Ahvenisto-dataa

Aloittaja Juha_K, 11.06.12 - klo:12:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha_K

11.06.12 - klo:12:35 Viimeisin muokkaus: 04.09.15 - klo:01:45 käyttäjältä Juha_K


K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

tuomas



Nostetaanpa tätä hieman.

Ohessa minun 1:29.4 kierros viime kesältä ahvenistolla.

Tuo sillan kohdalla oleva nopeusrykelmä: Vihreällä 144 ja 93, punaisella 18. Ilmeisesti gps-signaali kadonnut sillan alla hetkeksi.

-tuomas
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

exhaust

@tuomas paljonko sulla on nopeus hitaimmillaan tornin mutkassa? Siis ennen maaliviivaa oleva nopee oikee. Ei ole tullut lukemaa tuohon kuvaan.

tuomas

En nyt pysty tarkistamaan asiaa muutamaan viikkoon; matkalla shanghaihin.

Ulkomuistista nopeus tipahtaa siinä johonkin 160 nurkille.

-tuomas
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

pekkaärrä

Oheisena 10s hitaammin ajettuna kuin tuomaksella, jossain vauhdit samalla tasolla, toisaalla taas reilusti alle.
Hyvin näkee missä voisi vauhtia nostaa...

exhaust

04.03.15 - klo:21:21 #5 Viimeisin muokkaus: 04.03.15 - klo:21:37 käyttäjältä exhaust
Sekunnin nopeampi versio kuin pekkaärrällä, punaiset numerot keskimäärin vähän suurempia, vihreät pienempiä. Windows PC posahti niin täytyy käyttää puhelimen kuvakaappausta.


Edit: Tuossa on muuten sama kierros videolla: 
https://www.youtube.com/watch?v=YhKrmM30SnM

tuomas

05.03.15 - klo:06:46 #6 Viimeisin muokkaus: 05.03.15 - klo:07:24 käyttäjältä tuomas
mExhaust: Millaisilla renkailla ajat? Ei ajolinjoissa mitään dramaattisia virheitä ollut. Itse ajan pari paikkaa hieman eri tavalla:

varikon mäen jälkeinen oikea alamäkeen voi päästää ulostulossa paljon leveemmäksi. Sekä sillan alituksen jälkeinen vasuri pitäis ajaa tiukemmin. Jos siinä päästää radan puolivälin yli ulostulossa niin siellä on tosi liukasta.

Muuten vain nostaa nopeutta suorilla ja myöhempään jarruille.

Toki tuolla on nähty 1:25 alkavia kierrosaikoja, joten nopeampiakin neuvojia on 

-tuomas
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tuomas - 05.03.15 - klo:06:46
mExhaust: Millaisilla renkailla ajat? Ei ajolinjoissa mitään dramaattisia virheitä ollut. Itse ajan pari paikkaa hieman eri tavalla:

varikon mäen jälkeinen oikea alamäkeen voi päästää ulostulossa paljon leveemmäksi. Sekä sillan alituksen jälkeinen vasuri pitäis ajaa tiukemmin. Jos siinä päästää radan puolivälin yli ulostulossa niin siellä on tosi liukasta.

Muuten vain nostaa nopeutta suorilla ja myöhempään jarruille.

Toki tuolla on nähty 1:25 alkavia kierrosaikoja, joten nopeampiakin neuvojia on

-tuomas
Tässä pahimmat virheet, jotka osu silmään:
1) Pääsuoran jarrun lopetus pomppukeulalla, eli jarru päästetään pois kerralla ennen taittoa mutkaan sisään, jolloin keula kevenee ja etusen pito on heikompi.
2) varikonmäen jälkeen nyppylän ylitys väärästä laidasta. Siinä pitäs ottaa kiinni ihan se vasen laita, että saa mahdollisimman loivan ajolinjan siihen alamäkeen tiputtavaan oikeeseen. Toi on tärkeetä, että saa avattua sinne alamäkeen edes jotenkin eikä tule se kaide ihan silmille.

Muuta mitä osu silmään:
1) Varikonmäkeen sais ottaa linjan ulompaa sisään. Ihan sieltä varikolta tulevan katkoviivan oikeelta puolelta.
2) Joka paikassa tahtoo jäädä rataa käyttämättä
3) Turhaa arpomista kaasun kanssa suorilla. Joko ollaan kaasulla tai sitten ei.
4) Jarrut tai ainakin hidastaminen pitäs opetella viemään sinne mutkan apeksiin asti. Parissa paikkaa tahtoo loppua vauhti ennen mutkaa ja sitä paikataan ajamalla mutka sitten veto päällä.

Muuten ihan rauhallisen ja pehmeen näköstä menoo, eli selkee parannus kyllä niihin ekoihin ratapäiviin. Ens kesänä vaan lisää vinkkejä kokeneemmilta ja kyllä me vielä nopeen ryhmän kuski tuosta exhaustista saadaan. :)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

exhaust

05.03.15 - klo:18:50 #8 Viimeisin muokkaus: 06.03.15 - klo:22:16 käyttäjältä exhaust
Lainaus käyttäjältä: tuomas - 05.03.15 - klo:06:46
mExhaust: Millaisilla renkailla ajat?

