Kemora-dataa

Aloittaja Nitrous, 11.06.12 - klo:19:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.05.14 - klo:12:45
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.05.14 - klo:11:26
Mutulla hihasta ravistaen, jarruissa ois parantamisen varaa yhteensä semmonen 2,5-3 sekunttia, helposti.
Viidessä jarrussa seittemästä meet eka jarrulle, saman tien hieman kevennät, ja taas 0,5-1,0 sekunnin päästä uudestaan takasi jarrulle.
Jarrulle meno on neljässä seittemästä aika suoraviivaista, kolmessa on hieman arpomista jarrumerkin suhteen.
Heitäpä valistunu arvaus, että meneekö catti kympin puolelle tänä kesänä? Ite melkein voisin kylmästä oluesta pistää vedon, että menee niin että heilahtaa.
Olis muuten ihan mielenkiintosta nähdä analyysi siltä kierrokselta kahvilanmutkan jarrusta kun Henri kävi moikkaamassa rengasvallia. Siitä varmaan näkis, että mikä on se maksimijarru sillä linjalla tossa kohtaa. Näin ainakin mutuna, koska etukumi suhis komeesti lukkoon kesken jarrun. Heittäskö Henri siitä datan vielä murmelalle?

Edit. Pitänee ruuvata Henrille se racedac ja jarrupaine + alusta-anturit kiinni jossain välissä.
Mun mielestä on järkevämpää kehittää pakettia psyykkisesti, fyysisesti ja teknisesti tasavauhtia nousujohteisesti, ja sit kattoo mitä tuloksia siit tulee ja koska. Ett sen takia mä en lähe veikkailemaan millon joku jonkun tietyn kierrosajan jollain radalla saavuttaa. Varsinkaan jos en tunne kyseisen kuskin treeniohjelmaa/aikataulua, niin on paha mennä veikkailemaan ko ajankohtia.

Joo, ne värkit kannattaa ruuvata kiinni ennen ku kausi loppuu. Ja siin on sit sekin etu ett sitä dataa on sit saatavilla ku tulee semmonen "ois ollu kiva ku ois sitä dataa" -tilanne...


Pistetään loppuun vielä kemoran rataennätykset. :)
-10 Superstock 1:08.569
-07 Supersport 1:09.625
-10 Supersport B 1:10.282
-05 STD600 1:10.612

Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.05.14 - klo:14:20
Pistetään loppuun vielä kemoran rataennätykset. :)
-10 Superstock 1:08.569
-07 Supersport 1:09.625
-10 Supersport B 1:10.282
-05 STD600 1:10.612

Öö tuota, onko tuo superstock nyt tämä kilosilla ajettava Nordic superbike-luokka. Mulla sellanen käsitys, että ennätys tässä 1.07.xx

Jos niin, eihän mun tarvii parantaa kun vaivaiset 5.2 s enkkaani tulevan viikon loppuna. Menee helposti, kun jätän kahvitauon väliin siinä kahvilan mutkassa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: app - 21.05.14 - klo:14:36
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.05.14 - klo:14:20
Pistetään loppuun vielä kemoran rataennätykset. :)
-10 Superstock 1:08.569
-07 Supersport 1:09.625
-10 Supersport B 1:10.282
-05 STD600 1:10.612

Öö tuota, onko tuo superstock nyt tämä kilosilla ajettava Nordic superbike-luokka. Mulla sellanen käsitys, että ennätys tässä 1.07.xx

Jos niin, eihän mun tarvii parantaa kun vaivaiset 5.2 s enkkaani tulevan viikon loppuna. Menee helposti, kun jätän kahvitauon väliin siinä kahvilan mutkassa.

Ei, noi on kaikki 600 luokkia.

E: Kaikki ennätykset: http://roadracing.eu/index.php/rataennatykset

app

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 21.05.14 - klo:14:37
Lainaus käyttäjältä: app - 21.05.14 - klo:14:36
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.05.14 - klo:14:20
Pistetään loppuun vielä kemoran rataennätykset. :)
-10 Superstock 1:08.569
-07 Supersport 1:09.625
-10 Supersport B 1:10.282
-05 STD600 1:10.612

Öö tuota, onko tuo superstock nyt tämä kilosilla ajettava Nordic superbike-luokka. Mulla sellanen käsitys, että ennätys tässä 1.07.xx

Jos niin, eihän mun tarvii parantaa kun vaivaiset 5.2 s enkkaani tulevan viikon loppuna. Menee helposti, kun jätän kahvitauon väliin siinä kahvilan mutkassa.

Ei, noi on kaikki 600 luokkia.

