että avaat täpöt ja jarrut on sit toivotaan toivotaan.

Tonnarilla ei kannata välttämättä ajaa sitä vikan vasurin avausta ihan ulkokanttariin asti, koska sieltä tulee helposti vähän turhan kiire saada mopo takas vasempaan laitaan. Lisäksi ainakin mulla tonnari nosti keulan ilmaan just ennen kuin pitäs taittaa sisään kahvilaan. Kusiaisella ei tuntunu olevan mitään ongelmaa kiertää vaikka kaheksikko siinä välisuoralla vauhdin kiihtymistä odotellessa, joten sillä koko rata on helpompi käyttää.

Lehmälohja yhtyyy tähän. Mikko K tuli vasurin avauksessa ohi sunnuntaina kun mämmäilin avauksen kanssa tässä. Kyllä sieltä pitää lähteä niin kovaa kun pito ja keuliminen sallii. Pieni kosketus jarruun taitossa tarvittaessa, ja sitten vasta varsinainen jarru kun pää kestää ja rata riittää. Mulla osui viime kesänä pari kertaa jo aika kivasti, ja viimeinen sektori meni 8.54 ja +0.11. Tuon kun saisin rutiiniksi, ajat paranis sekunnilla. Omalla ennätyskierroksella, ja koko sen päivän, vika sektori 9.5 s +.
Missään nimessä en lähde opettelemaan kahvilan mutkaa tietoisesti pehmeällä avauksella hevosenkengästä, kun se mutka on sitten kunnon avauksella taas täysin eri mallinen, ja jarrupaikat tuntuman kera metsässä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 03.06.14 - klo:18:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.06.14 - klo:08:52
Lainaus käyttäjältä: murmela - 03.06.14 - klo:01:27
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 03.06.14 - klo:00:41
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.06.14 - klo:23:46
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.06.14 - klo:23:30
Pitäiskö karusellista avata kahvilan inni ihan ulkokanttaria kohti? Mulla ainakin on tekemistä hakea pyörä sinne jos karusellistä lähdetään lujaa? Saattaa kyl olla karusellin linja huono eikä kiristä tarpeeksi sisälle, mutta meinasin kerran vetää sisäkanttarille siellä karusellin lopussa niin en siihenkää usko.
Mä kyl veikkaisin ett sä avaat ihan liian aikasin koska sulla on vauhti loppunu ennen apeksii joten vedät kaasulla karusellin ulostulon leveeks, ja sen takii sulla tulee kiire kääntää kahvilan inniin.
Parissa päivässä ehit jo unohtamaan ton:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=307.msg25583#msg25583
En mä sitä unohtanut ole, kyse vain siitä pitääkö sinne kahville yrittää ajaa mahdollisimman pyöreesti. Videosta päätellen keula nousee ilmaan tuos avauksessa niin pyörä ei kyl käänny astettakaan avauksen jälkeen, joten saattaa kyl olla että ruoskin sen auki...

Mut joo, oot varmaan oikees, pitää koittaa vähän toisenlaista lähestymistä. Koskahan tuonne pääsis seuraavaksi...
Mä veikkaisin ett tos kahvilan mutkassa siinä innissä on erittäin kriittinen nimenomaan se että pääsee tulemaan sinne ihan vasemmasta reunasta, jolloin saa sen mopon nokan kääntymään sinne mutkaan jo ennen jarrua. Jos taas siihen tulee vähänkään keskemmältä, niin nokka osottaa hiekalle, ja joutuu jarruttamaan aikasemmin, jotta saa käännettyä sen mopon osoittamaan enemmän mutkaan, ja sit taas jarruttaa uudestaan.

Ja jos ajattelee avaus vs jarru hyötysuhdetta, niin avauksessa voit voittaa kymmenyksiä, mutta jarrussa hävitä sekuntteja. Ts jos haluat sekunttitolkulla parantaa kierrosaikoja, niin rauhota avauksia ja panosta jarruihin. Koska sit taas ku sulla alkaa jarrut osumaan, niin alkaa apeksit osumaan ja sit onki helppo avata täpöt. Mut niin päin se ei onnistu että avaat täpöt ja jarrut on sit toivotaan toivotaan.

Tonnarilla ei kannata välttämättä ajaa sitä vikan vasurin avausta ihan ulkokanttariin asti, koska sieltä tulee helposti vähän turhan kiire saada mopo takas vasempaan laitaan. Lisäksi ainakin mulla tonnari nosti keulan ilmaan just ennen kuin pitäs taittaa sisään kahvilaan. Kusiaisella ei tuntunu olevan mitään ongelmaa kiertää vaikka kaheksikko siinä välisuoralla vauhdin kiihtymistä odotellessa, joten sillä koko rata on helpompi käyttää.

