Motopark-dataa

Aloittaja pr7, 17.06.12 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

qazwsx

21.09.14 - klo:12:37 #105 Viimeisin muokkaus: 21.09.14 - klo:13:18 käyttäjältä qazwsx
Tuossa tuo on jos meni oikein. Pyöränä -08 mallin 10R

Muokataan tähän pieni selitys miksi tuo suoranopeus on niin alhainen tuolla takapäädyssä ennen sitä vasuria siellä lammikon takana. Ajellut siihen vasuriin asti 5 vaihteella ja neloselle tiputus siihen vasuriin.


Selityksenä tuolle 5. vaihteella ajolle tuolla takalenkillä että käytin sitä harjoitellessa tuota huipuista jarrutusta tuohon takasuoran vasuriin kun meinas aina jarrutella liikaa kun tiputin neloselle.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 21.09.14 - klo:12:37
Tuossa tuo on jos meni oikein. Pyöränä -08 mallin 10R

Muokataan tähän pieni selitys miksi tuo suoranopeus on niin alhainen tuolla takapäädyssä ennen sitä vasuria siellä lammikon takana. Ajellut siihen vasuriin asti 5 vaihteella ja neloselle tiputus siihen vasuriin.


Selityksenä tuolle 5. vaihteella ajolle tuolla takalenkillä että käytin sitä harjoitellessa tuota huipuista jarrutusta tuohon takasuoran vasuriin kun meinas aina jarrutella liikaa kun tiputin neloselle.


No eihän toi muutoin näyttä pahalta, kuin tuo mainitsemasi viimeinen vasuri sinne lammen taakse. Kyse siis alimmaisesta mutkasta siis siellä takalenkillä. Sekä hevosenkenkä ja takasuora. Noi kun nakuttelet kohdilleen, niin alkaa olemaan loikka ihan toista.

Mä kokeilisin sinuna pudottaa neloselle siellä takana, mutta jo siellä vasen-oikea-vasen -yhdistelmän "oikeassa", niin pääset vetämään nelosella ja kunnon vedolla sen vikan vasurin ja saat sinne ala-vasuriin vauhtia. Nyt ihan selkeesti rullaat vaan sinne sisään, etkä oikein edes jarruttele. Ja siinä mutka-yhdistelmässäkään et oikein ehdi vedättämään kunnolla vauhtia, jää vähän kuin "puolivaloille".

Sama siinä pimeän vasurin jälkeen, veto kunnolla päälle ja ammut suoremmalla linjalla sinne hevosenkenkään sisälle.

Noita mä nyt ainakin ensimmäisenä koittaisin muokata.

Ja kuten itsekin aikaisemmin sanoit, niin takasuoralla sais tulla pidemmälle vedolla. Sulla kuitenkin uupuu kyydistä sellanen 8km/h ja olet huomattavasti aikaisemmin jarrulla, surutta voi siis viedä jarrupaikkaa pidemmälle.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

qazwsx

^ Kiitos , nämä pistetään korvan taakse.
Tuo Motopark on siitä metka että kun siellä ajaa enemmän ei noi muutamat töyssytkään enää kiusaa. Mitä parempaan vauhtiin pääsi sitä tasaisemmalta rata tuntui.

Juha_K

Kiitos noista filuista ja muutenkin neuvoista. On kyllä selkeästi mukavin rata ajaa Suomen radoista. Tulee vaan ajettua auttamattoman hitaasti mutkat kun ovat selvästi vauhdikkaampia kuin esim. Alastarolla. Vuosi sitten kävin ekan kerran ja nyt tämän kesän toinen ratapäivä oli viikko sitten Motoparkissa.

Paransin sentään vuoden takaista aikaa melkein sekunnilla, paras oli 1.39,3. Jos ensi vuonna pääsisi ajamaan enemmän kuin kaksi kertaa radalla ja mielellään useampi kerta Motoparkissa.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

T1mppa

23.11.14 - klo:14:56 #109 Viimeisin muokkaus: 23.11.14 - klo:15:05 käyttäjältä T1mppa
Tuommoinen löytyi puhelimesta. Näin harmaana talvipäivänä sitä osaa arvostaa kirkkaita kesän värejä.
Video kuvattu 8.6.2014

Tässä sama video, mutta huonommalla kuvanlaadulla.
https://www.dropbox.com/s/zazyn0qcbn3xlfw/20140608_141753.mp4?dl=0