E: Kaikki ennätykset: http://roadracing.eu/index.php/rataennatykset

Sit mä pidän sen kahvipaussin. Koitan jättää kerman ja sokerin pois, mutta vaan jos ei maistu kovin pahalta.

app

Yhteenvetona tästä keskustelusta sanottakoon, että mulle aukes 2 aika selkeää virhettä omassa tekemisessä; olen tullut kakksomutkan jälkeen aivan liian aikaisin sisäkanttarille, liian pehmeällä jarrulla, jolloin en saa juurikaan avattua välisuoralla. Toinen yksityiskohta on nelosmutkaan taitto; siinä olen tehnyt tasan saman virheen, kun olen kaartanut sinne hiukan liian aikaisin, vähällä kaasun kevennyksellä. Kolmos- ja nelosmutkan välissä pitää siis hankkia enemmän vauhtia avaamalla reilummin.
Tätä vaan treenaten puolentoista viikon päästä triplapäivillä. Kiitoksia hyvistä vinkeistä! Jos saan sekunnin enkastani pois tuolloin, tarjoan pullamössöt kahvilassa keskusteluun osallistuneille.

Nitrous

Selailinpa tuossa vielä noita viikonlopun kierroksia ja nopeuksia läpi. Parhaillaan suoranopeus kusiaselle tonnarin imussa 225km/h katsomosuoralle, eli kyllä se vajaatehonenkin kulkee kun vähän saa jeesiä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

22.05.14 - klo:10:07 #261 Viimeisin muokkaus: 22.05.14 - klo:10:09 käyttäjältä wbaum
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.14 - klo:08:57
Selailinpa tuossa vielä noita viikonlopun kierroksia ja nopeuksia läpi. Parhaillaan suoranopeus kusiaselle tonnarin imussa 225km/h katsomosuoralle, eli kyllä se vajaatehonenkin kulkee kun vähän saa jeesiä.
Katselin videoita takakamerasta niin pitää melkein pyytää anteeksi monilta kusiaisilta. Nopeempia kavereita kontissa koko kierroksen ja pääsuoralla jäävät kuin tikku paskaan. 230+ vaikka ykkösessä matelua satkun päälle ja liian aikainen jarru kakkosessa. En muuten ole edes huomannu että mulla oli käytännössä koko ajan joku kontissa kiinni varsinkin sunnuntaina kun mikään ei onnistunut. Sitten kun oli useampi ja tuli huomattua niin välillä jätin snadisti avausta vajaaksi, jonka kyllä käyttivät hyödykseen. Toki muutama kusiainen tuli aina heittämällä ohi, cat,nitrous ja se joku hel***in lujaa vetävä trumppa nyt ainakin.

Cat

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.05.14 - klo:14:20
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.05.14 - klo:12:45
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.05.14 - klo:11:26
Mutulla hihasta ravistaen, jarruissa ois parantamisen varaa yhteensä semmonen 2,5-3 sekunttia, helposti.
Viidessä jarrussa seittemästä meet eka jarrulle, saman tien hieman kevennät, ja taas 0,5-1,0 sekunnin päästä uudestaan takasi jarrulle.
Jarrulle meno on neljässä seittemästä aika suoraviivaista, kolmessa on hieman arpomista jarrumerkin suhteen.
Heitäpä valistunu arvaus, että meneekö catti kympin puolelle tänä kesänä? Ite melkein voisin kylmästä oluesta pistää vedon, että menee niin että heilahtaa.
Olis muuten ihan mielenkiintosta nähdä analyysi siltä kierrokselta kahvilanmutkan jarrusta kun Henri kävi moikkaamassa rengasvallia. Siitä varmaan näkis, että mikä on se maksimijarru sillä linjalla tossa kohtaa. Näin ainakin mutuna, koska etukumi suhis komeesti lukkoon kesken jarrun. Heittäskö Henri siitä datan vielä murmelalle?

Edit. Pitänee ruuvata Henrille se racedac ja jarrupaine + alusta-anturit kiinni jossain välissä.
Mun mielestä on järkevämpää kehittää pakettia psyykkisesti, fyysisesti ja teknisesti tasavauhtia nousujohteisesti, ja sit kattoo mitä tuloksia siit tulee ja koska. Ett sen takia mä en lähe veikkailemaan millon joku jonkun tietyn kierrosajan jollain radalla saavuttaa. Varsinkaan jos en tunne kyseisen kuskin treeniohjelmaa/aikataulua, niin on paha mennä veikkailemaan ko ajankohtia.

Joo, ne värkit kannattaa ruuvata kiinni ennen ku kausi loppuu. Ja siin on sit sekin etu ett sitä dataa on sit saatavilla ku tulee semmonen "ois ollu kiva ku ois sitä


Reeniohjelma on lähinnä sellanen, että ne paikat missä kusen niin pyrin parantamaan siellä.  


Niinku data kertoo niin se karuselli on mulle vaikee. Kahvila myös.