Lehmälohja yhtyyy tähän. Mikko K tuli vasurin avauksessa ohi sunnuntaina kun mämmäilin avauksen kanssa tässä. Kyllä sieltä pitää lähteä niin kovaa kun pito ja keuliminen sallii. Pieni kosketus jarruun taitossa tarvittaessa, ja sitten vasta varsinainen jarru kun pää kestää ja rata riittää. Mulla osui viime kesänä pari kertaa jo aika kivasti, ja viimeinen sektori meni 8.54 ja +0.11. Tuon kun saisin rutiiniksi, ajat paranis sekunnilla. Omalla ennätyskierroksella, ja koko sen päivän, vika sektori 9.5 s +.
Missään nimessä en lähde opettelemaan kahvilan mutkaa tietoisesti pehmeällä avauksella hevosenkengästä, kun se mutka on sitten kunnon avauksella taas täysin eri mallinen, ja jarrupaikat tuntuman kera metsässä.
Ja vielä enemmän ne mutkan mallit/avaukset muuttuu siinä vaiheessa kun alkaa jarrut ja apeksit napsumaan kohdilleen. Hauskaahan tossa on myös se, että mitä kovempaa pystyy alottamaan jarrutuksen ja mitä paremmin se apeksi osuu kohilleen, niin sitä suurempi apeksinopeus on ja sitä suurempi avaus- ja suoranopeus. Ja siitä seuraa että sitä jarrun alotusta pitää maksimoida edelleen, että saa sen suuremman nopeuden jarrutettua. Ja suoranopeudet vaan kasvaa edelleen sen paremmin osuneen jarrun ja apeksin seurauksena.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

eri-ernesti

Kemoran kisasta Hi / Lo.
Kyllä muuten läski puutuu noilla kierrosmäärillä. Viimesillä kierroksilla oottaa kyllä sitä lippua paljo. Slöyraideri oli rautasemmassa kunnossa.

paaton

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 15.06.14 - klo:23:19
Kemoran kisasta Hi / Lo.
Kyllä muuten läski puutuu noilla kierrosmäärillä. Viimesillä kierroksilla oottaa kyllä sitä lippua paljo. Slöyraideri oli rautasemmassa kunnossa.

Hilosta nin väliä, mutta sullahan alkoi olla jo kierrosaika ihan kohdillaan.

app

Lainaus käyttäjältä: paaton - 15.06.14 - klo:23:25
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 15.06.14 - klo:23:19
Kemoran kisasta Hi / Lo.
Kyllä muuten läski puutuu noilla kierrosmäärillä. Viimesillä kierroksilla oottaa kyllä sitä lippua paljo. Slöyraideri oli rautasemmassa kunnossa.

Hilosta nin väliä, mutta sullahan alkoi olla jo kierrosaika ihan kohdillaan.

Slowriderin kanssa ajoivat peräkanaa tukun ~1.12.5 kierroksia sunnuntaina.

Vuorela

eri-ernestille tilattu hidasta hilloa :)



Jos jotain kommentoi viikonlopun touhuista.
- Eka juttu oli opetella luontevasti vaihtamaan kahvilan mutkan lopussa kakkoselle. Tämä onnistui hyvin.
- Toinen oli saada vauhti säilymään paremmin mutkiin 2, 3 ja kahvila. Muutoksina oli tulla isommilla vaihteilla sisään jolloin moottorijarrusta vähemmän apua. Kahvilan mutkassa myös jarrumerkki sinne ekalle sisäkanttarille. Suorilla jätin viimeisen puristamisen pois ja keskityin enemmän ajolinjaan sekä vauhdin sovitukseen. Ihan ok meni mutta suoravauhdit jää pieniksi.
- Kolmas sitten radan käyttäminen, kuten koko kesän. On se nyt ainakin viime kesää paremmalla tolalla. Sunnuntaina ajoin väkisin apeksin kiinni tai ainakin lähelle vaikka samalla olis myöhästytty avauksesta. Näkyy tuolla parasaika huijausvideollakin.

Samoilla eväillä olis joku pari sekuntia irtoaikaa tarjolla, kun vaan kävisi hyvillä renkailla treenaamassa ja saisi myös avaukset ja jarrut rullailun lisäksi mukaan. No, ehkä vielä tällä vuosikymmellä.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.09.14 - klo:10:39
Kaikki 108 heppaa koneessa, että eli käytännössä vakio.
Paljos tuolla ehtii kelata kemoran paluusuoralle, meneekö yli 200? (siis silloin ku pysyt renkailla ;D ) 

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 10.09.14 - klo:11:00
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.09.14 - klo:10:39
Kaikki 108 heppaa koneessa, että eli käytännössä vakio.
Paljos tuolla ehtii kelata kemoran paluusuoralle, meneekö yli 200? (siis silloin ku pysyt renkailla ;D )

205km/h taitaa olla paras, mitä oon saanu, normaalisti 199-203km/h.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.09.14 - klo:11:06
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 10.09.14 - klo:11:00
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.09.14 - klo:10:39
Kaikki 108 heppaa koneessa, että eli käytännössä vakio.
Paljos tuolla ehtii kelata kemoran paluusuoralle, meneekö yli 200? (siis silloin ku pysyt renkailla ;D )

205km/h taitaa olla paras, mitä oon saanu, normaalisti 199-203km/h.

Perus ratapäivillä voi tuonne paluusuoralle yli 210 säännöllisesti ajelevat laskea aika lailla yhden käden sormilla.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 10.09.14 - klo:12:03
Perus ratapäivillä voi tuonne paluusuoralle yli 210 säännöllisesti ajelevat laskea aika lailla yhden käden sormilla.
Kusiaisella vai tonnarilla?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.09.14 - klo:12:19
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 10.09.14 - klo:12:03
Perus ratapäivillä voi tuonne paluusuoralle yli 210 säännöllisesti ajelevat laskea aika lailla yhden käden sormilla.
Kusiaisella vai tonnarilla?

Kummallakaan. 
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7