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.11.14 - klo:14:56
Tuommoinen löytyi puhelimesta. Näin harmaana talvipäivänä sitä osaa arvostaa kirkkaita kesän värejä.
Video kuvattu 8.6.2014

Tässä sama video, mutta huonommalla kuvanlaadulla.
https://www.dropbox.com/s/zazyn0qcbn3xlfw/20140608_141753.mp4?dl=0
Vertzun etujarrut tärräs näköjään niin paljon, että kamerakin rupes heilumaan kun hyppäs jarrulle. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.11.14 - klo:16:41
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.11.14 - klo:14:56
Tuommoinen löytyi puhelimesta. Näin harmaana talvipäivänä sitä osaa arvostaa kirkkaita kesän värejä.
Video kuvattu 8.6.2014

Tässä sama video, mutta huonommalla kuvanlaadulla.
https://www.dropbox.com/s/zazyn0qcbn3xlfw/20140608_141753.mp4?dl=0
Vertzun etujarrut tärräs näköjään niin paljon, että kamerakin rupes heilumaan kun hyppäs jarrulle. :D

Joo, toi on hyvä selitys. :) Videokuvaaminen ei ole mun vahvimpia ominaisuuksia.

Vuorela

Rullailua Motoparkissa.
https://www.youtube.com/watch?v=KMaUg3jAgro

On se näppärä softa tuo Dashware. Eilen kun opetteli käyttämään ja väänsi valmiin pohjan, niin tämän tekemiseen meni 5min kierroksen etsintä ja datan kohdistus, 3min renderöinti ja 10min uppaus tuubiin. Eli käytännössä 5min tekemistä ja loput pyörähti taustalla.

qazwsx

Jatketaan Motoparkista juttua. Viimeviikolla kolme päivää tuolla reenailin noita juttuja joita parjan_fin aiemmin neuvoi.
Jarrumerkkinä pidin sitä ensimmäistä rengaskasaa takasuoralla joka ainakin minulla oli tähän kyytiim riittävän lähellä. Tuossa sai jo jarruttaa huolella samalla kun tiputti neloselle (edellyttäen että bussipysäkki meni ok eikä muita edessä)
Joku virhe mulla on linjassa kun tulen sisään siihen takasuoran jälkeiseen vasuriin koska sen ja seuraavan oikean välissä tulee jonkinasteinen s kuvio eikä pääse kaasulle tuossa kohtaa.
Nelosella lammenmutkaan ja siinä jarrussa kolmonen jolla aina sinne alamäkeen ennen paluusuoran oikeaa johon kakkonen sisään.

Ajanottoa ei ollut kiinni mutta luultavasti pääsin ainakin lähelle sitä aikaa mihin viimevuonna jäin. Seuraavalla kerralla sitten kello kiinni ja tiputus taas todellisuuteen. :)
Pitää kai sitä itsekin satsata kameraan että pääsee katselemaan omia virheitä jälkikäteen eikä kaikki ole muistin varassa.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 18.06.15 - klo:15:49
Jatketaan Motoparkista juttua. Viimeviikolla kolme päivää tuolla reenailin noita juttuja joita parjan_fin aiemmin neuvoi.
Jarrumerkkinä pidin sitä ensimmäistä rengaskasaa takasuoralla joka ainakin minulla oli tähän kyytiim riittävän lähellä. Tuossa sai jo jarruttaa huolella samalla kun tiputti neloselle (edellyttäen että bussipysäkki meni ok eikä muita edessä)
Joku virhe mulla on linjassa kun tulen sisään siihen takasuoran jälkeiseen vasuriin koska sen ja seuraavan oikean välissä tulee jonkinasteinen s kuvio eikä pääse kaasulle tuossa kohtaa.
Nelosella lammenmutkaan ja siinä jarrussa kolmonen jolla aina sinne alamäkeen ennen paluusuoran oikeaa johon kakkonen sisään.

Ajanottoa ei ollut kiinni mutta luultavasti pääsin ainakin lähelle sitä aikaa mihin viimevuonna jäin. Seuraavalla kerralla sitten kello kiinni ja tiputus taas todellisuuteen. :)
Pitää kai sitä itsekin satsata kameraan että pääsee katselemaan omia virheitä jälkikäteen eikä kaikki ole muistin varassa.

Tuon perusteella sanoisin, että hätiköit ja tulet siihen takasuoran jälkeiseen vasuriin liian keskeltä takasuoraa / taitat liian aikaisin sinne sisälle.