Tiedonkeruu menee kiinni kisan jälkee. Ei sitä täs alkukaudella mihkä ois tarvinnu ennenku ruosteet hinkattu. Nyt siitä voi olla hyötyäkin. Täytyy vaa pyytää joku jeesiin sen asennuksessa[/quote]

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 22.05.14 - klo:10:07
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.14 - klo:08:57
Selailinpa tuossa vielä noita viikonlopun kierroksia ja nopeuksia läpi. Parhaillaan suoranopeus kusiaselle tonnarin imussa 225km/h katsomosuoralle, eli kyllä se vajaatehonenkin kulkee kun vähän saa jeesiä.
Katselin videoita takakamerasta niin pitää melkein pyytää anteeksi monilta kusiaisilta. Nopeempia kavereita kontissa koko kierroksen ja pääsuoralla jäävät kuin tikku paskaan. 230+ vaikka ykkösessä matelua satkun päälle ja liian aikainen jarru kakkosessa. En muuten ole edes huomannu että mulla oli käytännössä koko ajan joku kontissa kiinni varsinkin sunnuntaina kun mikään ei onnistunut. Sitten kun oli useampi ja tuli huomattua niin välillä jätin snadisti avausta vajaaksi, jonka kyllä käyttivät hyödykseen. Toki muutama kusiainen tuli aina heittämällä ohi, cat,nitrous ja se joku hel***in lujaa vetävä trumppa nyt ainakin.

Turha tota on anteeks pyydellä tai funtsia, että ketä siellä takana on. Keskittyy vaan omaan ajoon. Jos ei takana tuleva pääse ohi niin varikon kautta kiertämällä on helppo ettiä uus väli. Itekin jätin varikon kautta kiertämisen väliin ihan tarkotuksella kun halusin opetella hakemaan sitä ohituspaikkaa. Ja olihan se nyt hemmetin hauskaa miettiä, että miten ton ohitan kun oon nopeempi, mutta suorilla jään. Tonnarilla kun aiemmin on voinu vaan heilauttaa seuraavassa jarrussa ohi. Nyt piti ohitus alottaa puol kierrosta aiemmin ja oikeesti vähän hakee sitä paikkaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Cat - 22.05.14 - klo:11:11
Tiedonkeruu menee kiinni kisan jälkee. Ei sitä täs alkukaudella mihkä ois tarvinnu ennenku ruosteet hinkattu. Nyt siitä voi olla hyötyäkin. Täytyy vaa pyytää joku jeesiin sen asennuksessa
Kyl siit ois ollu hyötyä jo nyt/ sä huomaat sen hyödyllisyyden sit vasta kun käytät sitä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.14 - klo:12:02
halusin opetella hakemaan sitä ohituspaikkaa. Ja olihan se nyt hemmetin hauskaa miettiä, että miten ton ohitan kun oon nopeempi, mutta suorilla jään. Tonnarilla kun aiemmin on voinu vaan heilauttaa seuraavassa jarrussa ohi. Nyt piti ohitus alottaa puol kierrosta aiemmin ja oikeesti vähän hakee sitä paikkaa.
Toi on yks kusiaisen hyvistä puolista. Jotku taasen manaa sitä, ja ostaa tonnarin. :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.05.14 - klo:13:45
Lainaus käyttäjältä: Cat - 22.05.14 - klo:11:11
Tiedonkeruu menee kiinni kisan jälkee. Ei sitä täs alkukaudella mihkä ois tarvinnu ennenku ruosteet hinkattu. Nyt siitä voi olla hyötyäkin. Täytyy vaa pyytää joku jeesiin sen asennuksessa
Kyl siit ois ollu hyötyä jo nyt/ sä huomaat sen hyödyllisyyden sit vasta kun käytät sitä.

Ihmiset on erilaisia. Ruosteita karistellessa datasta näkee suurinpiirtein samat asiat mitä ajossa tai varikolla funtsiessa huomaa ilmankin. Esim. itse en kovin suurta datamäärää tarvitse siihen, että eniten aikaa hukkuu kahdessa paikassa: Ajolinjan lipsumisessa ja lepsuissa jarruissa. Kaarrenopeus alkaa olemaan jo vähän sinnepäin talven jäljiltä. Itseasiassa liiallinen data vain veisi keskittymistä oleellisilta asioilta. Sitten datasta alkaa olemaan iloa kun ei enää selkeästi pysty sanomaan, että tossa menee vituiks. Sulla taas homma toimii toisin ja saat datasta iloa paljon esimerkiksi meikäläistä enemmän.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.05.14 - klo:13:47
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.14 - klo:12:02
halusin opetella hakemaan sitä ohituspaikkaa. Ja olihan se nyt hemmetin hauskaa miettiä, että miten ton ohitan kun oon nopeempi, mutta suorilla jään. Tonnarilla kun aiemmin on voinu vaan heilauttaa seuraavassa jarrussa ohi. Nyt piti ohitus alottaa puol kierrosta aiemmin ja oikeesti vähän hakee sitä paikkaa.
Toi on yks kusiaisen hyvistä puolista. Jotku taasen manaa sitä, ja ostaa tonnarin. :)