Metzeler Racetek Interact K3, ajamalla lämmitettynä. Toista kertaa radalla niiden kanssa tuossa, ennen oli vakiona tulleet Bridgestone S20. Aika paljon pehmeemmiltä metukat tuntuu, jonkun verran totuttelemista.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.03.15 - klo:07:45
Lainaus käyttäjältä: tuomas - 05.03.15 - klo:06:46
mExhaust: Millaisilla renkailla ajat? Ei ajolinjoissa mitään dramaattisia virheitä ollut. Itse ajan pari paikkaa hieman eri tavalla:

varikon mäen jälkeinen oikea alamäkeen voi päästää ulostulossa paljon leveemmäksi. Sekä sillan alituksen jälkeinen vasuri pitäis ajaa tiukemmin. Jos siinä päästää radan puolivälin yli ulostulossa niin siellä on tosi liukasta.

Muuten vain nostaa nopeutta suorilla ja myöhempään jarruille.

Toki tuolla on nähty 1:25 alkavia kierrosaikoja, joten nopeampiakin neuvojia on

-tuomas
Tässä pahimmat virheet, jotka osu silmään:
1) Pääsuoran jarrun lopetus pomppukeulalla, eli jarru päästetään pois kerralla ennen taittoa mutkaan sisään, jolloin keula kevenee ja etusen pito on heikompi.
2) varikonmäen jälkeen nyppylän ylitys väärästä laidasta. Siinä pitäs ottaa kiinni ihan se vasen laita, että saa mahdollisimman loivan ajolinjan siihen alamäkeen tiputtavaan oikeeseen. Toi on tärkeetä, että saa avattua sinne alamäkeen edes jotenkin eikä tule se kaide ihan silmille.

Muuta mitä osu silmään:
1) Varikonmäkeen sais ottaa linjan ulompaa sisään. Ihan sieltä varikolta tulevan katkoviivan oikeelta puolelta.
2) Joka paikassa tahtoo jäädä rataa käyttämättä
3) Turhaa arpomista kaasun kanssa suorilla. Joko ollaan kaasulla tai sitten ei.
4) Jarrut tai ainakin hidastaminen pitäs opetella viemään sinne mutkan apeksiin asti. Parissa paikkaa tahtoo loppua vauhti ennen mutkaa ja sitä paikataan ajamalla mutka sitten veto päällä.

Muuten ihan rauhallisen ja pehmeen näköstä menoo, eli selkee parannus kyllä niihin ekoihin ratapäiviin. Ens kesänä vaan lisää vinkkejä kokeneemmilta ja kyllä me vielä nopeen ryhmän kuski tuosta exhaustista saadaan. :)
Oikeestaan kaikissa mutkissa, paitsi yhdessä, toistui sama virhe tai sarja virheitä, mikä on ehkä tyypillisin nollakokemuksella/taidolla radalla ajavalle. Eli mutkan lähestyessä mopo alkaa pikkuhiljaa erkanemaan reunasta, ja hakeutumaan sivusuunnassa keskiviivaa kohti, ns valutus. Ehkä sen takia että kuski katselee hieman mutkan suuntaa, ja mopo menee sinne minne katse sitä ohjaa/ kuski ei vielä osaa erottaa mopon ja katseen suuntaa toisistaan.
Sitten kun kuski päättää kääntää mutkaan, ajolinja muuttuu liian suoraviivaiseksi kohti mutkan sisäreunaa, eli ajolinja ei ole kaareva, eikä voikkaan olla koska kuski on liian keskellä rataa, ja kääntää mutkaan liian aikaisin. Seuraavaksi, edellisistä johtuen, mennäänkin mutkasta "suoraan läpi", ja päädytään ulostulossa kohti ulkokanttaretta/ odotellaan että mopo kääntyisi/ ja kuskista tuntuu että mopo ei käänny, vaikka se kuski sen mopon siihen tilaan ajoi omalla ajamisellaan.

Tosiaankin kaikki kuskit ovat tuota tehneet rata-ajoa alotellessaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tuomas

Lainaus käyttäjältä: exhaust - 03.03.15 - klo:19:05
@tuomas paljonko sulla on nopeus hitaimmillaan tornin mutkassa? Siis ennen maaliviivaa oleva nopee oikee. Ei ole tullut lukemaa tuohon kuvaan.


Noniin, Kiina on kärsitty ja pääsi racechronon ääreen.

Muistin hieman väärin, vauhti laskee 145 kilometriin tunnissa.

-tuomas
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

Juha_K

Päivitin ensimmäiseen viestiin datat. Hieman on tullut muutosta omaan ajotyyliin noin neljässä vuodessa. Mopo on myös saanut "aavistuksen" lisää löylyä tällä välillä.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

tuomas

Tässä on minun ajama 1:27.5 kierrosaika.

Tuo sillan kohdan nopeusrykelmä menee näin:
- sillan päällä Vmax 145 kph
- Sillan ali Vmax 104 kph

-tuomas
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

Powered by EzPortal