Jos malttaisit pysyä pidempään ulommalla linjalla ja tulisit kauempaa siihen vasurin apexiin, niin se pieni oikea ei oikeasti ole oikea, vaan enemmänkin pyörän nosto pystyyn.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Vuorela

18.06.15 - klo:16:58 #115 Viimeisin muokkaus: 18.06.15 - klo:16:59 käyttäjältä Vuorela
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 18.06.15 - klo:15:49
Joku virhe mulla on linjassa kun tulen sisään siihen takasuoran jälkeiseen vasuriin koska sen ja seuraavan oikean välissä tulee jonkinasteinen s kuvio eikä pääse kaasulle tuossa kohtaa.

Liian aikaisin sisään? Tai ajolinja liian kaukana kanttarista? Tuossa vasurissa jos menee linja leveäksi, niin se seuraava oikea onkin äkkiä ihan oikea mutka eikä melkein suora pätkä rataa. Edit. Tuossa vasurissa osuu ainakin itsellä polvi kanttariin, joka kertoo menikö mutka ihan päin honkia.

qazwsx

Linjassa on takuulla jotain vikaa, tosin oma mielikuva on että kanttari osuu mutta taitaa olla että osuu liian alkuun ja siitä johtuen joudun tekee pienen kaarron vasempaan. Ensikerralla on sitten kamera kiinni niin päästään kattoon kuinka pain peetä se oikein menee :)

Damsku

Eiliseltä 1.32.4.

Raati tuomitkoon!

https://youtu.be/xl5r8btxw1c

murmela

22.08.15 - klo:18:06 #118 Viimeisin muokkaus: 23.08.15 - klo:00:24 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 22.08.15 - klo:17:27
Eiliseltä 1.32.4.

Raati tuomitkoon!
Ykköne osuu suht hyvin, mut liian ujo avaus.
Kakkoseen aivan liian aikasin, pääset avaan vasta ulkokantilla.
Kolmosessa kaasulle/avaat ihan liian aikasin ja ulostulo menee pyöreeks.
Bussipysäkki, emt, kaasu pohjassa koko ajan?
Suoran päässä jarrussa linja lähtee valumaan puoleen väliin rataa ja ihan liian aikanen taitto, et pysty avaan ollenkaan.
Välitaitto ok?
Seuraavaan mutkaan liian aikasi, et pysty avaamaan.
Seuraavaan ihan liian aikasin, et pysty avaamaan ollenkaan.
Sokkomutka jää vähän ujoks, rataa käyttämättä.
Hevosenkenkään puolivälistä rataa sisään, kanttareeseen liian aikasin kiinni, kiertää kiertää, ja sit vasta pystyt avaamaan. Aja se joko kahella tai yhellä apeksilla. Mut ei ainakaan noin.
Välioikee jää vähän ujoks, rataa käyttämättä.
Viimene oikee, eka apeksi vähä aikanen, ja sit reilulla kaasulla leveeeeeeks. Aja se joko kahella tai yhellä apeksilla, mut joka tapauksessa anna mopon kääntyä ennen ku meet kaasulle.
Shikaani 50-60 ok. Erittäin positiivista se että käytät koko radan jarrussa, ja pysyt siellä, eikä lähe valuun yhtään.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Damsku

Oho, murmelalta kehuja.. eli suoritukseen voi olla tyytyväinen ;)

Noista kolmosen ja hevosenkengän linja menee tolla enkkakierroksella enemmän vituiks ku yleensä, normaalisti pyrin ajamaan hevosenkengän kahella apexilla.

Bussipysäkki menee täydellä kaasulla joo, ei oo tolla vakiomopolla mikään ongelma vaikkei linja ees osuis ihan kohalleen.

Noi pari oikeeta pitkää avausta ennen paluusuoraa laitan osittain takaiskarin piikkiin, on ihan hervoton pomppukeppi noissa, ei vaan uskalla avata kunnolla. Sama koskee botnialla niitä pitkään kallellaan tapahtuvia avauksia. Jos en tietäis huoltamattomaks 8v vanhaks vakioks, epäilisin sen käyneen Suspension Tuning wbaum & vertzu Co:n käsittelyssä, jossa hukattu puolet sisuskaluista. (Talvella teen sille jotain, ja ajan enskesänä hirveen kovaa.)

Muihin kohtiin en tähän hätään keksi hyviä selityksiä, laitan myöhemmin jos tulee mieleen! Mut hyviä kehitysideoita kyllä.

Powered by EzPortal