Pitää toivoo, että tuo hauskuus myös säilyy eikä ole vain uutuuden viehätystä. On meinaan rengasystävällinen laite toi kusiainen. Takasella ajettu nyt 2 päivää (~250km)+ koulutuspäivä ja kääntämällä menee vielä ainakin toiset kaks.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.14 - klo:14:01
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.05.14 - klo:13:45
Lainaus käyttäjältä: Cat - 22.05.14 - klo:11:11
Tiedonkeruu menee kiinni kisan jälkee. Ei sitä täs alkukaudella mihkä ois tarvinnu ennenku ruosteet hinkattu. Nyt siitä voi olla hyötyäkin. Täytyy vaa pyytää joku jeesiin sen asennuksessa
Kyl siit ois ollu hyötyä jo nyt/ sä huomaat sen hyödyllisyyden sit vasta kun käytät sitä.

Ihmiset on erilaisia. Ruosteita karistellessa datasta näkee suurinpiirtein samat asiat mitä ajossa tai varikolla funtsiessa huomaa ilmankin. Esim. itse en kovin suurta datamäärää tarvitse siihen, että eniten aikaa hukkuu kahdessa paikassa: Ajolinjan lipsumisessa ja lepsuissa jarruissa. Kaarrenopeus alkaa olemaan jo vähän sinnepäin talven jäljiltä. Itseasiassa liiallinen data vain veisi keskittymistä oleellisilta asioilta. Sitten datasta alkaa olemaan iloa kun ei enää selkeästi pysty sanomaan, että tossa menee vituiks. Sulla taas homma toimii toisin ja saat datasta iloa paljon esimerkiksi meikäläistä enemmän.

Data on ihan eri kuin mutu. Vaikkei sitä radalla tuijottaisikaan. Toisessa tietää mitä tapahtuu ja toisessa luulee tietävänsä.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 22.05.14 - klo:14:35
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.14 - klo:14:01
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.05.14 - klo:13:45
Lainaus käyttäjältä: Cat - 22.05.14 - klo:11:11
Tiedonkeruu menee kiinni kisan jälkee. Ei sitä täs alkukaudella mihkä ois tarvinnu ennenku ruosteet hinkattu. Nyt siitä voi olla hyötyäkin. Täytyy vaa pyytää joku jeesiin sen asennuksessa
Kyl siit ois ollu hyötyä jo nyt/ sä huomaat sen hyödyllisyyden sit vasta kun käytät sitä.

Ihmiset on erilaisia. Ruosteita karistellessa datasta näkee suurinpiirtein samat asiat mitä ajossa tai varikolla funtsiessa huomaa ilmankin. Esim. itse en kovin suurta datamäärää tarvitse siihen, että eniten aikaa hukkuu kahdessa paikassa: Ajolinjan lipsumisessa ja lepsuissa jarruissa. Kaarrenopeus alkaa olemaan jo vähän sinnepäin talven jäljiltä. Itseasiassa liiallinen data vain veisi keskittymistä oleellisilta asioilta. Sitten datasta alkaa olemaan iloa kun ei enää selkeästi pysty sanomaan, että tossa menee vituiks. Sulla taas homma toimii toisin ja saat datasta iloa paljon esimerkiksi meikäläistä enemmän.

Data on ihan eri kuin mutu. Vaikkei sitä radalla tuijottaisikaan. Toisessa tietää mitä tapahtuu ja toisessa luulee tietävänsä.
Varmasti noin siinä vaiheessa kun ajo alkaa muistuttamaan edes etäisesti sitä mitä sen pitäisi olla. Nyt ei ollu kovin vaikee sanoo, että sisäkanttariin jää paikka paikoin 2 metriä, ulkokanttariin about saman verran, vauhti loppuu ennen apeksia kesken joka kerta ja joutuu rullailemaan pitkät pätkät vaikka jarruttaa kuin mummo sekä avaukset alko järestään monta metriä myöhässä. Jätin itseasiassa kamerankin kanssa leikkimisen pois ihan sen takia, että voi keskittyä pelkästään olennaiseen. Mutta kuten sanottua, ihmiset on erilaisia ja jokainen harrastakoon tavallaan. On se dacci mullakin tuolla hyllyssä ja ruuvaan sen jossain vaiheessa kesää varmasti kiinni. Ensin kuitenkin olis tarkotus saada ajosta nuo alkeelliset virheet karsittua.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal