Motopark-dataa

Aloittaja pr7, 17.06.12 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

pr7

17.06.12 - klo:17:14 Viimeisin muokkaus: 13.07.13 - klo:13:23 käyttäjältä jarska
Moro.

Löytyiskö keltään Racechronon Motoparkin hi/lo kuvaa tai jotain muuta mistä voisi vähän arpoa jarrumerkin paikkaa ja mutka ym. nopeuksia.

t:Petri

Vuorela

17.06.12 - klo:20:06 #1 Viimeisin muokkaus: 13.07.13 - klo:13:24 käyttäjältä jarska


1:34.8 Poutiksen perässä körötellen.

Tarkempaa dataa ei taas kehtaa laittaa, kun on niin ruman näköistä :).

pr7

17.06.12 - klo:20:42 #2 Viimeisin muokkaus: 13.07.13 - klo:13:24 käyttäjältä jarska
Kiitos ja kumarrus niin voikin viettää illan nauramalla itselleen itku silmässä.

poutis

17.06.12 - klo:23:25 #3 Viimeisin muokkaus: 13.07.13 - klo:13:24 käyttäjältä jarska
Vähän takkuista oli alkuun. Eilen parani sentään aika-ajoissa 32,2:n ja ennätys pari kymppää airrev_1
Kisa oli aikamoista säätöä ja jäi kesken.
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

Teemu Tanila

18.06.12 - klo:00:29 #4 Viimeisin muokkaus: 13.07.13 - klo:13:24 käyttäjältä jarska
Laitetaan nyt oma enkka 1.28.5 Motoparkista, tosta käppyrästä voi olla jotain iloa kun alkaa miettimään 1.30 alitusta. Motoparkissa oltiin taas viikonloppuna mutta sekunnin verran jäin enkasta. Ajo oli kuitenkin parempaa kuin aikoihin, oli edes hiukan tekemisen meininkiä siinä touhussa. Päivän verran kun sais Motoparkissa laatutreeniä vielä hyvällä renkaalla niin uskon että aika putois tonne 1.28 puolelle.

Teemu

Twini

20.06.12 - klo:23:35 #5 Viimeisin muokkaus: 13.07.13 - klo:13:24 käyttäjältä jarska
mä tota motoparkin pitkää suoraa ihmettelen kun sinne sillon sateisena päivänä ehdin muutaman kerran ladata tellun punarajalle pyörä pystyssä vitosvaihteella 190/55 renkaalla ja 17/43 välityksillä, pari kertaa vaihdoin kutosenkin puolelle. Em meinaa noin 250km/h nopeutta mikä tuntuu oudolta jos nopeen ryhmän sällit pistää tehokkaammilla pyörillä saman, mutta ehkä mun vaan kannattais olla hiljaa siihen asti ku oon saanu ko. radalta ihan oikeetakin dataa.

toisekseen en muista siinä bussipysäkin nurkilla juurikaan "nostelleeni", mut ehkä oon nähny vaan unta :P

Jos kemorassa ei jussina enää pelottais niin paljoo että uskaltaa taas laittaa kepsin päälle.

Vuorela

21.06.12 - klo:00:19 #6 Viimeisin muokkaus: 13.07.13 - klo:13:24 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Twini - 20.06.12 - klo:23:35
mä tota motoparkin pitkää suoraa ihmettelen kun sinne sillon sateisena päivänä ehdin muutaman kerran ladata tellun punarajalle pyörä pystyssä vitosvaihteella 190/55 renkaalla ja 17/43 välityksillä, pari kertaa vaihdoin kutosenkin puolelle. Em meinaa noin 250km/h nopeutta mikä tuntuu oudolta jos nopeen ryhmän sällit pistää tehokkaammilla pyörillä saman, mutta ehkä mun vaan kannattais olla hiljaa siihen asti ku oon saanu ko. radalta ihan oikeetakin dataa.

toisekseen en muista siinä bussipysäkin nurkilla juurikaan "nostelleeni", mut ehkä oon nähny vaan unta :P

Jos kemorassa ei jussina enää pelottais niin paljoo että uskaltaa taas laittaa kepsin päälle.

http://www.gearingcommander.com/ antaa noilla tiedoilla (5. vaihde, välit ja rengas) vauhdiksi 215km/h. Tosin tuonkin tiedot voi olla väärässä. Lisää epävarmuutta renkaan luistamisesta ja ympärysmitasta :). GPS datasta on ainakin helppo katsoa kuinka paljon sitä vauhtia oli.

Omalla setillä tulee 5. vaihteella rajoittaja vastaan ja hakkaa jonkun matkaa sitä vasten jos ei vaihda kutoselle bussipysäkin ulostulossa. Gearingcommanderin mukaan tuolloin olis vauhtia 260km/h vaikka todellisuus on varmaan jossain 240km/h tienoilla.

Teemu Tanila

21.06.12 - klo:00:56 #7 Viimeisin muokkaus: 13.07.13 - klo:13:25 käyttäjältä jarska
Niitä nopeuksia on ihan turha mittarista kattella tai yrittää järkeillä. GPS on ainoa jotakuinkin luotettava tapa jolla voi verrata eri kuskeja/pyöriä.

Toi Vuorelan arvio vähän reilu 200km/h todellista on varmaan aika lähellä totuutta tellulla. Eikä sitä kaasuakaan tarvii juurikaan bussipysäkillä nostella jos alunperinkin on nopeutta siinä kohtaa joku 50km/h vähemmän ;) Tietty sekin vielä että jos olis loggeri pyörässä niin siinä saattais äkkiä huomata että kaasu olikin vaan 55% prossaa auki vaikka kuskin omasta mielestä se oli stopparissa koko takasuoran.

Oma paras viime viikonlopulta oli GPS:n mukaan 262km/h joka tais olla paras mitä olen ikinä tuonne suoran päähän kelannut. Kierrosaika oli silti parisen sekkaa huonompi kuin tossa mun enkassa. Se 250km/h todellistakin on jo sellanen että siihen saa aika tosissaan vetää ja hiukan osata ajaakin sitä takasuoraa.

Ei ole tarkoitus vähätellä Twinin kyytiä mutta kannattaa ihan oikeesti unohtaa nää kaverin kertomat se ja se veti 300km/h sinne suoran päähän ja omat persmittarit. GPS:n kun laittaa päälle niin siinä ei tarvitse sitten arvailla mitään. Niin ja saa raportoida tähän ketjuun sitten tuloksia ;)

Teemu

slowrider

21.06.12 - klo:01:03 #8 Viimeisin muokkaus: 13.07.13 - klo:13:25 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Teemu Tanila - 21.06.12 - klo:00:56
Niitä nopeuksia on ihan turha mittarista kattella tai yrittää järkeillä. GPS on ainoa jotakuinkin luotettava tapa jolla voi verrata eri kuskeja/pyöriä.

Toi Vuorelan arvio vähän reilu 200km/h todellista on varmaan aika lähellä totuutta tellulla. Eikä sitä kaasuakaan tarvii juurikaan bussipysäkillä nostella jos alunperinkin on nopeutta siinä kohtaa joku 50km/h vähemmän ;) Tietty sekin vielä että jos olis loggeri pyörässä niin siinä saattais äkkiä huomata että kaasu olikin vaan 55% prossaa auki vaikka kuskin omasta mielestä se oli stopparissa koko takasuoran.

Oma paras viime viikonlopulta oli GPS:n mukaan 262km/h joka tais olla paras mitä olen ikinä tuonne suoran päähän kelannut. Kierrosaika oli silti parisen sekkaa huonompi kuin tossa mun enkassa. Se 250km/h todellistakin on jo sellanen että siihen saa aika tosissaan vetää ja hiukan osata ajaakin sitä takasuoraa.

Ei ole tarkoitus vähätellä Twinin kyytiä mutta kannattaa ihan oikeesti unohtaa nää kaverin kertomat se ja se veti 300km/h sinne suoran päähän ja omat persmittarit. GPS:n kun laittaa päälle niin siinä ei tarvitse sitten arvailla mitään. Niin ja saa raportoida tähän ketjuun sitten tuloksia ;)

Teemu

valitettavan totta. Kyllä ennen oli parammin. mutkiinkin mentiin paljon lujempaa ja ajatki oli nopeampia ennen koko gepsiä :) Ainut missä mittarista on apua on ku vertaa jossain tietyssä hetkessä nopeutta. Näin siis itsellä ainakin. tyyliin kanttarin loppu,vilkasu mittariin ja seuraavalla kiekalla sama....

Twini

21.06.12 - klo:02:54 #9 Viimeisin muokkaus: 13.07.13 - klo:13:25 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 21.06.12 - klo:00:19
http://www.gearingcommander.com/ antaa noilla tiedoilla (5. vaihde, välit ja rengas) vauhdiksi 215km/h.

Ei tellu sentään niin matkalehmä ole että punaraja tulis 9000:ssa :P 10500 siis oikee lukema ja 251km/h. Mut tosiaan kuten tossa viestissä sanoin niin pelotti liikaa kauden avaus enkä kerenny pistää gepsiä päälle ollenka ennen vesisateita. Katotaan niitä oikeita nopeuksia sit syyskuussa popcorn_gif

Nitrous

21.06.12 - klo:08:41 #10 Viimeisin muokkaus: 13.07.13 - klo:13:25 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 21.06.12 - klo:01:03
Ainut missä mittarista on apua on ku vertaa jossain tietyssä hetkessä nopeutta. Näin siis itsellä ainakin. tyyliin kanttarin loppu,vilkasu mittariin ja seuraavalla kiekalla sama....

Tuo on muuten totaalisen hyvä tapa estää itseltään kehittyminen rata-ajossa. Seuraavalle reissulle teippaat sen mittarin ja alat opetella ajamista sen perusteella miten näät radan. Toisekseen jos jossain muualla kuin pitkillä suorilla ehtii edes vilkaista mittaria, on vauhtia vara kiristää ihan pelkästään sillä, että siirtää kaiken keskittymisen ajamiseen eikä mittariin ja lillukanvarsiin radan varrella.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

21.06.12 - klo:08:47 #11 Viimeisin muokkaus: 13.07.13 - klo:13:25 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Twini - 21.06.12 - klo:02:54
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 21.06.12 - klo:00:19
http://www.gearingcommander.com/ antaa noilla tiedoilla (5. vaihde, välit ja rengas) vauhdiksi 215km/h.

Ei tellu sentään niin matkalehmä ole että punaraja tulis 9000:ssa :P 10500 siis oikee lukema ja 251km/h. Mut tosiaan kuten tossa viestissä sanoin niin pelotti liikaa kauden avaus enkä kerenny pistää gepsiä päälle ollenka ennen vesisateita. Katotaan niitä oikeita nopeuksia sit syyskuussa popcorn_gif

Itekin luulin viime vuonna, että gixerillä mentiin sinne suoran päähän lähemmäs 260, koska pyörä ehti rajoittajaan joka kierroksella. Tuo lukema siis oli gearing commanderin mukaan. Viime reissulla kaveri ajeli samanlaisella pyörällä ja samoilla väleillä sinne suoran päähän muistaakseni ~240 rajoitin päristen. Nykyisellä kalustolla sain itse parhaillaan ~255km/h huippuja, mutta suurimmalla osalla kierroksista vauhti jäi 250km/h korville. Tehoeroa entisen ja nykyisen pyörän välillä on arviolta n. 20 hummaa. Harrastelijalla siis tuolla Motoparkin takasuoralla on aika tarkkaan saman verran vauhtia kuin Kemorassa katsomosuoralla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Juha_K

21.06.12 - klo:09:20 #12 Viimeisin muokkaus: 13.07.13 - klo:13:25 käyttäjältä jarska
Gearingcommander pitää paikkansa pirun hyvin, näin ainakin oman mopon kanssa.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Vuorela

21.06.12 - klo:10:32 #13 Viimeisin muokkaus: 13.07.13 - klo:13:26 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Twini - 21.06.12 - klo:02:54
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 21.06.12 - klo:00:19
http://www.gearingcommander.com/ antaa noilla tiedoilla (5. vaihde, välit ja rengas) vauhdiksi 215km/h.

Ei tellu sentään niin matkalehmä ole että punaraja tulis 9000:ssa :P 10500 siis oikee lukema ja 251km/h. Mut tosiaan kuten tossa viestissä sanoin niin pelotti liikaa kauden avaus enkä kerenny pistää gepsiä päälle ollenka ennen vesisateita. Katotaan niitä oikeita nopeuksia sit syyskuussa popcorn_gif

Joo, eihän tuo vaadi kuin sen yhden parametrin väärin, niin on melkoinen ero nopeudessa. :)

Twini

Vihdoin pääs kiertään motoparkia. Paikalla oli jopa 5 mopoo, joten ajolinjoja sun muuta sai arpoo ihan yksin. Bussipysäkillä sai kiertää sitkeetä lätäkköö ja jostain kumman syystä lähtösuoralla oli kytkimen kanssa ongelmia joka kierros. Tarvii tutkia talvella  confused_thinking

Voi kuitenkin heittää tän ketjun kolmossivun löpinät roskakoriin; ei se tellu löytäny kun 220-224 vauhtia suoran päähän vaikka kutosella mentiin hyvän matkaa.



Siin oli tää kesä: 5 ratapäivää, joista ihme kyllä vaan yhtenä sato.

Powered by EzPortal